Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoop internet bestaat niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 16:20
Ik heb al jaren een ADSL internet aansluiting. Ongeveer van het moment dat er 0,5 Mbit beschikbaar was (en 64kB up).
Een paar jaar geleden ben ik van Planet overgestapt naar 12move.
Ik ging van 1,5 Mbit naar 2 Mbit en de prijs ging van EUR 27 p.m. naar EUR 10 p.m. (dit was halverwege 2006: 12move ADSL Start 2Mb)
Ze hadden toen ook een snellere vorm: 5 Mbit voor EUR 15, maar dat vond ik teveel.

In de zomer van 2007 werd Tiscali (12move was onderdeel hiervan) overgenomen door KPN.
Hierdoor kwam ik weer terug bij KPN (Planet was ook KPN)

Nu ben ik bijna 3 jaar verder en een snellere internet vorm is wel wenselijk. Maar dan moet ie WEL goedkoop zijn.
Dus die oude 5Mbit voor EUR 15 is wel aantrekkelijker geworden.
Echter, nergens kan je deze snelheid voor deze lage prijs krijgen.
Alle providers verkopen internet met telefoon en/of televisie, maar dat wil ik helemaal niet!

Zo biedt Telfort: 4 Mbit voor 20 euro
En de meeste doen 20 Mbit voor 30 euro.

Waar zijn nu die goedkope internet providers gebleven?
Wie heeft er nog een goedkope provider?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

telfort of upc?

UPC heeft 25mbit voor 25,-

Hier staat wat

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Flappiewappie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:16:
telfort of upc?

UPC heeft 25mbit voor 25,-
dan moet upc wel beschikbaar zijn in zijn plaats ;)
en daar komt nog bij dat als je geen kabel hebt er 16,70 bij komt, dus het 41,60 kost.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:33
Vreemde topictitel!

Je hebt nu inderdaad zo'n 20/25 mbit voor 25 euro per maand.

Een paar jaar terug betaalde je nog voor een wideopen ADSL 8mbit verbinding 80 euro!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Je hebt gelijk, laatst ook nog iemand met Het Net tijdsurfen kostte drie keer niets. En de gebruiker was er heel content mee, hij internet zo af en toe en voor hem was het snel zat. Maar dat kon volgens Het Net niet meer uit en zijn contract werd omgezet naar een veel duurder contract, maar met hogere snelheid.
Ik heb het idee dat KPN het aantal providers en abbo's terug aan het dringen is.

My favorite programming language is solder.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

UPC biedt 5Mbit/512kbit voor 18 euro/maand, alleen heb je bij kabel internet altijd de bijkomende kosten voor de analoge kabel (TV signaal).De 25 euro/maand voor 25 Mbit doet die 5 Mbit echter verbleken. Ik weet niet waar je woont en welke kabelprovider je hebt, maar dit kun je wel in je overwegingen meenemen.

Hier kon uw advertentie staan

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.online.nl/alle-producten/internet/

online internet voor 20 euro.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ze zijn tot besef gekomen dat het inkopen van trafiek en snelheid in combinatie met verzorgen van service ook veel kost en willen graag winst (blijven) maken?

maw: ze zijn er wellicht wel, maar dan heb je een grotere overboeking of werk je terug met limieten ipv fup's ?
of toen waren het nog prijslokkers voor de vele surfers die nog begonnen aan hun online avonturen, terwijl nu zowat iedereen wel het internet kent.

en klik anders eens op de ads hierboven/-onder.

Of ben je iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten ?

(en 20Mbps voor 30 euro is per Mbps pak goedkoper dan je 5Mbps voor 15 - 4x sneller voor 2x de prijs...)

en enkel grote providers hebben liever dat je hun triple-play-product pakt, kleine providers hebben dat vaak niet eens. Maar dan zit je wederom bij een kleine provider die wellicht binnenkort ook weer wordt overgenomen door een grotere. (net zoals planet en tiscali) waarna de prijs wellicht omhoog gaat (incl. de snelheid) of je net de snelheidsverhoging misloopt)

[ Voor 22% gewijzigd door soulrider op 08-08-2009 17:33 ]

• Nielson
  • Laatst online: 00:43
http://anno.nu/acties.html&prodid=701

8Mbit voor €14.95 in het geval je een gewone telefoonlijn hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Nielson op 08-08-2009 17:33 ]

• GarBaGe
Ik ben nu 10 euro per maand kwijt.
Ik vind 15 euro eigenlijk wel het maximum...
20 euro is echt al veel te veel...

