Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324010

Topicstarter
Hallo!

Sinds enkele weken bezit ik een HTC hero deze bevalt uitstekend behalve dat ik tegen een probleem blijf lopen. Het is namelijk zo dat ik niet kan internetten via het draadloze netwerk bij ons in huis. Bij mijn ouders thuis en andere netwerken doet hij t wel prima.
Maar hier krijg ik hem maar niet aan de praat. De telefoon zegt dat ie wel verbonden is maar opent geen pagina's, en ook de market oid doet het niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Jaarring

PS. ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen dus graag peppie en kokkie taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 23:27
Als hij het op 1 specifiek netwerk niet doet, dan is het niet zo zeer een Android probleem. Probeer eens de beveiliging van het netwerk aan te passen (bijv van WPA naar WPA2 Personal).
Vaak werkt zoiets wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
In de instellingen van het draadloze netwerk staat een status onder de verbindingen waarmee je verbonden bent. Ik zou daar eerst even kijken. Even opnieuw proberen te verbinden zou wel kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast bedankt voor al de antwoorden, wat ajampaniki zegt heb ik ff gechekt en dat is het niet. Ben namelijk wel verbonden met het juiste netwerk.

Wat stijnos1991 zegt zal ik vanavond naar kijken! dus daar kom ik nog ff op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
Hallo Jaarring,

ik heb een soortgelijk probleem met mijn HTC Magic (Wifi probleem na update 1.6 donut)
dit ontstond echter na update van 1.6 android.

Telefoon geeft wel een verbinding aan met signaalsterkte uitstekend
(zit pal naast de router) maar vervolgens kan ik niet op internet,
geen mail checken etc.etc.
Mijn WiFi doet het wel want mijn Wii en mijn laptop kunnen wel gewoon
op internet dus aan de verbinding ligt het niet.

Oplossing helaas nog niet gevonden, wel de verbinding verbroken en
helemaal opnieuw ingesteld maar dat werkte niet...

Hopelijk komt iemand met de gouden tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jup heb precies het zelfde als stonie76.... dik balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ook onder geavanceerd gecontroleerd of de "wi-fi sleep policy" op Nooit staat?

Wat je nog zou kunnen proberen, maar het is volkomen wilde slag: onder Settings -> Applications -> Development het USB debugging vinkje aanzetten.

Lijkt een raar voorstel, maar om WiFi-tethering met een rooted Hero te laten werken moest dat vinkje ook aanstaan.

Anders is natuurlijk een idee om "reset naar factory defaults" te doen en opnieuw upgrade-proces te doen... maar ja, dan ben je al je instellingen enzo ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 19:47
Bij mij doet youtube het niet meer op wifi.. HTC HERO android 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 23:35
Heb hetzelfde probleem. Op andere netwerken werkt het prima, maar thuis niet. Zit te denken of het misschien aan de band ligt?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 23:35
Mmh, net een paar netwerkbanden geprobeerd( 3,6 en 10), maar geen verschl...wel irritant zeg.

Met mijn ipod touch heb ik nergens problemen mee (net naast elkaar gehad en wat gelijke applicaties gedraaid).

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
Advies van Keypunchie geprobeerd en het USB vinkje aangezet maar ook dat werkt niet, WiFi krijg ik gewoon niet meer aan de praat ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 20:10

melvie

Retro Icon

Herkenbaar probleem, hier hetzelfde verhaal. Ik heb vandaag een mailtje gestuurd aan HTC, ff afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Hier ook geen wi-fi met de Hero. Thuis niet, op de zaak niet.
Thuis trouwens wel als ik de deur wijd open gooi, dus zonder WEP/WPA(2).
Middels Google iets gevonden over de firmware van mijn router (Linksys WRT54G) die dat probleem zou veroorzaken. Router geflasht naar Tomato 1.25, maar helaas.

Ik krijg gewoon geen IP-adres van de routers. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie

melvie

Retro Icon

Inderdaad ook de firmware van mijn router geupdated, een Sitecom Mimo XR in mijn geval.. Mocht niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328372

heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie

melvie

Retro Icon

Hier de erg matige reactie van HTC op dit probleem:

The HTC Customer Service Representative that has been handling your message would like to know if your question has been successfully answered. You can reply to or close your question by visiting:

http://ContactUs.europe.htc.com/wFrmMailLogin.aspx

Ticket Number :

If you do not respond to or close your question within 15 days, it will be closed automatically.

Sincerely,

HTC

We are unable to receive replies to this email account. Please visit us at www.htc.com if you have any questions or need further assistance.

