[iPhone] Firmware 4.0 Wishlist

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.736 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk zijn we allemaal heel blij met onze iPhone, maar niks is perfect!
Ik was heel erg geïnteresseerd in wat de eventuele nieuwe features van firmware 4.0 zouden kunnen zijn.
Het leek me leuk om een topic te starten om samen te brainstormen over wat we eigenlijk nog missen op de iPhone. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Wat mij betreft twee dingen, die enige samenhang hebben maar ook los van elkaar geïntroduceerd kunnen worden.

Het liefst heb ik bibliotheekbeheer on the go. Main feature zou zijn het kunnen slepen van muziek naar afspeellijsten, maar tags aanpassen en eigenlijk 'alles' (op wat uitzondering na wellicht) dat je nu in iTunes aan kunt passen (zoals de sortering, of de regels voor een smart playlist), moet ook via de iPhone/iPod aangepast kunnen worden vind ik. Als ik onderweg ben en ik merk dat een bepaald liedje best goed in afspeellijst x past, dan wil dat niet hoeven onthouden en hem de eerstvolgende keer dat ik bij iTunes in de buurt ben pas kunnen toevoegen.

De tweede is wireless syncen. Een connectie maken tussen twee bibliotheken is al mogelijk via de app Remote, dus wireless syncen zou dan ook geen onmogelijke opgave moeten zijn. Het zou mooi zijn als dat kon op initiatief van zowel iPhone/iPod als iTunes, en als het even kan ook terwijl je iPhone/iPod in slaapmodus staat. Het zou helemáál fantastisch zijn als het via een internetverbinding kon: iTunes is geïnstalleerd op een computer die aan staat en een internetverbinding heeft, en op je iPhone/iPod hoef je alleen maar op sync te drukken en alles wordt overgezet, beide kanten op (op de iPhone gekochte muziek wordt ook in iTunes gezet). Eventueel in combinatie met MobileMe ofzo.

Maarja, dat zal wel allemaal teveel gevraagd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:22
Voor wireless syncen heeft Apple patenten aangevraagd als ik me niet vergis. Dus dat kan er 'ooit' nog wel eens inkomen :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Scott schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:40:
De tweede is wireless syncen. Een connectie maken tussen twee bibliotheken is al mogelijk via de app Remote, dus wireless syncen zou dan ook geen onmogelijke opgave moeten zijn. Het zou mooi zijn als dat kon op initiatief van zowel iPhone/iPod als iTunes, en als het even kan ook terwijl je iPhone/iPod in slaapmodus staat. Het zou helemáál fantastisch zijn als het via een internetverbinding kon: iTunes is geïnstalleerd op een computer die aan staat en een internetverbinding heeft, en op je iPhone/iPod hoef je alleen maar op sync te drukken en alles wordt overgezet, beide kanten op (op de iPhone gekochte muziek wordt ook in iTunes gezet). Eventueel in combinatie met MobileMe ofzo.
Syncen via WiFi zou voor mij ook zeer welkom zijn. Syncen via mobiel datanetwerk gaat er (de komende jaren) iig niet komen. Met een gemiddelde muziekcollectie van 10GB gaat dat gewoon niet.

Van mij mag de Camera nog een zoomfunctie krijgen. Verder, als je in de iTunes app zit, en je beluisterd de preview van een lied, je bladert verder, stopt die preview. Die mag van mij best door blijven lopen.

Echt grote veranderingen zou ik (op WiFi syncen na) niet zo snel weten. Het iPhone OS bevalt mij uitermate goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik zou graag apps in de achtergrond willen kunnen draaien. Op dit moment zijn apps als skype natuurlijk heel interesant maar het is totaal niet nuttig voor als je gebeld moet worden omdat de skype app de hele tijd aan moet staan.

Ik kan me best voorstellen dat dit negatief zal werken voor de batterij maar het zou toch leuk zijn als ze een slimme manier weten te vinden. Naar de telefoon pushen als iemand je probeert te bellen oid, en dan pas de skype app echt inladen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Emile schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:17:
[...]

Syncen via WiFi zou voor mij ook zeer welkom zijn. Syncen via mobiel datanetwerk gaat er (de komende jaren) iig niet komen. Met een gemiddelde muziekcollectie van 10GB gaat dat gewoon niet.

Van mij mag de Camera nog een zoomfunctie krijgen. Verder, als je in de iTunes app zit, en je beluisterd de preview van een lied, je bladert verder, stopt die preview. Die mag van mij best door blijven lopen.

Echt grote veranderingen zou ik (op WiFi syncen na) niet zo snel weten. Het iPhone OS bevalt mij uitermate goed.
Met syncen over internet bedoelde ik eigenlijk ook via een wifi-verbinding. Ik heb een iPod touch, dus syncen via mobiel datanetwerk interesseert me niet :P
zerokill schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:05:
Ik zou graag apps in de achtergrond willen kunnen draaien. Op dit moment zijn apps als skype natuurlijk heel interesant maar het is totaal niet nuttig voor als je gebeld moet worden omdat de skype app de hele tijd aan moet staan.
Is inderdaad ook wel leuk ja. En eigenlijk moeten ze het dan zo maken dat het ook nog werkt als de iPhone/iPod gelockt is :D

Mogen het onrealistisch, maar technisch wel mogelijke wensen zijn ? Koffie zal hij nooit kunnen maken, maar dingen als background apps enzo zijn imo niet echt realistisch. Althans, niet in de wereld van Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Scott schreef op zondag 22 november 2009 @ 04:34:
[...]

Mogen het onrealistisch, maar technisch wel mogelijke wensen zijn ? Koffie zal hij nooit kunnen maken, maar dingen als background apps enzo zijn imo niet echt realistisch. Althans, niet in de wereld van Apple :+
Waarom niet? Als ze er nu gewoon een optie voor maken die default uit staat zal de gemiddelde gebruiker er niks van merken terwijl het voor de gevorderde gebruiker een stuk fijner wordt. Ik vind het waanzin dat ik Nimbuzz eens in de x minuten moet opstarten om te kunnen zorgen dat ik online blijf op MSN e.d. en dan nog werkt het maar half omdat chathistorie niet bewaard wordt (omdat het programma afgesloten is geweest) en dat hele push-verhaal werkt ook maar half. Ik ben blij met mijn iPhone maar ik mis gewoon echt een heel stuk multitasking.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ZpAz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:33:
Voor wireless syncen heeft Apple patenten aangevraagd als ik me niet vergis. Dus dat kan er 'ooit' nog wel eens inkomen :)
Ik heb geen iPhone (en wil er ook geen), ik kwam toevallig langs dit topic en zag deze opmerking.

Ik weet niet precies wanneer Apple daar dan een patent op zou hebben gekregen, maar voor het "draadloos synchroniseren van een muziekbibliotheek met een computer waar deze aan gekoppeld is" bestaan zulke implementaties al. Zune heeft dit bijvoorbeeld al minstens 2 jaar (via wifi).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

NMe schreef op zondag 22 november 2009 @ 05:01:
[...]

