Visual Basic beginnersfout

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw met Visual Basic en probeerde het een en ander uit.

zoals het onderstaande, iets waar ik na lang zoeken niet uitkom.
Ik maak simpel 2 forms, in de 1e log je in, en de 2e verschijnt. Dat gaat.
Maar als ik erbij zet dat de 1e form moet verdwijnen gaat het fout en gebeurt er niks meer.
De onderstaande code heb ik ingevoerd, ik snap niet wat er fout is.
Als ik ipv Me form1 invul geeft Microsoft Visual Basic 2008 een foutmelding. Bij het onderstaande niet, maar doet ie het gewoon niet

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
If TextBox1.Text = "Jan" And TextBox2.Text = "Welkom01" Then
Form2.Visible = True And Me.Visible = False
Else
Application.Exit()
End If
End Sub

Private Sub TextBox2_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox2.TextChanged

End Sub

Private Sub TextBox2_Enter(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox2.Enter
TextBox2.Text = ("")

End Sub

Private Sub TextBox1_Enter(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.Enter
TextBox1.Text = ""
End Sub
End Class

Alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan code tags. Daarnaast is "gaat het fout en gebeurt er niks meer" en "een foutmelding" natuurlijk geen degelijke omschrijving van wat er mis gaat. Krijg je foutmeldingen, en zo ja: welke? En wat gaat er "fout" dan?

Verder zien we graag wat je zélf al hebt geprobeerd, gezocht en gevonden (zie onze Quickstart). We zitten hier niet om andermans code te debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?); dat is sowieso lastig zonder de code tags ;)

Open gerust een nieuw topic, maar kies dan even een degelijke topictitel (met een [Vb.Net] tag en titel die de lading dekt) en zorg ervoor dat je voorgenoemde Quickstart even in acht neemt zodat we zien dat je zelf ook moeite hebt gedaan om 't probleem op te lossen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 16-11-2009 20:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.