Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] traag internet

Pagina: 1
Acties:

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 08:48
hallo,

ik heb het volgende probleem. ik heb kpn internet+bellen 8 mbit.

normaal download ik met +- 1100 / 950 kb/sec
maar nu nog maar met 250 / 200 kb/sec

heb een andere pc geprobeerd allebei bedraad. maar exact hetzelfde.
ook op speedtest.bbned.nl de 100 mb bin download gaat maar met 200 kb/sec

Het gekke is. als ik via mijn nieuwserver een film binnen haal gaat het wel met 1000+ kb/sec

ik zie ook in de router( experia box ) dat de linerate goed is..
Downstream rate: 11504 kbps
Upstream rate: 1031 kbps

iemand een idee waar dit aan kan liggen ? of heeft dit te maken met een storing bij kpn ?

Knowledge is my Weapon

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je modem haalt de snelheid wel, je pc niet.
Misschien een update van een of ander antivirus programma die roet in het eten gooit?
Schakel dat ding eens tijdelijk uit, of beter nog: helemaal eraf.
Als het probleem dan weg is, dan heb je de dader.

PSN: djmurcielago

• Snyder
De pc haalt de snelheid wel, alleen niet via de browser, heb 4 verschillende pc`s geprobeerd. En de laptop van mijn werk. Allemaal zelfde effect.
en allemaal het zelfde via de nieuwsserver haalt ie met 1000+ kb/sec op en via de browser niet.
andere kabels geprobeerd. modem al tijdje uitgehad. werkt allemaal niet. heel appart dit.KPN gebeld en zeggen inderdaad hetzelfde.. linerate wordt gehaald dus zit het prbleem in huis.

[ Voor 21% gewijzigd door Snyder op 21-11-2009 11:57 ]

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ook precies zelfde provider/snelheid etc..

• Snyder
Kpn gisteren al gebeld. maar die zeggen dus dat probleem in huis ligt, logisch ook omdat hun zien dat de linerate wel gehaald wordt. Af en toe haal ik wel weer de snelheid die ik hoor hebben. maar dat is maar voor een paar minuten. Ik test elke dag namelijk even.. Vandaag dacht ik ook hij doet het maar dat was ook weer een paar minuten en daarna weer super traag.. haal op het moment nog maar 100 kb/sec!
echt heel appart dit!

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Bij mij ook, gisteren 3x (!!) naar kpn gebeld, en aldoor bleven ze volhouden dat dit probleem toch echt in mijn pc of huis ligt omdat hun lijn naar mij toe goed is volgens hun, maar als ik pingtests doe naar bijv. google dan heb ik veel timeouts de laatste paar dagen, terwijl ik niet eens draadloos ben verbonden..
Dit was eerst ook niet zo en ik heb veel lag in spellen, er is dus zeker weten wel iets mis met kpn of de modem van hun.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 16:58

Saven

Administrator

Modem reboot gedaan? Kan nergens teruglezen dat je dat al hebt gedaan namelijk :P Of een harde reset

• Meeloow
Met een tandenstoker het reset knopje 8sec ingehouden ja, al 2x gedaan, geen verbetering..

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als jij via nieuwsgroepen iets download gaat dat over dezelfde lijn als het gewone internet: daar lijkt het niet te liggen, je lijn is dus snel genoeg.
Gebruik je bij nieuwsgroepen meerdere threads: dan leveren die gezamenlijk een hogere snelheid dan één afzonderlijke thread (bij een webserver), misschien ligt daar het probleem, als een webserver niet de snelheid kan leveren die jouw lijn aankan dan haal je je snelheid ook niet. Tevens als jij middels nieuwsgroepen aan het downloaden bent, is de bandbreedte die daardoor bezet wordt niet meer beschikbaar voor gewoon browsen.
Biedt KPN zelf een binary bestand aan op een eigen server, probeer dat dan eens, mogelijk is de snelheid binnen het KPN netwerk beter geregeld dan die tussen KPN en BBned.

• Snyder
harde reset al gedaan inderdaad. hielp helaas niets. Ik gebruik inderdaad meerdere threads bij nieuwsgroepen..
Heb het volgende even getest. Als ik 1 bestand download gaat het met 150/200 kb/sec
als ik 3 x het bestand tegelijk downloaden gaan ze allemaal met een snelheid van 150/200 kb/sec
en ik zie in du meter dat er dan 600 kb/sec tegelijk naar binnen komt.
Dus de snelheid komt wel binnen maar niet op 1 bestand?

ps.
bestanden gedownload van ( http://speedtest.kpn.net/ftp/ )

[ Voor 7% gewijzigd door Snyder op 22-11-2009 18:27 ]

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Exact hetzelfde gebeurt er bij mij!
Gisteren zeiden ze aan de telefoon dat ik maandag maar een monteur moet bellen..
Is ook weer zo duur, en dan is hij zeker ook nog uren bezig om uit te vinden waar het aan ligt.. (kost 15 euro per kwartier!)

