Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Topicstarter
Vandaag ben ik in een T-shop geweest om mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon te halen.
Na een kort en bondig gesprek over mijn gewenste telefoon kwam de betreffende verkoper in filiaal Spijkenisse met de volgende statement:

'Ons hoofdkantoor heeft ons gemeld dat we alle klanten moeten informeren over aankomende prijsverlagingen begin volgend jaar'.

En ook:

'Nu verlengen is niet verstandig, je zou wel eens een dief van je eigen portemonnee kunnen zijn!'

Daarnaast wist hij me nog te melden dat per direct ook de verkooptargets binnen die shop waren opgezegd, om de simpele reden dat ze eenieder moeten adviseren te wachten metd e aanschaf/verlenging.
De verkoper vermoedde dat er iets qua tarieven zou veranderen in de data-abonnementen, maar er was geen officiële communicatie beschikbaar. Tevens wist hij me te melden dat, omdat er deze herfst geen actie was, de nieuwjaarsactie spectaculair zou zijn.

Dit bericht is ook afgegeven door een verkoper in filiaal Rijswijk, dus het geen eenmans-actie.

Wie heeft hier ook ervaringen mee, en/of heeft meer info over de aanstaande actie?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik werk zelf bij een telecomprovider en dit bericht klopt. Heeft te maken met de EU wetgeving die er aan komt of is waarin drastische verlagingen komen van de beltarieven mobiel. Dus je info klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Topicstarter
Dus dat zou betekenen dat de beltarieven omlaag gaan?
De verkoper hintte expliciet naar datatarieven trouwens, dus graag zou ik meer info van meer mensen willen.

Iemand?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
Wat betreft de ''nieuwjaars actie'' , er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar bedenk jezelf ook dat er wellicht meer speelt dan dat de verkoper verteld. Bedrijven zijn er op uit om winst te maken, helemaal in de telecom sector. Wellicht is gewoon het inkoopbudget op voor dit jaar en proberen ze je op deze manier over te halen om je aankoop uit te stellen tot volgend jaar. Energie maatschappijen zijn er ook een ster in om je te laten geloven goedkoper uit te zijn. Als bijv. een energie maatschappij je 3x benaderd om je variabele energiekosten vast te zetten, denk je echt dat ze minder omzet willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
@gravy;

Zo simpel is het natuurlijk niet; bedrijven kunnen er ook voor kiezen om winst / omzet in te leveren in ruil voor een groter marktaandeel. Als T-Mobile niet tevreden is met de grootte van hun huidige marktaandeel kunnen ze natuurlijk best een nieuw verdienmodel lanceren (dat, incl. marketing-campagne, misschien pas in januari klaar is) waarbij ze iets minder verdien maar meer klanten aan zich binden (waar ze op termijn toch meer aan kunnen verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb vorig week contact gehad met de helpdesk of ik mijn zakelijke abonnement kon verlengen met als toestel een iphone 3gs. Dit kon natuurlijk zonder problemen, en als aanbieding gaven ze mij gratis internet erbij waar je normaal 8 of 9 euro voor moet betalen.. ik dacht huh, is dit dan 1 jaar geldig was mijn vraag.. nee u krijgt 2 jaar lang gratis internet was het antwoord. Had ondertussen al een iphone (los gekocht) dus ben verder niet ingegaan op de aanbieding

zou het? gratis internetbundel bij alle abo's ?

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 16-11-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 12:44

netblade

Sunrise

SYQ schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:13:
Ik heb vorig week contact gehad met de helpdesk of ik mijn zakelijke abonnement kon verlengen met als toestel een iphone 3gs. Dit kon natuurlijk zonder problemen, en als aanbieding gaven ze mij gratis internet erbij waar je normaal 8 of 9 euro voor moet betalen.. ik dacht huh, is dit dan 1 jaar geldig was mijn vraag.. nee u krijgt 2 jaar lang gratis internet was het antwoord. Had ondertussen al een iphone (los gekocht) dus ben verder niet ingegaan op de aanbieding

zou het? gratis internetbundel bij alle abo's ?
Maken ze er dan niet gewoon een zakelijke iBundel van? Daar is internet inderdaad 'gratis' bij.

Ik geloof dit bericht niet zo, nieuwe EU wetgeving? Dan zouden KPN en Vodafone exact het zelfde moeten doen en waarom zou je dan nu al tegen je klanten zeggen dat je beter kunt wachten. Dan loop je omzet mis en dat is niet verstandig.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

met ibundel bedoel je de iphone abbo's die t-mobile aanbied?? if so;

Nee, hier heb ik expliciet naar gevraagd dat ik gewoon bij flex zakelijk wil blijven. Aanbieding wat ik kreeg is dat mijn abo in zn huidige staat zou gelden, met als extra de iphone 3gs. Zo'n internet bundel wat normaal 8 of 9 (kan het me niet meer herrineren) euro kost kreeg ik dan als extra gratis cadeau.

Enige voorwaarde was dat ik minimaal 2 jaar moest afsluiten, maar dit had weer te maken met de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Kun je dan weer je huidige abbo kosteloos opzeggen of werkt dat niet meer?

Ik weet nog van vroeger dat als een abbo hun tarieven gingen veranderen dat je dan kosteloos mocht opzeggen. Was geloof ik nog bij Ben.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dat mag pas, als de bestaande klanten worden omgezet naar een andere abonnements vorm, maar tegenwoordig worden de bestaande abonnementen gelaten zoals het is en de nieuwe veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Ik kreeg zondag hetzelfde te horen in Rotterdam, maakt waarschijnlijk niet veel uit omdat ik ga overstappen.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

alwaysleft schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:47:
Ik werk zelf bij een telecomprovider en dit bericht klopt. Heeft te maken met de EU wetgeving die er aan komt of is waarin drastische verlagingen komen van de beltarieven mobiel. Dus je info klopt ;)
Maar als het een prijsverlaging wordt agv EU wetgeving, dan zouden al lopende contracten toch ook moeten worden aangepast?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Zover ik weet kan je je abonnement pas opzeggen als de wijzigingen in je nadeel werken, een tariefverlaging is niet echt nadelig ;) Ik ben wel benieuwd of het effect heeft op de huidige klanten...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 07:52
wederom een collega bij de t-mobile shop rotterdam weggestuurd omdat in jan prijsverlagingen eraan komen?
Willen ze dan 5 weken geen abbo meer verkopen?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:41

Praetextatus

the dutch_paki

Ik vraag me af of ze de kortingen op de toestellen ook gaan verlagen om de lagere winst (vanwege tariefsverlaging) een beetje te compenseren ?

[ Voor 20% gewijzigd door Praetextatus op 26-11-2009 17:39 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Swaptor schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:27:
Vandaag ben ik in een T-shop geweest om mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon te halen.
Na een kort en bondig gesprek over mijn gewenste telefoon kwam de betreffende verkoper in filiaal Spijkenisse met de volgende statement:

'Ons hoofdkantoor heeft ons gemeld dat we alle klanten moeten informeren over aankomende prijsverlagingen begin volgend jaar'.

