Crossfire, of 1 hele goede?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 10:58

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Ik zit er over te denken, een upgrade te maken, op alles behalve de kast, dvd driver en hdd's. Dan wil ik een am2+ mobo met een Phenom X4 9550 Black Edition nemen, met 4 of 8gb ddr2 800mhz geheugen.

Kan ik dan het best één goede videokaart nemen, of 2 Crossfire Videokaarten nemen?

Zo ja/nee, welke?

Things are cheaper for a reason

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien je geen budget of games noemt zou ik het zekere voor het onzekere nemen en 2 hele goede in crossfire zetten. :P :9 ;)

Met andere woorden: kijk wat voor budget je voor de video kaart hebt, Kijk wat voor games je ermee gaat spelen, en zoek dan benchmarks wat het best voor jou uitpakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Waarom zeg je crossfire? Geen zin in nVidia?
Crossfire = ATI, SLI = nVidia :)
Wat wil je er mee doen?

Streaming History

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Wij kunnen jou niet vertellen wat de beste keuze is aangezien je ons niet eens vertelt wat je van plan bent met je systeem te doen. Ga je spellen spelen? 3D modelleren? Videobewerking? Welke resolutie gebruik je? En als het voornamelijk voor spellen is bedoeld, welke spellen en welke instellingen?

Een algemene tip die wel gegeven kan worden; als je de keuze hebt uit bijvoorbeeld 2 HD4870 in Crossfire of 1 HD5870, dan is de HD5870 de betere keuze ivm stroomverbruik, nieuwere features en het feit dat je er later een tweede HD5870 bij kunt kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Waarom zou je nog voor de Phenom X4 9550 gaan???
Met het systeem wat je nu zegt zal je grafische kaart niet de bottleneck zijn dus al zeker geen noodzaak om crossfire te gaan imo.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

speedzor schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:11:
Waarom zeg je crossfire? Geen zin in nVidia?
Crossfire = ATI, SLI = nVidia :)
Wat wil je er mee doen?
Dikke kans dat het moederbord geen SLi ondersteunt en wel CrossFire? En bovendien... nVidia heeft nou niet echt iets competatiefs op de markt op het moment.

Zonder dat de topicstarter verteld wat zijn budget is en wat hij van plan is te gaan doen op zijn systeem is hier verder ook weinig over te zeggen.
En waarom een Phenom X4 9950? Pak een Phenom II X4 CPU, de Phenom II serie is een stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 20-11-2009 13:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allereerst zou (zoals al gezegd) een phenom I een misstap zijn, die is al wat verouderd en de phenom II is véél sneller. Als je echt op budget zoekt is een athlon II alsnog beter.

Ten tweede is één kaart bij aankoop bijna altijd de betere keuze. Fabrikanten zouden namelijk wel gek zijn als ze mid-range producten maken die in crossfire sneller zijn dan een dubbel zo dure high-end. :P Waar crossfire goed voor is:
- Je wilt nòg meer performance dan de beste kaart die te krijgen is, dan neem je twee high-end kaarten
- Je wilt op niet al te lange termijn kunnen upgraden, nu bijvoorbeeld een HD5850 om er later nog een voor minder dan 100 euro bij te prikken. (maar dit is niet meer nuttig als de kaart, na zo'n twee jaar of ouder, verouderd aan het raken is. Een nieuwe kaart is dan toch verstandiger omdat je anders in oude hardware aan het investeren bent en dat is duurkoop)

Dat was het wel zo'n beetje. In alle overige gevallen is crossfire en SLI nutteloos naar mijn mening.

Over 8GB DDR2: doe je speciale dingen zoals videobewerking wat veel geheugen vreet? 4GB is voor de meeste mensen ruim genoeg. DDR3 is inmiddels niet duurder dan DDR2 en zal later (als je nog wilt upgraden) praktischer en goedkoper zijn.

Welke videokaart: Geen idee. Ik weet niet wat je eisen zijn en wat je budget is :P

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 20-11-2009 14:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Met betrekking tot de snelheid zijn er zat benchmarks en reviews te vinden van verschillende kaarten in crossfire.

Wat je moet kopen is iets dat je zelf moet beslissen. Is de extra performance het geld, de extra warmte, het extra verbruik waard. Omdat wij dat niet voor je kunnen beslissen gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.