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11 20:22
Heb je al eens op verschillende momenten van de dag geprobeerd. Bijvoorbeeld 's morgens om 9:00. Als je het probleem voornamelijk 's avonds hebt, lijkt dat op een overgeboekte verbinding...

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-11 17:55
fagao schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:44:
Heb je al eens op verschillende momenten van de dag geprobeerd. Bijvoorbeeld 's morgens om 9:00. Als je het probleem voornamelijk 's avonds hebt, lijkt dat op een overgeboekte verbinding...
Kan voor vandaag helemaal kloppen! Want het is nog weekend ook en avonduren, SPITS dus op de digitale lijn!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Doe es veilige modus opstarten met netwerkmogelijkheid en dan even testen met http://speedtest.bbned.nl/ Geeft al heel wat meer zekerheid.

• Snyder
PSP123 schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:33:
[...]

Kan voor vandaag helemaal kloppen! Want het is nog weekend ook en avonduren, SPITS dus op de digitale lijn!
Dit kan voor mij ook heel goed kloppen! Ik heb het zojuist geprobeerd en haal nu weer + - 950 kb/sec
Dus gewoon goed, Gister middag was het echt helemaal slecht haalde niet eens 130 kb/sec. s`avonds is het inderdaad langzamer heb ik het idee. Wat kan ik doen als het is overgeboekt en wat houdt dit exact in?

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Op dit moment is het bij mij ook weer normaal inderdaad, maar als het echt aan die spits uren zou liggen, waarom heb ik het dan nog nooit eerder gehad? Heb nu toch al zeker zo'n 3 jaar dit abonnement.

• Snyder
Meeloow schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:39:
maar als het echt aan die spits uren zou liggen, waarom heb ik het dan nog nooit eerder gehad? Heb nu toch al zeker zo'n 3 jaar dit abonnement.
Dit vraag ik me dus ook af. ik zal vanavond eens proberen of de snelheid weer zakt.
Ik heb dit abonement denk ik ook z`n 3 a 4 jaar.
Nooit problemen mee gehad.

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Test ook eens of je dan ook packetloss en timeouts hebt, want daar heb ik enorm veel last van gehad de afgelopen tijd toen het internet zo traag was.
Merkwaardig genoeg is dat op dit moment weer normaal, maar ben wel benieuwd of dit ook zo is bij jou.

• Snyder
heb tijdje lang ping lopen en heb inderdaad time-outs. ping loopt ook op en daarna zakt het weer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=24 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=24 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=301 ms TTL=56
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=173 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=190 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=222 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=248 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=261 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=288 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=314 ms TTL=56
Antwoord van 66.102.13.105: bytes=32 tijd=328 ms TTL=56

[ Voor 89% gewijzigd door Snyder op 23-11-2009 13:24 ]

Knowledge is my Weapon

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 17:03
Ik heb exact hetzelfde!

Check mijn topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379080

Vorige week is er een monteur langs geweest en die kon niks vinden. Alles kwam goed de router binnen, dus hij een collega van hem bellen op een interne lijn (30 min. moeten wachtstand zzzzz) en ook die kon niks vinden.

Monteur had het trouwens ook over overgeboekte uren verbinding. Nja niet in die woorden, maar ik gaf al aan dat het lijkt alsof het alleen in de drukke uren is, want 's ochtends is het altijd goed.

Vervolgens afgesproken dat ze een 24 uurs lijnmeting zouden doen.

Vanochtend werd ik gebeld met de vraag of er vanmiddag een monteur langs kon komen. Monteur is toevallig net langs geweest en deze vertelde mij dat hij bij de wijkcentrale een andere lijn voor mij had aangesloten, omdat deze niet zuiver was.

Nu is het dus afwachten of mijn lijn vanavond weer normaal is.

Ik werd ook helemaal gek van die mensen aan de telefoon dat het aan mijn computer zou liggen. Ik heb het op 3 computers getest met meerdere kabels + draadloos en heb zelfs een nieuwe router van KPN gekregen, maar allemaal tevergeefs.

Enfin ik wacht vanavond even af.

