Toon posts:

Ik wil een nieuwe videokaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste ben ik nieuw op dit forum en ben ik met een opleiding tot icter bezig.
Ik weet wel het een en ander van computers alleen nog lang niet alles.

Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen want die vanmij is al iets verouderd.

Het is een 8600GT
Afbeeldingslocatie: http://im1.shopmania.org/files/productimages/18/asus-en8600gt-silent-htdp-512m~1379017.jpg

Hier zie je ook of het een pci is de ja of de nee, ik snap het nog niet zo goed met pci en pci-e dus dat zou ik graag horen.

Ik zou willen vragen om een goede kaart waar ik nu aardig mee kan gamen voor een budget prijs (100 euro of minder).

En ik zou willen vragen voor gewoon een goede !
Ik heb een 300Watt voeding dus daarmee moet rekening gehouden worden.

Ik hoop dat ik hier wat sneller antwoord krijg als op andere fora want daar zit ik dus gewoon een dag te wachten.

Vriendelijke groet,
Bignick

Edit: ik zou het fijn vinden als er een HDMI aansluiting op zat al is dit geen "most"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 19:07 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Graag wat meer info over je systeem, voornamelijk welke cpu je hebt.

Ik denk dat je met een 300Watt voeding vast zit aan hooguit een Radeon HD4670 of HD4770. De rest verbruikt aanzienlijk meer stroom tijdens hevig gebruik en een HD5750 zit boven je budget.

PCI is een oude standaard en verstuurt signalen parallel. PCI express was bedoeld als opvolger van AGP en verstuurd signalen seriëel.

Voor meer info en uitleg over de termen kun je op Wikipedia terecht.

[ Voor 28% gewijzigd door NitroX infinity op 19-11-2009 19:13 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zo heel veel beters kan je niet halen omdat je voeding (ongeacht de 12V rail) niet veel videokaarten aan kan. Ik zou je adviseren een nieuwe voeding én videokaart te nemen.

Wat zijn eigenlijk je andere specificaties? Die 8600GT is trouwens PCI-e.
Ik hoop dat ik hier wat sneller antwoord krijg als op andere fora want daar zit ik dus gewoon een dag te wachten.
Fora zoals?

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
8600GT is altijd PCI-e, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar ik weet niet of er vele betere videokaarten zijn die op een 300 Watt voeding werken, dus hou er bij aanschaf van een nieuwe kaart rekening mee dat je ook een nieuwe voeding moet kopen.

LOL @ Bolletje92: Ik dacht dat de laatste consumenten PCI kaarten in de 6xxx serie zaten 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door hugoy op 19-11-2009 19:26 ]

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Aan je plaatje te zien heb je deze: pricewatch: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M kaart.

Dit is een PCI-e kaart. Bijna alle videokaarten zijn PCI-e, er zijn wel een aantal PCI kaarten maar dit is een totaal andere aansluiting. Als je PCI-e hebt zou ik het ook gebruiken.

De grote vraag is, welke games speel je? Nieuwe veeleisende, of oude lichtere games?
Desalniettemin zou ik je altijd nog pricewatch: Asus EAH4850/HTDI/512M aanraden, mits je voeding hier sterk genoeg voor is(dit weet ik niet zeker, anderen kunnen je hier beter mee helpen ;) )
edit:
Zie de berichten hierboven dus

[ Voor 3% gewijzigd door Enfer op 19-11-2009 19:12 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 18:01

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 21:54

D4NG3R

kiwi

:)

Enfer schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:11:
Aan je plaatje te zien heb je deze: pricewatch: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M kaart.

Dit is een PCI-e kaart. Bijna alle videokaarten zijn PCI-e, er zijn wel een aantal PCI kaarten maar dit is een totaal andere aansluiting. Als je PCI-e hebt zou ik het ook gebruiken.