En ook:

'Nu verlengen is niet verstandig, je zou wel eens een dief van je eigen portemonnee kunnen zijn!'

Daarnaast wist hij me nog te melden dat per direct ook de verkooptargets binnen die shop waren opgezegd, om de simpele reden dat ze eenieder moeten adviseren te wachten metd e aanschaf/verlenging.
De verkoper vermoedde dat er iets qua tarieven zou veranderen in de data-abonnementen, maar er was geen officiële communicatie beschikbaar. Tevens wist hij me te melden dat, omdat er deze herfst geen actie was, de nieuwjaarsactie spectaculair zou zijn.

Dit bericht is ook afgegeven door een verkoper in filiaal Rijswijk, dus het geen eenmans-actie.

Wie heeft hier ook ervaringen mee, en/of heeft meer info over de aanstaande actie?
Zouden ze niet gewoon een tijdelijk stop hebben omdat het netwerk te zwaar belast is en dat ze het zo proberen te rekken? Je ziet hier verschillende topics met klachten over de ontvangst en ze hebben er natuurlijk een hoop Orange en iPhone klanten bijgekregen. Het lijkt me sterk dat ze het doen omdat hun marktaandeel te klein is (wat hier ook ergens in een reactie staat).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Ik heb in R'dam in de shop ook iets dergelijks gehoord. Ik kreeg erbij te horen dat er "spectaculaire" aanbiedingen kwamen voor verlengingen icm een nieuwe foon. Nu werkt alles nog prima en wil ik best een maandje wachten, maar ik ben best nieuwsgierig wat ze vanaf 2 januari allemaal van plan zijn :P

Wat betekent mijn avatar?

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Dido schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:52:
Ik heb in R'dam in de shop ook iets dergelijks gehoord. Ik kreeg erbij te horen dat er "spectaculaire" aanbiedingen kwamen voor verlengingen icm een nieuwe foon. Nu werkt alles nog prima en wil ik best een maandje wachten, maar ik ben best nieuwsgierig wat ze vanaf 2 januari allemaal van plan zijn :P
Het "gevaarlijke" van een verlenging is dat je dan niet meer onder je oude voorwaarden valt maar onder de huidige voorwaarden , die er meestal niet beter op worden door zaken als de startminuut , alle minuten naar boven afronden en prijzen van 25 of 30 cent buiten de bundel.

Als voorbeeld mijn spraak abonnement uit 2003 wat nooit is verlengd en/of vernieuwd:

- sim only 450 min. voor 25 Euro.
- geen startminuut , alle minuten betaal ik per seconde zelfs de eerste.
- buiten de bundel 11 cent per minuut (starttarief 5 cent per gesprek).

Ook heb ik nog een pocket internet totaal plus data bundel erbij uit 2006 ook nooit verlengd/vernieuwd:

- download:tot 1Mb per seconde , upload:tot 384 Kb per seconde en mobile tv.Hier betaal ik 19,50 Euro voor en dat is meer dan het huidige web and walk plus dat 14,95 Euro kost met identieke snelheid en eveneens mobile tv.
Maar de laatste wordt na 2GB in snelheid verlaagd wat voor mij dus niet geldt.

Nieuwe voorwaarden worden er dus vaak niet beter op , neem de voordeel sim van T-mobile ziet er op het eerste gezicht goed uit maar je betaald 30 cent per minuut/sms buiten de bundel.
Plus alles wordt op hele minuten naar boven afgerond.Dan ben ik met mijn abonnement uit 2003 veel beter af.

Dus wat t-mobile ook gaat bieden in 2010 kijk niet alleen naar de gratis telefoon maar ook naar de tarieven en voorwaarden t.o.v. je oude abonnement.
Dus je kunt je abonnement soms beter niet verlengen/vernieuwen maar gewoon door laten lopen en onder de oude en meestal betere voorwaarden blijven vallen.

T-mobile bevalt mij super goed mbt service , voorwaarden en de prijs.Ook de gsm dekking is goed alleen de 3g dekking zou beter mogen.Ik zit er nu bijna 7 jaar met volle tevredenheid en zie geen reden om over te stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 22:58 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gaat dit ook voor bestaande klanten gelden?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heb je de reactie boven die van jou gelezen?

/▌

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14

Snippertje

Light up your life

Ik heb geen idee wat het inhoud.

[ Voor 215% gewijzigd door Snippertje op 04-12-2009 18:10 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• loewie1984
  • Laatst online: 12:02
Snippertje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:28:
Klopt helemaal. Ik werk zelf in een T-Shop en wij kregen dat ook te horen. Ik heb geen idee wat het inhoud, weet wel dat de de targets weg zijn op verlengen en ons wordt gezegd klanten te laten wachten tenzij ze perse nu willen verlengen.

Edit: Geldt overigens alleen voor bestaande klanten deze aanbieding, kreeg ik te horen.
Kun je even concreet vertellen wat er nu speelt en wat je met "dat klopt" en "deze aanbieding" bedoelt?

Ik ben al wat jaartjes klant bij t-mobile en heb op 02 juni 2009 een nieuw contract afgesloten, ik vraag me af of ik dit op kan zeggen vanwege hetgeen wat er aan staat te komen?

discogs

• M@rijn
  • Laatst online: 02-10 20:57
Ik zit hier met hetzelfde, k heb wat troubles met T-mobile ivm mijn ontvangst. Ze ontkennen min of meer dat ik geen goed ontvangst zou hebben (werd mij maandag door een helpdeskmedewerker vermeld).
Dus hoe eerder weg daar hoe beter....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

loewie-643- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:40:
[...]

Kun je even concreet vertellen wat er nu speelt en wat je met "dat klopt" en "deze aanbieding" bedoelt?

Ik ben al wat jaartjes klant bij t-mobile en heb op 02 juni 2009 een nieuw contract afgesloten, ik vraag me af of ik dit op kan zeggen vanwege hetgeen wat er aan staat te komen?
Als het gaat over verlengen is dat geen reden om je contract op te zeggen :)

/▌

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mijn contract loopt 30 december af, en ik hoop echt dat ze een goede aanbieding hebben want de tarieven van T-Mobile zijn nou niet echt gelijk aan de andere providers, ze zijn veels te duur!

Anders is het na 7 jaar ook mijn laatste jaar bij T-mobile. Ik denk dat er toch veel klanten weglopen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ha! Heb ik tenminste niet voor niets express mijn SO Flex 30 met W&W laten verlopen i.p.v. een nieuw abbo af te sluiten. Kan dus mooi de tijd afwachten om te zien wat T-Mobile gaat doen. Want het is idd zo dat T-Mobile het duurste is qua tarieven. Daarentegen bieden ze als enige Flex aan (onbeperkt tegoed meenemen binnen contractsperiode) en natuurlijk W&W echt onbeperkt. Nuja, we zullen wel zien, voor hetzelfde geld verslechteren de AV natuurlijk. Kan ook.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

[...]