Waarom niet? Als ze er nu gewoon een optie voor maken die default uit staat zal de gemiddelde gebruiker er niks van merken terwijl het voor de gevorderde gebruiker een stuk fijner wordt. Ik vind het waanzin dat ik Nimbuzz eens in de x minuten moet opstarten om te kunnen zorgen dat ik online blijf op MSN e.d. en dan nog werkt het maar half omdat chathistorie niet bewaard wordt (omdat het programma afgesloten is geweest) en dat hele push-verhaal werkt ook maar half. Ik ben blij met mijn iPhone maar ik mis gewoon echt een heel stuk multitasking.
Voor Apple is het nu eenmaal een bezwaar om apps in de achtergrond te hebben draaien, vanwege battery life. Een citaat van de keynote waarin OS 3.0 aangekondigd werd: "It's bad for the customer. It drains battery. We've been testing this, and running some background processes on some phones. We took a popular AIM client, and we just let go in the background -- then we measured the standby time. And it dropped by 80% or more"

Daar is wellicht wat op te verzinnen, maar ik verwacht het niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:05
Over dat de app beschikbaar blijft in de achtergrond: volgens mij is dit goed mogelijk.
Heb zelf een touch en zit best vaak op ebuddy en deze blijft ook werken in de achtergrond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52
Een Today scherm voor als de iPhone gelockt is: Laat je komende 5 afspraken en laatste 5 e-mails oid zien. Lijkt me vrij gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Scott schreef op zondag 22 november 2009 @ 06:08:
[...]

Voor Apple is het nu eenmaal een bezwaar om apps in de achtergrond te hebben draaien, vanwege battery life. Een citaat van de keynote waarin OS 3.0 aangekondigd werd: "It's bad for the customer. It drains battery. We've been testing this, and running some background processes on some phones. We took a popular AIM client, and we just let go in the background -- then we measured the standby time. And it dropped by 80% or more"

Daar is wellicht wat op te verzinnen, maar ik verwacht het niet eerlijk gezegd.
Dan is het ook niet een bepaald efficient OS of programma. Laat het programma gewoon idlen. Scheelt al best veel. 80% verschil met wat background apps aan is gewoon belachelijk veel :X Andere telefoons kunnen het ook prima. Dus opzich is het niet onmogelijk :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik kan eigenlijk maar twee dingen verzinnen voor 4.0: background apps en lockscreen info. Vooral de laatste zou ik graag zien. Het is natuurlijk ideaal om veel informatie in een oogopslag te kunnen zien :).
NMe schreef op zondag 22 november 2009 @ 05:01:
[...]

Dat is dan ook wel een brak programma :P. Ik wil niet zeggen dat background apps overbodig zijn. Maar juist voor IM is de oplossing van Apple superieur. Ik zou zeggen, probeer eens Beejive IM.
Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:17:
[...]
Dan is het ook niet een bepaald efficient OS of programma. Laat het programma gewoon idlen. Scheelt al best veel. 80% verschil met wat background apps aan is gewoon belachelijk veel :X Andere telefoons kunnen het ook prima. Dus opzich is het niet onmogelijk :+
Natuurlijk praat Apple naar de eigen oplossing toe. Maar hun oplossing heeft zeker voordelen, bijv. een IM app kun je moeilijk laten idlen op de achtergrond. Sowieso heeft dat over het algemeen weinig nut, aangezien de save-state oplossing van Apple dan tot hetzelfde leidt ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Scott schreef op zondag 22 november 2009 @ 06:08:
.We've been testing this, and running some background processes on some phones. We took a popular AIM client, and we just let go in the background -- then we measured the standby time. And it dropped by 80% or more"
Dat is natuurlijk een onzin argument. Ze vergelijken een out of the box aim client met anders services van het OS die helemaal geoptimaliseerd zijn voor battery life. Die aim client kan natuurlijk 100x efficienter gemaakt worden in de achtergrond. Maak er een gui-loze service van bijvoorbeeld ipv het complete programma in de achtergrond te laden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoedje schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:24:
Ik kan eigenlijk maar twee dingen verzinnen voor 4.0: background apps en lockscreen info. Vooral de laatste zou ik graag zien. Het is natuurlijk ideaal om veel informatie in een oogopslag te kunnen zien :).

[...]

Dat is dan ook wel een brak programma :P. Ik wil niet zeggen dat background apps overbodig zijn. Maar juist voor IM is de oplossing van Apple superieur. Ik zou zeggen, probeer eens Beejive IM.

[...]

Natuurlijk praat Apple naar de eigen oplossing toe. Maar hun oplossing heeft zeker voordelen, bijv. een IM app kun je moeilijk laten idlen op de achtergrond. Sowieso heeft dat over het algemeen weinig nut, aangezien de save-state oplossing van Apple dan tot hetzelfde leidt ;)
Zolang hij geen interface hoeft te draaien en de backend efficiënt genoeg is loopt hij al meer idle dan als hij in de achtergrond en de frontend en de volledige backend moet draaien. Dat laatste vreet stroom inderdaad. Maar programma's zij best goed te programeren tot zoiets

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:28:
[...]

Zolang hij geen interface hoeft te draaien en de backend efficiënt genoeg is loopt hij al meer idle dan als hij in de achtergrond en de frontend en de volledige backend moet draaien. Dat laatste vreet stroom inderdaad. Maar programma's zij best goed te programeren tot zoiets
Dan nog moet je 3G- of WiFi-verbinding continu actief blijven zolang je een chatprogramma in de achtergrond blijft draaien. Overigens boeit dat me geen ene fuck: als ik ervoor kies om een programma in de achtergrond te draaien terwijl dat 80% sneller mijn batterij leegtrekt, so be it. Da's mijn keuze, niet die van Apple. Juist doordat Apple probeert om gebruikers zo tegen zichzelf te beschermen om zo een goede ervaring te garanderen verkloten ze voor mij in elk geval die goeie ervaring behoorlijk doordat ik geen applicaties in de achtergrond kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Alex) schreef op zondag 22 november 2009 @ 05:08:
[...]

Ik heb geen iPhone (en wil er ook geen), ik kwam toevallig langs dit topic en zag deze opmerking.

Ik weet niet precies wanneer Apple daar dan een patent op zou hebben gekregen, maar voor het "draadloos synchroniseren van een muziekbibliotheek met een computer waar deze aan gekoppeld is" bestaan zulke implementaties al. Zune heeft dit bijvoorbeeld al minstens 2 jaar (via wifi).
http://www.tuaw.com/2009/...-simple-grab-and-go-sync/
Flexicon schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:13:
Over dat de app beschikbaar blijft in de achtergrond: volgens mij is dit goed mogelijk.
Heb zelf een touch en zit best vaak op ebuddy en deze blijft ook werken in de achtergrond. ;)
Dat werkt via Push notifications, een remote server houd je msn verbinding in stand, en stuurt een push bericht naar je telefoon als iemand wat tegen je zet. Vandaaruit kan je weer kiezen om de applicatie te starten, die de msn verbinding weer overneemt en hervat waar je gebleven was.
Mogen het onrealistisch, maar technisch wel mogelijke wensen zijn ? Koffie zal hij nooit kunnen maken, maar dingen als background apps enzo zijn imo niet echt realistisch. Althans, niet in de wereld van Apple
Wanneer de toestellen genoeg power hebben en batterylife, dan komt dat er vanzelf bij. Het is niet een limitatie omdat Apple de grote boze Appel wil spelen. Maar om bovenstaande redenen. Kortere batterijduur, en een langzamer apperaat. (Onder OSX kan je gewoon multitasken...)

