Toon posts:

Beste manier om CPU te laten overlijden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.676 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb op het moment een Phenom II x2 550 en ik game hier graag mee. Hij doet het opzich nog wel prima maar kijk ik wil graag een quadcore Phenom II x4 965 halen want dat lijkt me wat meer van deze tijd alle beste tweakers hebben een quadcore. Ik heb gehoord dat dit niet zoveel uit maakt voor je FPS maar dat boeit niet want deze is al goed genoeg.
Het punt is nu dat ik aan mijn vader vroeg van mag ik een x4 processor. Hij zei nee! Ik heb hem al uitgelegd dat een quadcore belangrijk is, maar hij wil pas een aanschaffen als deze het niet meer doet of als hij te oud wordt. Hij snapt me dus echt niet, alleen omdat hij een tweaker is van de oude garde weet hij niet hoe het is om met de tijd mee te gaan. Hij wil alles ook met linux doen, en dat soort onzin, dus je snapt wat ik bedoel.

Oke, dus ik wil nu snel mijn CPU overbelasten, zodat deze het niet meer doet. Ik heb wel een erg mooi moederbord gekregen en deze is niet zo oud dus ik wil niet hoge kans lopen om deze te beschadigen. Wat is nu een goede methode om dit te doen? Ik heb gehoord dat je goed veel ampere op de CPU moet zetten zodat deze oververhit. Dus ik heb in de BIOS gekeken maar er staat bij mij nergens een ampere instelling! En trouwens, als er veel stroom door mijn CPU moet gaan dan gaat dit ook door mijn moederbord dus loopt deze ook risico! Dat wil ik niet. Dus beste tweakers, wat moet ik doen?

Vriendelijke groet,

Aanstormend tweaker talent

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 19:12

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Gewoon luisteren naar je vader misschien? Ik ga je in iedere geval geen advies geven, haha :P

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Is dit nou serieus...?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
En toen zat je vader ook toevallig op Tweakers _O-

Nee maar serieus, waarom spaar je zelf niet, ipv je CPU op te blazen.

Of verkoop je huidige, en leg er nog wat bij.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:35
CPU overbelasten doe je niet zomaar, zeker niet als je geen andere onderdelen wilt beschadigen. Maar als jij het zo belangrijk vindt, stel het eens voor dat jij 'm koopt dan? :)

The devil is in the details.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-02 20:24

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik kan het gedachte goed van jouw van vader goed begrijpen. Een nieuwe CPU is geen pak koffie kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 17-11-2009 00:14 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Vind je het zelf niet een beetje heel lullig om je vader op kosten te jagen door achter z'n rug om het ding zelf te mollen? Ik vind het best een kutstreek moet ik zeggen

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Jullie snappen me niet! Jullie zijn toch ook tweakers!? Ik heb een quadcore nodig!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-02 20:24

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

:')

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Ik wou net zeggen wat wil je nou? Je geeft zelf aan dat de performance genoeg is van je bakkie. Het komt op mij over dat je alleen wat meers patspower wilt. Beetje nutteloos dus. Papa geeft goed advies in dit geval.

offtopic: Linux en dat soort onzin??? :X
offtopic 2: hehe dat zinnetje riep ik vroeger ook altijd: jullie snappen me niet! Vervolgens liep ik boos naar boven of naar buiten.

Om toch nog heel even terug te komen op je vroeg. Tis volgens mij vrij moeilijk te doen zonder echt je mobo te riskeren. En dan nog iets wat jij bedoelt is waarschijnlijk het voltage niet het amperage. Dus zoek is naar volt(s) in je bios zou ik zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Craven op 17-11-2009 00:18 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:14:
Jullie snappen me niet! Jullie zijn toch ook tweakers!? Ik heb een quadcore nodig!
Echte tweakers fixen zelf een baantje en kopen dan zelf een nieuwe quadcore.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 22:46
Voor games? Misschien volgend jaar. Wees is zoet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja allemaal heel erg leuk en aardig maar ondertussen heb ik nog geen 1 concrete oplossing gehoord om me te helpen met mijn problemen. Dit is toch een forum waar er zogenaamd met je meegedacht zou worden? Ik heb er zelf ook nog vet veel tijd in gestoken om het uit te zoeken maar ik zocht op google en er is over dit onderwerp vet weinig te vinden om hoe je CPU defect te maken! Dus tsja, wat kan ik dan verder nog uitzoeken? Is er dan niemand met ervaring met dit soort situaties?