New Response From [ Adriaan (Benelux Support (Tech)) ]
Beste ,

Bedankt voor het uitzoeken. De Hero zou op protocol b en g moeten werken.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

Customer support team
HTC Corp. Global Service Division
http://www.htc.com/europe/CA_Hotline.aspx
Customer Information
Name
Telephone
Email Address
Country Netherlands
Inquiry Information
Inquiry Type Technical Support
Inquiry Description
Hallo, Sinds enige tijd heb ik een HTC Hero, erg tevreden over het toestel alleen heb ik 1 probleem ermee. Wanneer ik thuis probeer te internetten via WiFi kan ik wel verbinding maken en ik heb voldoende bereik maar de verbinding is niet stabiel en valt steeds weg, normaal internetten is practisch niet mogelijk. Ik heb al diverse instellingen op mijn router geprobeerd, wep wpa wpa2 enz. dit mocht allen niet baten. Ik heb dit probleem al sinds ik het toestel heb. De ROM is reeds geupdated naar de meest recente versie.. Wat kan ik hieraan doen?
Issue Date & Time
2009/11/25 08:23
Reply History
Reply Time Replier Comment Attachment
2009/11/24 11:46
Beste Adriaan,

Bedankt bedankt voor uw reactie, het vreemde is dat hij het wel op andere routers doet. Ik had hiervoor een LG Arena met WiFi en die werkte perfect evenals de telefoon die ik voor de LG had een Nokia E71.
Op diverse forums kwam ik mensen tegen die hetzelfde probleem hadden (zie b.v.: [HTC Hero] wel verbonden met WiFi maar geen internet. ) bij sommige mensen was het verholpen na een firmware update van hun router (andere merken routers). Het betreft bij mij een Sitecom Mimo XR, deze had ik ook al geupdate naar de laatste firmware.
Op het toestel kan ik weinig aan de WiFi instellingen veranderen, dus ik wil graag weten welk protocol de HTC Hero het prettigste vind om mee te communiceren dan stel ik dat op mijn WiFi in.

Alvast bedankt voor uw tijd en meedenken.

2009/11/24 11:25 Adriaan (Benelux Support (Tech)) Geachte Melvin Penning,

Dank u wel voor uw vraag over uw Hero.

De eerste test die u kunt uitvoeren is om uw Hero te testen met een andere router. Doet uw toestel het daar ook niet goed, dan is het wellicht een hardware fout op uw toestel en kunt u ons bellen voor verdere ondersteuning. Mocht u toestel pas gekocht zijn, kunt u ook terug naar de winkel gaan en om een ander toestel vragen.

Werkt het wel met een andere router, dan is het de compatibility probleem tussen uw HTC en de router.

Als deze bovenstaande stappen niet hebben geholpen, laat mij het dan alstublieft weten. U kunt mij bereiken door onderstaande link aan te klikken.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

Europe customer support team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb contact gehad met dezelfde persoon:

Hallo,

ik heb sinds zaterdag een htc hero en het is mij opgevallen dat mijn wi-fi niet werkt.
hij is wel verbonden met mijn router en er staat dat ik verbinding heb (2 / 3 streepjes)
maar zodra als ikdat ik bijvoorbeeld de browser aanzet kan ik op geen enkele pagina komen en dan zie ik dit in beeld:
Webpagina niet beschikbaar en daaronder nog een heel verhaal met tips die niet werken voor mij.
ik vraag mij af of dit opgelost kan worden door de nieuwe update. zoja, dan zou ik graag willen weten waar ik een htcsync programma kan krijgen voor windows 7 aangezien de versie die op de meegeleverde sd kaart staat niet op windows 7 werkt.

ik hoop snel van u te horen,

Michael Pluijmert

reactie:

Geachte Michael Pluijmert,

Dank u wel voor uw vraag over uw Hero.

Officieel is Windows 7 niet compatible met HTC Sync, maar het zou kunnen werken.
Heeft u uw Hero al aan een ander wifi netwerk gekoppeld? Werkt het dan wel?

U kunt de instellingen van uw wifi netwerk veranderen, HERO zou moeten werken op B & G protocol.

Als deze bovenstaande stappen niet hebben geholpen, laat mij het dan alstublieft weten. U kunt mij bereiken door onderstaande link aan te klikken.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

Customer support team

ik:

Beste Adriaan,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb het op meerdere wifi netwerken geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem, wel verbinding met het netwerk maar geen internet.
zelf heb ik voor de rest niet zoveel verstand van routers e.d. maar volgens mij staat er in mijn router bij het protocol op 2.4 ghz (B+G)ik zou ze ook apart kunnen instellen maar dan weet ik niet of de andere apparaten nog internet hebben. naar mijn weten is voor de rest alles goed ingesteld op de router.

Ik ga vanmiddag proberen de 2.73 update te installeren in de hoop dat hij het dan wel weer doet.