Je contract voortijdig opzeggen door een nieuwe aanbieding kan helaas niet ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Snippertje op 04-12-2009 18:09 ]

• janzeeschuimers
Joosie200 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:00:
Ha! Heb ik tenminste niet voor niets express mijn SO Flex 30 met W&W laten verlopen i.p.v. een nieuw abbo af te sluiten. Kan dus mooi de tijd afwachten om te zien wat T-Mobile gaat doen. Want het is idd zo dat T-Mobile het duurste is qua tarieven. Daarentegen bieden ze als enige Flex aan (onbeperkt tegoed meenemen binnen contractsperiode) en natuurlijk W&W echt onbeperkt. Nuja, we zullen wel zien, voor hetzelfde geld verslechteren de AV natuurlijk. Kan ook.
@Joosie200

Heb je de oude flex so 30 (voor 25-11-2007) , dan betaal je 30 euro pm en is een minuut/sms altijd (dus in en buiten de bundel) 0,08 cent.

Of heb je een nieuwe flex so 30 (na 25-11-2007) , dan betaal je 15 euro pm maar mag je voor 30 Euro bellen/sms voor 0,16 cent binnen en buiten de bundel en je betaald dus 15 Euro.

In de oude situatie heb je dus voor 30 Euro:
30:0,08=375 minuten of sms'jes.

In de nieuwe situatie heb je voor 30 Euro:
(30:0,16=187,5) plus (15:0,16=93,75) is 281 minuten of sms'jes.
nb.De eerste 30 euro kost maar 15 euro vandaar dat ik nog een keer 15 euro heb geteld om aan 30 euro te komen.

Je ziet dus dat je bij de oude flex so 30 veel meer minuten/sms'jes krijgt dan bij de nieuwe:

375-281=94 minuten/sms'jes meer.

En als je buiten de bundels gaat wordt het verschil nog veel groter.
Dus tel uit je winst , of verlies ;) .

nb.In juli 2009 is het tarief voor flex so 30 verlaagd naar 0,13 cent per minuut/sms maar dit is hier dus niet aan de orde.Ook blijf je vanaf dan altijd je eigen tarief betalen en ga je na overschrijding van je maand bedrag niet meer naar het goedkopere tarief van bovenliggende bundel m.a.w. flex is geen flex meer :) .

De moraal:

Heb je nog een oude flex so 30 van voor 25-11-2007 dan zou ik die nooit verlengen of vernieuwen omdat dit gewoon super tarieven zijn die ze nu en ook in 2010 echt niet meer gaan aanbieden.Zolang je niet verlengd of vernieuwd blijven deze super tarieven gewoon gelden.

Heb je een nieuwe flex so 30 van na 25-11-2007 dan zou je die gerust kunnen verlengen of vernieuwen omdat de tarieven helemaal niet gunstig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door janzeeschuimers op 27-11-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik weet ook niet precies hoe en wat er gaat gebeuren :)

[ Voor 80% gewijzigd door Snippertje op 04-12-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb het maar is even uitgezocht en T-Mobile was niet erg spraakzaam tegen over ons ;) Er zit idd wel iets achter :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ginz op 11-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DaannO schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:19:
Ik heb het maar is even uitgezocht en T-Mobile was niet erg spraakzaam tegen over ons ;) Er zit idd wel iets achter :)
interessante materie. Kan weer kosten schelen, dan wel een goedkopere telefoon betekenen. Niet dan mn 10 euro abbo al te duur is :P maar toch :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 11-12-2009 10:53 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Het leeuwendeel van dat artikel komt uit dit topic, dus echt nieuws is het niet te noemen. Er wordt alleen aan toegeveogd dat een woordvoerder e.e.a. bevestigt noch ontkent.

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 11-12-2009 10:53 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

heb zelf ff gebuurt bij mn lokale Phonehouse, daar sprak ik tenminste een verkoper, en die wist nog nergens vanaf... maar dat verbaast me niets, de dealers zullen het vast later allemaal horen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
[...]

Waarom denk je dat zal kunnen? Als jij een contract hebt en jouw contract veranderd verder niet zit je er gewoon aan vast, ook al zouden nieuwe abonees een kwart gaan betalen.

Zelf ga ik overigens ook weg bij T-mobile, volop drama met bereik tegenwoordig en lagere tarieven doen mij niets omdat ik toch mijn rekening niet betaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Is hier al meer nieuws over? Ik kan nog niets vinden.
Dacht eerst dat het te maken zou hebben met wifi in de trein maar dat is gratis en voor iedereen dus dat zal wel niet.

Mijn abonnement loopt over 2 maanden af. Op zich mag ik al verlengen of overstappen maar ik wacht nog even af want op dit moment is T-Mobile alles behalve voordelig.

Als ik vergelijk met KPN en Voda dan is T-mobile over 2 jaar gezien ong 150 tot 200 euro duurder. De verleiding is groot om over te stappen en tenzij ze binnenkort niet met iets nieuws en voordeligers komen zoals hierboven aangekondigd dan doe ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 03-10 23:39
Het gekke is dat ik er bij T-Mobile in Leiden dus niets over hoorde toen ik er was vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik kan ook lekker afwachten wat de abotjes aan doen in het nieuwe jaar.
Over 2 maanden mag ik ook iets nieuws uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 14:45
Is hier al iets meer over bekend? In de T-store willen/ kunnen ze niets zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:14
reken maar dat het een stuk goedkoper gaat (moet!) worden bellen, op dit moment zijn we hier in dit land de telcos flink aan het spekken met hun belachelijke tarieven, structuren en addertjes.
Bellen is gewoon veel en veels te duur hier.
Zeker de veel beller, zakelijke beller, van pak hem beet 1000 minuten of meer.
Kom je gewoon dood leuk uit op minimaal 100 euro per maand, en dan moet je weer allerlei rare bundels erbij nemen.
Zowiezo dat belachelijke idee dat we moeten gaan inschatten "hoe groot" onze bel, sms, bundel moet zijn.
Te gek voor woorden, wat de ene maand bel je gewoon meer dan de andere, en niemand die dat goed kan inschatten. Soms bel je gewoon een uur met iemand, soms heel veel korte gesprekken.
Nee, de telcos verkopen het liefst "te lage" bundels zodat we voor 0.30 cent per minuut gaan bellen buiten de bundel, of te hoge bundels, zodat we veel krijgen maar weer niet nodig hebben.
Zoals het nu is is de consument altijd de verliezer en de buitenlandse telco, vodafone, Tmobile de lachende derde. Om nog maar te zwijgen over onze KPN
Kijk maar eens naar Engeland, dat kwa tarief structuur pak hem beet 2 jaar voorop loopt.
Daar kan je je suf bellen en sms-en met een sim only voor 35 pond per maand, krijg je 1800 minuten, onbeperkt sms en internet erbij. Ik heb het hier over T-mobile.uk
Probeer dat maar eens te doen in nederland nu. Als je die bereking op bellen.com doet, betaal je doodleuk minimaal 3000 euro per jaar!! En zelfs dan klopt die berekening niet want met de hoogste bundel heb je dan nog maar 1500 minuten, dus daarover nog eens 300 minuten a 75 euro per maand erbij.
Natuurlijk belt niet iedereen zoveel maar ik ken er genoeg.
Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren in 2010..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Ik ben dan toch een heel stuk blijer met mijn 1-jarig 30E abo waarbij ik 300 euro korting kreeg op mijn mobiel. Ik ben nog nooit buiten mijn bundel geweest en bel/sms nog best veel moet ik zeggen.

