🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2009 11:00 ]
https://powershellisfun.com
Nu heb je een Privileged server account met wachtwoord...
Dit is NIET eng
Dat verwachtte ik niet. Ik vermoedde dat als Windows intern iets nodig heeft voor een update dat het dan wel netjes afgeschermd van de user wordt (zoals ongeveer alles in Windows
Maar het hoort er dus gewoon bij en is niet eng!?
Alleen als het voor mij is (het is immers zichtbaar) waarom updaten ze mijn email box dan niet met het wachtwoord van die account
[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 12:31 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Crap, er is geen bange emoticon hier op GoT, dan maar evil.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Die account is niet zichtbaar in je logon screen toch?Sando schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:30:
Dat verwachtte ik niet. Ik vermoedde dat als Windows intern iets nodig heeft voor een update dat het dan wel netjes afgeschermd van de user wordt (zoals ongeveer alles in Windows). Daarom dacht ik dat iets gevirust of gehacked was, hoewel NOD32 gewoon vrolijk is.
[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2009 13:47 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik log altijd in met enter+wachtwoord terwijl de monitor nog aan aan het gaan is omdat mijn user toch eerste is, maar nu opeens dus niet meer.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php
[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2009 15:02 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Goeie, ff proberen!
-edit-
Het werkt niet als ik Win+L - Switch User doe, dan staat ie er nog gewoon bij.
Misschien moet ik rebooten maar dat doe ik even een andere keer. Tegen die tijd laat ik wel weten van yay of boo.
[ Voor 48% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 17:45 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Draaien er services of processen onder dat account? En check het account eens, lid van admins etc?
EDIT : Toevallig Cygwin SSHD geïnstalleerd?
[ Voor 25% gewijzigd door DigiK-oz op 19-11-2009 17:55 ]
Whatever
Precies!DigiK-oz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:52:
vooral als google weinig relevante hits geeft behalve dit topic
Nee helemaal niets, hij is wel lid van admins ook geen lid van admins.Draaien er services of processen onder dat account? En check het account eens, lid van admins etc?
(keek ff bij verkeerde account)
Ja!EDIT : Toevallig Cygwin SSHD geïnstalleerd?
Maar alle cygwin daemons draaien wel onder cyg_user. En die staat weer niet bij de accounts
[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 18:17 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
net user <samaccountname> /disable
Dus ik wacht even af of ie weg is na een reboot en zo niet... dan kijk ik wat er breekt met dat truukje!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De enige zinnige hit bij google zegt dat cygwin SSHD deze user aanmaakt. En dan is de truuk om het ding uit je login-screen te halen dus redelijk safe (als je die software vertrouwd, that is).Sando schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:13:
Ja!
Maar alle cygwin daemons draaien wel onder cyg_user. En die staat weer niet bij de accounts
Whatever
Ja Cygwin vertrouw ik wel. Maar die truuk werkt niet. Dus dan rest mij alt-92's disable truukje, maar nu ik weet dat het van Cygwin komt en ik toch niet vaak dat login scherm zie denk ik dat ik het wel best vind.
Bedankt voor het meedenken
Ergo: Privileged Server account is niet eng.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)