• Snyder
er zijn dus meer met hetzelfde probleem. "fijn" dat ik niet de enige ben met dit probleem.
tijnn zou je mij/ons op de hoogte kunnen houden van dit probleem en hoe het bij jou afloopt. ik heb namelijk niet heel veel zin om weer uren aan de telefoon te zitten met kpn :X

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Ja tuurlijk. Normaal gesproken ben ik rond 18:30 thuis, dus rond dat tijdstip (en ongetwijfeld al eerder mezelf kennende) zal ik de gebruikelijke tests doen om te kijken of het nu wel in orde is.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ook hier problemen, zelfde prov. en 12mbit abo.
zit er al mee sinds vorige week woensdag. Intern ligt het absoluut niet aan, draait firewall (monowall) voor en hangt een router achter. Al het verkeer loopt via een switch het netwerkje in.

Downloaden met nieuwsgroepen is geen probleem, haal met gemak 1,3MB/s , alleen is het http verkeer zeer traag. Responsetijden van boven de 400ms komen regelmatig voor.

Ook al een PC direct op de router aangesloten, zelfde effect. Harde reset router, terugzetten oude firmware op router, nieuwe firmware op router, firewallserver update, instellingen aangepast etc..etc.. en niets werkt. Ook door KPN op een nieuwe lijn gezet, gaf geen resultaat. Wijkcentrale is gewoon overbelast hier....

Wabbawabbawabbawabba

• tijnn
Hmm het is inderdaad erg vreemd dit.

Als ik torrents aan zet, dan zie ik een totale snelheid van zo'n 1.5MB/s, maar als ik speedtest doe en ik heb geen downloads aan staan, dan is het weer bagger.

• Meeloow
Bij mij is het ook weer bagger, rond de 100kbps..
Opzich zou ik me hier niet zo heel erg aan ergeren, ware het niet dat online applicaties ook gelijk niet meer werken ivm die timeouts en packetloss, streams laden niet meer goed en spellen lopen ook voor geen meter meer. Echt schandalig dit, hier betaal ik niet voor!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

Zulke problemen heb ik tegenwoordig ook met een KPN lijn, met precies dezelfde specs. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan hun DNS server ligt. Ik inet nu met de opendns dns servers (208.67.222.222 * 208.67.220.220) en ik kan kan nu weer redelijk normaal internetten (alleen de eerste keer het ip resolven is nog traag :? ).

n54 power!

• Meeloow
Ik gebruik al lange tijd opendns dus daar ligt het niet aan.

• Meeloow
Net weer gebeld met kpn, kreeg een man aan de telefoon.
Wou hem doorverwijzen naar dit topic omdat hij gelijk weer zei dat het probleem aan mijn computer of bekabeling lag, maar hij zei dat hij niet op tweakers kon komen... :/ Right.

Nu gaan ze de dienst inschakelen die hier meer verstand van heeft ofzo, en word ik morgen of overmorgen teruggebeld..
Hopen dat dit iets oplevert want dit is wel erg vervelend zo.

[edit; oeps, dubbelpost]

[ Voor 4% gewijzigd door Meeloow op 23-11-2009 22:19 ]

• Snyder
ik heb niet eens zin om weer met kpn te bellen om ze eeuwig uit te leggen dat het probleem niet bij mij/ons ligt maar hoogstwaarschijnlijk bij hun zelf. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij je Meeloow

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Gisteravond en deze ochtend door KPN gebeld of mijn probleem nu verholpen was.

Gisteravond had ik op de gebruikelijke speedtest pagina's weer een duidelijke vermindering van mijn snelheid.
Toen even met torrents gekeken wat ik aan snelheid haal en hierbij kwam de totale snelheid op 1.5MB/s. Opzich wel fijn, maar ik had altijd 1.8MB/s maximaal, dus tevreden ben ik zeker nog niet.

Het lijkt dus inderdaad iets met http te zijn, want webpagina's met filmpjes bijvoorbeeld worden duidelijk langzamer geladen dan normaal.

Wat ik ook vreemd vind is dat de waarde in de router nu 16mbit is, terwijl dit de vorige keer 19mbit was. Als ik het stroom eraf doe en er weer op, dan leest die opeens 18mbit in. Erg vreemd..

Vanochtend was de snelheid in ieder geval weer goed, maar ik heb afgesproken met KPN om dit een paar dagen aan te kijken en dit dan terug te koppelen. Vanavond komt er een nieuwe update.

• Snyder
Ik heb s`ochtends ook altijd goeie snelheden maar s`avonds word het altijd stukken minder..
blijf het toch vreemd vinden zo van de 1 op de andere dag.