[ Voor 51% gewijzigd door ZpAz op 22-11-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:15:
[...]

Dan nog moet je 3G- of WiFi-verbinding continu actief blijven zolang je een chatprogramma in de achtergrond blijft draaien. Overigens boeit dat me geen ene fuck: als ik ervoor kies om een programma in de achtergrond te draaien terwijl dat 80% sneller mijn batterij leegtrekt, so be it. Da's mijn keuze, niet die van Apple. Juist doordat Apple probeert om gebruikers zo tegen zichzelf te beschermen om zo een goede ervaring te garanderen verkloten ze voor mij in elk geval die goeie ervaring behoorlijk doordat ik geen applicaties in de achtergrond kan draaien.
3G is toch in theorie al altijd actief? Dat zou weinig uit moeten maken (hell mijn Touch Diamond doet dat ook, maar die batterij is vrij brak dus die telt voor batterij uithoudingsvermogen al niet meer mee :D)

Maar ik vind dat zo jammer van Apple... Dat is het enige wat nog mist in alles van Apple. Openheid en mensen zelf laten besluiten wat ze willen. Niet het dwingen van je moet het op die manier gebruiken want anders kan het niet. Ook 1 van de redenen dat ik OSX nooit prettig heb gevonden. Ik kan niet zelf bepalen wat ik wil. Nee het word voor mij gedaan omdat het moet.
ZpAz schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:20:

Wanneer de toestellen genoeg power hebben en batterylife, dan komt dat er vanzelf bij. Het is niet een limitatie omdat Apple de grote boze Appel wil spelen. Maar om bovenstaande redenen. Kortere batterijduur, en een langzamer apperaat. (Onder OSX kan je gewoon multitasken...)
Genoeg merken en telefoons die het wel kunnen EN nog eens snel zijn. Het kan dus wel gewoon. Kortere batterijduur is gewoon bullshit. Dat betekent dat je programma's of OS niet efficient genoeg zijn en je op deze manier het wil omzeilen.

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 22-11-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:24:
[...]

3G is toch in theorie al altijd actief? Dat zou weinig uit moeten maken (hell mijn Touch Diamond doet dat ook, maar die batterij is vrij brak dus die telt voor batterij uithoudingsvermogen al niet meer mee :D)

[...]

Genoeg merken en telefoons die het wel kunnen EN nog eens snel zijn. Het kan dus wel gewoon. Kortere batterijduur is gewoon bullshit. Dat betekent dat je programma's of OS niet efficient genoeg zijn en je op deze manier het wil omzeilen.
Als 3G/WiFi aan staat maar je doet er niks mee, dan kost het geen stroom. Als je een IM-applicatie draait echter, dan blijft die continu aan de server vast hangen om te kijken of er geen nieuwe berichten binnenkomen. Je verbinding blijft dus actief en trekt dus aardig wat sap. Dat heeft verder niets met een efficiënt of inefficiënt OS te maken, da's gewoon hoe het werkt.

En wat ik daarover zeg is dat me dat niet interesseert; als ik daarvoor kies, dan wil ik dat. Ik wil niet dat ome Jobs me tegenhoudt in dingen waarvan ik goed weet hoe het werkt en waarom het zo werkt, en die ik tóch wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 23:11

MsG

Forumzwerver

Voor multitasken gebruik ik Backgrounder een JB-app. Niet ideaal maar beter dan niks.

Maar wat ik wens:

- Echt multitasken
- Tabs onthouden ipv alleen een screenshot
- Een soort overzichtsscherm ipv alleen die nietszeggende app-iconen, elk zichzelf-respecterende concurrent heeft dat al jaren.
- FM chip die er in zet inschakelen (of was dat nou gelul :P ?)

maar ik vrees dat een 3G niet capabel genoeg is voor multitasking e.d. door zijn geringe RAM-hoeveelheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Jailbreakbaarheid!!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Yeah, right. Serieus zijn mag ook wel in een serieus forum, hoor. ;) Apple gaat dat er niet bewust inbouwen en hoewel er vast wel weer een jailbreak app komt voor een vierde versie van de firmware lijkt dat me nou niet bepaald een onderwerp voor discussie in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Op nummer 1 wens ik toch echt een FM radio , is toch echt een gemis terwijl ik bijna alles kan aangezien ik van mijn telefoon een wifi acces point kan maken.

Today screen. Wel handig als ik zo in mijn agenda kan kijken zonder echt in de app zelf te gaan.

Films/muziek en apps syncen tussen verschillende computers krijg ik nog niet echt goed aan de praat (Macbook pro/Windows 7)

Wireless sync, weinig uitleg nodig.

Dat zijn ze zo ongeveer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Laatst online: 16-09 23:29
Qua energiebeheer:

Als de batterij eraan zit (in carkit bijv) niet het scherm uit

Automatisch bluetooth aanzetten als er stroom op komt

En idd ook:

FM Radio

Flash ondersteuning

En idd items weergeven op today screen. Iig agenda

[ Voor 26% gewijzigd door Kix@$$ op 23-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Kix@$$ schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:55:

En idd items weergeven op today screen. Iig agenda
Het is geen Windows Mobile he ;) Today screen heb je niet op een iPhone. Je bedoelt het Lock screen. Agenda zou wel handig zijn. Meer info hoeft van mij niet, maar keuzevrijheid daarin is natuurlijk altijd goed.

Graag zie ik een oplossing voor mensen met veel apps. Navigatie wordt dan soms vervelend omdat je op zoek gaat naar een bepaalde app die bv op pagina 8 staat. Scrollen binnen 1 pagina zou een oplossing kunnen zijn, maar daar Apple wel iets beters op kunnen verzinnen. Usability moet voorop blijven staan natuurlijk.

Ook zie ik graag het on the go updaten van de iPod bibliotheek zien. Als je een vet nummer luistert en je voegt een beoordeling toe, wil ik graag dat hij gelijk in de slimme afspeellijst "Favorieten" komt te staan.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, paar handige dingen die ik zou willen:

- Beter accu. Een die 2 dagen standby uithoudt in plaats van 1 zou al een flinke verbetering zijn. Veel gebruik zorgt nu vaak maar voor een paar uur werkzaamheden.
- Lockscreen met calender (heb ik al, maar jailbroken...)
- On-screen disablen van functies (A-la SBSettings)
- Flash-for-iPhone. Zelfs WinMo heeft dit al jaren...waarom een betere telefoon zoals de iPhone niet??
- Tethering-by-default
- 10MB appstore limit afschieten
- Betere radio-antenne: Ik heb vaak (75% van de tijd) geen bereik binnenshuis
- Betere GPS-antenne: Met enige regelmaat raak ik GPS verbinding kwijt
- Meer geheugen (en dan bedoel ik niet FLASH-geheugen)
- SD-kaartjes
- File-system-access voor computers: zelf dingetjes er op kunnen zetten of afhalen, natuurlijk in een beperkte map om misbruik tegen te gaan, zoals Linux iFuse
- Automatische configureerbare sortering: Navigatie op pagina 1, Diensten op pagina 2, etc.
- Syncml ingebouwd
- VNC-achtige interface zodat ik op m'n PC m'n iPhone kan bedienen (alleen via USB/bluetooth)
- Geen limitering 3G gebruik: VOIP/SIP/Skype/whatever gewoon via 3G gebruiken in plaats van alleen via Wifi

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik zou ook graag iets in de vorm van profielen terug willen zien, gekoppeld aan mijn kalender. Zodat ik in vergaderingen / 's nachts het geluid auto kan laten dimmen en gesprekken kan laten forwarden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Yeah, right. Serieus zijn mag ook wel in een serieus forum, hoor.
Nou sorry hoor :$ Leek me wel een inkoppertje en niemand heeft het nog genoemd.

