Wat is de beste agp videokaart van nu

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views

• Luukagp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06-2025
Beste mensen,

Jullie weten er veel vanaf dus help mij a.u.b. met dit :)

Ik heb even geen geld om een nieuwe computer te kopen dus ik heb nu dit:

videokaart: sapphire ati radeon x1950 GT
cpu: pentium 4 2.8 ghz 1mb l2cache (binnenkort 3.2 ghz processor)
ram: 1.536 ram

kijk call duty mw2 speelt hij echt net aan wanneer ik mijn cpu overclock naar 3.0 maar straks heb ik nieuwe en ik wil ook een betere videokaart.

Ik ging dus naar mycom en vroeg om de beste agp die er nog is maar ik kom er echt niet uit met hun dus ik vraag jullie.

Wat is de beste agp videokaart van nu nog voor gamen?

helpmij aub :)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

HD4670 :/

pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB (128bit) DDR3 AGP

Da's een hele smak geld voor "eersteklas" AGP. Jammer dat er nog steeds markt voor is (en je P4 de bottleneck)

[ Voor 155% gewijzigd door neliz op 12-11-2009 20:39 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
HD 4670 eigenlijk; nieuws: HIS introduceert agp-versie van Radeon HD 4670

Ga je overigens een snellere processor kopen voor je huidige moederbord of vervang je die ook?
Als je alleen de processor vervangt koop dan wel tweedehands, nieuw zijn ze het absoluut niet meer waard.

[ Voor 37% gewijzigd door NitroX infinity op 12-11-2009 20:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 11:03
pricewatch: Club3D HD4670 AGP , HD4670 dus ;), maar of het nog zin heeft met het systeem dat je nu hebt weet ik niet. Welk socket is je moederbord, en die 3.2GHz CPU, is ook gewoon een P4 neem ik aan?

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

waar zit m'n delete knop?

[ Voor 185% gewijzigd door neliz op 12-11-2009 20:41 . Reden: genki-genki.com ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Hmm
pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB (128bit) DDR3 AGP

Die kaart kost 94 euro :/

Volgens mij als je daar nog iets bij legt kun je ook wel een leuk upgradesetje kopen.

Ik heb een E5200, 4GB RAM, Asus P5N-MX gekocht voor 140 ong. Toen nog een videokaart (HD3850) gekocht voor 50.

Ik kan MW2 prima spelen.

(Onderdelen kwamen van Marktplaats of Tweakers V&A

• Luukagp
Ik heb de proccesor 3.2 vandaag gekocht van marktplaats met dezelfde socket als mijn moederbord.

De mensen die mij advies geven over het kopen van een nieuwe pc ik ga dat zeker doen maar ik dat duurt nog zeker een tijdje ik ga op vakantie met mijn vriendin en kan dus niet veel geld uitgeven (ik ben 16 jaar en verdien niet heel veel)

De kaarten die mycom trouwens had waren de:

ASUS ATI 4650/DI/1GD2/A DDR2,DVI-I,AGP,HDMI voor 70,99 euro

Sapphire ATI HD4650,1GB DDR3,HDTV,2xDVI-I,AGP voor 66,99 euro

Ik kwam er dus niet uit welke van deze 2 goed was of ergens een betere voor minder.

Kunnen jullie mij dan een beetje helpen met toch nog een redelijke prestatie eruit te krijgen totdat ik nieuwe kan kopen :)?

snelle reacties trouwens ;) mvg luuk

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

koop een pci-e bord, een core2 cpu, n latje of 2 ddr2, en en videokaart en je hebt een pc die weer vooruit kan, ipv hopeloos verouders *blijft*

edit: de sapphire met ddr3 is (veeeeel) sneller dan die asus met ddr2. nog een euro goedkoper ook.. maar het blijft traag..

[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 12-11-2009 20:59 ]

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 23:33
DDR 3 is sneller dan DDR2!
Dus de Sapphire ATI HD4650,1GB DDR3,HDTV,2xDVI-I,AGP voor 66,99 euro, zou ik kiezen!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik weet niet wat het probleem is met die keuze bij mycom want het zijn gewoon 2 dezelfde videokaarten ;)

nvm, ddr2 vs ddr3 :X
Ik zou geen geld meer uitgeven aan die pc, die pc is amper nog € 100,- waard, doodzonde om daar nog een videokaart van € 70,- in te prikken

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 12-11-2009 21:02 ]

Verwijderd

Luukagp schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:53:
Ik heb de proccesor 3.2 vandaag gekocht van marktplaats met dezelfde socket als mijn moederbord.
Zonde van je geld, je denkt toch niet dat die 400MHz echt gaat helpen. :p
Kunnen jullie mij dan een beetje helpen met toch nog een redelijke prestatie eruit te krijgen totdat ik nieuwe kan kopen
Gewoon niks kopen, aangezien elke kaart of CPU die je koopt meer waard is wat je voor de hele PC krijgt als je hem verkoopt. En je zegt al dat je weinig geld hebt, dan lijkt het mij helemaal niet slim om het geld weg te gooien in een oude PC.

• Luukagp
AlexanderB schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:58:
koop een pci-e bord, een core2 cpu, n latje of 2 ddr2, en en videokaart en je hebt een pc die weer vooruit kan, ipv hopeloos verouders *blijft*
Ja ik wil dat juist doen maar dat doe ik over 3 maanden en wil nu nog even mw2 kunnen spelen.

Anders kan iemand helpen met iig een betere videokaart zodat ik even voor een korte tijd verder kan?

op marktplaats stond een advertentie van een videokaart de : Club 3d Ati Radeon Hd3850 met nu een bod van 40 euro. is dit een goede kaart waarmee ik 2/3 maandjes verder kan?

alvast bedankt

Verwijderd

Luukagp schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:04:
op marktplaats stond een advertentie van een videokaart de : Club 3d Ati Radeon Hd3850 met nu een bod van 40 euro. is dit een goede kaart waarmee ik 2/3 maandjes verder kan?
Dat ligt ook aan je voeding.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Luukagp schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:04:
[...]

Ja ik wil dat juist doen maar dat doe ik over 3 maanden en wil nu nog even mw2 kunnen spelen.

Anders kan iemand helpen met iig een betere videokaart zodat ik even voor een korte tijd verder kan?

alvast bedankt
Ja natuurlijk kun je daarmee verder, alleen bedenk wel dat je dan misschien een zwaardere voeding nodig hebt, 400 of 450 watt.

Veel tweakers vinden een oud AGP systeem niks, daar hebben ze in beginsel wel gelijk in maar als je met een videokaartje van € 40 de boel weer redelijk draaiende hebt, nou ja, prima toch?

Ik heb recentelijk mijn 6 jaar oude pc met een beetje geheugen geupgrade en een nieuwe 640 GB harde schijf ingebouwd, dat ding loopt opeens weer prima.

Ik koop nu denk ik nog een HD3650 AGP en dan kan ik ook iets oudere spellen weer prima spelen en dan kan die pc als backup pc naast mijn snelle laptop nog zo weer een paar jaar mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is niet 'een beste' kaart, dat hangt helemaal af van je eisen. Zie **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?.

Voor de verschillende kaarten, ga eens op zoek naar benchmarks en reviews. AGP kaarten zijn er dan weliswaar wat minder, maar dat wil niet zeggen dat er niets over te vinden is. Kijk welke kaart dan voor jou het beste is binnen je budget (en natuurlijk, 2ehands is in dit geval nog zeer interessant). Omdat we toch verwachten dat je je eigen hardware uitzoekt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.