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Ze hebben nog niet gebeld, vandaag wel veel last ervan gehad. Ben benieuwd..

• tijnn
Zucht.. Gisteren heb ik er ook weer veel last van gehad.

Rond 19:00 even een test gedaan op de speedtest van bbned. Snelheid was goed, dus ik was eventjes weer blij, maar niet veel later was het alweer helemaal mis.

Hoge ping, websites laden duurt lang.. downloadsnelheid van bijvoorbeeld bbned of speedtest.net was dramatisch laag.

Toen ik weer torrents ging testen, gingen die met een totale snelheid van 1.5MB/s. Erg vreemd dit allemaal.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Toevallig heeft mijn zus sinds kort ook het internet en bellen pakket (8 Mb) van KPN.
De snelheden zijn ook bij haar dramatisch. Natuurlijk heeft ze KPN gebeld maar kreeg te horen dat het probleem niet aan de KPN lag....!!!

De snelheden zijn vooral in de middag en avond erg laag.

Money for nothin' and your chicks for free

• Snyder
Echt bizar dat KPN elke keer simpelweg zegt; het ligt niet bij ons. het zit intern want we zien dat de linerate goed is. hier wordt je toch niet goed van! problemen liggen overduidelijk bij kpn zelf!

Knowledge is my Weapon

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Snyder schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:48:
Echt bizar dat KPN elke keer simpelweg zegt; het ligt niet bij ons. het zit intern want we zien dat de linerate goed is. hier wordt je toch niet goed van! problemen liggen overduidelijk bij kpn zelf!
Het is dus wel duidelijk dat ze een probleem hebben.
Ik zal ze vanavond ook eens gaan bellen namens mijn zus. Wat een brakke zooi zeg.

Money for nothin' and your chicks for free

• Meeloow
Nou, ze hebben niet teruggebeld, dus ik heb er net achteraan gebeld, kreeg weer ontwijkende antwoorden maar na een tijdje gaf hij me toch maar het nummer van de technische dienst.
Daarmee gebeld en dat was een positief gesprek. Meer ervaren en niet de hele tijd roepen dat het probleem bij mij ligt.
Krijg morgen een nieuw modem en dan moet ik testen of daarmee de problemen verholpen zijn, zoniet dan krijg ik een gratis monteur langs.
Zo moet het. :)

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik zit bij mijn oma thuis, en de verbinding hier is zeer traag. Maximale downloadsnelheid is ongeveer 40 kb/s. Het gaat om een kpn-abonnement van 20 mbit waarbij de experiabox is geleverd, in dit geval een Thompson 787. Ik ben de installatie nagegaan, en alles lijkt in orde te zijn. Er is maar een aansluitpunt in het huis waar iets in zit, dus sprake van een blokkade door een tweede lijn is er ook niet.
Volgens verschillende snelheidschecks zou ik hier tussen de 15 en 20 mbit moeten zitten. Niet echt conform die 40 KB/s dus...

Nu weet ik niet of dit structureel zo is, of tijdelijk, zoals in het geval van de meesten hier, maar ik vermoed toch dat het structureel is aangezien de snelheid hier zoveel lager is.

• Snyder
Meeloow schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
Daarmee gebeld en dat was een positief gesprek. Meer ervaren en niet de hele tijd roepen dat het probleem bij mij ligt.
Krijg morgen een nieuw modem en dan moet ik testen of daarmee de problemen verholpen zijn, zoniet dan krijg ik een gratis monteur langs.
Zo moet het. :)
Ik denk dat een nieuwe modem niet veel gaat uitmaken i guess. maar goed ze moeten dingen uitsluiten. Hoop dat dit allemaal snel wordt opgelost bij iedereen. Ik zie in het xs4all topic dat mensen met soortgelijke problemen kampen. :|

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Nee ik weet wel zeker dat dat niet gaat helpen, maar die monteur kan er misschien iets mee, en hoe meer mensen erover klagen hoe sneller het gefixed wordt..
En de telefoon service voelde een stuk minder frustrerend dan die kip zonder kop callcenter medewerkers die kakelen dat het probleem bij mij ligt, dat bedoelde ik voornamelijk met "zo moet het" :P
Maargoed, we zullen zien..

• Snyder
keep us posted :)

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Nou ik zal je vertellen dat een nieuwe router zowel een monteur niet zal gaan helpen, want ik heb beide al gehad :(

• Snyder
KPN heeft momenteel een landelijke storing laten we hopen dat hiermee ook de rest van de problemen worden opgelost!

edit: jammer niet dus.. download is op het moment 60 /100 kb/sec ik wordt er echt gek van!

