Toon posts:

Goudkoortsveiling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierover verschillende topics geopend op www.opgelichtopinternet.nl, www.opgelicht.nl en op www.trosradar.nl

Graag zou jullie input ook welkom zijn daar, want ikzelf heb betaald voor biedcredits, maar nu de site uit de lucht is heb ik voor niks betaald, en ze nemen ook geen contact meer met mij op na dat ik mijn geld teruggevraagd heb. Hoe meer mensen hier iets tegen doen, de sterker we staan!

Check de forums en zoek voor www.goudkoortsveiling.nl

Mvg,

Verwijderd

Vanaf de site:
Tot 17 oktober zijn de normale veilingen (19.30 - 23.30 uur) gepauzeerd.

Vanaf 17 oktober a.s. om 22.00 uur vangen de veilingen wederom aan, waarbij het aantal gelijktijdige product veilingen zal zijn uitgebreid tot 40 stuks. Tevens zullen dagelijks maar liefst minimaal 1.500 stuks verschillende producten worden geveild. (7 dagen per week)

Alle producten welke in de veiling worden gebracht, zullen door blijven lopen totdat het product aan de hoogste bieder wordt afgeslagen. Er worden dus geen veilingen meer gepauzeerd tot de volgende dag!

Alle producten die in de veiling gebracht worden, zullen pas in de veiling gebracht worden nadat de betreffende leveranciers de producten daadwerkelijk hebben geleverd.

Last but not least :
Minimaal 750 stuks verschillende producten zullen per dag in de veiling gebracht worden op een FREE TO BID basis, d.w.z. dat U als bieder zijnde niet voor het recht van bieding betaalt, (het bieden is gratis), waarbij enkel de hoogste bieder de veilingprijs behoeft te betalen.
Het lijkt erop alsof ze dus nog steeds actief zijn. Momenteel staat de teller op nog 20 uur, dus ik stel voor om dat moment in ieder geval nog even af te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Die teller veplaatst zich elke dag. Er gebeurt helemaal niks meer met de site, nu al weken zo

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Hij is inmiddels online.

Verwijderd

Ik zie momenteel toch echt een veilingsite online staan :)

Veilingtijden zijn tussen 1700 19:00 en 0:00 uur volgens de site.

Edit: dat zeg ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel interessant, ik zie net ook een website (ziet er trouwens uit alsof die in vijf minuten in mekaar geflanst is) online. Kan niet inloggen met mijn oude gegevens, en er staat ook "plotseling" bij dat het niet mogelijk is telefonische support te krijgen. Wel een "HELE GOEDE" Timing!!! Dit nadat ik ze heb aangekaart bij verschillende sites.

Nu maar eens kijken wat ze te zeggen hebben. Ik wil zowieso mijn geld terug, daar ik al maanden voor niks heb betaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 19:16 ]

• alex3305
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:08:
Wel interessant, ik zie net ook een website (ziet er trouwens uit alsof die in vijf minuten in mekaar geflanst is) online. Kan niet inloggen met mijn oude gegevens, en er staat ook "plotseling" bij dat het niet mogelijk is telefonische support te krijgen. Wel een "HELE GOEDE" Timing!!! Dit nadat ik ze heb aangekaart bij verschillende sites.

Nu maar eens kijken wat ze te zeggen hebben. Ik wil zowieso mijn geld terug, daar ik al maanden voor niks heb betaald.
Tja, het is heel lastig natuurlijk.

Echter denk ik persoonlijk dat je niet ver gaat komen met 'aankaarten bij verschillende sites'. Als je hebt betaald en niet hebt gekregen kun je uiteindelijk gewoon aangifte gaan doen.

Daarnaast ben ik ook van mening dat wanneer niemand of weinig mensen meer zo'n site gebruiken, de site vanzelf sterft en dus uit de lucht gaat. De man heeft blijkbaar veel winst gemaakt over de rug van anderen en volgens mij interesseert het hem ook niet meer zo (misschien heeft 'ie het wel verkocht).

Verwijderd

Even een kleine titel wijziging, aangezien de discussie inmiddels een andere kant opgaat dan de oorspronkelijk OP. Ik vind het ook een beetje te laat voor het "bestraffen" van een topic kaping. Als mensen de behoefte hebben aan een eigen topic over de nieuwe opzet van de site, stuur me dan even een PM, dan splits ik de reacties af naar een nieuw topic. Let op: niet zelf een nieuw topic aanmaken, want die gaat dan direct naar de trashcan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik heb vandaag even meegedaan op de nieuwe site.

Heb wel mooi een bankstel gewonnen, nu is het een goed moment om erin te springen, vrijwel een lege site met veel producten.

Ik moet wel zeggen dat ze alleen maar rommel verkopen nu :P

Heb een bankstel gewonnen, winkelwaarde 399,- voor 50,- :) Maar die winkelwaarde geloof ik niet helemaal :P

Ik snap het systeem ook niet helemaal. Je betaald dus 0,0 totdat je het product gewonnen hebt. En er is ook een max bedrag dat er geboden kan worden. Hoe kunnen ze nou ooit winst maken :?

