Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Heren,

Ik heb vandaag een Windows XP Pro Nederlands 32-bit iso gemaakt m.b.v. nLite en WPI. Dit ging allemaal prima, geen enkele error, alles ging zoals het hoort. Ik heb vervolgens de iso gebrand op een dvd'tje met ImgBurn, nog even de dvd geverifieerd.

Ik heb vervolgens de dvd gebruikt om Windows XP te installeren op mijn Acer 5720z laptop. Ik kreeg nadat ik C:\ (~150gb) had geformatteerd een error, namelijk:
lsass.exe - Systeemfout
Er is geprobeerd te schrijven naar een volume nadat het is afgesloten.

Ik krijg dezelfde error wanneer ik deze ISO in VMWare Workstation gebruik. Met of zonder EasyInstall, het maakt blijkbaar niets uit. De error blijft terug komen. :'(

Heeft iemand ervaring met deze error? En zo ja, hoe heb je deze verholpen?

Ik hoor het graag! :)

Eigen onderzoek:
- Google. Bar weinig resultaten. Vermoedelijk omdat het hier om een Nederlandse versie van XP gaat.
- GoT. Het enige topic dat ik heb kunnen vinden is Windows xp wil niet installeren maar geeft blauw scherm. Het topic helpt me echter niet verder.

[ Voor 18% gewijzigd door Gojira op 17-11-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Lijkt toch een fout in je Nlite iso te zijn, je hebt nLite gebruikt om drivers te slipstreamen in je cd?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom is het altijd handig eerst een zelfgemaakte iso te testen met vmware of virtual pc. Scheelt ook cd's.

Wat heb je met nlite gedaan? Ook hotfixes erin gedaan? wmp11, ie8 en .net updates willen nog wel eens errors geven (naderhand installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:56:
Lijkt toch een fout in je Nlite iso te zijn, je hebt nLite gebruikt om drivers te slipstreamen in je cd?
Géén drivers geslipstreamed.
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:07:
Daarom is het altijd handig eerst een zelfgemaakte iso te testen met vmware of virtual pc. Scheelt ook cd's.

Wat heb je met nlite gedaan? Ook hotfixes erin gedaan? wmp11, ie8 en .net updates willen nog wel eens errors geven (naderhand installeren).
Yup, zie http://i35.tinypic.com/2i7shsx.jpg. IE8, gdidettool, HTMCDWizard_NLD, Java Runtime Environment en Adobe Reader zijn naderhand toch verwijderd en dus niet geslipstreamed met nLite. Adobe Reader en Java Runtime Environment zouden met WPI geïnstalleerd worden. Ook IE8 zou later geïnstalleerd worden met WPI omdat deze tijdens het slipstreamen een waarschuwing gaf over de silent switches. WMP11 geslipstreamed met WMP11 Integrator.

[ Voor 7% gewijzigd door Gojira op 15-11-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Bij ons gingen de cd's altijd naar de eeuwige jachtvelden als we het op te hoge snelheden deden.

op 1 of andere manier wil hij bij ons maar een 8x speed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
Abominabilis schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:50:
Bij ons gingen de cd's altijd naar de eeuwige jachtvelden als we het op te hoge snelheden deden.

op 1 of andere manier wil hij bij ons maar een 8x speed aan.
Ik heb MAX speed geselecteerd in ImgBurn, maar hij kwam niet hoger dan 7,9x - 8x.
Kregen jullie dezelfde errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mike Post schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:09:
[...]

Ik heb MAX speed geselecteerd in ImgBurn, maar hij kwam niet hoger dan 7,9x - 8x.
Kregen jullie dezelfde errors?
Jij fikt een DVD met 8x, Abominabilis heeft het over een cd op 8x fikken. Je zou de DVD eens op lagere snelheid kunnen branden als test? (Of een DVD-RW gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:17:
[...]

Jij fikt een DVD met 8x, Abominabilis heeft het over een cd op 8x fikken. Je zou de DVD eens op lagere snelheid kunnen branden als test? (Of een DVD-RW gebruiken?)
Dat bedoelde ik ook probeer een dvd te fikken op een lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:17:
[...]

Scherp. Maar ik probeer in VMWare Workstation de ISO dus direct van m'n harde schijf te gebruiken @ Windows Setup, maar krijg precies dezelfde error. Aan de DVD zal het dus niet liggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mike Post schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:32:
[...]

Scherp. Maar ik probeer in VMWare Workstation de ISO dus direct van m'n harde schijf te gebruiken @ Windows Setup, maar krijg precies dezelfde error. Aan de DVD zal het dus niet liggen. :/
Maar dan toch blijkbaar aan de gemaakte iso m.b.v nLite en WPI, kun je niet een Windows XP Pro iso maken met iets minder opties erin om te kijken of je dan kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
Opgelost. Alle hotfixes eruit gegooid, nieuwe ISO aangemaakt en mbv Windows Update/Qchain zal de ISO geüpdate worden na installatie. Dan maar geen 70 geintegreerde hotfixes.

Bedankt voor jullie hulp.

TIP: Als je een unattended Windows setup draait in VMWare, zet EasyInstall dan uit. EasyInstall forceert je om de key in te typen en schijnt Winnt.sif e.d. te negeren. EasyInstall disable je door de floppy in VMWare Workstation te disablen of door 'I'll install an OS later.' te kiezen ipv 'Install from image file'.
Pagina: 1