Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN]Snelheids problemen

Pagina: 1
Acties:

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 17:03
Beste tweakers,

Sinds 2 weken terug merkte ik dat ik snelheidsproblemen heb met mijn internetverbinding.

mijn verbinding
KPN Premium 20mbit

acties
Afgelopen week maar eens wat speedtesten gedaan op verschillende sites, onder andere sites met het downloaden van een bestand van bijvoorbeeld 100mb (denk aan bbned speedtest).

Deze websites geven allemaal een snelheid aan van rond de 250 kb/s, terwijl ik normaal gesproken 1.8MB/s maximaal haal.

Na de resultaten van de speedtests (waarvan het overigens per dag verschilt, want soms zit er een dag tussen dat het wel op normale snelheid werkt) ben ik gaan bellen met KPN.

Ik kreeg een meneer aan de telefoon, waarbij ik allerlei testen gedaan hebt. Onder andere een speedtest op adslvalley.nl, andere poort geprobeert, andere kabel geprobeert, op mijn laptop getest (ik zit altijd op een desktop), maar helaas zonder resultaat.

De man wist mij te melden dat de snelheden goed in de router binnen komen, maar hij zou mij een nieuwe router sturen om te kijken of dit helpt.

Nu is de nieuwe router binnen en stuit ik op hetzelfde probleem. Wederom KPN gebeld, maar die komt met het verhaal dat alles goed de router binnenkomt, dus zal het wel aan uw computer liggen en moet u een computer monteur laten komen.

Nou ten eerste zit ik zelf in de ICT en weet ik wel het één en ander van computers af en ten tweede heb ik het inmiddels op 3 verschillende computers getest met verschillende kabels, maar op allemaal hetzelfde probleem.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en kan die mij a.u.b. helpen? KPN wilt me namelijk niet helpen, omdat hun niet verder gaan dan de router.

Het lijkt mij overigens sterk dat het een probleem met mijn computer is, want ik heb het op 3 verschillende computers en ik heb er niks aan verandert. De verbinding was altijd perfect tot heden.

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Zoals als altijd schuift KPN het probleem af aan de consument.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 11:39
Dit is idd weer typisch zo`n KPN kastje naar de muur verhaal.. het enigste wat ik mij zo kan bedenken wat eventueel kan helpen is, door de betreffende medewerker met diverse moeilijke termen om het hoofd te slingeren zodat de gene aan de andere kant het niet meer weet..deze gaat vervolgens zich beraden bij de 2e lijns technicus en wellicht kan deze jouw beter helpen :p

En probeer zoveel mogelijk informatie te vergaderen van wanneer de storing op treed..
Ook door bijvoorbeeld te zeggen dat het internet bij de buren dan ook traag gaat, wil soms ook nog wel eens helpen.. :)

Wat je ook nog kan proberen is KPN vragen of ze ook een lijnmonitoring willen doen..
Dus dan houd KPN de lijn voor een bepaalde tijd in de gaten en kijkt of er ook rare waarden te zien zijn.
En kun je btw. ook zien met welke waarden de DSL lijn intraint?

[ Voor 40% gewijzigd door HiDNN op 16-11-2009 20:20 ]

• tijnn
Ja de DSL line krijgt de volgende waarden binnen:

1.032 / 19.308

Dit is dus zoals het hoort en daarom geeft KPN ook aan dat het niet aan hun ligt, omdat de waarden goed de router binnen komen.

Gekke is dat ik het gewoon op 3 verschillende computers heb en ik heb het ook draadloos getest op mijn laptop om te kijken of mijn 2 kabels misschien niet toevallig allebei stuk zijn, maar ook daar heb ik het probleem.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
En een andere router? Dat al geprobeerd?
Als je router namelijk op die snelheid trained heeft ie ook die snelheid op de DSLAM staan...

[ Voor 101% gewijzigd door Uberprutser op 16-11-2009 20:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• tijnn
Ballebek schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:32:
En een andere router? Dat al geprobeerd?
Als je router namelijk op die snelheid trained heeft ie ook die snelheid op de DSLAM staan...
Ja ik heb dus een nieuwe van KPN toegezonden gekregen, waarbij ik hetzelfde probleem heb.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Toen ik de servicedesk gebeld had kwam er een netwerkteam en monteurs etc. Dat was hier iig goed geregeld. Probleem is nooit gevonden (buiten bandbreedte probleem).

• tijnn
Niemand suggesties verder? :(
Pagina: 1