De dure internet abo's zijn inderdaad veel sneller geworden.
Maar de goedkope zijn gewoon duurder geworden... :-(
Mijn huidige abo (2 Mbit voor 10 euro) bestaat gewoon niet meer. En niet omdat de 2Mbit te langzaam is, maar meer omdat 10 euro kennelijk te weinig is...

Edit: ik wil inderdaad zoveel mogelijk voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Ik werk 40 uur pw en gebruik dat internet voornamelijk 's avonds of in het weekend.
Dan ga ik toch geen 30 euro voor 20 Mbit betalen?

[ Voor 22% gewijzigd door GarBaGe op 08-08-2009 17:40 ]

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19
Prijs per mbit is niet relavant als je niks om snelheid geeft. Vergeet dat niet. Als je alleen browsd/mailtje en af en toe een mp3tje download kan je eigenlijk al toe met 1 mbit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• GarBaGe
Hmmm... triple-play, he...

Ik heb nu telfort internet 2Mbit voor 10 euro p.m.
en vaste telefonie via Tele2 voor 16 euro p.m.

Als ik 4 of 5 Mbit internet wil tegen maximaal 5 euro per maand extra, kan ik natuurlijk nog het volgende overwegen:
Tele2 internet & bellen: 20 Mbit + bellen voor 30 euro p.m.

Voordelen:
- maar 4 euro extra (dus binnen budget)
- voldoet aan de wens voor 4 of 5 Mbit internet

Nadelen:
- geen normale vaste telefonie, maar VOIP bellen (meer problemen)
- overstappen is risicovol en kan veel problemen geven.
- telefoon gaat er mogelijk op achteruit (vanwege VOIP)

Alternatief: anno.nu internet: 8Mbit voor 15 euro...

Verwijderd

Een euro per mbit is redelijk duur (100 euro per maand voor 100 mbit/s glasvezel, please _O- ), maar Telfort doet het eigenlijk voor een halve euro per mbit, daar ze ook nog KPN moeten betalen aangezien ze dat niet apart verrekenen naar de klant toe maar dat gewoon in de prijs inbegrepen houden. Ik vind het wel meevallen qua prijs allemaal. En als je 40 uur per week werkt zoals je zelf zegt dan maak je toch geen probleem van een tientje meer per maand, iets dat je nu wel doet :|. Tenzij je salaris een flauwe grap is, maar dat hoop ik niet voor je.

Hoe meer mensen een snellere verbinding hebben des te meer reden hebben bedrijven om content van betere kwaliteit aan te bieden. Misschien gaat de staatstelevisie dan ook nog eens een keer goede video aanbieden op uitzending gemist in plaats van de huidige pixelbrij. Vanuit dat opzicht vind ik het een gods zege dat ze geen 2 mbit/s voor 10 euro meer aanbieden.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GarBaGe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:50:

euh Ervaringen met ADSL-provider anno.nu? B)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Nadelen:
- geen normale vaste telefonie, maar VOIP bellen (meer problemen)
- overstappen is risicovol en kan veel problemen geven.
- telefoon gaat er mogelijk op achteruit (vanwege VOIP)

VOIP werkt tegenwoordig uitstekend hoor, geen idee wat je bezwaren tegen VOIP zijn? De kwaliteit van VOIP is gewoon 100% net zo goed als analoog bellen, enkel bij stroomuitval valt je lijn weg maar je kan daarvoor ook nog altijd je modem op een UPS zetten.

Wat betreft overstappen, ja daar moet je even wat dingen voor regelen maar het mag op zich geen probleem zijn.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
Theorie: 15Mbps down, 1Mbps up
Praktijk: 14.7Mbps down, 0.65Mbps up
25GB Datalimiet
€42.91/maand

België is pas duur :(

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
ik222 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:16:
[...]

VOIP werkt tegenwoordig uitstekend hoor, geen idee wat je bezwaren tegen VOIP zijn? De kwaliteit van VOIP is gewoon 100% net zo goed als analoog bellen, enkel bij stroomuitval valt je lijn weg maar je kan daarvoor ook nog altijd je modem op een UPS zetten.

Wat betreft overstappen, ja daar moet je even wat dingen voor regelen maar het mag op zich geen probleem zijn.
'

Dat is niet waar. Misschien werkt in jou geval VOIP net zo goed als analoog maar over het algemeen genomen is VOIP (nog) onbetrouwbaarder dan analoog bellen.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:02:
[...]
En als je 40 uur per week werkt zoals je zelf zegt dan maak je toch geen probleem van een tientje meer per maand, iets dat je nu wel doet :|. Tenzij je salaris een flauwe grap is, maar dat hoop ik niet voor je.
Geld kan je maar 1 keer uitgeven dus het is onzin om te zeggen dat het niet uitmaakt dat tientje meer per maand. Want is toch weer 120 per jaar en daar kan je best leuke dingen voor doen.

