Toon posts:

Best Ram voor mijn AM3 setup ?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik ben bezig met het samenstellen van een gaming systeem en het enigste wat ik nog moet is het ram maar wat is het beste voor mijn pc ongeacht de prijs?

onderdelen die ik tot nu toe heb zijn,

Amd phenom II x4 965 BE
Msi 790fx-Gd70
Coolermaster Real power pro 1000w
Sapphire radeon hd5850
Samsung Spitpoint f3
Cm Stacker 832 SE

graag hoor ik van jullie wat het beste ram is voor mijn setup. :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden?
Zoek eens benchmarks, kijken op de QVL lijst van je moederbord, gebruik google, etc.

[ Voor 58% gewijzigd door Kawaii op 15-11-2009 12:46 ]

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
1000w :X

Verwijderd

Topicstarter
Kingston HyperX 4Gb DDR3-1600 - KHX12800D3K2/4G hier zat ik aan te denken of ocz amd edition. Maar ik weet niet als die goed zijn en van het googelen word ik ook niet wijzer ;)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 13:15
Waarvoor heb je een 1000Watt voeding nodig?

En verder wat Kawaii zegt.

Net te laat. Ben je van plan te gaan overcocken?

[ Voor 26% gewijzigd door dewil1990 op 15-11-2009 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
1000w omdat ik gewoon een goeie voeding wou en later nog ga uitbereiden naar meerdere hd5850's en ik ga alleen ocen met de cpu.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 11:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Da's dan ongeveer 400W overkill :P

Maar verder volstaan alle gangbare 4GB DDR3 kits. Dit kan je prima zelf uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
wat houd dat in is dat slecht ofzo voor mijn performance dat overkill ?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 21:48

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:08:
wat houd dat in is dat slecht ofzo voor mijn performance dat overkill ?
Nee, is overdreven dus niet nodig. Je kan beter een goedkopere voeding met minder Watt kopen.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nee, juist veel te veel vermogen dat je toch nooit volledig gebruikt zal krijgen behalve als je 3 of 4 5850's gaat nemen.
Edit: Wat Zenix dus zegt.

Verder kies er hier eentje uit die betaalbaar is en er leuk uit ziet.

[ Voor 2% gewijzigd door Gleighton op 15-11-2009 13:15 . Reden: spuit11 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18
Voornamelijk slecht voor je portomonee. Ik weet ook niet wat het met de efficientie doet (Vermogen verbruik effectief vs. totaal verbruik voeding). Geheugen is voornamelijk hoeveel geld je er aan wil uitgeven. Als je benchmarks gaat kijken kun je vaak de performance winst inschatten (gaat vaak over 2 a 3 % geloof ik). Zelf pak ik geheugen wat hoog klokt zodat ik 1:1 kan draaien als ik mijn processor ga opschroeven (baseclock verhogen).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.