[ Voor 29% gewijzigd door Snyder op 26-11-2009 19:36 ]

Knowledge is my Weapon

• Toxotes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 08:02
Gisteren kapte hier (tussen Arnhem en Apeldoorn) alles ermee om 18.15. Pas na een harde reset EB kon er vanochtend weer geinternet worden.

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Snyder, ik heb exact dezelfde problemen als jouw.
12Mbit abbo, maar vanaf 16:00/17:00 tot 23:00/24:00 is de download snelheid tussen de 100 a 400kb.

Omdat ik zelf bij KPN werk heb ik een lijnmeting opgestart en dit zag er allemaal perfect uit.
De lijn vanaf de DSLAM tot aan mijn modem was helemaal niets mis mee.

Ik heb vervolgens dit aangemeld bij KPN, zei hebben een monteur aangestuurd en deze is langs geweest.
Die trok dezelfde conclusie die ik zag met mij meting. De verbinding is inorde.
Het staat nu verder uit, zal maandag is uitzoeken hoe het ervoor staat.

Dit probleem zit zeker bij KPN, maar in welk stuk het precies zit durf ik ook nog niet te zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door ts_rensuh op 26-11-2009 20:15 ]

CCIE R&S

• tijnn
rensuh...

Als je dit kan uitzoeken voor ons graag, want niemand geloofd dat het aan hun ligt.

Ik zit nu bijvoorbeeld weer te testen op de gebruikelijke speedtest websites en wederom langzame download. Test ik het met nieuwsgroepen heb ik ook langzame download.

Download ik iets met torrents heb ik totaal mijn volledige snelheid..

Hoe kan het daarmee steeds wel goed zijn, maar met de rest niet? Dit is echt een raar probleem en omdat alles de router goed binnenkomt wil KPN het niet geloven dat het aan hun kant ligt.

• Meeloow
Vandaag nieuw modem gekregen, aangesloten en internet is nog waardelozer.. nog hogere ping en meer packetloss.
Monteur komt zaterdag..

• Snyder
ts_rensuh schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:10:
Snyder, ik heb exact dezelfde problemen als jouw.
12Mbit abbo, maar vanaf 16:00/17:00 tot 23:00/24:00 is de download snelheid tussen de 100 a 400kb.

Omdat ik zelf bij KPN werk heb ik een lijnmeting opgestart en dit zag er allemaal perfect uit.
De lijn vanaf de DSLAM tot aan mijn modem was helemaal niets mis mee.

Ik heb vervolgens dit aangemeld bij KPN, zei hebben een monteur aangestuurd en deze is langs geweest.
Die trok dezelfde conclusie die ik zag met mij meting. De verbinding is inorde.
Het staat nu verder uit, zal maandag is uitzoeken hoe het ervoor staat.

Dit probleem zit zeker bij KPN, maar in welk stuk het precies zit durf ik ook nog niet te zeggen
ik denk dat dit probleem echt groter is dan kpn zelf door heeft. of misschien weten ze het wel maar is dit op een heel hoog niveau bij kpn. 8)7 . Ik ben dit weekend zelf niet thuis dus kan weinig testen. ben erg benieuwd hoe dit na het weekend is :)

Knowledge is my Weapon

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Zou er stiekem worden geknepen op HTTP verbindingen op bepaalde tijden? Misschien ergens een proxy actief?

Mocht er iemand de beschikking hebben over een *nix bak, draai eens mtr + domeinnaam (bijv. google.com). Deze geeft de hops + latency per hop aan, max, min, gem. en std. dev. Geeft misschien wat duidelijkheid omtrent waar de bottleneck zit.

Wel eens gehad bij Ziggo, was er ergens lokaal (i.e. Ziggonetwerk) iets vreselijk de boel aan het vertragen, ergens rond de 3e hop.

• ts_rensuh
Snyder schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:56:
[...]

ik denk dat dit probleem echt groter is dan kpn zelf door heeft. of misschien weten ze het wel maar is dit op een heel hoog niveau bij kpn. 8)7 . Ik ben dit weekend zelf niet thuis dus kan weinig testen. ben erg benieuwd hoe dit na het weekend is :)
Ben eigenlijk wel benieuwd of we allemaal problemen hebben vanuit dezelfde regio.
Ik zelf kom uit regio Den Haag/Rotterdam

CCIE R&S

• Snyder
daar was ik ook al benieuwd naar maar zoals ik al dacht zitten we niet in de zelfde regio.

ik kom uit de
Regio Aalten - Lichtenvoorde ( achterhoek )

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Ik kom uit Den Haag.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Vriendin van mij uit Ee (Frl) en een ander in Groningen hebben er ook last van, soms niet eens een fatsoenlijke VOIP sessie mee te starten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Meeloow
Provincie groningen hier..