Wat ik zelf graag wil, buiten een vulnerability, is idd een FM radio EN met de transmitter geactiveerd (zit er al in, staat alleen uit).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:32:
[...]

Als 3G/WiFi aan staat maar je doet er niks mee, dan kost het geen stroom. Als je een IM-applicatie draait echter, dan blijft die continu aan de server vast hangen om te kijken of er geen nieuwe berichten binnenkomen. Je verbinding blijft dus actief en trekt dus aardig wat sap. Dat heeft verder niets met een efficiënt of inefficiënt OS te maken, da's gewoon hoe het werkt.

En wat ik daarover zeg is dat me dat niet interesseert; als ik daarvoor kies, dan wil ik dat. Ik wil niet dat ome Jobs me tegenhoudt in dingen waarvan ik goed weet hoe het werkt en waarom het zo werkt, en die ik tóch wil doen.
Das niet waar, 3G gebruikt ook wel stroom als je het niet gebruikt denk zelf wifi ook wel als je het aan gezet hebt dan he, maar dan zonder dat je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mijn wishlist:
- In Safari snel naar beneden kunnen scrollen bij "lange" sites zoals forums.
- "Markeer alles als gelezen" in de Mail app.
- Contactpersonen uitnodigen voor een kalenderevent.
- WiFi synchronisatie met iTunes.
- Optie om landscape uit te kunnen zetten. (landscape is irritant wanneer je in bed ligt te iPhonen :P )
- In de telefoonapp items bij Recent per stuk kunnen verwijderen.
- Items als Contacts en Foto's via bluetooth sturen naar en ontvangen van andere telefoons (zijn al apps voor maar dan kan het vaak alleen naar andere iPhones).
- Teller voor het aantal karakters bij een sms.

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 23-11-2009 17:22 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tourniquet schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:48:
- Optie om landscape uit te kunnen zetten. (landscape is irritant wanneer je in bed ligt te iPhonen :P )
Woei, ik ben niet de enige! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is dit al mogelijk bij een aantal carriers. Het verschilt per carrier of het toegelaten word of niet. Voor T-Mobile is het in ieder geval al wel mogelijk, al is het verborgen. Zie ook deze howto.
NMe schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:24:
Woei, ik ben niet de enige! \o/
Make it three! :)

Via WiFi syncen lijkt me ook voor mijn iPod Touch érg interessant, zoals velen met mij, voor de rest mis ik eigenlijk niet zo veel op mijn iPod Touch. Misschien een mogelijkheid om BlueTooth uit te schakelen, welke ik nu via SBSettings moet uitschakelen.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
- Optie om landscape uit te kunnen zetten. (landscape is irritant wanneer je in bed ligt te iPhonen )
Safari heeft het wel goed, die landscaped wel, maar roteert niet door als je hem 'ondersteboven' hebt (dus het oorgedeelte naar je bed gericht).

Een applicaties die constant blijft doorroteren is idd frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GJtje schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:28:
[...]
Volgens mij is dit al mogelijk bij een aantal carriers. Het verschilt per carrier of het toegelaten word of niet. Voor T-Mobile is het in ieder geval al wel mogelijk, al is het verborgen. Zie ook deze howto.
nieuws: Apple maakt tethering onmogelijk met iPhone OS 3.1 - update ;)

Overigens is dat de reden dat ik nog niet geüpgraded heb naar 3.1 en dat ook niet ga doen. Een nieuwe versie van het OS zal ik eerst even in overweging nemen voordat ik hem installeer. :P

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 23-11-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien handig om te weten: mocht je willen dat er met de whislists wat wordt gedaan, vul dan het iPhone feedback formulier in. Geen garantie natuurlijk dat ze je verzoek inwilligen, maar dan zijn ze er in ieder geval van op de hoogte. Ik neem niet aan dat Jobs deze thread op de voet volgt (en anders: Hi Steve :w).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Haha het bed-roteerprobleem heb ik ook :+. Gelukkig weet ik nu een truukje. Hou de telefoon in landscape voor je uit. De kant waar je heen gaat draaien moet de kant zijn van de aanknop, zodat je hem zeg maar op de kop draait. Dan roteert hij niet mee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op zich is het wel leuk om om te zien dat sinds ik m'n eerste 1.1.4 iPhone had er zo veel van die kleine dingetjes bijgekomen zijn dat er nu nog weinig grote wensen over blijven.

De dingen die ik nog mis heb ik dankzij jailbreaken kunnen verhelpen, maar dit zijn meestal dingen die voor de doorsnee user niet interessant zijn/te ingewikkeld om default te implementeren.
Behalve dan je agenda/email e.d. op het lockscreen. Ik gebruik van begin af aan het programma Intelliscreen waar je dit allemaal heel mooi mee kan doen, maar zoiets zou denk ik voor heel veel mensen handig zijn zonder dat ze daarvoor moeten jailbreaken en betalen.

Multitasking is voor mensen die weten hoe ze het moeten gebruiken natuurlijk erg handig, maar de meeste mensen zullen er niet goed mee omgaan waardoor het een slome boel wordt. Batterijverbruik valt denk ik wel mee, ik heb mbv Backgrounder regelmatig de Sirius XM app aan die radio streamt terwijl ik verder gewoon internet en andere dingen doe. Vanavond in de trein heb ik dit nog gedaan, na 2.5 uur was er misschien 20-25% van de batterij af.

De FM functionaliteit zou op zich leuk zijn, maar via dat Sirius XM heb ik tientallen satellietradiozenders zonder reclame. Maar als het er toch in zit slaat het natuurlijk nergens op om het niet te kunnen gebruiken.

Wifi sync zou ook handig zijn, ookal worden de meeste dingen via Exchange ook al bijgehouden.

De camera zou wel beter mogen (ook in m'n 3GS) maar dat heeft met de hardware te maken.
erder ben ik er op zich wel tevreden mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-11-2009 01:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MsG schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 01:23:
Haha het bed-roteerprobleem heb ik ook :+. Gelukkig weet ik nu een truukje. Hou de telefoon in landscape voor je uit. De kant waar je heen gaat draaien moet de kant zijn van de aanknop, zodat je hem zeg maar op de kop draait. Dan roteert hij niet mee.
Ja maar dat werkt dus niet bij elke App. Tevens wil ik 'm bij sommige Apps juist liever in portrait houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
sariel schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:38:
Limit? Nergens last van? Waar zit die limiet dan?
Liever niet. Krijg je weer zo'n lelijk gat met een lelijk afdekklepje. Heb ook nog geen moment behoefte gehad aan het gebruiken van een SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sluuz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:39:
[...]

Limit? Nergens last van? Waar zit die limiet dan?
Apps of Podcasts die groter zijn dan 10 MB kun je niet via 3G downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tourniquet schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:40:
[...]

