Welke stuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 13:58
Hey beste tweakers,

Ik zit eraan te denken ook een stuurtje aan te schaffen en nou zijn mij een aantal sturen opgevallen.

De Logitech G27, deze vind ik echter te duur.
De Logitech G25, wat betreft budget gaat deze net en het is een heel complete set maar ik hoor dingen over de schakelpook?
De Thrustmaster Ferrari F430 FFB, mooi stuur maar geen 900 graden hoek, koppelingpedaal of versnellingspook.
Logitech MOMO, deze heb ik na wat onderzoek afgeschreven tegenover de 430 van thrustmaster (dit door betere ffb in stuur en betere pedalen van de 430 en de stalen flippers in de 430).

Het gaat nu dus eigenlijk tussen de g25 en de 430 met respectievelijk prijskaartjes van 165euro en 92 euro.
Wat zijn de games die ik speel? Eigenlijk over het algemeen MMO's, Shooters en Racegames. De racegames die ik speel zijn dan vooral van het type NFS-Shift of GRID. Games die meer sim zijn dat dit laat ik meestal links liggen omdat het te moeilijk is maar geef toe, het is ook een ramp met een toetsenbord om zoiets te spelen ;)

Van de 430 zijn minder reviews te vinden dan de G25 dus de info die ik heb om mee te vergelijken is gering en bij gebrek aan een shop om ze te testen (of althans niet naar mijn weten, woonachtig in Den Bosch) moet ik afgaan op theoretische feiten en andermans ervaring. Theoretische feiten stellen het volgende aan verschillen:

G25 heeft ten opzicht van de 430:
- 900graden stuurkolom t.o.v. 270 graden bij de 430
- volledig stalen pedalen met onderling verschillende weerstand (overigens zijn het er 3 ipv 2 bij de 430)
- Schakelpook met sequenteel en H-patroon opties.

De 430 heeft als voordelen ten opzichte van de g25:
- "Manettino" knop op het stuur (ook aanwezig in een echte ferrari 430, hiermee stel je eigenschappen van de auto on the fly in, maar of je dit nou zoveel zou gebruiken in een spel?)
- Kleinere prijs
- FFB Mix van lagers en banden. (geen dood punt en voelt realistisch aan terwijl et redelijk stil is)

Wat raden jullie mij aan?
Iemand die bijde stuurtjes in handen heeft gehad mischien ?

Bij voorbaat dank,
DataBass

[ Voor 4% gewijzigd door DataBass op 16-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Dit topic is gesloten.