Vriendelijke groet

P.S. Ik kan hem wel uit het moederbord halen en dan een paar pinnetjes eruit trekken, maar ik weet niet hoe dit moet. Mijn vader heeft altijd de PCs voor ons geregeld en ik heb niet echt ervaring. Wat nou als ik hem eruit krijg, wat is dan het best om het defect te maken? Als ik nu water in het socket doe, zodat het niet op het moederbord kan komen, dan komt er kortsluiting in de CPU? Dat zou toch moeten werken?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 00:23 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 22:22

Yor

Yor1313#2571

Omdat niemand je hier helpt, zal ik maar een poging wagen:

CPU's kunnen niet tegen een bepaald soort chemische substantie, genaamd Pantone Key. De truc is om een zekere hoeveelheid ervan op je vingers te hebben en er dan mee over de cpu te wrijven.

Je zorgt dat je genoeg van dat spul op je vingertoppen hebt, haalt de cooler los, wrijft er een paar keer met je vingers over en herplaatst de cooler. Pc opstarten en hups, cpu is kapot.

Hoe krijg je nu zoveel van die Pantone Key?
Nu, je gaat naar de lokale krant, neemt een krantenwijk en bezorgt zo'n kleine 4000 kranten en wast intussen je handen niet met zeep, alleen met water. Maar och , tegen de tijd dat je handen de juiste hoeveelheid meuk erop hebben, heb je zelf genoeg geld verdient om een nieuwe cpu te kopen.

http://yor.minitroopers.com

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Je zou tijdens een CPU stresstest het koelblok met koeler eraf kunnen halen, vroeger was dit vaak de dooddoener voor een CPU maar tegenwoordig zit daar vaak ook al een beveliging voor in dat hij zichzelf uitschakeld boven een bepaalde temperatuur.

Je kunt hem te hoog overclocken, dat zal wellicht het gewenste effect geven.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Verwijderd

pis op je CPU + Moederbord. Je moederbord kan gewoon tegen pis aangezien het geen water is. Maar je CPU kan er niet tegen.

Of je fapt flink goed, komt klaar op je cpu, wordt je cpu zwanger en krijg je misschien een tweeling. 2x Dual Core = Quad Core. Right?

[serious mode] Wat moet je met een quadcore? als je slim bent verkoop je deze, zeg je tegen papa mag ik x euro bij om toch de quad te kopen. Zo hoeft je pa niet de volle pond te betalen voor een n00b zoon die uberhaupt voor AMD kiest maar toch met de tijd mee wilt![/serious mode]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:14:
Wij zijn Tweakers idd, wij maken van een X2 550 een quadcore. :)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19

Aganim

I have a cunning plan..

Hij doet het opzich nog wel prima maar kijk ik wil graag een quadcore Phenom II x4 965 halen want dat lijkt me wat meer van deze tijd alle beste tweakers hebben een quadcore. Ik heb gehoord dat dit niet zoveel uit maakt voor je FPS maar dat boeit niet want deze is al goed genoeg.
Een echte tweaker weet wanneer hij wel of niet moet upgraden, immers kan je bezig blijven anders. Geen performance verschil? Niet upgraden. Zonde van het geld, dat kan je immers beter in componenten steken waarmee je wel aan snelheid wint.
Hij wil alles ook met linux doen, en dat soort onzin, dus je snapt wat ik bedoel.
Een echte tweaker zou zich daar ook in verdiepen.
Echte tweakers fixen zelf een baantje en kopen dan zelf een nieuwe quadcore.
Hell yes.
Hardlopers zijn doodlopers, mensen noemen zich tegenwoordig al snel 'tweakers' en talenten dienen zich eerst te bewijzen.

De poging was leuk, en nu naar bed. Sesamstraat is al een tijdje afgelopen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:25:
[...]

