Toon posts:

5.1 set gezocht voor €300,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om misschien een HDI BD Prime 3.0 te kopen voor afspeken van dvd's en blu-rays. Heb een Wii en digitenne.

Welke speakers in de vorm van een 5.1 zou ik het beste kunnen kopen die tot ongeveer een prijs gaan van 300 euro. Geluid wil ik zo veel mogelijk via optical aansluiten.

Ik ben druk aan het zoeken maar raak de draad kwijt met de mogelijkheden, aansluitingen,ect..

Enige tips zal ik zeer prettig vinden

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:40
Gouden tip: Koop een set die je zelf goed vind klinken.
En met een of meerdere hdmi ingangen.

Het is puur smaak, met 300 euro vrij beperkt, maar loop eerst even een paar winkels binnen en probeer wat te beluisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-11-2009 00:53 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Inderdaad, ga gewoon naar een of meerdere winkels en vraag of je daar verschillende sets mag beluisteren. Vaak doen ze daar niet al te moeilijk over. Als je dan de set hebt gevonden die je het beste vind klinken dan koop je die of wacht je of je die ergens goedkoper kunt krijgen (internet bijvoorbeeld).

Een goede versterker kan trouwens ook wonderen doen bij een wat lagere klasse speakers :).

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde eigenlijk geen losse versterker meer maar gewoon in de speakerset zoals je bij een pc heb vaak heb. Dacht aan iets van een Z-5500 Digital 5.1 Speaker System. Dus een pc speaker setje. Het geluid van deze zou erg goed moeten zijn. Misschien niet zo goed als een 'echte' set maar daar heb ik het een beetje mee gehad, evenal die prijzen die er bij zitten.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:25
Ga dan zelf eens langs bij iemand met zo'n setje en luister er naar :) Dus even zonder vooroordelen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

ShitHappens schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:36:
Ga dan zelf eens langs bij iemand met zo'n setje en luister er naar :) Dus even zonder vooroordelen
In ketens als de BCC, Saturn en MediaMarkt staat die set ook vaak opgesteld zodat je kan luisteren. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om zelf muziek mee te nemen, maar de klank en sound van de set zijn wel te horen.

Nadeel van de Z-5500 is wel dat deze maar twee S/PDIF ingangen heeft waarvan één optisch is. Dus wil je meerdere apparaten via de optische aansluiting aansluiten dan moet je gaan werken met optishe switches of eenconverter van optisch naar digitale coax. Een [rul=http://www.hdcabling.co.za/images/1_2_Optical_Toslink_Splitter_Adapter.jpg]Toslink Splitter[/] zou ook nog kunnen, maar daar hoor je niet altijd de meest beste verhalen over.

Je kan ook nog voor een Teufel Concept E 200 Digital gaan. Die zijn wel wat duurder en alleen over internet te bestellen, maar hebben wel [url=http://www.teufel.de/images/pc_systeme/decoderstation5/decoderstation5_back_500x500x72.jpgtwee maal zoveel digitale ingangen[/].

Tevens een titelfixje naar "5.1 set gezocht voor €300,-" aangezien "Welke speakers kan ik het beste kopen?" niet echt de lading dekt aangezien er ook nog een receiver bij moet en we het hier niet echt over losse speakers en receiver hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1