Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk internet abbo voor gebruik van maar 4uur permaand??

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Tegenwoordig heb je volgens mij alleen nog maar internet/adsl abonnementen voor internet. Nu woon ik buitenaf dus kan geen gebruik maken(delen met de buren b.v) maar vind ik 25euro permaand betalen toch wel heel erg veel geld.

Gebruik voor internet (niet downloaden, alleen surfen en mail ophalen); 4 uur per maand.
indien ik een adsl abbo afsluit ben ik meer dan 300euro kwijt voor maar 48uur internetten perjaar?
oftewel; veeel te duur!

vroeger had je bijvoorbeeld nog inbelverbindingen en dergelijke, weet iemand een alternatief voor adsl of een abbo die aan mijn wensen voldoen?

tips en idee'en welkom.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Inbellen kan nog steeds hoor! Als het echt maar 4 uur per maand is, dan lijkt me dat nog prima te doen. Gaat wel langzaam op de nieuwere web 2.0 sites maar het scheelt wel veel geld.

Verwijderd

prepaid mobiele telefoon met prepaid internet, en dan tetheren?
Inbellen kan inderdaad nog: KPN 06760-12321, gn/ww KPN

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 17:04 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gewoon bij inbelverbinding houden... Voor ADSL gaan ze echt geen korting geven als je het weinig gebruikt. Je kan wel de laagste abbo nemen (traag enzo). Maar 4 uur per maand, dan zal de tel. rekening vast niet zo makkelijk oplopen om net zo duur te worden als een ADSL of kabelverbinding.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mobiel internet via je telefoon? Ik weet niet wat je in die paar uur doet (surfen is nogal algemeen immers), maar als het niet teveel dataverkeer is dan is dat misschien nog wel een betaalbare manier.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of zoiets, heb je ook pre-paid, of je betaald per MB.
http://www.metjelaptoponline.nl/mobiel-internet-kaarten

Verwijderd

inbellen is natuurlijk wel vrij langzaam.. En loopt mobiel internetten niet veel te snel op?

Verwijderd

Goede vraag, wat dat betreft; hoe is je signaalsterkte op je mobiele telefoon? Is het een optie, of zit je echt in de middle of nowhere?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Deed me denken aan dit topic: Goedkoop internet bestaat niet meer?

Inbellen is eigenlijk niet meer van deze tijd, maar als je geen 3G dekking hebt dan is mobiel internetten ws niet zo heel heel veel sneller (want gprs).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nielson schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:15:
Deed me denken aan dit topic: Goedkoop internet bestaat niet meer?

Inbellen is eigenlijk niet meer van deze tijd, maar als je geen 3G dekking hebt dan is mobiel internetten ws niet zo heel heel veel sneller (want gprs).
Maar misschien wel goedkoper omdat je per hoeveelheid data betaalt. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat de TS gaat doen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Vroeger had je ADSL tijdsurfen van hetnet. Dat was een grote oplichtingsbende op zich, maar ik heb 't ooit uitgerekend en 't omslagpunt voor 'goedkoper dan normaal' was 4 uur per maand internetten of minder.. Maar zo te zien beiden ze dat niet meer aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Wat wil je in die 4 uur per maand gaan doen? En waarom precies 4 uur per maand (of minder)?

Inbellen zou kunnen, maar van 5KB/s word je écht niet gelukkig, zelfs al is het maar 4 uur per maand. ADSL heb je vanaf een euro of 15 per maand geloof ik (dus zeg €4 per uur), al zou je inbellen dan betaal je 2 cent per minuut (normale telefoontikken) en kom je dus op zo'n €1,20 per uur uit. Is een factor 3 duurder, maar veel meer dan een factor 3 sneller.

The devil is in the details.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

via gprs is niet te doen maar ik misbruik een paar uur per maand een vodaphone kaartje voor mobiel in mijn notebook en dat werkt best behoorlijk vlot, kost eur 10 per maand via prepaid tegoed vooraf te betalen (niet vergeten anders ben je dus wel snel door je beltegoed heen, dan is T-Mobile met 2,50 per dag wellicht een optie als het gebruik heel geconcentreerd is.

Evt kan je je mobiel nog in een oude schotelantenne hangen voor verbeterde ontvangst. Een usb-wifi stick direct in een blik steken werkte ook altijd dus wees creatief als de ontvangst te slecht is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
http://www.inbellen.org/

Pak een lokaal nummer ;)

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:21:
via gprs is niet te doen maar ik misbruik een paar uur per maand een vodaphone kaartje voor mobiel in mijn notebook en dat werkt best behoorlijk vlot, kost eur 10 per maand via prepaid tegoed vooraf te betalen (niet vergeten anders ben je dus wel snel door je beltegoed heen, dan is T-Mobile met 2,50 per dag wellicht een optie als het gebruik heel geconcentreerd is.