Verwacht dus geen TV's e.d.

Misschien is een afsplitsing wel leuk, ik denk dat de nieuwe site wel potentieel heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Megamind op 19-10-2009 00:17 ]

• alex3305
Echter is het wel zo dat wanneer je 0,0 betaald om te mogen bieden op een veiling het ineens waarschijnlijk geen kansspel meer is, maar een echte veiling.

• Megamind
Ik zit deze site nu een tijd te volgen, en alles wat er wordt aangeboden is china TROEP.

De scooter die er nu opstaat hebben ze hier vandaan:
http://www.tradekey.com/product_view/id/1018730.htm

Prijs: 225 dollar! Dus 899 winkelprijs... En verkopen voor 329 euro is natuurlijk mooie winst.

Het is nu gewoon een chinese veilingsite geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 19-10-2009 16:05 ]

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Dat je überhaupt aan zoiets meedoet :N
En daarna janken als je opgelicht wordt.... :'(

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Francis schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:10:
Dat je überhaupt aan zoiets meedoet :N
En daarna janken als je opgelicht wordt.... :'(
Met ^^ :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 11:33

EAI

Ik had nog nooit gehoord van Goudkoorts, totdat ik net een folder in de brievenbus kreeg. De folder staat vol met aanbiedingen met waanzinnig goedkope prijzen, en het spat er gewoon vanaf dat je hier met oplichters te maken hebt.
Google laat zien dat er heel veel klachten zijn, en vandaar dat ik dit topic tegenkom. Ik snap niet dat mensen hieraan meedoen. 2 maanden geleden kregen we ook al een folder met o.a. een iphone voor € 199,- Achteraf bleken dit ook oplichters te zijn, is het tegenwoordig een trend om je oplichtingspraktijken nu door de brievenbus aan de man te brengen??

Verwijderd

Tsja een gedrukte vorm wekt natuurlijk minder argwaan dan alleen een website/email. Het verschuift gewoon naar andere gebieden.

• Megamind
De nieuwe site is geen oplichterij, maar gewoon afzetterij. Het is gewoon chinees speelgoed wat in grote getale voor een appel en een ei naar NL is gebracht en voor het dubbele wordt verkocht.

Die scooter kan je bv in China in bulk voor 225 dollar per stuk kopen. Ze verkopen ze door voor 450 euro...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb net ook een reclameblaadje door de bus gekregen hiervan. Ik hoop dat het nu een beetje beter geregeld is, want anders gaat het hard mis binnenkort.

En tsja, afzetterij. Er zijn genoeg bedrijven die producten voor meer verkopen, want anders maak je geen winst. Er zijn ook genoeg bedrijven die producten uit USA halen en hier verkopen. Wanneer je zelf naar USA gaat of bulk importeert ben je ook goedkoper uit.

☻/
/▌
/ \

• alex3305
Kixtart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:12:
Heb net ook een reclameblaadje door de bus gekregen hiervan. Ik hoop dat het nu een beetje beter geregeld is, want anders gaat het hard mis binnenkort.

En tsja, afzetterij. Er zijn genoeg bedrijven die producten voor meer verkopen, want anders maak je geen winst. Er zijn ook genoeg bedrijven die producten uit USA halen en hier verkopen. Wanneer je zelf naar USA gaat of bulk importeert ben je ook goedkoper uit.
Waarop zou het volgens jou dan hard mis op moeten gaan? Geen een persoon die voor een paar tientjes of paar honderd euro een bedrijf aan gaat klagen. En daarnaast, als ik laatst Opgelicht! goed heb gezien, hebben financiële misdaden (in Nederland) geen prioriteit. Terwijl het hier nog eens over een buitenlandse partij gaat ook.

Persoonlijk denk ik dat deze site pas kapot gaat, wanneer mensen deze site gaan en blijven negeren.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kixtart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:12:

Tja, winstverhaal is vrij normaal. Probleem zit in de achterliggende techniek, mits zij doorgaan met die rampenzooi dat 'bieden' heet. Zelfde geld zitten er gewoon bergen nep biedingen tussen en gaat de prijs naar een fictief persoon.

Maargoed, iets met dubbeltje eerste rij, zonder een 'good to be true' gedachte. Zeker dat het bedrijf an sich zich buiten nederland (en ver buiten de regeltjes) heeft gevestigd zegt meestal al genoeg.