Met vriendelijke groet,

Michael

reactie:

Beste Michael,

Houdt mij op de hoogte van uw vooruitgang. Als het installeren van de 2.73 update niet helpt laat mij het dan alstublieft weten. U kunt mij bereiken door onderstaande link aan te klikken.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

Customer support team

ik:

Beste Adriaan, ik heb de update ondertussen gedaan en het heeft niet geholpen. ook werkt de marketplace niet meer maar dat ligt waarschijnlijk aan vodafone. ik heb op school met een klasgenoot die ook een hero heeft gekeken of we hier op het netwerk konden. we stonden vlak naast elkaar en hij kon er wel op en ik niet. Ik heb trouwens ook geprobeerd te bellen met HTC nederland en toen merkte ik dat het telefoonnummer wat op de site staat niet werkte. MVG Michael

reactie:

Beste Michael , Wij kunnen uw telefoon repareren. Als u ons belt (zie link onderaan) of contact opneemt met het reparatiecentrum (0900 0400 707) dan regelen we een pick-up en komen uw toestel ophalen. In principe is uw reparatie kosteloos, tenzij er sprake is van fysieke of waterschade door abnormaal gebruik. U krijgt dan een prijsopgaaf. Houdt dan rekening met verzendingskosten voor het ongerepareerd terugsturen van uw telefoon. De lijn lag er vanochtend vroeg uit maar u kunt ons u bereiken door onderstaande link aan te klikken. Met vriendelijke groet, Adriaan Europe customer support team HTC Corp. Global Service Division http://www.htc.com/europe/CA_Hotline.aspx

ondertussen is de telefoon omgeruild en nog steeds problemen. dit is dan ook mijn eerste en laatste htc toestel geweest. helaas zit ik er nog 2 jaar aan vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
Hopelijk niet teveel off-topic, maar:
HTC Sync werkt wel onder Windows 7, alleen moet je even de drivers van Windows Vista installeren. Zie voor een beschrijving hoe dat moet: http://www.mydigitallife....ync-problem-in-windows-7/

Het netwerk probleem klinkt verder als een probleem met data-encryptie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic goed gelezen heb voor alle details...

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 02-12-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie

melvie

Retro Icon

Pluijmpie, zo te zien schort er dus nogal het één en ander aan de ondersteuning van HTC. We hebben beiden niet echt een bevredigend antwoord gehad. Ze zijn erg passief als je het mij vraagt, en dit probleem is hun dus echt niet onbekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@morrar

ik had hem al gevonden, toch bedankt ^^

@ melvie

ik vind ook de klantenservice bijzonder slecht. ik heb vorige week ook gebeld met htc waar midden in het gesprek zomaar werd opgehangen. diezelfde dag ook mijn toestel omgeruild om thuis te komen met hetzelfde probleem. dus ook weer gelijk met een vriend van mij met hetzelfde toestel op openbare netwerken gekeken waar hij er wel gewoon in kon en ik niet.

er zou toch vast wel iemand rondlopen bij htc die hier gewoon een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
Hmmm,

begin me er toch aardig aan te irriteren dat ik niet op WiFi kan....
Diverse zaken geprobeerd, instellingen, USB oplossing vinkje aan etc.etc. maar niets helpt
zoals ook meerdere mensen melden. Ontstond dus na update 1.6

Zou het verholpen zijn met update naar 2.0 eclaire ? Wanneer komt die eigenlijk officieel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
Gaat lekker, WiFi uiteraard nog steeds niet aan de praat gekregen en kan nu via G3 ook al niet meer downloaden uit de Market?
Applicaties kan ik wel aanklikken en downloaden selecteren maar vervolgens blijft dat download balkje gewoon hangen en gebeurt er verder helemaal niets.....

Iemand nog een gouden tip om mijn HTC Magic met Vodafone weer 100% operatief te krijgen inclusief WiFi?
Baal er inmiddels behoorlijk van dat er iedere keer weer wat aan de hand is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik ook een tijdje gehad.. voor mij was het de oplossing wifi een paar minuten aan te zetten (ookal werkt het niet) en toen weer mobiel netwerk aan te zetten en zo ging die ineens weer wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie

melvie

Retro Icon

Stonie76

Was er niet toevallig een storing bij Vodafone?
http://www.nu.nl/internet...storing-bij-vodafone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
@Melvin,

tja schijnt alweer een storing te zijn geweest.....
Erg matige site van Vodafone zelf daar kun je dus niets op vinden,
proberen ze het soms te verdoezelen ofzo als er een storing is.

Meld het gewoon even zou ik zeggen dat voorkomt onnodig zoeken op internet
en "geklaag" over Vodafone op de diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Beste Tweakers, allereerst de beste wensen voor 2010.
De IEEE 802.11n standaard/mode niet gebruiken, in de modem/router al geprobeerd? Bij mij werkte dit om de HTC Hero op oa het internet te krijgen, via wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door pentode op 01-01-2010 11:40 ]

De mens leert. De mensheid niet.

Pagina: 1