• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-02 12:18
Ik heb al bij diverse verschillende TV verkooppunten gekeken maar kom er nog steeds niet uit.

Het probleem. Ik wil een nieuwe LCD tv gaan aanschaffen maar ik kom er maar niet uit, ik ben al bij diverse winkels wezen kijken. Het gene wat ik met de tv ga doen is 90% van de tijd full HD films kijken

Probleem 1: De kijk afstand gaat ongeveer 3,5 meter worden. Maar nu twijfel ik tussen 42 inch of 46 inch. Wat raden jullie aan op google lees je verschillende meningen erover 1 zegt 42 inch de ander 46 tot wel 50 inch.

Probleem 2: Ik heb onderstaande TV's in werkelijkheid gezien maar kan maar geen besluit nemen. Daarom graag jullie mening.

47 INCH
LG 47LH5000 Link
LG 47LH4000
Philips 47PFL7404 Link
Samsung LE46B650 Link

42 INCH
Philips 42PFL7404 Link

40 INCH
Sony KDL-40W5500 BRAVIA Link

Alvast bedankt voor jullie reactie

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 15:35
Hoe groter hoe beter is mijn advies. Ik kijk zelfs liever naar hd ready op 90 inch dan full hd op 40 inch. Aangezien in dit geval alles full hd zal zijn lijkt mij de keuze makkelijk. Maar een ander zal het er wel niet mee eens zijn :P
Onderzoek wel even of het toestel goed overweg kan met 24p materiaal enzo, dat het in praktijk niet stottert.

[ Voor 19% gewijzigd door ShittyOldMan op 14-11-2009 17:09 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 14:08
Bij full hd zit je op 3,5m te ver om bij een 42inch alle details te kunnen zien (beperking van onze ogen). Misschien toch eens kijken naar een groter formaat of de sofa dichter zetten :)

Misschien kan je ook eens kijken naar een full hd plasma, deze zijn ook al te vinden rond dezelfde prijs als de voorgestelede LCD's.

• geldermalsen
Plasma door het verhoogde gebruik geen optie. Dus ik kan beter naar de 47 inchers kijken

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Entity

9000rpm

Voor die paar tientjes die het hooguit op jaarbasis scheelt tussen LCD of plasma kies ik toch liever voor het mooiere beeld van plasma.

Heb zelf een 42" Panasonic plasma, zit er 2,5 meter vanaf maar het formaat went. Hiervoor had ik een 51cm tv'tje (CRT), de eerste paar weken kijk je je ogen uit, daarna begint het gewoon te worden. Dus hoe groter hoe beter als je het mij vraagt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Een shortlist van zes tv's vind ik redelijk veel, probeer dat aantal toch zeker tot de helft terug te brengen om het voor jezelf al makkelijker te maken. Al zullen er snel nog "maar" vier over blijven, want ik heb zo het idee dat de 40" en de 42"-versies af gaan vallen.

Volgende stap is om van de tv's de plus- en minpunten op te schrijven en te zien hoe die tegen elkaar opwegen. Of in ieder geval aangeven waarom je tussen die tv's twijfelt? Vind je het beeld/weergave gewoon mooi of spreekt de prijs je meer aan dan de andere opties?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Als je - zoals hierboven ook wordt gezegd - eerst bepaalt welke grootte je wilt gaan gebruiken wordt de keuze al makkelijker.

En al ben ik geen grote fan van plasma denk ik dat het bij een usage die voor 90% bestaat uit Full HD-films wel iets is wat je kunt overwegen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• geldermalsen
Heb er zelf nog even over nagedacht en het word 46 47 inch. Dus nog 4 keuzes over :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Ga verschillende 46 inches testen(ik zou trouwens absoluut voor een 50 inch gaan als je zoveel hd kijkt. Ik zit zelf op 2,80 meter van een 60 inch en dat is echt niet te dichtbij!) en neem zeker een Pana G10 mee in je test.
Ik weet nu al welke je dan gaat kopen.

Overigens wordt bij plasma altijd het maximale verbruik opgegeven en dus bij t tonen van een wit vlak met 100% helderheid en contrast.
Hoe donkerder het beeld des te lager het verbruik.

Een plasma verbruikt idd meer (er zijn lcd's van dezelfde grootte die meer verbruiken al gebeurt dat niet vaak), maar het beeld is ook gewoon n stuk mooier. Vind jij energieverbruik belangrijker dan beeldkwaliteit, dan moet je een lcd kopen.
Je moet sowieso kopen wat je zèlf het mooiste beeld vind geven.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 15-11-2009 12:40 ]

• geldermalsen
pana g10 is toch een plasma televisie? Is deze zou goed dan?

• geldermalsen
Gisteren nog even naar de TV's gekeken en ik heb de keuze tot de volgende 2 TV's terug gebracht. Prijs verschil is verwaarloos baar. Welke raden jullie aan?

Philips 47PFL7404
LG 47LH5000

• geldermalsen
Helemaal niemand :)

• geldermalsen
Een update... Gisteren weer wezen kijken naar verschillende tv's de genoemde LG en Philips tv in het echt gezien. Wou bijna de LG meenemen maar toen zag ik dus de 46 inch LED tv van samsung staan. En hoewel die 300 euro duurder is vond ik het er echt mooi uitzien. Al met al ik weet het gewoon niet meer.

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-02 06:49
ja het is ook lastig....
ik zit zelf te twijfelen tussen de Philips 46PFL9704 en 52PFL9704, kijkafstand ongeveer 4 meter.

• geldermalsen
Jup wil nu al 2 maanden een tv kopen maar van alle tv's hoor je wel minpunten. Weet gewoon niet welke ik wil.

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Een tv kiezen is heel persoonlijk. De één vindt de ene tv mooi, de ander vindt dezelfde tv weer helemaal niet mooi. Welke tv jij uiteindelijk kiest, dien je dus niet te baseren op wat anderen ervan vinden. Aan de ene kant wil ik best objectief blijven, maar uiteraard heb ik ook een mening.

Als je puur op het beeld zelf let, is er heel veel verschil. Plasma tv's tonen een natuurlijk beeld, hebben een kortere reactietijd, en de beste kijkhoek. Echter, wanneer je hem in de winkel naast een LCD of LED ziet staan, kan deze voor sommigen mensen wat saai overkomen. LCD en LED tv's zijn namelijk een stuk feller, en ook de kleuren springen er hierdoor meer uit. Wanneer je een tv echter thuis neerzet, is er in de meeste gevallen veel minder invallend licht aanwezig dan in een winkel. In een winkel staan vaak veel TL-lampen te schijnen op alle apparaten. Hou hier dus rekening mee. Vooral een plasma heeft hier in de winkel last van.

Zelf heb ik na de CRT tv's altijd naar LCD tv's gekeken, thuis bij mijn ouders en inmiddels sinds een half jaar ook hier op mijn kamer. Ik werk nu echter iets langer dan een jaar in de Mediamarkt, waar ik tv's verkoop (en niet verpats), en ben dus zelf ieder weekend ook weer aan het vergelijken samen met klanten.

Er is heel veel keuze, en dit kun je zowel positief als negatief opvatten. Positief is dat er voor iedere prijsklasse voor ieder wel wat wils is. Een negatief punt is dat de meeste mensen al snel door de bomen het bos niet meer zien. Ofterwijl: Als je weet wat je wilt, dan is het eenvoudig, en mooi dat de keuze er is, en als je het niet weet, dan is het vreselijk lastig.

Als ik jou was zou ik antwoorden proberen te geven op de volgende vragen. Daarbij zijn de eerstgenoemde vragen over het algemeen belangrijker dan de laatstgenoemde:
  • Wat wil je eraan spenderen?
  • Welk formaat tv zoek je?
  • Is het merk belangrijk?
  • Is het belangrijk of de ingebouwde speakers van zo goed mogelijke kwaliteit zijn?
  • Zijn technieken die het beeld "verbeteren" van belang, zoals 100Hz (of hoger)?
  • Dient de tv te zijn uitgerust met mediafunctionaliteit? (Denk aan internet, netwerk, usb)
  • Welk uiterlijk spreekt je het meest aan?
  • Komt hij tegen de muur aan te hangen? Denk dan aan een wandbeugel en eventueel Ambilight.
En misschien vergeet ik nog wel een paar punten. Maar als je die vragen beantwoord, krijg je in ieder geval een beetje een idee waar je op kunt letten.

Daarbij is het niet altijd belangrijk welke techniek er wordt gebruikt in de tv. Immers, als jij een voorkeur hebt voor een LCD, en iemand anders vindt een plasma veel prettiger, wat maakt het dan uit? Het is jouw keuze.

Energieverbruik is ook iets waar de een wel op let, en de ander niet. Uiteindelijk kan bijvoorbeeld een plasma je jaarlijks misschien een paar tientjes extra aan stroom kosten, maar dat is afhankelijk van hoeveel je de tv aan hebt staan. Let wel op dat de opgegeven waarden voor stroomverbruik de maximale waarden zijn. En juist bij een plasma is het stroomverbruik meer variabel: ofwel, deze heeft pieken en dalen.

• geldermalsen
Nou vandaag weer wezen kijken dit keer mijn moeder mee :P ik heb weer gekeken naar de LG LH5000 De Philips 47pfl7406 en de led tv. Tussen deze 3 gaat de keus vallen ik kijk er alleen maar via een htpc mee. En vooral films.. ik vond de led tv erg strak maar is dit 300 euro meer waard. Weet het gewoon niet vind ze allemaal erg goed.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Weet niet hoe groot je kamer is, maar 40" is al een enorm bakbeest, laat staan 47". In de winkel lijken ze vaak kleiner dan ze in je kamer zullen zijn :)
Als het interieur van je kamer belangrijk is, is dat wellicht ook een reden om mee te nemen.
Nadeel van een grote tv is dat het heel snel went, en je daarna nooit meer kleiner wilt :P

• geldermalsen
Ik zit er zo'n 4 meter vanaf dus dat is een aardig eindje. Alleen kan maar geen besluit nemen.
De grote vraag blijft is de led tv echt het verschil van 300 euro waard..

Verwijderd

voor 4 meter zou ik zeker geen 40/42 inch nemen, maar minstens 46 inch. Ik heb een 42 inch besteld (ik kan niet wachten!! :D). Ik zit er 2 tot 3 meter vanaf. Ligt er aan waar ik ga zitten ;) Ik wilde wel de 46 inch, alleen het verschil vond ik te klein voor dat grote verschil in geld (ben een studentje). Budget is belangrijk om af te bakenen. Anders ben je zo veel meer kwijt dan je eigenlijk wilde.
Ik stond vandaag in de Mediamarkt en ik heb een hoop mooie tv's gezien. Ik vond Panasonic, Sony, Samsung en Philips erg goed (ik houd persoonlijk niet zo van LG). Ik zou het ook niet weten als ik van te voren geen voorselectie zou maken op internet.
Pagina: 1