• Meeloow
Monteur is niet geweest :/
Nog steeds dezelfde problemen, hoezo waardeloos..

• tijnn
Rensuh al een update?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Mja... HTTP Verkeer (websites opvragen) geven piekbelasting. (Je trekt namelijk als je een site opvraagt hem met de maximale snelheid binnen). Dit is een grote belasting op het netwerk. Een 'cap'/shaping zou best kunnen. Heb er hier zelf ook last van. Via http:// haal ik érg lage snelheden terwijl met alle andere protocollen gewoon m'n maximum snelheid haal.

• ts_rensuh
Had even gebeld met de helpdesk, maar ze hadden het ticket gesloten omdat de lijn inorde was :)
Wordt nu een nieuw ticket geopend.

Over 48uur krijg ik er een terugmelding over

CCIE R&S

• Snyder
Ik denk ook dat ze bij kpn grote problemen hebben en dat ze daarom een cap/shaping hebben. Omdat anders misschien de hele boel wel omklapt!

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Dan wachten we nog even af.

Ik ben alleen wel erg geneigd om een andere provider op te gaan zoeken.

De helpdesk is namelijk erg slecht als je het mij vraagt. Je moet net geluk hebben dat je een persoon aan de lijn krijgt die je ook daadwerkelijk wilt helpen.

Daarnaast is de concurrentie stukken goedkoper voor dezelfde verbinding.

• Meeloow
tijnn schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:48:
Dan wachten we nog even af.

Ik ben alleen wel erg geneigd om een andere provider op te gaan zoeken.

De helpdesk is namelijk erg slecht als je het mij vraagt. Je moet net geluk hebben dat je een persoon aan de lijn krijgt die je ook daadwerkelijk wilt helpen.

Daarnaast is de concurrentie stukken goedkoper voor dezelfde verbinding.
Precies! Ik heb een hekel aan die slechte support van KPN, en ik zou graag willen overstappen, maar waar ik woon zijn verder niet zoveel goede ISP's.
Ziggo is hier wel sinds kort, misschien toch maar eens overwegen..

Verwijderd

Ik heb er ook last van, echt superlangzaam zeg.

• ts_rensuh
Zojuist weer met KPN gesproken, er is nu wel een ticket geregisteerd (gisteren is er niets geregisteerd) en er wordt z.s.m. contact met mij opgenomen.

Edit:
Zojust gebeld door de technische afdeling, ticket wordt nu naar de juiste afdeling uitgezet die onderzoek kan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door ts_rensuh op 01-12-2009 16:16 ]

CCIE R&S

• tijnn
Beetje het kastje naar de muur verhaal dus... What else is new ;[

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
inmiddels verholpen in de buurt van arnhem

• ts_rensuh
Ik heb vandaag sinds 19:00 geen problemen meer. Even kijken of het nu goed blijft en wachten op de afmelding van KPN. Ben benieuwd wat hun als oorzaak noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door ts_rensuh op 01-12-2009 21:05 ]

CCIE R&S

• Snyder
ik had vanmiddag nog volop problemen, zal morgen weer eens in de spitsuren testen. ben erg benieuwd!

Knowledge is my Weapon

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

Ik ben vandaag bij een zakelijke klant langsgeweest (ik ben zelf installateur voor adsl+pin), die heeft al 5 dagen dagen geen internet (ZDSL 6mbit/1mbit). Blijkt dat er de ATM service eruit ligt :x (postcode 2516 Den Haag).

Voor zover ik heb vernomen van de KPN is er vorig week een software upgrade geweest op de ATM servers (hierover waren alle zakelijke klanten per mail geinformeerd), maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan?

edit:
wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mogelijk de her-routeringen binnen het netwerk een rol kan spelen bij de snelheidsdipjes?

[ Voor 13% gewijzigd door TweakBoy op 02-12-2009 01:38 . Reden: wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mogelijk de her-routeringen binnen het netwerk een rol kan spelen bij de snelheidsdipjes? ]

---

• ts_rensuh
TweakBoy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:36:
Ik ben vandaag bij een zakelijke klant langsgeweest (ik ben zelf installateur voor adsl+pin), die heeft al 5 dagen dagen geen internet (ZDSL 6mbit/1mbit). Blijkt dat er de ATM service eruit ligt :x (postcode 2516 Den Haag).