De grote vraag is, welke games speel je? Nieuwe veeleisende, of oude lichtere games?
Desalniettemin zou ik je altijd nog pricewatch: Asus EAH4850/HTDI/512M aanraden, mits je voeding hier sterk genoeg voor is(dit weet ik niet zeker, anderen kunnen je hier beter mee helpen ;) )
edit:
Zie de berichten hierboven dus
Als hij ze er allebij tegelijk in kan zetten mischien wel, anders zie ik dit persoonlijk niet echt als een prestatieboost...

Wat voor Moederbord heb je?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
D4NG3R NL schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:13:
[...]

Als hij ze er allebij tegelijk in kan zetten mischien wel, anders zie ik dit persoonlijk niet echt als een prestatieboost...
Neuh, minstens 3x zo snel is niet genoeg...
hugoy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:11:
8600GT is altijd PCI-e, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken,
Huh? Wat is dit?

Afbeeldingslocatie: http://ipon.hu/_userfiles/Image/joker/hirek/080710/Albatron_GeForce_8600_GT_PCI_01.jpg

Een 8600GT PCI! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens heel erg bedankt voor de snelle racties.

Ik ga nu even kijken welk moederbord ik heb moeten jullie ook iets weten van mijn voeding zodat ik een nieuwe kan kopen.
Het is trouwens niet mijn budget 100 euro maar ik wou gewoon even de verschillen zien.

Op fora zoals tipsentrucs krijg je trage reacties maar ik denk datr ik mijn forum gevonden heb.

Ik ga nu kijken wat voor moederbord ik heb.

Groetjes en tot zo !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HT2000 en verder zie ik nog MCP61PM-HM staan.

Deze computer is nu niet aangesloten dus ik kan niet software matig kijken.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Groetjes maar weer

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:28:
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Ja, in google invoeren ;) Zo te zien heb je in ieder geval een athlon 64 x2 of minder. Dan is een HD5750 sowieso het snelste wat nog enigszins zin heeft (is eigenlijk al lichte overkill, maar goed. Dan weet je zeker dat het grafische deel goed zit en je de laatste snufjes hebt).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Het gaat vast om een merkcomputer van het merk.. hp? (opgezocht m.b.v. je mobo)
Als je een videokaart in de prijsrange van 100 euro zoekt kan je hiernaar kijken:

http://tweakers.net/price...zT8nKHMgrTs4vgkjCOSApg1oA

Wil je weten hoe goed de kaarten presteren dan kun je deze charts doornemen:

http://emsai.net/reviews/gpu/
http://www.tomshardware.c...uality/benchmarks,64.html

Waar je verder nog op moet letten zijn:
1. past het wel? --> Zit er geen koelblok of hd in de weg. Is de kast wel groot genoeg?
2. heeft het extra power nodig? --> d.m.v. 6 of 8 pin pci-e connector..
(deze moet van je voeding komen en zeer waarschijnlijk heeft een 300 watt voeding dat niet, vooral als het een merkpc betreft want die beperken zich op de extra's)

Dit alles moet voldoende voor je zijn om zelf een videokaart uit te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een amd athlon dual core x2.

Het is geen HP maar wel een merk pc idd.

Ik ga even kijken wat ik hiermee kan en dan horen jullie of het gelukt is !

Dankjewel !

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 21:54

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:37:
Ik heb idd een amd athlon dual core x2.

Het is geen HP maar wel een merk pc idd.

Ik ga even kijken wat ik hiermee kan en dan horen jullie of het gelukt is !

Dankjewel !
Een kleine tip: probeer een foto te maken van de kast zonder zijpaneel.. we weten niet echt hoe groot uw mobo en andere dingen binnenin (hoewel ik niet denk dat er met een 300w voeding heel veel in zit)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik morgen even doen !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? door te nemen. Wat de beste kaart is hangt voor een groot deel af aan de eisen die je stelt aan een videokaart en natuurlijk het systeem dat je hebt.
Ga eens op zoek naar benchmarks en reviews en baseer daar je keuze op. Hierboven zijn al wat tips gegeven waar je op moet letten, doe daar je voordeel mee.
Dit topic ga ik in elk geval sluiten, omdat we verwachten dat je op basis van reviews, benchmarks en ervaringen je eigen hardware kunt kiezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.