Verwijderd

Hmmm... triple-play, he...

Tele2 internet & bellen: 20 Mbit + bellen voor 30 euro p.m.
Dat heet Dual, je neemt geen tv af, en maar goed ook.
Tele2 is duidelijk een telefoonboer, internet en voip heb ik geen klachten over, was zelfs boven verwachting goed.
Mijn verwachting was niet al te hoog.

Maar tv en service is echt bagger. |:(
Zoals boven al werd vermeld, voip is tegenwoordig net zo goed als gewoon bellen, dat is geen nadeel meer.

Het probleem bij de meeste abbo's is dat je de telefoonlijn erbij betaald, probeer iets met de buren te regelen, is veel goedkoper.

Ik blijf dit topic volgen want ik zoek ook nog iets goedkoops, al is het maar 1 mbit, dat is genoeg voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 09:37 ]

• soulrider
CDhacker schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:24:
25GB Datalimiet
€42.91/maand

ach 't valt best mee in België voor diegenen die voorbij de 2 providers kijken die een quasi-duopolie hebben...

jij geeft TN op, (en hebt wellicht ook niet voorbij bgc gekeken)

maar je hebt bv scarlet: 12Mbps down zonder limiet voor 29,90 euro (buiten de nu lopende promo)
(als je over blanc copper lijntje wilt beschikken is het 34,90 euro) nog steeds verdeliger dan TN of BGC

en zo zijn er nog wel providers...

Dus België is alleen duur voor die personen die te dom zijn om marktonderzoek te doen, en uit luiheid enkel kijken naar BGC en TN.
(wil je in bij die duopolisten blijf betaal je ervoor, als je slimmer bent kijk je even voorbij die 2)

Maar goed hier gaat het over een zoektocht naar een goede en goedkope Nederlandse provider, dus we gaan niet flammen (of zagen) over Belgische providers...

aan TS: wel vrij logisch dat je zover mogelijk op die eerste rij wilt zitten tegen een zo laag mogelijk tarief, maar soms is de 2de of 3de rij beter ;) (zoals bv die dual-play: je wint in prijs, omdat je in hun ogen ook wat meer aan hun gebonden bent qua service)

@onderbuur: we lettne er ook op hoor, en er zijn providers die al een prijzenslag doen en limietloos werken.
het probleem is eerder dat velen niet verder kijken dan TN of BGC ...
(wegens: 'ach we zijn al jaren bij TN/BGC, dus waarom omschakelen'...)
Waar jullie dan al wat sneller omschakelen zodra jullie merken dat je 2x wint (beter en goedkoper)

[ Voor 32% gewijzigd door soulrider op 09-08-2009 09:43 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
25GB Datalimiet
€42.91/maand

Dat is algemeen bekend.. je weent toch dat wij Hollanders gewoon af en toe op de centjes letten?
Wordt echt eens tijd dat Belgie hun datalimiet en tevens de prijs aanpast...

• ik222
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:35:
[...]

'

Dat is niet waar. Misschien werkt in jou geval VOIP net zo goed als analoog maar over het algemeen genomen is VOIP (nog) onbetrouwbaarder dan analoog bellen.
Waar basseer je dat op?

Het is namelijk echt een vooroordeel wat je zegt, VOIP is tegenwoordig echt wel net zo betrouwbaar hoor. Hoe verklaar je anders dat veel bedrijven er ook op overgaan? Daarvoor is de telefoon toch echt bealngrijk in de meeste gevallen.

Het enige is dat het zonder noodstroom op je modem niet werkt bij stroomuitval maar dat kun je zoals gezegt met een UPS prima oplossen.

• SCIxX
ik222 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Waar basseer je dat op?

Het is namelijk echt een vooroordeel wat je zegt, VOIP is tegenwoordig echt wel net zo betrouwbaar hoor. Hoe verklaar je anders dat veel bedrijven er ook op overgaan? Daarvoor is de telefoon toch echt bealngrijk in de meeste gevallen.

