[excel] excel bestand openen zonder weergave van inhoud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds enkele weken zit ik met een vaag probleem.

Als ik een excel bestand open dan krijg ik geen gegevens te zien. Ga ik excel verkleinen en vergroten pas dan worden de gegevens geladen. Als ik een bestaand bestand open zie ik ook niet de cellen A1 en de nummering.

Open ik excel normaal dan zie ik lege cellen. Excel opent dat moment ook vergroot net zoals een normaal bestand.

Net heb ik wat zitten googlen en zo te zien ben ik niet de enige: http://www.microsoft.com/...5&lang=nl&cr=BE&sloc=&p=1 , maar helaas is er geen antwoord gegeven.

Iemand ooit dit probleem gehad? En de oplossing gevonden? Laat het a.u.b. weten.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

vandeMeulenhof schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:48:
Sinds enkele weken zit ik met een vaag probleem.

Als ik een excel bestand open dan krijg ik geen gegevens te zien. Ga ik excel verkleinen en vergroten pas dan worden de gegevens geladen. Als ik een bestaand bestand open zie ik ook niet de cellen A1 en de nummering.

Open ik excel normaal dan zie ik lege cellen. Excel opent dat moment ook vergroot net zoals een normaal bestand.

Net heb ik wat zitten googlen en zo te zien ben ik niet de enige: http://www.microsoft.com/...5&lang=nl&cr=BE&sloc=&p=1 , maar helaas is er geen antwoord gegeven.

Iemand ooit dit probleem gehad? En de oplossing gevonden? Laat het a.u.b. weten.
Laat eens wat meer weten over je systeem:
- Welk OS?
- Welke Excel?

Heb je Office al geprobeerd opnieuw te installeren?
Is er iets aan jouw configuratie veranderd?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Windows XP Prof
Excel 2007

Er is niets veranderd aan de instellingen en een re-install van de office is ook gedaan.

Aan de excel bestanden ligt het niet, want open ik de bestanden op een andere PC (ook xp prof en excel 2007), dan krijg ik wel direct data.

[ Voor 37% gewijzigd door RobbyTown op 19-11-2009 02:22 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:05
Probeer eens de reactie van mij in topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376670. Het lijkt me over hetzelfde probleem te gaan.

En wat ik anders altijd doe voor deze rare problemen is eerste alle office applicaties sluiten vervolgens regedit openen en naar de voglende key gaan:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel

Exel hernoem je dan naar ExcelOld
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\ExcelOld

Herstart Excel er zal een kleine mini-install doorlopen worden (de Excel reg key wordt opnieuw aangemaakt) en hopen dat het daarna lukt ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Attixx op 19-11-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hé wat raar, ik ervaar dit probleem ook op een bepaalde Office installatie.

In hoeverre is jullie versie van Office geupdate? Ik heb er last van bij een klant met SP1, ik heb zelf SP2 waar het probleem niet voorkomt.
Kan mij wel herinneren dat ik het ook gehad heb, waarschijnlijk voor SP2.

Toevallig ook SP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 21:53
Heb het vaker gezien dat het document dan niet gemaximaliseerd word getoond maar in een window.
Dit window is dan achter een toolbar verscholen of aan de kant geschoven.

Zie je in de formule balk wel data als je met je pijltjes toetsen heen en weer gaat ?

edit:
Wat je kan proberen is op de tab "View > Arrange all > Tiled" te doen, hiermee komt de window weer in beeld als deze uit beeld is gesleept.

[ Voor 22% gewijzigd door mhoogendam op 01-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Heb je het bestand misschien eerder gebruikt en opgeslagen op een systeem met meerdere schermen?
Excel vind het onderstaande erg leuk namelijk:

Bij meerdere schermen:
Maximaliseer excel zelf
"normaliseer" het bestand binnen excel
plaats dit bestand nu op het 2e scherm
sluit excel en sla het bestand op

Open nu dit bestand op een pc met 1 scherm.
Nu zal het bestand nergens te zien zijn.

Oplossing is vaak alleen maar het bestand openen op een pc met meerdere scherm en het terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat helpt niet, er wordt echt geen window geopend. Alleen het "hoofdvenster" van Excel wordt geladen.

Ik heb zojuist SP2 geïnstalleerd en nog een rijtje hotfixes maar helaas bestaat het probleem nog steeds.

Het maakt trouwens niet uit of het een xls of xlsx file is.

[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 01-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 21:53
Dit heeft mij ook wel eens geholpen bij Excel 2003, oplossing voor Excel 2007 staat er ook bij:
http://excel.tips.net/Pag...k_to_Open_a_Workbook.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Helaas, die helpt in mijn geval ook niet.

Ik vond Excel opens without displaying a workbook ook al, en dit item over 2007.

Ik heb uit dat laatste item wel een werkende workaround gehaald:
"Go to: explorer->tools->folder options->file types->XLS->advanced->open->edit then uncheck "Use DDE"
and make sure you have the quotes: "C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12\EXCEL.EXE" /e %1.

Ik heb dit nu succesvol ingesteld voor xlsx bestanden, en zal dit voor xls ook doen. Zal hierbij wel even uitvinden welke registersleutels dit betreft, aangezien het nu al om 7 Terminal Servers gaat en er zullen vast meer volgen waarop dit probleem zich voordoet.

Echt een fijne oplossing vind ik het niet trouwens.

[edit]
Ok, ik vind nu uit dat je het ook kunt herstellen door gewoon even die file association te openen en opnieuw op te slaan door weer op OK te klikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 01-12-2009 21:30 ]

Pagina: 1