En als je toch veel belt/sms heb je hier ook wel zo'n provider (weet niet meer hoe ie heet) waarbij je voor 30E 2500 credits krijgt, 1gb aan data + 1500 sms/belmin. of een combinatie daarvan. (bijv 500mb+2000 sms/belmin.) Je hebt hier echt wel voor iedereen een goed abo. Kijk anders maar eens in Amerika wat de bedragen daar zijn in verhouding met de kwaliteit van hun netwerk. Zo slecht heb je het hier niet hoor. Maar het gras is toch altijd groener bij de buren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:47
Wat een raar artikel. Ze verwijzen naar tweakers.net met de mededeling dat het zou gaan om een nieuw tariefplan maar hetgeen waar ze naar verwijzen staat niks over een tariefplan??

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 11-12-2009 10:53 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat een moderator genaamd "Ginz" steeds de berichten hier aanpast. Lijkt wel een conspiracy.

http://www.allaboutphones...taculaire-aanbieding.html

Modbreak:Zie mijn reactie in het feedback topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Ginz op 14-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

zeef schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:31:
Het gekke is dat ik er bij T-Mobile in Leiden dus niets over hoorde toen ik er was vorige week.
In Utrecht kreeg ik hierover ook niets te horen over een eventuele stop.. kreeg me g2 gewoon mee in de winkekl bij een verlenging van me flex20.

zover ik het weet bel ik nog altijd onder de voorwaarden van 2007 (Tariefplan Flex 20 '07, 1 jaar), deze kan je terug vinden in je my t-mobile. Ik verleng elk jaar mijn abbo met 1 jaar

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:35
Als dat zo is dan bel je te duur. Flex is namelijk goedkoper geworden (17ct/min bij een Flex20 t.o.v. 20ct/min bij een '07 abonnement) als ik mij niet vergis.

Je abonnement is waarschijnlijk net verlengd, maar gaat pas per een bepaalde datum in (zie je contract), vorig jaar was het Flex '07 abonnement er nog en nu is dat dus veranderd. Kijk je contract er maar op naar, waarschijnlijk gaat hij pas over 3 maanden (of eerder in) en zul je dan pas zien op je My T-Mobile dat de voorwaarden zijn veranderd.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:57:
In de oude situatie heb je dus voor 30 Euro:
30:0,08=375 minuten of sms'jes.

In de nieuwe situatie heb je voor 30 Euro:
(30:0,16=187,5) plus (15:0,16=93,75) is 281 minuten of sms'jes.
Als je standaard zoveel gebruikt moet je minimaal upgraden naar Flex 45 Sim Only, wat 22,50 kost en waarvoor je 45 euro tegoed krijgt. In de nieuwe situatie heb je dan voor 30 Euro:
(45:0,12=375) plus (7.50:0,12=62,5) is 437,5 minuten of sms'jes.
Heb je nog een oude flex so 30 van voor 25-11-2007 dan zou ik die nooit verlengen of vernieuwen omdat dit gewoon super tarieven zijn die ze nu en ook in 2010 echt niet meer gaan aanbieden.Zolang je niet verlengt of vernieuwt blijven deze super tarieven gewoon gelden.
16 cent per minuut noem ik geen supertarief bij een maandbedrag van 30 euro. Als je gemiddeld per maand 375 minuten verbelt heb je precies genoeg aan een Flex 45 Sim Only en ben je gewoon 7,50 per maand goedkoper uit. En dan mag je best wel eens over je bundel heen gaan voordat je weer op 30 euro per maand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Jan-E schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:10:
[...]
Als je standaard zoveel gebruikt moet je minimaal upgraden naar Flex 45 Sim Only, wat 22,50 kost en waarvoor je 45 euro tegoed krijgt. In de nieuwe situatie heb je dan voor 30 Euro:
(45:0,12=375) plus (7.50:0,12=62,5) is 437,5 minuten of sms'jes.
[...]
16 cent per minuut noem ik geen supertarief bij een maandbedrag van 30 euro. Als je gemiddeld per maand 375 minuten verbelt heb je precies genoeg aan een Flex 45 Sim Only en ben je gewoon 7,50 per maand goedkoper uit. En dan mag je best wel eens over je bundel heen gaan voordat je weer op 30 euro per maand zit.
@Jan-E
Jammer dat je mijn verhaal niet goed gelezen hebt of misschien snap je het niet:

Over het eerste punt dat je aangeeft:

Bij die oude flex sim only's van voor 25-11-2007 hoefde je niet up te graden want dit ging automatisch , als je boven je maandbedrag zit betaal je automatisch het lagere tarief van de bovenliggende bundel of de bundel daarboven daarboven over al je gebelde minuten.

Over het tweede punt dat je aangeeft:

De flex sim only 30 van voor 25-11-2007 heeft geen 16 cent als tarief voor een minuut/sms maar 8 cent binnen en buiten de bundel per minuut/sms en dat is wel degelijk een super tarief.En als je over deze bundel heen ging/gaat dan kwam je bij de flex 40 so (de flex 45 so bestond toen niet eens) en betaal je zelfs maar 7 cent over al je gebelde minuten.

[ Voor 7% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-12-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Die 16 cent heb je inderdaad gelijk in. Dat moet 8 cent zijn. Maar binnen een nieuwe Flex 45 Sim Only bundel betaal je feitelijk maar 6 cent, omdat je voor 22,50 45 euro tegoed krijgt. En dan kun je dus voor 22,50 375 minuten bellen, terwijl je voor diezelfde 375 minuten met de oude Flex 30 7,50 meer betaalt.

Je moet wel een erg sterk wisselend belgedrag hebben, wil je met een nieuwe Flex 45 Sim Only duurder uit zijn, vooral omdat je je niet verbruikte bundel naar de volgende maand meeneemt. Alleen als je consequent meer dan 428 (30:0,07) minuten per maand belt ben je met de oude Flex 30 goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Het komt er gewoon op neer dat de flex abb. van T-mobile er steeds slechter op zijn geworden.