Waarom zou je dat uberhaupt willen? Ben je uren bezig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/ciu/18/9f/fa2a92c008a01778b0485010._AA280_.L.jpg

meer Bluetooth protocollen. Momenteel doen alleen headsets het.
Ik heb een prachtig stowaway keyboardje met ordinair generiek HID protocol (werkt dus zonder driver op nagenoeg alle apparaten), maar niet op de iphone...
romeo delta

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou wel een andere SMS ringtone willen kunnen instellen. Ik heb vaak stand-by dienst welke mij wekt middels een SMS. Echter, van de ringtones die er standaard inzetten wordt ik niet wakker. ik heb dit nu opgelost door de iPhone te jailbreaken, maar dat is natuurlijk niet zoals het zou moeten horen.

Ook profiles mis ik enorm en natuurlijk het ontbreken van Flash in de webbrowser is belachelijk :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Ik was nog iets vergeten:

A2DP, oftewel, je iPod naar je autoradio kunnen streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kix@$$ schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:41:
Ik was nog iets vergeten:

A2DP, oftewel, je iPod naar je autoradio kunnen streamen...
Dat zit toch in 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Tourniquet schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:40:
[...]

Tja heb nog een 1st gen iPhone. Dus zonder 3G. Eer dat ik die limiet heb bereikt, is de batterij leeg ;). Maar ik zie inderdaad niet echt in waarom dat handig zou zijn. Zou alleen met een sneller mobiel netwerk handig zijn en ik neem aan dat dan de limiet er ook wel afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Die limiet zit er alleen op omdat Apple bang is dat het anders teveel data gaat kosten voor de telco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Daar is Apple niet bang voor, daar zijn de telco's bang voor en Apple komt ze daarin tegemoet. Nuanceverschil. ;)

Ik zou graag willen dat je in de kalender je iPhone in landscape kan draaien om een week view te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die graag ook landscape wil kunnen disabelen, gebruik het nooit en hij draait altijd als ik het net niet wil. Verder:

- FLAC support (opensource, waarom zit het er niet in?).
- Email op het lock screen (ik krijg wel een mooie popup bij een nieuwe sms, waarom dan niet bij een nieuwe mail?).
- Agenda van vandaag op het lock screen.
- Support voor Linux of FreeBSD. Nu moet ik telkens een maand wachten voordat ik weer eens ergens een Windows of OS X machine kan regelen met iTunes om een update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
sariel schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:38:
Tsja, paar handige dingen die ik zou willen:

- Beter accu. Een die 2 dagen standby uithoudt in plaats van 1 zou al een flinke verbetering zijn. Veel gebruik zorgt nu vaak maar voor een paar uur werkzaamheden.
- Lockscreen met calender (heb ik al, maar jailbroken...)
- On-screen disablen van functies (A-la SBSettings)
- Flash-for-iPhone. Zelfs WinMo heeft dit al jaren...waarom een betere telefoon zoals de iPhone niet??
- Tethering-by-default
- Betere radio-antenne: Ik heb vaak (75% van de tijd) geen bereik binnenshuis
- Betere GPS-antenne: Met enige regelmaat raak ik GPS verbinding kwijt
- Meer geheugen (en dan bedoel ik niet FLASH-geheugen)
- SD-kaartjes
- File-system-access voor computers: zelf dingetjes er op kunnen zetten of afhalen, natuurlijk in een beperkte map om misbruik tegen te gaan, zoals Linux iFuse
- Automatische configureerbare sortering: Navigatie op pagina 1, Diensten op pagina 2, etc.
- Syncml ingebouwd
- VNC-achtige interface zodat ik op m'n PC m'n iPhone kan bedienen (alleen via USB/bluetooth)
- Geen limitering 3G gebruik: VOIP/SIP/Skype/whatever gewoon via 3G gebruiken in plaats van alleen via Wifi
Voor veel van de dingen die jij noemt, zoals betere gps antenne, moet je echt een nieuwe versie van de iphone zelf hebben.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 08:27

inXs

known as inXs

uiteraard wifi sync, Wimo kan dat al jaren.... Mis ik wel, vooral icm mijn agenda op mijn werk. (op mijn werk is alles apple minded btw, ook een apple extreme server, maar ik neem aan dat dit voor het syncen niets uitmaakt?)

Iphone benaderbaar vanuit explorer/finder, gewoon drag en drop
sms ringtone veranderen uiteraard
lockscreen info
kleinere iconen op mijn iphone scherm, zodat ik meer apps kwijt kan per pagina ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
inXs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:26:

Iphone benaderbaar vanuit explorer/finder, gewoon drag en drop
When hell freezes over.

Dit gaat nooit gebeuren. Simpelweg omdat Apple dan inkomsten misloopt via de iTunes Music Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De ringtone veranderen kan al via iTunes, ook al vergt het wel wat handelingen. Een MP3 ringtone kunnen instellen en niet alles hoeven om te zetten is wel wenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57
Sluuz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:54:
[...]

When hell freezes over.

Dit gaat nooit gebeuren. Simpelweg omdat Apple dan inkomsten misloopt via de iTunes Music Store.
Denk dat hij het gebruik van je iPhone als opslagmedium bedoelt, niet zozeer voor muziek, maar opslag van wat documentjes enzo als USB-stick zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

heuker schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:12:
[...]

Denk dat hij het gebruik van je iPhone als opslagmedium bedoelt, niet zozeer voor muziek, maar opslag van wat documentjes enzo als USB-stick zeg maar.
Zelf heb ik dat niet perse nodig, maar het is eigenlijk wel gek dat dat niet kan. Bij m'n oude iPod had je in iTunes een optie om hem als externe harde-schijf te gebruiken.

• inXs
  • Laatst online: 08:27

inXs

known as inXs

heuker schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:12:
[...]

ja dat ja, vond ik altijd erg handig.

superB

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:06:
Hier nog iemand die graag ook landscape wil kunnen disabelen, gebruik het nooit en hij draait altijd als ik het net niet wil. Verder:

- Email op het lock screen (ik krijg wel een mooie popup bij een nieuwe sms, waarom dan niet bij een nieuwe mail?).
- Agenda van vandaag op het lock screen.
- Support voor Linux of FreeBSD. Nu moet ik telkens een maand wachten voordat ik weer eens ergens een Windows of OS X machine kan regelen met iTunes om een update te installeren.
Tja het kost hun mankracht om FLAC te implementeren en er zullen misschien 10 mensen zijn die om die FLAC die er niet in zit hun iPhone niet kopen, bijna iedereen vind MP3-support al prima, dus ik denk niet dat ze voor een paar mensen zoiets nog doen :).

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Tijgert schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:05:
De ringtone veranderen kan al via iTunes, ook al vergt het wel wat handelingen. Een MP3 ringtone kunnen instellen en niet alles hoeven om te zetten is wel wenselijk...
Dat kan alleen voor normale ringtones, niet voor SMS ringtones helaas :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tja ik zal wel niet de uber nerd zijn, maar er is werkelijk nog geen enkele keer geweest dat ik multitasken mistte. Ik ben dan ook niet echt een IM fan.