Voor zover ik heb vernomen van de KPN is er vorig week een software upgrade geweest op de ATM servers (hierover waren alle zakelijke klanten per mail geinformeerd), maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan?

edit:
wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mogelijk de her-routeringen binnen het netwerk een rol kan spelen bij de snelheidsdipjes?
Het heeft niets te maken met her-routeringen binnen het ATM netwerk.
De mensen die de problemen hebben dat de verbinding traag is s'avonds lopen niet meer via het ATM netwerk.

CCIE R&S

• tijnn
Zal vanavond even opnieuw testen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Hoor net op MSN dat het in Groningen ook weer goed gaat.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zit eigenlijk sinds ongeveer een week na de migratie van hetnet naar KPN met de zelfde klachten.Voornamelijk internet pagina's die niet willen laden en een hevig fluctuerende verbinding en hoge ping.
Ook viel het me op dat ik sinds de migratie van 8mb/1mb naar 6mb/1mb ben gegaan.Met geen mogelijkheid komt speedtest.net , speedtest.bbned.nl of speedtest.nl nog boven die 6mb uit.Terwijl ik gewoon betaal voor de 8mb,die ik in het verleden ook gewoon behaalde.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Sinds vorige week woensdag ook last van gehad, alles viel gewoon uit. Maar aangezien we 's avonds voor een paar dagen naar London gingen niet echt aandacht aan besteed. Toen we zondag terugkwamen had ik nog steeds geen internet en ook geen telefoon. De televisie deed het wel (ik heb het hele rijtje als abo). De complete boel gereset en toen werkte het weer, min of meer. Maar sindsdien blijf ik problemen houden net zoals alle andere mensen die dat hier melden.

Gisteravond viel zelfs alles uit. Vrouw zit aan de telefoon, signaal weg. Televisie stond aan, beeld stil met verbindingsmelding. Ik zat te gamen, eruit gegooid. Ga ik in de modem kijken, complete verbinding weg terwijl het verbindingsknopje nog de tekst Verbinding Verbreken er op had staan. Twee keer ingedrukt, verbinding hersteld en alles kwam rustig terug, maar met verschikkelijk lage snelheden.

Nu is er vandaag onderhoud op zowel DSL als Interactieve TV en ik hoop dat ze het daarmee oplossen, want dit werkt echt niet.

[ Voor 0% gewijzigd door -BB- op 03-12-2009 07:30 . Reden: typo ]

When all else fails, resurrect and start over

• Snyder
Ik heb gisteren meerdere keren getest op speedtest.kpn.net en begin langzaam aan toch te geloven dat de problemen zijn verholpen. Maargoed, Ik blijf het vandaag en morgen nog even testen. Zit momenteel op een nette snelheid.
Uw gemeten snelheid bedraagt:

8.12 Mbps

Knowledge is my Weapon

• ts_rensuh
@-BB-
Het probleem wat je omschrijft is niet het probleem wat hier in dit topic ter discussie staat.
De klacht hier is dat klanten tussen 17:00/18:00 tot 24:00 hun download snelheid instort naar 2 a 3 Mb

@Snyder,
bij mij was alles gisteren voor de 2de dag op rij alles weer snel.
Netjes 11 a 12Mbps.

CCIE R&S

• tijnn
Gisteravond heb ik het 1x getest op speedtest.net en toen was het bij mij 16Mbps.

Zal vanavond wederom testen.

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Vanmiddag was alles koek en ei, maar de afgelopen 2 uur is de snelheid echt dramatisch. Lossen ze het mogelijk in fases op?

• Snyder
schommelt hier ook weer, maar niet zo dramatisch als het was hoor. zie nu wel dat mijn linerate wat veranderd is. in positieve zin welliswaar "12005 kbps (downstream)"
we zien het nog maar weer even aan :)

Knowledge is my Weapon

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

ts_rensuh schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:29:
@-BB-
Het probleem wat je omschrijft is niet het probleem wat hier in dit topic ter discussie staat.
De klacht hier is dat klanten tussen 17:00/18:00 tot 24:00 hun download snelheid instort naar 2 a 3 Mb
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb er wel degelijk last van, alleen bij mij wordt het soms zo erg dat alle andere aangesloten zaken (interactieve tv, telefoon) gewoon wegvallen.