Wij zijn Tweakers idd, wij maken van een X2 550 een quadcore. :)
Ja dat heb ik eens gelezen zo'n artikel maar daar snapte ik dus niets van. Ik heb liever gewoon een echte quadcore en niet een die gemaakt is uit een dualcore dat werkt vast niet zo goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 00:27 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

1: voor games heb je geen quad nodig.
2: voor een quad kan je ook gewoon zelf sparen. je *mag* wel een quad, betaal em alleen wel zelf
3: slopen is haast niet meer te doen, daarvoor hebben cpu's al jaren allerlei beveiligingen.
4: hap hap hap?

Verwijderd

je bent zeker zo een iemand die in de klas gaat roepen van ja ik heb een quadcore. Die is uber goed omdat hij 4x x.xxGhz heeft! Maar niets wetend dat hij niet eens 2 volle core's gebruikt hahaha n00b.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:13
Craven87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:15:
Om toch nog heel even terug te komen op je vroeg. Tis volgens mij vrij moeilijk te doen zonder echt je mobo te riskeren. En dan nog iets wat jij bedoelt is waarschijnlijk het voltage niet het amperage. Dus zoek is naar volt(s) in je bios zou ik zeggen.
Met alleen voltage kom je er niet op korte termijn, je zal ook nog de thermische beveiliging moeten uitschakelen.
ESD is daarintegen wel gemakkelijk en een veilige methode voor de rest van de computer. ;)
En anders is er nog altijd koningswater :9 (CPU's en GPU's ontleed) Het nadeel is alleen dat het niet echt subtiel is ;)

Of koop anders een vatje LN2, zet een stuk of 1,85V spanning op je chippie, zet je multiplier op 32 en vestig een wereldrecord :D

Maar euh, even tussen door, denk je niet dat het opvalt als je vraagt voor een nieuwe processor, en een paar dagen laten plots de oude overlijdt?

[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 17-11-2009 00:34 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21

ErikKo

Rippie

Je huidige proc doet het prima, maar je hebt een quad-core nodig, om bij de tijd te blijven.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je deze bewering op baseert. Overtuig mij waar je de quad-core voor nodig hebt, aangezien je huidige proc het "op zich nog wel prima" doet.

Misschien realiseer je je dat een quad-core niet zoveel meerwaarde biedt wanneer je wat meer feiten opzoekt.

Mocht je indruk willen maken met een quad-core, raad ik aan je te verdiepen in overclocken. Aangezien genoeg mensen hier al vermeld hebben dat je niet zomaar je CPU sloopt, wat kan er misgaan? :')
Wanneer je je dual-core overclockt en daarmee snellere prestaties haalt dan een quad-core maak je pas indruk.

Dus hup, ga lezen over overclocken, leer waarover je het hebt, en verdien de eer om een tweaker te zijn. :)

[ Voor 35% gewijzigd door ErikKo op 17-11-2009 00:39 . Reden: Toevoeging :> ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:26:
[...]

Ja dat heb ik eens gelezen zo'n artikel maar daar snapte ik dus niets van. Ik heb liever gewoon een echte quadcore en niet een die gemaakt is uit een dualcore dat werkt vast niet zo goed.
Een X2 550 is een quadcore met twee uitgeschakelde core's. Soms zijn ze kapot soms werken ze half goed en soms doen ze het gewoon helemaal goed.
Om ze in te schakelen heb je een moederbord nodig met een SB710 of SB750 southbridge en een moederbord met ACC in het bios dit moet je veranderen naar AUTO, Per Core of All Core's en zodoende zou je er een quadcore van kunnen maken. :)

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:26:
[...]

:') :') :')

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:09:
Beste tweakers,

Ik heb op het moment een Phenom II x2 550 en ik game hier graag mee. Hij doet het opzich nog wel prima maar kijk ik wil graag een quadcore Phenom II x4 965 halen want dat lijkt me wat meer van deze tijd alle beste tweakers hebben een quadcore. Ik heb gehoord dat dit niet zoveel uit maakt voor je FPS maar dat boeit niet want deze is al goed genoeg.
Het punt is nu dat ik aan mijn vader vroeg van mag ik een x4 processor. Hij zei nee! Ik heb hem al uitgelegd dat een quadcore belangrijk is, maar hij wil pas een aanschaffen als deze het niet meer doet of als hij te oud wordt. Hij snapt me dus echt niet, alleen omdat hij een tweaker is van de oude garde weet hij niet hoe het is om met de tijd mee te gaan. Hij wil alles ook met linux doen, en dat soort onzin, dus je snapt wat ik bedoel.