Wat ik wel mis:
- Info op je lockscreen! (news, rss, agenda, weer, mail, sms/mms)
- Landscape locken
- Automatisch podcasts ophalen (bijvoorbeeld als ik wifi heb, en dan alle tegelijk, en dus niet per podcast)
- Dat het weericoontje gewoon mijn weer aangeeft en niet altijd 23 graden met zon (zeker vandaag niet)
- Dat het klokicoontje de tijd aangeeft (niet echt boeiend maar wel zo netjes)
- Google turn by turn ala Android 2.0 (dit kunnen we echt vergeten, zowel op iphones als in europa)
- Automatische App sorting op genre
- Recente (gemiste) oproepen zien tijdens het bellen
- Telefoonboek.nl integratie bij contacten zoeken in contacts

Volgens mij heb ik dan wel de meeste dingen gehad. Ik vraag me serieus af waar ze naar toe gaan met de iphone lijn van apple. Op een gegeven moment heb je de meeste features wel en hoe moet je dan nog doorontwikkelen?

Ik heb namelijk het idee dat de ontwikkeling meer richting opslaggrootte/cpu snelheid gaat dan om echt baanbrekende nieuwe features.

Verwijderd

Lt. Marx schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:28:
Tja ik zal wel niet de uber nerd zijn, maar er is werkelijk nog geen enkele keer geweest dat ik multitasken mistte. Ik ben dan ook niet echt een IM fan.

Wat ik wel mis:
- Dat het weericoontje gewoon mijn weer aangeeft en niet altijd 23 graden met zon (zeker vandaag niet)
Goed idee. Dit is namelijk met de calendar wel het geval. Het nummer wat daarop staat is de datum van die dag.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lt. Marx schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:28:

Wat ik wel mis:
- Info op je lockscreen! (news, rss, agenda, weer, mail, sms/mms)
- Landscape locken
- Automatisch podcasts ophalen (bijvoorbeeld als ik wifi heb, en dan alle tegelijk, en dus niet per podcast)
- Google turn by turn ala Android 2.0 (dit kunnen we echt vergeten, zowel op iphones als in europa)
- Automatische App sorting op genre
- Recente (gemiste) oproepen zien tijdens het bellen
- Telefoonboek.nl integratie bij contacten zoeken in contacts

Volgens mij heb ik dan wel de meeste dingen gehad. Ik vraag me serieus af waar ze naar toe gaan met de iphone lijn van apple. Op een gegeven moment heb je de meeste features wel en hoe moet je dan nog doorontwikkelen?

Ik heb namelijk het idee dat de ontwikkeling meer richting opslaggrootte/cpu snelheid gaat dan om echt baanbrekende nieuwe features.
Dit heb ik heel vaak:

MsG zit in applicatie X.

MsG krijgt sms

MsG drukt op beantwoorden

MsG denkt, kut... applicatie afgesloten.

Echt, ze hadden die 3G al met 256MB moeten uitrusten, dat was toen al wel marktconform.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Beaves schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:23:
[...]

Dat kan alleen voor normale ringtones, niet voor SMS ringtones helaas :(
Dat is iets wat ik ook wel erg mis.

In je contacten kan je een verjaardag toevoegen. Een waarschuwing/heads up op de dag zelf dat die persoon jarig is zou ik ook wel fijn vinden :).

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:06:
Omdat Apple een eigen lossless codec heeft: ALAC. Als je als Mac gebruiker toch al muziek gaat rippen doe je het hoogst waarschijnlijk in MP3/ACC of ALAC.

• THE_BASE
  • Niet online
Dat ik gewoon mijn iPod in kan, zonder een applicatie af te sluiten, want: let op:

Je zit midden in Hyves te krabbelen, je beluistert een prachtig nummer waar je ineens gruwelijk misselijk van wordt. Je drukt twee keer op de home-knop en krijgt een popup. Kiezen kan niet, alleen verder of terug...

Als je hier nu gewoon naar iPod kan (want nu wél al kan) en het dan weer kan afsluiten, rechtstreeks terug naar Hyves...

Wat ik ook prima vind is dat je gewoon één of twee applicaties in de achtergrond kunt houden, desnoods dat je instelt welke dat mogen of kunnen zijn. Dat kan een iPhone echt wel aan!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• sajoku
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:07:
Dat ik gewoon mijn iPod in kan, zonder een applicatie af te sluiten, want: let op:

Je zit midden in Hyves te krabbelen, je beluistert een prachtig nummer waar je ineens gruwelijk misselijk van wordt. Je drukt twee keer op de home-knop en krijgt een popup. Kiezen kan niet, alleen verder of terug...
Ik kan gewoon een nummer verder of een nummer terug?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@THE_BASE

Als applicaties gewoon netjes onthouden waar jij mee bezig was is er opzich geen enkel probleem natuurlijk.

Als ik bijvoorbeeld Tweetie afsluit en even later weer open dan krijg ik gewoon precies hetzelfde scherm als waar ik geëindigd was, inclusief eventuele tekstinvoer.

En dat allemaal zonder afbreuk aan de performance. ;)

Verwijderd

Good Fella schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:06:
[...]

Omdat Apple een eigen lossless codec heeft: ALAC. Als je als Mac gebruiker toch al muziek gaat rippen doe je het hoogst waarschijnlijk in MP3/ACC of ALAC.
Maar ik ben geen Mac gebruiker maar een Linux gebruiker.

• magnifor
  • Niet online
Een informatieve lockscreen. Er kan zoveel meer informatie op dan nu het geval is.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Good Fella schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:06:
[...]

En wat is de moeite om open formaten te ondersteunen die je nauwelijks iets extra's kosten om te implementeren? :)

• THE_BASE
  • Niet online
sajoku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:26:
[...]

Ik kan gewoon een nummer verder of een nummer terug?
Lees nog eens. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:29:
@THE_BASE

Als applicaties gewoon netjes onthouden waar jij mee bezig was is er opzich geen enkel probleem natuurlijk.

Als ik bijvoorbeeld Tweetie afsluit en even later weer open dan krijg ik gewoon precies hetzelfde scherm als waar ik geëindigd was, inclusief eventuele tekstinvoer.

En dat allemaal zonder afbreuk aan de performance. ;)
Eens. Safari onthoudt het wel.

Wat te denken als je gebeld wordt, onthouden ook de meeste applicaties het wel. Maar ik wil vooral dat ik een of meerdere applicaties op de achtergrond kan draaien.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

NoTimeRemains

I know

de enige optie die voor mijn 4.0 hoeft te zitten is het uitschakelen van de search. dat irriteert me zo ontzettend.

ow en dit
Tourniquet schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:48:

[ Voor 50% gewijzigd door NoTimeRemains op 26-11-2009 16:38 ]

This is the Way.