Het enige is dat het zonder noodstroom op je modem niet werkt bij stroomuitval maar dat kun je zoals gezegt met een UPS prima oplossen.
Dat is 1 ding, daarnaast zijn storingen regelmatiger en is de kans groter dat je modem even een reboot oid nodig zal hebben om weer verder te kunnen.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
ff snel gekeken kan toch nog 4Mb/s vinden voor 14.95 hoor! http://www.internetten.nl...etten&ref=2&l=nl&product=

• ik222
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:31:
daarnaast zijn storingen regelmatiger en is de kans groter dat je modem even een reboot oid nodig zal hebben om weer verder te kunnen.
Nogmaals waar is dat op gebasseerd? Het is namelijk volgens mij puur een vooroordeel van jou kant. Dat je dat hebt dat is prima maar ga het dan niet vertellen alsof het een feit is dat VOIP onbetrouwbaarder is dan analoge telefonie.

Ik heb al jaren VOIP (eerst via UPC en nu via Edutel glasvezel) en het is in die tijd net zo betrouwbaar gebleken als mijn vroegere KPN lijn. Het is ook niet voor niets dat veel bedrijven ook overstappen naar VOIP.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 09-08-2009 10:59 ]

• SCIxX
Jij bent 1 persoon, dus dat zegt niet zoveel. Bij veel mensen werkt het inderdaad vlekkeloos, maar het percentage problemen over het geheel is hoger dan bij analoge telefonie.

Ik weet dit omdat ik bij een technische service lijn voor voip werk.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:20
@ TS, wat versta je onder goedkoop (tot xx euro per maand) en wat verwacht je ervan (snelheid, services, etc)? Gebruik je überhaupt TV of telefoon? Verder vergelijk je €15 uit 2006 met €15 uit 2009. Ik denk dat je anno 2009 eerder aan €20 moet denken om die vergelijking te kunnen maken.

Let wel op dat je volgensmij zo te zien redelijk aan de onderkant van de markt shopt. De duurdere abbo's zijn relatief gezien goedkoper (€ per Mb/s), zeker zoals je al aangeeft in combinatie met televisie en telefoon. Ik heb zelf voor ziggo alles in één gekozen waar het complete plaatje voor mij belangrijk was. Snelle stabiele verbinding, nieuwsgroepen, TV en telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 09-08-2009 11:27 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De prijs van tegenwoordig is belachelijk. Als je "goedkoop" internet wil maar geen tv en telefonie dan had je vroeger Zonnet ADSL inbel voor 0 euro. Ging je even op Internet was het goedkoop met een budget kpn abo erbij maar er komen gewoon steeds meer kosten bij. Ik denk dat Xs4all de goedkoopste is qua alles erbij. Qua snelheid niet maar wel qua kwaliteit.

Je krijgt gratis mcafee erbij, je kan lekker internetten op de kpn hotspot (die gebruik ik vaak met zoveel plezier), 2 telefoonnummers (wat is er mis met een 085 nr?), goed modem erbij, 5x1 gb mailbox. Ja wat wil je nog meer voor 4 mb lijn voor onder de 30 euro? Ik gebruik er naast voipbuster (3 euro per maand en 6 uur gratis bellen vaste lijn en daarna nog binnen de 3 euro beltegoed nog een keer 300 minuten gratis naar alle gratis nummers in Nederland en buitenland dus per maand 12 uur bellen voor 3 euro) met mijn Siemens toestellen en een fritzbox met dect. ik heb nu 3 lijnen om te bellen. Vast Ip adres voor mijn server met een makkelijk adres.

Geen censuur met het modem. Ik vind zou niet meer gaan naar Planet, Hetnet, Ziggo, Online. Voor € 32,95 heb ik meer dan ieder ander bedrijf kan bieden. Ik heb het niet over mijn tv want ik zit te denken om toch naar sat te gaan. Nederlandse tv kijk ik via uitzending gemist en films huur ik wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ik222
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:10:
Jij bent 1 persoon, dus dat zegt niet zoveel. Bij veel mensen werkt het inderdaad vlekkeloos, maar het percentage problemen over het geheel is hoger dan bij analoge telefonie.
Heb je een bron voor die percentages die recent zijn? Dat er in het verleden veel problemen mee zijn geweest is duidelijk maar tegenwoordig hebben eigenlijk alle aanbieders hun zaakjes prima op orde.
Ja dus dan hoor je waarschijnlijk niets van de problemen die er ook bij analoge telefonie zijn. Ik bedoel dat je daar problemen hoort in relatie met VOIP lijkt me logisch anders zit je daar ook voor niets :+ Maar bij analoge telefonie zijn er net zo goed problemen hoor. Ik bedoel alleen op basis daarvan kun je niet vergelijken.