Vanaf juli 2009 blijf je vanaf dan altijd je eigen tarief betalen en ga je na overschrijding van je maand bedrag niet meer naar het goedkopere tarief van bovenliggende bundel m.a.w. flex is geen flex meer.
Dat was het mooie aan de flex abb. , dat je beltarief flexibel was , het werd goedkoper (je bel/sms tarief) als je meer ging bellen over alle minuten/smsjes die je die maand hebt verbeld.

[ Voor 8% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-12-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dat het minder flexibel is geworden ben ik wel met je eens. Maar dat je een oud Flex 30 abonnement nooit moet omzetten in een nieuw sim-only abo dus niet.

Overigens las ik ergens dat de komende tariefverlagingen de zaak nog minder flexibel gaan maken. Buiten je bundel bellen gaat dan 30 cent kosten. Voor 1 januari verlengen kan voor sommigen wel eens gunstig zijn.

Voor mij niet, want ik koop met actiekorting nog een jaar lang voor 7 euro 20 euro flex 20 sim-only beltegoed in. En ik bel feitelijk dus ook maar voor 7 cent per minuut. Beter gezegd: ik gebruik het vnl. om voor 88 cent per dag te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jan-E schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:19:

Overigens las ik ergens dat de komende tariefverlagingen de zaak nog minder flexibel gaan maken. Buiten je bundel bellen gaat dan 30 cent kosten. Voor 1 januari verlengen kan voor sommigen wel eens gunstig zijn.
Waar las je dit, waar daar hebben we het hier in dit topic natuurlijk over: Eventuele nieuwe tariefverlagingen... 8)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nou echt benieuwd of dit vanaf 1 januari gaat komen. Mag ook verlengen alleen wil wel wachten omdat het waarschijnlijk wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
janzeeschuimers schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:39:
Bij die oude flex sim only's van voor 25-11-2007 hoefde je niet up te graden want dit ging automatisch , als je boven je maandbedrag zit betaal je automatisch het lagere tarief van de bovenliggende bundel of de bundel daarboven daarboven over al je gebelde minuten.
Uit de prijslijst die voor mijn contract geldt:
Indien je in een maand ter waarde van een hoger maandbedrag verbruikt, dan gelden voor jou in die
maand de tarieven die horen bij dat hogere maandbedrag.
Contract: "Flex 20 SIM only '07". Afgesloten op 31-10-2008, ingangsdatum 5-1-2009. Contractduur: 2 jaar (vanwege het actietarief van 7 euro gedurende de gehele contractperiode). Datering prijslijst: "Prijslijst T-Mobile Flex, tarieven inclusief btw en afgerond op 2 decimalen, geldig vanaf 1 september 2008."

Van dat lagere tarief bij bundeloverschrijding heb ik overigens nog niets gemerkt, omdat ik voortdurend nog bundeltegoed hebt: loopt langzaam op tot nu rond de 50 euro. Volgens de letter van het contract zou ik dan in de maanden met een hoger gebruik moeten zakken van 20 cent per minuut naar 18 cent, maar dat heb ik op de facturen nooit teruggezien. En feitelijk is dat een daling van 7 cent naar 6,3 cent (18*7:20) dus ik maak me er ook niet echt druk om ;)

Maar het moet wel erg stug zijn als de komende prijsverlagingen voordeliger voor mij uitpakken. Zeker niet met die 30 cent per minuut voor bellen buiten de bundel, die nu genoemd wordt. Ik blijf dus rustig doorgaan met het contract dat ik nu heb...

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 25-12-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@Jan-E

Hieronder een artikel waar de flex en de flex so op 25-11-2007 nieuwe voorwaarden kregen en in het artikel zeggen ze o.a. het volgende:

"In het geval van een Flex 15 Sim only abonnement krijgt de nieuwe abonnee weliswaar 50% korting op de abonnementskosten, maar dit weegt niet op tegen de grote stijging van het minuuttarief (van 9 naar 22 cent).
Bij het Sim only abonnement geldt wel heel duidelijk dat “buiten de bundel bellen” heel duur is. En dat was nou net niet waarom Flex ooit bedacht is."

Er staan ook nog rekenvoorbeelden bij maar het is er toen toch echt slechter op geworden voor de klant , en later (ik geloof ergens half 2009) nog veel slechter.

http://www.bellen.com/nie...le-Flex-abonnementen.aspx

Bij de oude voor 25-11-2007 gelden voor de sim only abb. het volgende:

"Ieder Flex abonnement heeft een SIM-only variant, waarbij standaard de tarieven van de sms-verdubbelaar gelden en gebeld wordt met 50% korting."

En dat is toch echt voordeliger als:

"De Flex abonnementen 15, 20, 25, 30 en 45 zijn ook verkrijgbaar in een Sim-only variant, waarbij 50% korting gegeven wordt op het maandbedrag."

In het oude geval nam je gewoon een so flex 10 , en als je meer ging bellen werd het alleen maar goedkoper een hogere so flex had gewoon geen zin , omdat de tarieven zich toch automatisch aanpaste en er geen verschil was tussen binnen en buiten de bundel , iets wat in de nieuwe situatie niet gezegd kon worden.

En als laatste hier een pdf bestandje met de oude tarieven:

http://www.windbel.nl/t_mobile_flex06_prijslijst.pdf

Hierna de nieuwere , en die zijn toch echt slechter:

http://www.windbel.nl/t_m..._prijslijst_verhoging.pdf

nb.
Bij jou abb.(voorwaarden'07) geld ook nog steeds dat "Indien je in een maand ter waarde van een hoger maandbedrag verbruikt, dan gelden voor jou in die maand de tarieven die horen bij dat hogere maandbedrag."
Maar die tarieven zijn veel hoger , in het geval van een Flex Sim only '07 abonnement krijgt de nieuwe abonnee weliswaar 50% korting op de abonnementskosten, maar dit weegt niet op tegen de grote stijging van het minuuttarief.

Bij de huidige is er geen flexibel beltarief meer bij overschrijding van de bundel , zie:

http://www.t-mobile.nl/pe...matie/prijslijst-flex.pdf

edit:
Citaat Jan-E , "Maar het moet wel erg stug zijn als de komende prijsverlagingen voordeliger voor mij uitpakken. Zeker niet met die 30 cent per minuut voor bellen buiten de bundel, die nu genoemd wordt. Ik blijf dus rustig doorgaan met het contract dat ik nu heb..." , inderdaad je actietarief ben je kwijt na 2 jaar maar je blijft zolang je niet verlengd of vernieuwd vallen onder de voorwaarden die er waren bij het afsluiten van je contract , en die zijn in mijn ogen beter dan de huidige en die van 1 januari 2010 zullen wederom slechter worden , lijkt me.