• harrald
  • Laatst online: 16-09 08:44
Goed hier komt mijn lijst :*)

- Landscape uitzetten
- beltonen instellen voor berichten/email/bellen (en dan niet zo omslachtig via itunes iets genereren)
- op je lock screen preview van email en niet alleen van sms
- in safari: een ctrl+f functie (gebruik nu een javascript bookmarklet)
- in safari: ondersteuning voor <acronym>
- bluetooth waarmee ik foto's en visitekaartjes kan versturen
- in agenda naar een volgende maand kunnen swipen
- in agenda maandview: met dubbelklik op een dag overgaan naar dagview
- in agenda dagview: met dubbelklik op een uur een nieuw item aanmaken
- in audio recorder een opname volume in kunnen stellen
- in foto's mapjes kunnen aanmaken
- in mail: bij ontangen van een .html bijlage, openen in safari en niet een chromeless window
- standaard apps als aandelen kunnen verwijderen/verbergen
- notitie app uitbreiden door koppeling met agenda/mail/contacten enz
- weer app nauwkeuriger maken. hij is nu niet echt bruikbaar.
- geallarmeerd worden wanneer een contact jarig is/word
- in camera: instelling dat volledige scherm de ontspanner knop word.
- flac support!!!
- draadloze sync van agenda/contacten (de rest is ook wenselijk maar dit heeft een hogere prio imo)
- in telefoon favorieten: bij elk contact een foto'tje

nou dat was het wel zo'n beetje, multitasking zou ook erg fijn zijn maar liever niet op mijn 3G. dat is meer wat voor de 3gs of een opvolger. :)

edit: en ja ook een fm app lijkt me wel wat

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een mooie complete lijst, graag wil ik hier zelf aan toevoegen:
- een soort expose voor je springboard, dus dat je met een klik op de knop bijvoorbeeld al je springboards krijgt en dan met een volgende naar de juiste kan gaan. Zo kan je je springsboard overzichtelijker indelen.
- sms app: teller voor het aantal tekens

• harrald
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:50:
[...]

- een soort expose voor je springboard, dus dat je met een klik op de knop bijvoorbeeld al je springboards krijgt en dan met een volgende naar de juiste kan gaan. Zo kan je je springsboard overzichtelijker indelen.
expose :D

misschien een idee om een soort overzicht van goede (haalbaar) wishes in de topicstart op te nemen?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Weet iemand al iets over de release dat van 4.0 eigenlijk ? :P

gewoon nee.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Graag wat meer info op het lockscreen, vooral agenda items, gemiste gesprekken, etc. En de FM receiver activeren met een leuke app. :)

• harrald
SanderPS3 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:00:
Weet iemand al iets over de release dat van 4.0 eigenlijk ? :P
Nou die zal logischer wijs wel met de 4de iphone komen denk ik :)

naamsoftware versie
iphone1.0
iphone 3G2.0
iphone 3Gs3.0
iphone 4G?4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

harrald schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:17:

- draadloze sync van agenda/contacten (de rest is ook wenselijk maar dit heeft een hogere prio imo)
- in telefoon favorieten: bij elk contact een foto'tje
Que? ik sync al alles naar mijn iPhone wireless. Via gmail en de bende, dan is dat toch niet echt een wish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lt. Marx schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:37:
[...]

Que? ik sync al alles naar mijn iPhone wireless. Via gmail en de bende, dan is dat toch niet echt een wish?
Het zal wel prettig zijn dat het native kan zonder omweg ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb niks gezegd :>.
harrald schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:26:
[...]

naamsoftware versie
iphone1.0
iphone 3G2.0
iphone 3Gs3.0
iphone 4G?4.0
Zal dat dan 2010 worden of een jaar later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vermoed en hoop eigenlijk wel weer volgend jaar, aangezien ik dan mn abbo moet gaan verlengen :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

sajoku schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:52:
[...]

Ik heb niks gezegd :>.

[...]

Zal dat dan 2010 worden of een jaar later?
Tot nu toe is de nieuwe versie jaarlijks in juni/juli uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:50:
[...]

1. Overboard
2. BiteSMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb nog een handige;

- Als ik bijvoorbeeld mijn timer zet om de eitjes te koken en het scherm schiet na 1 minuut op de lock stand dan kan ik niet meer makkelijk zien hoeveel tijd nog resterend is. Hiervoor moet ik dus eerst mijn iphone unlocken. Makkelijker zou dus interactie zijn met het lock scherm en wat op de achtergrond is.

- Verder zouden leuke widgets een mooie welkom zijn. Volgens mij is dit niet zo lastig, de koppeling applicatie met één vierkantje zou dan veranderd moeten worden. Applicaties zouden dan meerdere vierkantjes hoog of in de breedte kunnen zijn. Het is dan nog steeds prima mogelijk om te ordenen.

- Verder zou multitasking voor bepaalde toepassingen handig zijn!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Wireless sync
-Landscape lock
-Lockinfo scherm(ical, meerdere mail en sms met headers, nieuws, etc)
-Datum in de balk bovenaan
-Snelkoppeling voor bluetooth, wifi, edge, 3G aan/uit te zetten (ala SBSettings )
-Tekst kunnne selecteren om te copy'en in sms ipv enkel de hele sms
-Ipod playlist maken, muziek deleten etc.
-Safari search functie
-Snel scrollen in safari
-Full screen in safari
-Flash in safari
-Tabs onthouden in safari
-Files/foto's/muziek etc via bluetooth doorsturen naar eender welke gsm
-In mail: unified inbox, rules, markeringen
-Multitasken
-Mappen kunnen aanmaken om files in te droppen die je download via safari, of erop zet via pc/mac aangesloten via BT/USB en niet enkel via wifi
-Afspelen van meerdere videoformaten
-In-app kunnen sms'en zonder uit de app te moeten gaan
-Notities of taken kunne syncen met de iphone
-Tethering
-Profiles
-Volledige UI refresh zou wel eens mogen. Ben de huidige toch een beetje beu gezien na de Ipod touch en nu iPhone 3G in gebruik te hebben
...

4.0 is nog wel eventjes ver weg. Heeft er iemand al iets gehoord van os 3.2 ? Vind hier zeer weinig info over en het wordt wel stilaan tijd voor een update denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Safari heeft toch geen tabs? Of loop ik nou achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
thijsje66 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:58:
[...]

Safari heeft toch geen tabs? Of loop ik nou achter?
Al vanaf het begin, dus je loopt achter :P. Maar bij de 3GS is het onthouden van tabs al niet echt meer een issue, aangezien er toch zat geheugen is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ach ja, ik heb er zelf ook geen.
Ik zit af en toe op de iPhone van m'n pa, en op de iPod touch van een jongen uit m'n klas. En dan heb ik de helft van de tijd geen WiFi verbinding ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

NMe schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:48:
[...]

nieuws: Apple maakt tethering onmogelijk met iPhone OS 3.1 - update ;)

Overigens is dat de reden dat ik nog niet geüpgraded heb naar 3.1 en dat ook niet ga doen. Een nieuwe versie van het OS zal ik eerst even in overweging nemen voordat ik hem installeer. :P
Dit werkt gewoon prima hoor met de 3.1.2 ? Heb gewoon met vodafone.nl tethering werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Enkele al genoemd, sommigen nieuw:

- Als de batterij eraan zit (in carkit bijv) niet het scherm uit
- Automatisch BT aanzetten als er stroom op komt (deze eerste twee ideaal bij gebruik in auto)
- Safari moet echt meer de pagina's gaan onthouden ipv een preview. Vaak genoeg gehad: pagina even geleden geladen, weer terug naar Safari om aan bekende te laten zien: moet weer refreshen (en natuurlijk altijd net als er geen/nauwelijks bereik is).
- Alle settings van 'radiating' functies van de iPhone onder elkaar onder de config: flight mode, GSM, WiFi, BT
- Spotlight moet ook in SMS zoeken (waarom dit er niet in zit snap ik echt niet...)
- De iPod controls die je bovenop andere programma's kan krijgen uitbreiden zodat je ook door artiesten/albums/playlists kan bladeren (handig voor tijdens het TomTom-en, anders moet die weer opnieuw starten)
- Emails en timer op lock-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Laatst online: 29-11-2023
CJ_Latitude schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:04:
Enkele al genoemd, sommigen nieuw:

- Als de batterij eraan zit (in carkit bijv) niet het scherm uit
- Automatisch BT aanzetten als er stroom op komt (deze eerste twee ideaal bij gebruik in auto)
- Safari moet echt meer de pagina's gaan onthouden ipv een preview. Vaak genoeg gehad: pagina even geleden geladen, weer terug naar Safari om aan bekende te laten zien: moet weer refreshen (en natuurlijk altijd net als er geen/nauwelijks bereik is).
- Alle settings van 'radiating' functies van de iPhone onder elkaar onder de config: flight mode, GSM, WiFi, BT
- Spotlight moet ook in SMS zoeken (waarom dit er niet in zit snap ik echt niet...)
- De iPod controls die je bovenop andere programma's kan krijgen uitbreiden zodat je ook door artiesten/albums/playlists kan bladeren (handig voor tijdens het TomTom-en, anders moet die weer opnieuw starten)
- Emails en timer op lock-screen
Die eerste 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Ik bedoelde eigelijk AVCR (Audio/Video Remote Control) zodat je ook kunt zappen met je autoradio, dat lukt me nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

harrald schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:26:
[...]

naamsoftware versie
iphone1.0
iphone 3G2.0
iphone 3Gs3.0
iphone 4G?4.0
http://www.iphoneclub.nl/...os-3-1-3-en-4-0-gevonden/ :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:51

Zeeuw

5.6

Muziek toevoegen zonder hulp van iTunes...via SSH bijvoorbeeld, of de mogelijkheid om andere software ontwikkelaars een programma te laten maken.

Aantal resterende tekens in SMS (al is dit nu ook al mogelijk met jailbreak).

Multi-task, maar dat is al zovaak aangekaart in dit topic...

Verder heb ik alles wat ik wil, al dan niet via jailbreak!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:37:
[...]

Dat is via een 3rd party wanneer je gebruik maakt van cloud services. Niet iedereen doet dat omdat niet iedereen dat wenselijk vindt of nodig heeft. Waarom zou je een online agenda willen hebben als je het toch niet met een ander wil delen en ook alleen maar je computer met je iPhone in sync wil houden? Daar is die sync met kabeltje ook voor (als je er muziek e.d. op wil hebben zul je dat ook met kabeltje moeten doen). Deze wireless sync is gewoon gebruik maken van dingen als bluetooth/wifi zodat je heel die kabel niet meer nodig hebt en dus niet alleen je adresboek en agenda kunt syncen maar ook dingen als je muziek. Ik vind het een aardige must have feature, zeker omdat je standaard geen dock bij zo'n smartphone krijgt tegenwoordig.
Die lui snappen niet dat je useragent strings zelf kunt aanpassen en dat dat al jaren gebeurd. Dat bericht is dan ook nietszeggend en valt in de categorie "hoop doet leven" :P

Zelf ook nog wel wat dingen op de iPhone tegengekomen die wat handiger zouden mogen. Het switchen van EQ setting is veel lastiger dan vanuit een iPod Nano 2nd Gen omdat je heen en weer moet switchen tussen iPod en Settings. Ook zou het handig zijn als je de playlists die je aanmaakt ook nog kunt bewerken nadat je ze met iTunes gesynchroniseerd hebt. Die iPod controls die je over ieder app heen krijgt en die je ook in het lock screen ziet hebben de nodige controls en een volume balkje maar dat mag wel worden uitgebreid met een tijdbalkje zodat je ook met je vinger door een liedje kan scrollen.

Eenzelfde geldt ook voor die foto's op de iPhone, dat mag ook wel wat eenvoudiger opgezet worden waarbij je ook wat bewerkingen op de iPhone zelf kunt doen. Het is een beetje raar om een filmrol te hebben die niet in de Fotobibliotheek terug komt.

Wat meer instelmogelijkheden m.b.t. geluid mag ook wel. Ik zou graag een eigen deuntje in willen stellen voor o.a. alarm, agenda en sms. Voor alarm en sms heb je nu al keuze uit een aantal standaard geluidjes wat opzich ook wel aardig is maar het mag wel wat uitgebreider aangezien het ook kan voor ringtones. Het feit dat de agenda een vast geluidje heeft is al helemaal erg maar het gebruikte geluidje zelf is zowaar nog erger omdat het te zacht kan zijn.

Het agenda verhaal moet vrijgegeven worden net als notes en todo's zodat andere apps die dit soort dingen bieden ook een sync mogelijkheid hebben met de desktop (in de vorm van o.a. iCal en Outlook).

En wat echt de grote wens is, het eenvoudiger en makkelijker kunnen switchen tussen bijv. de 5 laatst gebruikte applicaties. Dan heb je geen multitasking nodig en heb je desondanks toch een makkelijke wijze om snel iets van de ene naar de andere app te kopiëren. Ik denk dat dit de meeste mensen ten goede zal komen, het maakt het gebruik van het apparaat wat efficiënter.

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 13:26
Mijn wensen:

-bluetooth uitwisseling met ieder ander toestel dat bluetooth heeft.
-fm radio
-schermkanteling die altijd werkt, ook op het beginscherm, of terwijl je een link aan het intikken bent in safari.
-betere ondersteuning voor apps die moeten blijven werken terwijl het toestel in standby staat.
-optimalisatie voor langere batterijduur
-muziek toevoegen via verkenner interface ipv itunes
-detailkaarten ipv de standaard 'kaarten'. Hopelijk levert Google hier de oplossing.
-optimalisatie gps-chip (hoewel dit wss gewoon de chip is die te zwak is)
-meer mogelijkheden tot aanpassen: achtergronden, beltonen ...
-meer instelmogelijkheden voor de camera (nu gebruik ik de app 'Genius')
-bugs uit de updates van de appstore halen. De updates blijven nogal vaak hangen of starten gewoon niet ...
-ik werk met prepaid kaarten, dus een kredietweergave naast het klokje bovenaan zou ook fijn zijn :-)

edit:

trackball functionaliteit voor de Home knop zou leuk zijn, bv bij lange internetpagina's, maar dat is natuurlijk een hardwarematig probleem.
Ik hoor hier veel mensen die info willen op het lockscreen, maar dan is de batterij zeker binnen 3 uur leeg :+

[ Voor 12% gewijzigd door mrb85 op 17-12-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
is al genoemd volgens mij.
maar ik vind het SMS gedeelte erg sumier tot nu toe.

dus voor mij graag een aanpassing zoals :

- een tellertje voor de tekens.
- mapje verzonden berichten ( outbox )
- mapje ontvangen berichten ( inbox )
- per sms kunnen verwijderen van het bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23
murky123 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:34:
is al genoemd volgens mij.
maar ik vind het SMS gedeelte erg sumier tot nu toe.

dus voor mij graag een aanpassing zoals :

- een tellertje voor de tekens.
- mapje verzonden berichten ( outbox )
- mapje ontvangen berichten ( inbox )
- per sms kunnen verwijderen van het bericht
Tellertje voor tekens kan via jailbreak; per sms verwijderen kan gewoon hoor! Klik in een bericht maar eens op 'edit', dan kan je per bericht aangeven welke je wilt verwijderen (of doorsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Een UI refresh zou mooi zijn. Of iig de mogelijkheid tot thema's

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.