Oke, dus ik wil nu snel mijn CPU overbelasten, zodat deze het niet meer doet. Ik heb wel een erg mooi moederbord gekregen en deze is niet zo oud dus ik wil niet hoge kans lopen om deze te beschadigen. Wat is nu een goede methode om dit te doen? Ik heb gehoord dat je goed veel ampere op de CPU moet zetten zodat deze oververhit. Dus ik heb in de BIOS gekeken maar er staat bij mij nergens een ampere instelling! En trouwens, als er veel stroom door mijn CPU moet gaan dan gaat dit ook door mijn moederbord dus loopt deze ook risico! Dat wil ik niet. Dus beste tweakers, wat moet ik doen?

Vriendelijke groet,

Doe even normaal. Alsof je vader dat niet doorheeft. Als ik mod was, werd jouw post meteen verwijderd.

Verwijderd

CPU's kapot krijgen zonder andere onderdelen te riskeren is niet meer zo eenvoudig te doen als een 6 tal jaar geleden, dus vergeet dat maar. Daarbij, je zegt zelf dat deze CPU nog voldoet...dan is het totaal zinloos om een x4 te kopen, je merkt het toch niet, aan patsfactor heb je niets. Aangezien je er niets aan gaat hebben, begrijp ik heel goed dat je vader nee zegt, een CPU is nu net ietsje duurder dan een fles fruitsap.

Om toch nog tips te geven om je op weg te helpen...met een soldeerbout, hamer, nijptang enz kan je mogelijk een eind op weg raken om de CPU kapot te krijgen >:)

Maar euhm, zoals iedereen al aangeeft, doe het nou gewoon niet, het ding voldoet immers nog.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 22:46
Vriendelijke groet,

;( ;( ;( ;( ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan toch niet!
Ik zoek het allemaal wel weer zelf uit!!!
Dit is dus een forum waar ik nooit meer terug kom, als jullie dat maar weten!
Als ik later zelf technologie ga bouwen die iedereen wil, dan verkoop ik overal ter wereld maar niet aan Nederland want hier weigeren mensen je te helpen ookal is het een simpel probleem!

Adieu, en tot nooit meer ziens!

(Ik vond jullie eigenlijk al sukkels vanaf het begin)

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Stelletje sukkels!

;(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:09:
Ik heb hem al uitgelegd dat een quadcore belangrijk is
Idd, de wereldvrede loopt gevaar zonder quadcores!

Stiekem heb ik uit je topic nu echt geen idee of je een enorme naieve eikel bent of een enorme trollende eikel, maar voorlopig vind ik de eerste optie zo vergezocht dat ik je indeel in het hoekje 'trollers'.

Professionele website nodig?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Pak het dan origineel aan, ga die X2 550 royaal onderklokken zodat je vader zich gaat ergeren aan de snelheid.

Heb je niet toevallig een bios waar je het cache geheugen van je processor kunt uitschakelen? Daar wordt je pc écht traag van, dat kan ik je verzekeren.

Voor de rest is je hele vraag eigenlijk zo kansloos als het maar kan, als jij een quadcore wil dan spaar je er zelf toch een? Mijn eerste eigen fatsoenlijke systeem heb ik ook ooit zelf bij elkaar gespaard, wel enkele jaren over gedaan omdat destijds computers nog redelijk duur waren ten opzichte van nu. Daarnaast zat ik nog op de basisschool wat niet echt hiel natuurlijk, maar met een wil is er een weg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:40:
Oke, dan toch niet!
Ik zoek het allemaal wel weer zelf uit!!!
Dit is dus een forum waar ik nooit meer terug kom, als jullie dat maar weten!
Goh, je bent de zoveelste clone van een zekere gebande user. We willen je dan ook niet terug zien :o

Helaas vrees ik dat je je (wederom) niet aan je woord gaat houden.
(Ik vond jullie eigenlijk al sukkels vanaf het begin)
Wederzijds. Nu speeluur voorbij.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.