Toon posts:

Nieuwe mobo, oude hd probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jongens,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een nieuwe mobo + cpu + ram geïnstalleerd op een oude pc met een IDE harde schijf. Maar ik heb gewoon de harde schijf zo gelaten met oude drivers etc en niks verwijdert van de harde schijf toen ik het nieuwe moederbord installeerde. En nu als hij windows start gaat de computer de hele tijd zichzelf herstarten. Wat moet ik nu doen?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 23:31
Windows opnieuw installeren? Er vanuit gaande dat je goede backups hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen backup, ik zou graag geen data kwijt willen raken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Wat je eigenlijk had moeten doen was van te voren de harde schijf controller in apparaatbeheer veranderen in 'Standard Dual Channel PCI IDE Controller'. Als je het oude setje nog hebt zou je de hd terug kunnen hangen en dit alsnog doen, zoniet dan een schone herinstallatie, een repair install over de huidige of vanaf een WindowsPE cd'tje gaan prutsen in het register. Drivers verwijderen heeft geen nut.

/edit: Eigenlijk mist er nogal wat info in je ts, wat is de oude en de nieuwe configuratie, welk os gebruik je en precies wat voor een bsod krijg je (foutcode)? Verhaal wat ik hierboven getypt hebt gaat namelijk alleen op als je een STOP 0x0000007B krijgt (hierbij lukt starten in veilige modus trouwens ook niet omdat dezelfde driver nog steeds ontbreekt). Ander veel voorkomend probleem is een BSOD refererend aand intelppm.sys, vaak als je van Intel naar Amd cpu gaat. Die kun je wel makkelijk vanuit veilige modus oplossen.

[ Voor 42% gewijzigd door Nielson op 21-11-2009 10:02 ]

Verwijderd

Probeer eens op te starten in safe mode.
ik heb geen backup
Da's natuurlijk nooit best ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 09:52 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Toevallig geen externe behuizing waar je de HD kan inpleuren en data ermee afhalen via andere pc?
Lijkt me beter dan oude systeem terug in elkaar steken.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 01:04
of in een andere pc erbij steken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak inderdaad eerst eens een backup van dat ding als je dat nog niet gedaan hebt. Thematopic: Backups

Installeer daarna Windows opnieuw, want je kunt niet zomaar Windows installaties van het ene platform op het andere platform gebruiken.

Omdat dit toch echt dingen zijn die we verwachten dat je eerst zelf doet gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.