[POLL] Denon vs. Onkyo

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Na een tijdje zoeken en vergelijken, luisteren etc. etc plus mijn budget, ben ik gekomen tot een keuze uit twee (av) receivers. Nu ben ik bij twee speciaalzaken geweest en beide zeggen wat anders. De een gaat voor Denon, meer kracht dus mooier helder geluid. De tweede veegt dit argument van tafel en verzekerd mij dat je het verschil niet hoort en dat je met Onkyo meer in huis haalt en voor minder. Dus bij deze vraag ik tweakers voor een derde opinie/mening. :+

Poll: Welke?
Denon AVR-1910
Onkyo TX-SR607

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/poll.php?id=33499
Ook een poll maken? Klik hier

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
De uitslag van je vorige poll bekijkend lijkt het me sterk dat daar nog veel verandering in gaat komen. Zeker gezien de totale niet-onderbouwing van jouw kant over waarom je de ene danwel de andere zou nemen... Ik zou m'n eigen keuze sowieso nooit laten afhangen van een polletje op internet, maar goed, da's mijn mening.

Waar heb je zelf het beste gevoel bij? Heb je allebei al beluisterd, wat vond je daarvan? Heeft een van beide opties die de andere niet heeft maar die je wel (nu of in de nabije toekomst) gaat gebruiken? Welke winkel komt op jou het beste over kwa advies, service en klantgerichtheid?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 23:49

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ook belangrijk: Wat voor speakers ga je er eigenlijk aanhangen?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik ben het met HvB83 eens. Je laat je keus toch niet afhangen van een poll op internet.
Iedereen die stemt heeft zo zijn eigen eisen en wensen die misschien niet met die van jou overeen komen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Sommige mensen beweren dat het nadeel aan moderne Onkyo's is dat ze niet ECHT 7x100w kunnen leveren wanneer dat toch op de doos staat, dit, door een te zwakke voeding.

Het is dus belangrijk te weten van jou: Ga je er speakers aanhangen met een max vermogen van 25W? of eerder 200W?
Zet je de muziek vaak erg luid of net niet?
Vindt je muziek het mooist als ie door 7 speakers tegelijk komt of enkel door de twee fronts?
Kijk je vaak films op vol vermogen en zo ja, met welke speakers?
Etc...
Als je immers een 7x100W versterker met een iets te zwakke voeding, maar twee speakers laat aansturen dan zie ik het probleem niet van die Onkyo...

Denk er trouwens ook aan dat het zelfde gebeurt in een films dat ALLE speakers tegelijk luide geluiden te verduren krijgen. Je rears doen vaak niets en slorpen dus meestal niet het vermogen van de voeding weg...

Zelf leun ik meer naar de Onkyo omdat Onkyo vaak een pak goedkoper is voor een pak meer features, en dus enkel een nadeel biedt als je daadwerkeleijk alle speakers tegelijk het volle vermogen wil geven.

O ja, en euh, verkopers WETEN hoe veel commissieloon ze krijgen op elke versterker en zullen vaak ook daarnaar handelen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tunboy schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:09:
Sommige mensen beweren dat het nadeel aan moderne Onkyo's is dat ze niet ECHT 7x100w kunnen leveren wanneer dat toch op de doos staat, dit, door een te zwakke voeding.
Ik heb het vaker gehoord maar nog nooit echt onderbouwd zien worden.

Voor de rest ben ik het met de andere posters hier eens. Een poll voor dit soort keuzes is echt onzin. Het geheel hangt zo af van de speakers, de opstelling in de kamer etc. Ga eerst eens luisteren en beslis dan zelf!

Waarom geen NAD bijvoorbeeld?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05
Het is zeker Gerard van Radio Roelandschap welke Onkyo roept? Dat doet ie al jaren ;)
Ik geloof dat de 606 van Onkyo gemeten nogal tegenvalt, zie wat oudere topics, maar je hebt ook geen 7x100W nodig hoor, neem wat muziek mee, draai de versterker goed open, als het dan nog steeds goed klinkt is het ok. Test dan wel met dezelfde speakers.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Tunboy schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:09:
Geen enkele receiver in deze klasse levert het vermogen dat op de doos staat. Dat is absoluut niks bijzonders voor Onkyo of een ander merk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 11:39
Bor de Wollef schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:15:
Ik heb het vaker gehoord maar nog nooit echt onderbouwd zien worden.
Hierbij het opgegeven en daadwerkelijke gemeten vermogen van een Onkyo 706 receiver. 29W/160W, tsja.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/onkyo.png

Nickname does not reflect reality

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Ik zou m'n eigen keuze sowieso nooit laten afhangen van een polletje op internet
Zeker niet maar tis wel een indicatie maar zeker geen doorslaggevende stem.
Wat voor speakers ga je er eigenlijk aanhangen?
Momenteel denk ik aan Klypsch R52/Jamo S 606/KEF

Uiteindelijk zal ik de combinatie kopen, dus dan zou ik vragen om de gekozen speaker icm de gekozen speakers te mogen luisteren (ergens).

Voor alle duidelijkheid, ik neig zelf stevig naar de Denon (gehoord icm KEF C3(?)) wat mij zeer beviel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zoals je wellicht wel weet is GoT een discussieforum en geen vraag en antwoord forum. En net als in LCD geldt ook in AUD dat we meer verwachten dan een simpele "Product X vs Product Y". Nu mag je best een dergelijk topic starten, maar geef dan wel aan wat de plus- en minpunten zijn van beide producten en waarom je twijfelt.

Verder is het klankbeeld van een receiver niet echt zo belangrijk om zelf te gaan luisteren als van speakers, maar toch raadt ik je aan om dat wél te gaan doen. Want al zijn de verschillen eventueel minimaal (nogmaals:) je koopt gewoon geen hifi vanaf specificaties en een eventueel polletje.

Dus zoals hierboven al meermaals wordt aangegeven: ga zelf luisteren. Liefst met de combinatie speakers die je wilt. Al zal dat lastig zijn om een winkel te vinden die beide apparaten zo heeft staan. Want Onkyo wordt toch wel wat minder verkocht in grotere Hifi-zaken, mede doordat het dus niet meer is wat het was. En zoals gezegd: een dergelijk polletje moet niets uit maken voor je keuze. Is de Onkyo genoeg en vind jij hem goed, gewoon kopen. Zelfs als er niemand op gestemd zou hebben :)

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Vooral in de laatste staat welke eisen we hier stellen aan topicstarts en vooral aan eigen inzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.