[ Voor 63% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-12-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@Jan-E

Ik las op je webpagina dat je van veel puzzelwerk houdt ;) , dan zou je aan de hand van bovenstaande prijslijsten toch moeten zien dat de prijswijzigen van T-mobile van de afgelopen jaren toch gewoon prijsverhogingen zijn met steeds slechtere voorwaarden.

Als voorbeeld mijn spraak abonnement uit 2003 wat nooit is verlengd en/of vernieuwd:

- sim only 450 min. voor 25 Euro.
- geen startminuut , alle minuten betaal ik per seconde zelfs de eerste.
- buiten de bundel 11 cent per minuut (starttarief 5 cent per gesprek).

Ook heb ik nog een pocket internet totaal plus data bundel erbij uit 2006 ook nooit verlengd/vernieuwd:

- download:tot 1Mb per seconde , upload:tot 384 Kb per seconde en mobile tv.Hier betaal ik 19,50 Euro voor en dat is meer dan het huidige web and walk plus dat 14,95 Euro kost met identieke snelheid en eveneens mobile tv.
Maar de laatste wordt na 2GB in snelheid verlaagd wat voor mij dus niet geldt.

Nieuwe voorwaarden worden er dus vaak/altijd niet beter op , neem de voordeel sim van T-mobile ziet er op het eerste gezicht goed uit maar je betaald 30 cent per minuut/sms buiten de bundel.
Plus alles wordt op hele minuten naar boven afgerond.Dan ben ik met mijn abonnement uit 2003 veel beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als je binnen je bundel blijft is een oude Flex 10 goed vergelijkbaar met mijn huidige Flex 20 Sim Only abo. De laatste is iets goedkoper omdat je daarbij maar 20 cent per minuut betaalt, wat gezien het inkoopvoordeel op 10 cent neerkomt. Bij het oude Flex 10 abo betaal je 11 cent. En voor beide geldt: afrekenen per seconde, eerste minuut volledig. Voor datzelfde maandbedrag van 10 euro kun je dus met de nieuwe voorwaarden iets meer bellen.
Hierna de nieuwere, en die zijn toch echt slechter:
http://www.windbel.nl/t_m..._prijslijst_verhoging.pdf
Er is nog een latere prijslijst, die in 1 opzicht een duidelijke verbetering betekende: die van 1 september 2008. De verbetering: "Het gebruik van internet in Nederland wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 200 Kb of een veelvoud daarvan. Je betaalt maximaal € 2,50 per dag" (als je genoegen neemt met Web'n'walk snelheid). Vanwege het inkoopvoordeel is dat effectief 1,25 per dag. En in mijn geval met het actietarief zelfs maar 88 cent per dag. Mijn Flex 20 Sim Only abo gebruik ik om circa 4 dagen per maand te internetten (als ik echt geen Wifi heb) en voor een minuut of 40 te bellen. Daarmee gebruik ik circa 90% van mijn bundel, zodat het resterende saldo langzaam oploopt. Nu kan ik 4 dagen internetten en 50 minuten bellen voor 7 euro per maand. Na 1 januari 2011 gaat dat 10 euro per maand kosten. Ik wil er niet aan denken hoeveel €€€ datzelfde gebruik me met de oudere voorwaarden gekost zou hebben, want daar zat geen limiet op de de internetkosten.

T-Mobile zelf snapt de effecten van het inkoopvoordeel bij internetgebruik trouwens ook niet. Een helpdeskmedewerker zag op een bepaald moment voor meer dan een tientje aan internetkosten op mijn rekening staan en adviseerde mij een Web'n'walk abo erbij te nemen. Wat hij zich niet realiseerde was dat effectief mijn internetkosten minder dan 5 euro waren, omdat ik maar 7 euro betaal voor 20 euro bundeltegoed.

Overigens ben ik benieuwd of T-Mobile de aparte, oude abo's nog laat bestaan. Bij de wijziging van de voordeelsim stellen ze mensen voor de keus: opzeggen of akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden:

http://www.t-mobile.nl/pe...ijziging-voorwaarden.aspx

Belangrijkste verslechtering: "Vanaf 11 januari 2010 is het niet meer mogelijk gebruik te maken van VoIP diensten bij een Voordeelsim abonnement."

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 27-12-2009 22:59 . Reden: voordeelsim wijzigingen ]

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:17
Dilemma, wat te doen.
Vandaag of in 't nieuwe jaar mn Iphone I-300 halen.

www.debrasserie.nl

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:17
net t-mobile gebeld en die zeiden dat er een verandering komt in de Voordeelsim, die wordt goedkoper kwa bellen, alleen moet je daarna wel betalen voor je voicemail en t-mobile service nummer.

www.debrasserie.nl

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben gisteren naar huis gestuurd met de mededeling om na 10 januari terug te komen, er komen wat nieuwe acties en nieuwe toestellen, en een aantal veranderingen in abonnementen.

• Jan-E
esvier schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:22:
net t-mobile gebeld en die zeiden dat er een verandering komt in de Voordeelsim, die wordt goedkoper kwa bellen, alleen moet je daarna wel betalen voor je voicemail en t-mobile service nummer.
Dat was al bekend:
http://www.t-mobile.nl/pe...ijziging-voorwaarden.aspx

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Megamind schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:49:
Ik ben gisteren naar huis gestuurd met de mededeling om na 10 januari terug te komen, er komen wat nieuwe acties en nieuwe toestellen, en een aantal veranderingen in abonnementen.
Voor de Nokia E72 ben ik ook na 10 Januari gevraagd terug te komen, dan is de (verwachting) dat de E71's zijn "uitverkocht" en de Nokia E72 in de verkoop gaat. Dat dat gepaard gaat misschien met een nieuwe actie/abbo zou dus best wel eens kunnen. Dit was trouwens vorige week woensdag toen ik in de Tmobile shop was in Groningen... :)

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

E72 is voor mij ook nog kandidaat opvolger, vind alleen rare aanpak van marketing om de klanten / geïnteresseerden een lange tijd informatie te verstrekken via medewerkers zonder dat de klanten e.d weten wat ze er mee aan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er tarief wijzigingen door zijn gevoerd. Flex 25 nu 0,15 cent per minuut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miachi, dat is al een half jaar zo. Er is dus nog niets veranderd aan de tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh my bad, dan had ik de verkeerde lijst van de vorige voor me ;) My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Lo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-01-2017
Het lijkt erop dat die aanbiedingen geen tariefsverlaging zijn, net gebeld met T-mobile, die zeiden dat die knalaanbiedingen alleen in de shops gelden. Dat gaat dan, neem ik aan, alleen over kortingen op toestellen.
Gebeld met het nummer van de shops: de aanbiedingen gaan 4/1/2010 in. Wat de aanbiedingen zijn weten ze bij dat call center ook niet. Afwachten dus.

