Toon posts:

Surround set i.c.m. bestaande apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat oudere Panasonic plasma TV (2002), 106cm, een Technics SU1000 versterker en 2x JK luidsprekerboxen. Ik zou dit graag willen combineren met een goede surround weergave. Is dat te combineren als ik een extra versterker aanschaf met de juiste uitgangen met een paar extra speakers, of kan ik beter helemaal een nieuwe set kopen?

Ik had mijn oog eerst laten vallen op een Bose Lifestyle 48, maar gezien de reacties op internet over Bose stap ik van dat idee af. Ik zoek goed geluid, niet alleen films maar ook muziek. Ik heb een vrij grote kamer (10 bij 6) met een houten vloer.

De Technics versterker schijnt wel goed te zijn, maar is stereo. De Panasonic plasma heeft niet de nieuwste uitgangen om een optimaal bioscoop geluid te realiseren. JK speaker zijn topkwaliteit (ik weet niet of iemand hier dat kent?)

Ik heb ook nog 2 Yamaha subwoofers staan, de HS10W, zijn die geschikt om beiden aan te sluiten? Als je 2 subwoofers hebt, wordt het geluid dan beter verdeeld en treedt er dan minder snel vervorming op, of is dit niet aan te raden?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is de bron van het geluid? je kan wel leuk upgraden naar surround maar dan moet je bron ook surroud uitgeven.
Zelf zou ik gewoon 1 subwoofer nemen. Bij een goede subwoofer op een goede plek voel je niet dat de bass uit een richting komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
Over het algemeen wordt toch aangeraden om 2 subwoofers te gebruiken, maar het is niet eenvoudig om die goed in te stellen. Zoek eens wat op google (of op av(s)forum over dit topic).

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zoek ik een compleet nieuw systeem. Dat lijkt mij beter dan van alles bij elkaar rommelen met bestaande apparatuur. Ik zou mijn nieuwe kamer in willen richten met:
- Nieuwe plasma TV (Pioneer?)
- Dolby digital set waarmee ik ook goed muziek kan luisteren (klassiek, populair, m.a.w. erg variërend)
- Blueray speler (speelt ook gewone DVD's af?)

Hoe zou jouw set eruit zien als je kon kiezen (en wat ben je dan aan € kwijt?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zonder budget is het vrij lastig te zeggen. Als ik kon kiezen dan gaf ik makkelijk een paar tienduizend euro uit. Maar dat zal je denk ik niet hebben liggen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:38:
Eigenlijk zoek ik een compleet nieuw systeem. Dat lijkt mij beter dan van alles bij elkaar rommelen met bestaande apparatuur. Ik zou mijn nieuwe kamer in willen richten met:
- Nieuwe plasma TV (Pioneer?)
- Dolby digital set waarmee ik ook goed muziek kan luisteren (klassiek, populair, m.a.w. erg variërend)
- Blueray speler (speelt ook gewone DVD's af?)

Hoe zou jouw set eruit zien als je kon kiezen (en wat ben je dan aan € kwijt?)
Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En hoe het er nu voor staat is het gewoon mager, veel en veel te mager. Het laatste punt of een Blu-ray speler ook DVD's af speelt is zeer makkelijk te vinden.

Het punt dat je een compleet nieuwe home cinema set zoekt is ook te mager. Zo is het zeker niet de bedoeling om een budget te noemen (wat jij niet eens hebt) en dan maar alles samen te laten stellen. Want nogmaals: vragen als "is dit goed?" of "ik heb xx euro wat kan ik het beste kopen?" hebben hier dus niet zo heel veel waarde. En in de audio vallen deze vragen nog zwaarder aangezien audio persoonlijk is. Dat je reviews en tests leest over de aan te kopen spullen is meer dan normaal. Houdt er echter wel rekening mee dat audio persoonlijk is. Dus wat de ene qua geluid en klank mooi vindt kan bij een ander heel fout in de oren klinken. Beste is dus om te gaan luisteren bij een audio/hifi winkel :)

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Zie vooral de lijst met actieve topics om te zien hoe het wel kan en moet. En neem voorbeeld aan dit soort topics over hoe het vooral niet moet.

Maar feel free om na meer onderzoek een topic te openen, maar let dus wel op dat we hier wat meer inzet verwachten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.