Gisteravond ging het beter, ik zat te gamen en mijn vrouw te internetten. Tegen 22u hoor ik ineens gescheld want zelfs de simpelste internetpagina's wilden haast niet laden. En dan zit je daarnaast zonder problemen een online spelletje te spelen :? Zelfde verbinding intern, zelfde manier van verbinden (draad), zelfde OS.

Maar het was in ieder geval beter dan de rest van de week.

When all else fails, resurrect and start over

• ts_rensuh
-BB- schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:05:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb er wel degelijk last van, alleen bij mij wordt het soms zo erg dat alle andere aangesloten zaken (interactieve tv, telefoon) gewoon wegvallen.
interactieve tv en de telefoon maken ook gebruik van de download snelheid, dus geheel begrijpelijk dat deze ook niet goed functioneren.
Dat het bij jou later ontstaat is ook te verklaren. Het probleem zit bij de DSLAM, als er veel mensen om 22:00 veel bandbreedte consumeren, krijg jij er op dat moment last van.

Ik was vanavond gebeld door KPN met het uitleg van het probleem, er bleek tussen een netwerkkoppeling een foutieve instelling te staan waardoor de verbinding voor alle klanten op de DSLAM niet goed functioneerde waarneer er meer bandbreedte werdt gebruikt.

CCIE R&S

• Meeloow
Hebben ze ook verteld wanneer dit opgelost wordt?

• ts_rensuh
Meeloow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 03:23:
Hebben ze ook verteld wanneer dit opgelost wordt?
Ze hadden het dinsdag al opgelost, want toen haalde ik mijn 12Mbit weer.

CCIE R&S

• Meeloow
Nou, ik had er gisteren nog last van dus ik betwijfel of het overal is opgelost.

• ts_rensuh
Meeloow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:37:
Nou, ik had er gisteren nog last van dus ik betwijfel of het overal is opgelost.
Ik gaf ook in mijn reactie van vrijdag 04 december 2009 23:19 dat het probleem op de DSLAM zit.
En ik acht de kans heel klein dat jij op dezelfde DSLAM zit als mij.
Dus het probleem met traag internet moet dus ook per klant specifiek onderzocht worden.

CCIE R&S

• Snyder
nog mensen die nu nog last hebben van de "dip" op spitsuren ?

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Ik heb er nog wel last van ja.. wel iets minder dan eerst maar het is niet weg..

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-11 11:47
Hier (duivendrecht) is het nog steeds bagger. zowel in dip als spits tussen de 4 en 10 KB/s down. Up tussen de 2 en 8 KB/s.

Soms doet ie t wel normaal voor een paar minuten @ 400KB/s

Het is het meest simpele adsl abo maar in de piek uren moet 50KB/s dan toch niet te veel gevraagd zijn?

Edit
vanochtend weer eens speedtest gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/645896476.png

Is idd weer eens snel/normaal vanochtend

[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 08-12-2009 07:05 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• tijnn
Bij mij lijkt het weer goed te zijn, maar ik zal vanavond wederom een test doen.

• Snyder
hier in aalten(gelderland) lijkt ook alles weer normaal maar het lijkt overal nog niet goed te zijn blijkbaar!

Knowledge is my Weapon

• Meeloow
Het gezeur is bij mij weer begonnen. -_-

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-10 19:27
Heb er hier in Den-Haag ook last van sinds vandaag! Zo traag....

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:53:
Ik heb er ook last van, echt superlangzaam zeg.
Hier ook Amsterdam, postcodegebied 1053 ik krijg als het meezit 0.2 KB per seconde, de KPN site loopt wel goed, maar van een storingspagina hebben ze nog nooit gehoord 8)7 8)7

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een ADSL van KPN, XS4ALL
Only en Business DSL verbinding in alle regio's van het land momenteel
traagheid op de ADSL/BDSL verbinding ondervinden.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.
Dit is gewoon een storing landelijk nu ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Snyder
bij mij lijkt deze rare storing wederom terug te zijn.....

Knowledge is my Weapon

• tijnn
Ik heb nog niks kunnen merken qua snelheids verlies (zal er even weer op letten), maar wat mij wel opvalt is dat mijn router elke ochtend zichzelf reset.

Dit lijkt mij niet oke, maar dit is dan weer een ander verhaal. Ik word een beetje gek hiervan. 1 van de duurste providers als het al niet de duurste is en alleen maar gedonder mee.

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Hier ook een modem wat met regelmaat op andere lijnsnelheden intraint. De max. effectieve download-snelheid is nog geen 1/10 van de ingetrainde lijnsnelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 20-01-2010 17:44 ]

Pagina: 1