[ Voor 21% gewijzigd door M.Lo op 02-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt ook wel logisch, waarom zouden ze immers een tariefverlaging doen? Ze zijn wat aan de duurdere kant, daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Ik was vandaag @ de t-mobile shop Enschede, ik kon gewoon verlengen was geen probleem. Toen ik vroeg naar de tariefwijzigingen deed ze een beetje geheimzinnig, ze zouden inderdaad rond de 9e of 10e doorgevoerd worden maar volgens haar kwamen er geen wijzigingen in mijn relax-abbonement. Ik wacht toch nog eventjes volgende week af denk ik, ik vond het een beetje raar.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Ben hier ook wel benieuwd naar... Alleen waarom doen ze er nog zo geheimzinnig over. Dan maar nog een paar dagen frustreren met mijn diamond... En las op het forum dat er op de t-mobile site een teller stond die tot vannacht 2 uur liep, maar heb geen veranderingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 20:07
Ik sprak vandaag iemand bij t-mobile "services" en die vertelde me dat 11 januari de nieuwe "spectaculair lagere tarieven" bekend worden gemaakt.

Ben benieuwd. Heb mijn verlenging maar even uitgesteld...

[ Voor 1% gewijzigd door arene op 05-01-2010 23:01 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm, afwachten dus. Maar gaan de tarieven omlaag zullen de bijbetalingen wel omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Laatst online: 03-09 07:49
Inderdaad afwachten. Ik zag op diverse websites dat de acties van t-mobile lopen van 1 tot 10 januari. Het zou me dus niet verbazen dat de 11de iets op stapel staat. Ik mag verlengen en hoop dat ze iets leuks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gevonden op Telecomvergelijker ;
Wijziging T-Mobile prijsplannen
Op maandag 11 januari introduceert T-Mobile nieuwe T-Mobile Relax-abonnementen en verdwijnen een aantal abonnementen. T-Mobile wil hiermee het productfortfolio duidelijker en transparanter maken. Hieronder in het kort de belangrijkste wijzigingen:
• Nieuwe Relax-abonnementen.
• Het prijsplan Flex particulier is alleen aan te sluiten als contractverlenging.
• Het prijsplan MyFaves verdwijnt geheel.
• Web'n'walk zal zowel te verkrijgen zijn in de variant 'gehele contractsduur' als in de variant per maand aan- en uitzetten.
• De Voordeelbundel Sms Maximaal wordt geïntroduceerd. Sms Starter vervalt.
Wat ik verwacht is dat de alles uit 1 bundel gaat verdwijnen, tarieven buiten de bundel omhoog gaan, en ze de kant van Vodafone opgaan met hun eigen 'blox'.
Jammer maar ik ga denk ik weer prepaid bellen, of ik verleng dit abo niet en koop m'n toestellen wel los, hou niet zo van dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dat wordt dan voor de zomer m'm Flex 45 leegcashen en daarna voor een iphone abo te gaan. (leuk toestel en nog wel alles in 1 bundel)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Leegcashen? Kan dat :? of bedoel je : heeeeeel veel bellen tot het tegoed op is?

* Apie! heeft nogal wat tegoed op z'n flex abo...

[ Voor 25% gewijzigd door Apie! op 06-01-2010 10:53 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gepost door Yre op 06/01/2010 11:28
Ik heb wat meer info gekregen. Het tegoed van de nieuwe Relax zal onbeperkt houdbaar zijn. Alleen bellen en smsen gaan uit de nieuwe bundel en bellen naar de klantenservice zal niet meer gratis zijn. T-Mobile Buitenland en T-Mobile Grenzeloos blijven ongewijzigd.
Ofwel niet meer aan mn abo komen, blij dat ik een paar weken terug naar de nieuwe flexbundels ben overgestapt. Ik hou mooi dit abo en koop m'n toestellen wel los. Hoe bedoel je jezelf uit de markt prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Apie! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:52:
Leegcashen? Kan dat :? of bedoel je : heeeeeel veel bellen tot het tegoed op is?

* Apie! heeft nogal wat tegoed op z'n flex abo...
Ik heb goede ervaringen met ene Thoorn op dit forum... O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nieuwsbericht op belsimpel over nieuwe bundel
Over en klaar met flex en myfaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ach, Flex kan je dus nog wel verlengen. Ik heb net voor een jaar verlengd dus ik zie tegen die tijd wel weer hoe of wat...

@Coach4All : thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Apie! op 06-01-2010 12:57 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Apie! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:28:
Ach, Flex kan je dus nog wel verlengen. Ik heb net voor een jaar verlengd dus ik zie tegen die tijd wel weer hoe of wat...
Ik mag volgend jaar Feb verlengen, tegen die tijd zal het wel niet meer mogelijk zijn. Dus ik verleng niet meer, en als ze zeggen dat ik een andere bundel moet nemen gooien ze me maar terug naar prepaid, die wazige bel/sms bundels zijn echt niets voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
Wordt voor mij dus flex sim-only verlengen komende maand. En dan gewoon door laten lopen na de contractperiode met telkens automatische verlenging voor één maand. Voor mij is het Flex abonnement ideaal. Gebruik mijn mobiel vooral voor internet en af en toe een belletje. Ik hou altijd geld over. Als ik dan paar keer in jaar in buitenland ben kan ik mijn beltegoed verbellen. En als het op gegeven moment op houd dan inderdaad maar terug naar prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Marc_K84 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:43:
Wordt voor mij dus flex sim-only verlengen komende maand. En dan gewoon door laten lopen na de contractperiode met telkens automatische verlenging voor één maand. Voor mij is het Flex abonnement ideaal.
Waarom verlengen dan val je onder de huidige voorwaarden.Waarom niet vanaf komende maand gewoon door laten lopen , dan val je onder de voorwaarden van toen je je abonnement afsloot 1 of 2 jaar terug ?

[ Voor 19% gewijzigd door janzeeschuimers op 06-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
Wil dan graag over op sim only. Heb nu nog normale flex (icm N95). Scheelt toch weer een tientje in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
netblade schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:32:
Gevonden op Telecomvergelijker ;
[...]
Het prijsplan Flex particulier is alleen aan te sluiten als contractverlenging.
Over door laten lopen zonder contractverlenging wordt niets gezegd. Daar kies ik voorlopig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Jan-E schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Over door laten lopen zonder contractverlenging wordt niets gezegd. Daar kies ik voorlopig voor.
Is inderdaad slimmer dan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

lekkere berichten zijn dit ;( , maar ik ben benieuwd hoe ze bij Tmobile omgaan met mijn "verlenging" van mn flex abbo: ik heb nu een Flex 20 '07 Sim Only (in 2007 afgesloten, in 2008 verlengd naar Sim Only) abbo. Ik wil graag verlengen met toestel, dus naar een flex 20 met toestel.

