Hoi,
Na recente aanschaf van een Plasma vraag ik me nu af hoe ik eea het best kan aansluiten op
een A/V receiver en waar ik daarbij op moet letten.
Ik wil onderstaande componten aansluiten en tevens een A/V receiver aanschaffen om het geluid als Dolby (5.1 is voldoende) weer te geven.
- Plasma, panasonic TX-P42V10
- ps3
- Schotel signaal Canal Digitaal.
1. Wanneer ik de tv het schotelsignaal laat decoderen (CI slot),
a) beperk ik mij dan vwb de bediening of geluid?
Is de keuze voor een aparte SAT decoder met HDMI output een betere?
Daarmee zou ik immers alle componenten via HDMI aan een A/V receiver kunnen hangen terwijl ik nu
het geluid enkel nog via digital out richting A/V receiver kan sturen?
b) Ik heb gelezen dat HDMI componenten met 1 afstandsbediening zouden moeten kunnen werken, waar
moet ik daarbij op letten wanneer ik de A/V receiver en SAT decoder aanschaf?
2. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een A/V receiver v.w.b. HDMI interfacing?
Waaruit kan ik afleiden dat een A/V receiver het geluid van elke HDMI input gebruikt en tevens
de beeldinformatie van die input doorsluist richting HDMI out?
Groeten,
Daine
Na recente aanschaf van een Plasma vraag ik me nu af hoe ik eea het best kan aansluiten op
een A/V receiver en waar ik daarbij op moet letten.
Ik wil onderstaande componten aansluiten en tevens een A/V receiver aanschaffen om het geluid als Dolby (5.1 is voldoende) weer te geven.
- Plasma, panasonic TX-P42V10
- ps3
- Schotel signaal Canal Digitaal.
1. Wanneer ik de tv het schotelsignaal laat decoderen (CI slot),
a) beperk ik mij dan vwb de bediening of geluid?
Is de keuze voor een aparte SAT decoder met HDMI output een betere?
Daarmee zou ik immers alle componenten via HDMI aan een A/V receiver kunnen hangen terwijl ik nu
het geluid enkel nog via digital out richting A/V receiver kan sturen?
b) Ik heb gelezen dat HDMI componenten met 1 afstandsbediening zouden moeten kunnen werken, waar
moet ik daarbij op letten wanneer ik de A/V receiver en SAT decoder aanschaf?
2. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een A/V receiver v.w.b. HDMI interfacing?
Waaruit kan ik afleiden dat een A/V receiver het geluid van elke HDMI input gebruikt en tevens
de beeldinformatie van die input doorsluist richting HDMI out?
Groeten,
Daine