Evt kan je je mobiel nog in een oude schotelantenne hangen voor verbeterde ontvangst. Een usb-wifi stick direct in een blik steken werkte ook altijd dus wees creatief als de ontvangst te slecht is.
Die van die schotel vind ik wel een goeie, hou zou je dat dan doen? Telefoon ophangen in de LNB Houder (dus zorgen dat het brandpunt gericht is op de telefoon) en vervolgens de schotel richten naar een mast? (of totdat je het meeste signaal krijgt)

Voor je 4 uur per maand internetten, gewoon blijven inbellen (zeker als je ISDN heb, werkt dat nog prima) bij bv KPN zelf, of bij inbellen.org
Bij deze laatste kan je ook inbellen op geografische nummers, dus als je bv een belvrij weekend abo bij de KPN heb, dan bel je gratis in op deze nummers.
Verder zorgen dat er zo min mogelijk aan Flash, en dergelijk aan staat in je browser. (zo gebruik in bij mijn ouders, waar geen ADSL is, Opera Turbo, dan werkt het nog redelijk vlot)

• erikvanhoutert
bedankt voor de reacties alvast!

> op de vraag; waarom maar 4uur?
Nou dit is voor de gene die net een computer uitgevonden hebben.(kennen net de basis van Windows ) maar willen wel graag internetten gaan leren. En omdat dit erg langzaam gaat(het leer proces) is het natuurlijk niet het echte surfen wat wij kennen.. maar meer "het even opzoeken".
Dus de snelheid mag beperkt blijven, alleen moet het niet via een mobiele telefoon gaan werken invm. oudere mensen vaak niet over beschikken. Een KPN dongle iets?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Voor iemand die leert computeren lijkt een goedkoop adsl abonnementje zeker z'n geld waard. Het gebruik neemt toch relatief snel toe (heb ook wat mensen geholpen met hun pc start) en in maand 3 zal die 25 euro dus al zeker het geld waard zijn. Daarnaast werkt het gewoon lekker snel wat hun eerste ervaring ook top maakt. Je hebt tegenwoordig van die contracten die je per maand op mag zeggen dus als ze het na 3 maanden niets vinden ben je in totaal < 100 euro kwijt wat in veel gevallen een goed te behappen risico is wellicht?

• erikvanhoutert
djluc schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:15:
Voor iemand die leert computeren lijkt een goedkoop adsl abonnementje zeker z'n geld waard. Het gebruik neemt toch relatief snel toe (heb ook wat mensen geholpen met hun pc start) en in maand 3 zal die 25 euro dus al zeker het geld waard zijn. Daarnaast werkt het gewoon lekker snel wat hun eerste ervaring ook top maakt. Je hebt tegenwoordig van die contracten die je per maand op mag zeggen dus als ze het na 3 maanden niets vinden ben je in totaal < 100 euro kwijt wat in veel gevallen een goed te behappen risico is wellicht?
Kpn dongle is ook al gauw 20euro > te duur.

Nu zat ik even te kijken via inbellen.. is 4cent.perminuut.
4uur*60*.04 = ook al 10euro permaand < inbelverbinding.. dus erg traag en nog redelijk duur!

weet niemand toevallig een adsl abbo die tijdsgebonden is?

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 06:52
Het is misschien een idee waar je al aan gedacht hebt maar is een langzaamkabelinternet niet iets wat interresant kan zijn. In zeeland bij delta voor 14.95 1,5 keer zo duur als die inbelverbinding maar wel 1Mbps(niet snel wel stukken beter als inbelverbinding)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
Gewoon een accountje bij voipcheap oid en dan kun je daarlangs inbellen (tot 300 minuten per week)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Een aantal jaren terug had Het Net ADSL Tijd Surfen maar dat is inmiddels door de tijd achterhaald.

Ik vrees dat je toch uitkomt op een ADSL abonnement van minimaal 10/15 euro.

Kijk eens rond op sites als Internetten.nl, Internetvergelijken.com etc.

Een andere optie is om een abonnement op de bibliotheek te nemen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 12-11-2009 19:37 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Tribledragon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:31:
Het is misschien een idee waar je al aan gedacht hebt maar is een langzaamkabelinternet niet iets wat interresant kan zijn. In zeeland bij delta voor 14.95 1,5 keer zo duur als die inbelverbinding maar wel 1Mbps(niet snel wel stukken beter als inbelverbinding)
Buitengebieden hebben geen kabel.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
erikvanhoutert schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:24:
[...]

Kpn dongle is ook al gauw 20euro > te duur.

Nu zat ik even te kijken via inbellen.. is 4cent.perminuut.
4uur*60*.04 = ook al 10euro permaand < inbelverbinding.. dus erg traag en nog redelijk duur!

weet niemand toevallig een adsl abbo die tijdsgebonden is?
En prepaid?
Vodafone: http://www.vodafone.nl/sh...biel-internet/cat11040008
T-Mobile: http://www.t-mobile.nl/pe...ernet-laptop/prepaid.aspx

Hi Vandaag Online:
http://shop.www.hi.nl/hi/...ag-Online/THIINTVOwh.html

Van KPN kon ik niet echt een prepaid vorm vinden.
Pagina: 1