Het zou me niets verbazen als ze volgende week zeggen: "Nee meneer, dat nieuwe abbo waar u heen wilt mogen en kunnen wij niet meer verkopen, alleen nog naar Flex Sim Only verlengingen." In andere woorden, kies maar een ander duurder / ongunstiger abbo! :S Krijg ik waarschijnlijk een Relax abbo aangeboden waar ik nog eens de SMS's en data apart moet bijkopen / bijbetalen! dat wil ik juist niet, gewoon alles uit 1 potje!

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 06-01-2010 20:18 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:57:
lekkere berichten zijn dit ;( , maar ik ben benieuwd hoe ze bij Tmobile omgaan met mijn "verlenging" van mn flex abbo: ik heb nu een Flex 20 '07 Sim Only (in 2007 afgesloten, in 2008 verlengd naar Sim Only) abbo. Ik wil graag verlengen met toestel, dus naar een flex 20 met toestel.

Het zou me niets verbazen als ze volgende week zeggen: "Nee meneer, dat nieuwe abbo waar u heen wilt mogen en kunnen wij niet meer verkopen, alleen nog naar Flex Sim Only verlengingen." In andere woorden, kies maar een ander duurder / ongunstiger abbo! :S Krijg ik waarschijnlijk een Relax abbo aangeboden waar ik nog eens de SMS's en data apart moet bijkopen / bijbetalen! dat wil ik juist niet, gewoon alles uit 1 potje!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zoals ik het begrijp zal Relax een structuur krijgen waarbij zowel sms als minuten binnen de bundel vallen (anders heb je geen sms verdubbelaar mogelijkheid).
Maar je hebt gelijk, alles uit één potje wordt het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dit bij t-mobile anders als bij andere telecomproviders? Meestal gebeurd er niks zolang je niks doet met je abo en hoef je ook niet na een jaar te verlengen. Dat gebeurd dan na een jaar stilzwijgend per maand.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat we eindelijk eens gratis t-mobile->t-mobile krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Gister even lopen chatten met zo'n t-mobile medewerker, die mij nog niks mocht vertellen over de nieuwe tarieven en mij ook niet kon vertellen wanneer de htc hd2 in het assortiment komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:21

Naar verluidt blijft het voor bestaande klanten mogelijk om je abonnement te verlengen met Flex. Ik ken helaas niet deeplinken naar het bericht zelf, maar dit is even de (betrouwbare) bron: Telecomvergelijker (het gaat om het bericht van 90simone).

Ook vanuit een winkel is dit bevestigd:
http://www.belsimpel.nl/n...ceert-nieuwe-abonnementen
Nieuwe T-Mobile abonnementen
T-Mobile wil de mobiele telefonie abonnementen duidelijker maken. Daarom voeren ze per 11 januari 2010 een aantal veranderingen in hun aanbod door. De belangrijkste wijzigingen zijn dat T-Mobile Flex enkel nog wordt aangeboden als verlenging en dat MyFaves geheel zal verdwijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door rclahsen op 09-01-2010 15:43 . Reden: Zspelvaudt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inloggen niet mogelijk
Wegens gepland onderhoud is het tijdelijk niet mogelijk om in te loggen in My T-Mobile.
Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
Vanmiddag binngengelopen bij telefoonkopen.nl in Enschede. Dit omdat ik informatie wilde over de Nokia N900 en T-Mobile. Hier kreeg ik inderdaad te horen dat er nieuwe abonnementen aankomen. Het beltegoed blijft onbeperkt houdbaar, net als blij flex, maar er worden minuten of smsjes ingekocht in plaats van beltegoed. Hierdoor vallen de kosten van internet, servicenummers en bellen in het buitenland NIET meer binnen de bundel. Wel schijnt er weer meer subsidie te worden gegeven bij de aanschaf van nieuwe toestellen in vergelijking met in ieder geval Flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Zal mijn benieuwen
Ik was ook bij de t-mobile maar ze mocht niks zegen Als ik het goed begrijp ik heb nu flex 45 dat blijft ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb gisteren toch nog ff mn Flex 20 verlengd met toestel. Ik wil wel namelijk dat ALLE kosten die ik maak uit de bundel gaan, ik bel namelijk niet zo veel maar dat compenseer ik wel met SMS'en/ data/ bellen in buitenland. Dus ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Misschien kon het voor flex verlengen nog wel, maar ik was bang omdat mn vorige sim abbo een sim only was dat ik dan niet naar een normaal abbo zou kunnen omdat ze die niet meer verkopen...

De embargo voor het nieuws ligt iig op maandag om 11 uur bij AllAboutPhones, dus er is al meer bekend, en ja er komen wijzigingen, maar hoe en wat precies ligt dus nog een embargo op...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 09:47

tijmeng

Panasonic 7J

bij 2call staan de nieuwe abonnementen al. Alles is gewoon 50 cent duurder geworden. Het is nu alleen onbeperkt houdbaar. Over sms nog geen info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum uit de hierboven genoemde link (telecomvergelijker.nl) staat dat de bundels bij 2call.nl al bekend zijn (en ook op de site staan).
Wel is het natuurlijk wachten wat voor subsidies er gaan gelden.
Ze willen goedkoper zijn dan hi/vodafone. Als je in gedachten neemt dat het tegoed ook onbeperkt houdbaar zal zijn, dan is dat zeker een voordeel. En ze hebben ook meer minuten in de bundel dan bij Hi/Vodafone. Maar de smsjes zijn (als de informatie correct is; dat dacht ik ergens mee te hebben gekregen) standaard niet verdubbeld. Daar moet 2 euro voor betaald worden. En dat is bij Hi/Vodafone (bij Vodafone vanaf 22,50 p/mnd 2jr abo) wel weer gratis. Het lijkt allemaal heel erg op elkaar en het hangt van kleine verschillen/voorkeuren af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18
Bij Tmobile mag je toch 2 contracten hebben op 1 naam? Zit er sterk over te denken om nog een extra Flex abo af te sluiten voor 2 jaar, mijn huidige heb ik laatst verlengd maar met maar 1 jaar. Heb er zo mijn bedenkingen over of dat over een jaar nog te verlengen valt met korting. Wil ook graag mijn buitenland kosten uit mijn bundel blijven betalen. Met een extra flex abo heb ik dat in ieder geval nog een jaar langer geregeld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
edit , de info die ik hier schreef was niet correct.

[ Voor 133% gewijzigd door janzeeschuimers op 09-01-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:21
ben benieuwd in ieder geval of ze nog wat leuks met aanbiedingen gaan doen..

Vandaag te horen gekregen dat ze alleen nog 1 nieuwe vorm gaan aanhouden waarbij minuten en sms zit (bv relax 150min dan 135/135) en de overige vormen vervallen voor nieuwe klanten (verlengen ging dan nog wel).

[ Voor 137% gewijzigd door DutX op 09-01-2010 20:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste