"privileged server" account windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet precies officieel sinds wanneer want ik reboot mijn computer bijna nooit. Afentoe hibernaten is geen reboot. Heb wel een hap updates gehad de afgelopen weken, maar na het rebooten vandaag had ik *opeens* een Privileged Server account. En er zit een wachtwoord op.

Is dit eng?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Dit klinkt wel heel vaag, niets kunnen vinden via Google? Als ik het goed begrijp kun je dus niet meer aanloggen op je machine?

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2009 11:00 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zie je nu een extra account op je inlogscherm die je kan kiezen?

https://powershellisfun.com

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Volgens mij heb reboot je PC nooit en heb je veel updates geinstalleerd de laatste weken.
Nu heb je een Privileged server account met wachtwoord...

Dit is NIET eng :D is je vraag nu beatwoord? :+

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hey, excuses als ik niet duidelijk was :) Ik kan nog prima inloggen in mijn eigen account, maar er staat nu opeens een extra account bij waar ik niet in kom. :?

Dat verwachtte ik niet. Ik vermoedde dat als Windows intern iets nodig heeft voor een update dat het dan wel netjes afgeschermd van de user wordt (zoals ongeveer alles in Windows :+ ). Daarom dacht ik dat iets gevirust of gehacked was, hoewel NOD32 gewoon vrolijk is.

Maar het hoort er dus gewoon bij en is niet eng!?
Alleen als het voor mij is (het is immers zichtbaar) waarom updaten ze mijn email box dan niet met het wachtwoord van die account :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 12:31 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Lijkt mij juist wel eng evil. })
Crap, er is geen bange emoticon hier op GoT, dan maar evil.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:30:

Dat verwachtte ik niet. Ik vermoedde dat als Windows intern iets nodig heeft voor een update dat het dan wel netjes afgeschermd van de user wordt (zoals ongeveer alles in Windows :+ ). Daarom dacht ik dat iets gevirust of gehacked was, hoewel NOD32 gewoon vrolijk is.
Die account is niet zichtbaar in je logon screen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2009 13:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Jawel, vandaar mijn verbazing. Ik begrijp nu dat het niets engs is en gewoon bij windows hoort, maar hij is dus opeens zichtbaar.

Ik log altijd in met enter+wachtwoord terwijl de monitor nog aan aan het gaan is omdat mijn user toch eerste is, maar nu opeens dus niet meer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm.. dan zou je misschien kunnen proberen via de oude ASP,NET account truuk die te verbergen?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2009 15:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Goeie, ff proberen!

-edit-

Het werkt niet als ik Win+L - Switch User doe, dan staat ie er nog gewoon bij.
Misschien moet ik rebooten maar dat doe ik even een andere keer. Tegen die tijd laat ik wel weten van yay of boo. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 17:45 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ja, daar moet je voor rebooten. Maar dat lijkt me symptoombestrijding. Als ik "ineens" een user zou vinden met die naam zou ik het "eng" vinden, vooral als google weinig relevante hits geeft behalve dit topic :+

Draaien er services of processen onder dat account? En check het account eens, lid van admins etc?

EDIT : Toevallig Cygwin SSHD geïnstalleerd?

[ Voor 25% gewijzigd door DigiK-oz op 19-11-2009 17:55 ]

Whatever

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
DigiK-oz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:52:
vooral als google weinig relevante hits geeft behalve dit topic :+
Precies! :P
Draaien er services of processen onder dat account? En check het account eens, lid van admins etc?
Nee helemaal niets, hij is wel lid van admins ook geen lid van admins.
(keek ff bij verkeerde account) :o
EDIT : Toevallig Cygwin SSHD geïnstalleerd?
Ja!
Maar alle cygwin daemons draaien wel onder cyg_user. En die staat weer niet bij de accounts :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 19-11-2009 18:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan disable je 'm en kijk of er iets breekt ;)
net user <samaccountname> /disable

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Maar net als .net adviezen wordt die gebruiker misschien wel gebruikt bij bepaalde taken, hetzij .net hetzij cygwin (ik weet niet waar ie bij hoort) :P
Dus ik wacht even af of ie weg is na een reboot en zo niet... dan kijk ik wat er breekt met dat truukje! :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Sando schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:13:

Ja!
Maar alle cygwin daemons draaien wel onder cyg_user. En die staat weer niet bij de accounts :P
De enige zinnige hit bij google zegt dat cygwin SSHD deze user aanmaakt. En dan is de truuk om het ding uit je login-screen te halen dus redelijk safe (als je die software vertrouwd, that is).

Whatever

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Heb nu wel even gereboot :) No ball. :/

Ja Cygwin vertrouw ik wel. Maar die truuk werkt niet. Dus dan rest mij alt-92's disable truukje, maar nu ik weet dat het van Cygwin komt en ik toch niet vaak dat login scherm zie denk ik dat ik het wel best vind.

Bedankt voor het meedenken :)

Ergo: Privileged Server account is niet eng. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1