SMS crap, die 0900 sex zooi, tellsell rommel.. bestaat nog allemaal. Ach ja, wachten op het volgende topic van oplichting :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

alex3305 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Waarop zou het volgens jou dan hard mis op moeten gaan?
Terwijl het hier nog eens over een buitenlandse partij gaat ook.
&
SinergyX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:23:
[...]
... Zelfde geld zitten er gewoon bergen nep biedingen tussen en gaat de prijs naar een fictief persoon.
Maargoed, iets met dubbeltje eerste rij, zonder een 'good to be true' gedachte. Zeker dat het bedrijf an sich zich buiten nederland (en ver buiten de regeltjes) heeft gevestigd zegt meestal al genoeg.

SMS crap, die 0900 sex zooi, tellsell rommel.. bestaat nog allemaal. Ach ja, wachten op het volgende topic van oplichting :P
Het was eerder ook allemaal niet zo zuiver, dus mogelijk in de toekomst weer. Ik blijf er iig ver vandaan :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik vind het vervelend dat ik 100 EURO kwijt ben, maar het is niet zo dat ik er s'nachts van wakker lig, maar ik hoop dat ik ten eerste met deze berichten andere mensen die ook geld hebben betaald voor niks, over te halen om aangifte te doen of in iedergeval op de website www.opgelichtopinternet.nl hun bedrag en verdere informatie achter te laten, daar is inmiddels het topic ook geopend. Dan staan we sterker (ik weet zeker dat er meer mensen zijn daar de site toen ie nog draaide veel mensen online had). En ten tweede, hoop ik dat mensen die dus zoals nu begint folders in de bus krijgen te waarschuwen voor deze site, en geen geld over te maken.

Ikzelf heb dus nog geen producten op de vernieuwde site gezien, dus als iemand een bank heeft gekocht, dan is dat nergen terug te vinden.

Verder kan ik ook niet meer inloggen met mijn oude gegevens. Dus ja dat is ook heel vreemd.

• Megamind
Heb een (optmistische) vraag over goudkoortsveiling.

Ze zijn in princiepe gewoon een webshop, dus voor hun geld toch ook wet koop of afstand?

Ik heb iets op 20 oktober "gewonnen", maar er staat bij dat verzending pas op 29 november zal zijn.

Ik heb eigenlijk alweer gezien, en heb daarom gevraagd om de bestelling te annuleren. Dit kan toch gewoon? Ik mag toch binnen 15 dagen van ontvangst een bestelling zonder rede terugsturen? Of zullen ze gaan zeiken omdat het een veiling is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Megamind schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:17:
Heb een (optmistische) vraag over goudkoortsveiling.

Ze zijn in princiepe gewoon een webshop, dus voor hun geld toch ook wet koop of afstand?

Ik heb iets op 20 oktober "gewonnen", maar er staat bij dat verzending pas op 29 november zal zijn.

Ik heb eigenlijk alweer gezien, en heb daarom gevraagd om de bestelling te annuleren. Dit kan toch gewoon? Ik mag toch binnen 15 dagen van ontvangst een bestelling zonder rede terugsturen? Of zullen ze gaan zeiken omdat het een veiling is?
Veiling =/ webshop, dus nee, zo simpel zal het niet liggen. Maar waarom doe je in vredesnaam mee met zoiets?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Megamind
Hoezo is veiling geen webshop?

Producten die aangeboden worden zijn niet eens op voorraad daar, hij heeft mij zelf geschreven dat ze nog geimporteerd moesten worden!

Trouwens, ze wezen me op de algemene voorwaarden: https://goudkoortsveiling.com/index.cfm/terms.

Dat is wel een bedrijf om VER weg van te blijven, ze geven niet eens wettelijk garantie óf houden zich aan koop wet op afstand.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Megamind schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:15:

Producten die aangeboden worden zijn niet eens op voorraad daar, hij heeft mij zelf geschreven dat ze nog geimporteerd moesten worden!

Trouwens, ze wezen me op de algemene voorwaarden: https://goudkoortsveiling.com/index.cfm/terms.

Dat is wel een bedrijf om VER weg van te blijven, ze geven niet eens wettelijk garantie óf houden zich aan koop wet op afstand.
Zie het lijstje in Slurpgeit in "Goudkoortsveiling perikelen": veilingen zijn uitgezonderd van de Wet Koop op Afstand.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Megamind schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:15:

Je haalt 2 dingn door elkaar. een Webshop valt onder de Wet kopen op afstand. Een veilinghuis wat in feite dus een KANSSPEL is valt onder de wet Kansspelen. ;) Als je nu googled naar deze laatste dan kom je erachter dat hier andere regels gelden. Overigens ben ik er wel mee eens dat je uit de buurt van zulke bedrijven moet blijven :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Megamind
Ah je hebt gelijk, slim dat ze zich daar dan achter verschuilen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:58
Wel grappig dat tegen de huidige zilverkoers de TS z'n kilo zilver met ~15% winst had kunnen verkopen. :+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit topic is afgesplitst van Goudkoortsveiling perikelen, dus de TS waar je naar verwijst klopt niet meer. Laten we die andere oude koe nu maar laten rusten en hier gewoon on-topic verder graag :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1