Core i7 - Geheugenvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik hoop dat ik hier goed zit, zo niet, dan spijt dat mij ten zeerste.

Ik ga binnenkort een compleet nieuw systeem samenstellen met een Core i7 920 processor (geen Core i7 8XX proc aangezien de Core i9's ook LGA-1366 zullen hanteren). Qua moederbord moet het denk ik wel lukken, videokaart ga ik nog niet doen want ik wil wachten op nieuwe(re) DX11 kaarten, dus eerst maar m'n oude videokaartje gebruiken. Enfin, mijn vraag nu: qua geheugen weet ik totaal niet wat ik moet kiezen. Ik weet wel dat Core i7 een triple channel DDR3 controller heeft, dus het beste wat je dan kunt kiezen is 3GB, 6GB, etc. Nu wil ik dus 6GB gebruiken maar ik zou niet weten:

1. Wat voor snelheden dit moet zijn (1333 Mhz, 1600 Mhz, etc.)
2. In wat voor setjes je dit het beste kunt kopen (2 reepjes van 3GB? 6 reepjes van 1GB? etc.).

Zijn er verder nog dingen waar ik goed aandacht aan moet besteden?

Alvast bedankt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.