Nou denk ik dat deze discussie verder een beetje offtopic gaat. In ieder geval mijn punt is dat VOIP tegenwoordig prima werkt dus dat je daarvoor een bepaalde variant niet hoeft te laten.

Verwijderd

Lees de kleine lettertjes, dit is 29,95 per maand, je krijgt een paar maand korting.
Telfort en online zijn de goedkoopste voor 18, 19,95 en 20 euro per maand, voor zover ik kan zien.

Voor 10 euro meer heb je een snellere verbinding en tv erbij, er word ergens gesjoemeld met de prijzen van los internet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 12:39 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
GarBaGe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:34:

De dure internet abo's zijn inderdaad veel sneller geworden.
Maar de goedkope zijn gewoon duurder geworden... :-(
Mijn huidige abo (2 Mbit voor 10 euro) bestaat gewoon niet meer. En niet omdat de 2Mbit te langzaam is, maar meer omdat 10 euro kennelijk te weinig is...
Vroeger waren ADSL abonnementen gebaseerd op lijnsharing tarieven, dus je betaalt €10 of €15 voor ADSL als je een vast KPN telefonie abonnement had op dezelfde lijn. Als je die dan stop zette (opzeggen) of overstappen naar Internet en Bellen kreeg je een extra €10 op je factuur voor 'lijnhuur'.

Tegenwoordig zie je veel totaal prijzen en is daar geen onderscheidt meer in gemaakt. Steeds meer mensen hebben alleen Internet zonder vast telefoon abonnement nu of Internet + Bellen van de ISP (en dus ook geen vast KPN abonnment meer).

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 09-08-2009 13:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• soulrider
@kroesed:

zoals ik al aangaf bij mijn rant over belgisch internet (en de blinde keuze van mede-belgen die achteraf zagen over de limieten en de hoge kosten):

bij dual/triple-play producten krijg je 'bundel-korting' omdat de provider zo ook zekerder bent dat je bij hem blijft, 'omdat je met alles bij hem zit'. (Je stapt ook minder snel 'deels' over omdat het totaalprentje dan weer duurder wordt voor je)

voor hen is het ook gewoon een spel zoveel mogelijk klanten te hebben voor al hun producten.
want hoe meer klanten zij hebben, hoe meer macht ze hebben om de markt te bepalen qua producten en prijzen.

(in Belgie zijn de hoofdspelers TN en BGC zelfs al naar Quad-play aan het gaan: internet, telefonie, tv en gsm (3G) - TN mbv Mobistar samenwerking en BGC mbv dochter proximus. De andere zoals bv Scarlet en andere providers bieden dat bv ook aan mbv Base.)

waarom zou je bv van een bundel bij (belgisch voorbeeld) TN van 50 euro voor internet, telefoon en tv, (incl. huur HD-decoder maar excl. 12 euro voor de analoge tv-kabel) gaan overschakelen naar een mix van telefoon via bgc (16,7 voor telefoondraad + paar euro abo wrs), internet van TN (41,95) en tv via tv-vlaanderen (8,95 euro - excl. hardware: schotel, decoder, ...).
Met alle last van facturen (en nooit de juiste contactnummer van de helpdesken bij de hand), het verlies van de interactiviteit van digitale televisie en al die verschillende kabels die naar binnen moeten...
(vergelijking is ook te maken met andere bundels van andere providers)

offtopic:
(ikzelf heb geen digitale tv - zie het nut er niet van in - maar heb bv wel een internet + voip bundel van dommel omdat voor mij qua prijs en product het beste en voordeligste uitkwam - geen limiet meer, snel genoeg en geen kosten meer bij bellen met de 'vaste' lijn - naar gsm bellen gaat voordeliger met mijn gsm dan weer.
Ik ging daarbij van een tel.lijn a 16,70 + 40 euro voor 60GB@6Mbps naar 50 euro voor nolimit@12Mbps en nolimit (naar gewone vaste nr's) over voip: min. 6,70 besparen en verbeteren qua aansluiting)

TS moet zelf even een overweging maken wat ie het voordeligste vind. single product blijven of dual/triple-play gaan om op hoofdproduct korting te krijgen.
(de minstens 81 euro die ik me sinds omschakeling per jaar bespaar is zo goed voor 1,5 maand gratis internet)

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 09-08-2009 13:19 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

25GB Datalimiet
€42.91/maand

Theorie: 20 Mbps down, 1 Mbps up
Praktijk: 12 Mbps down*, net geen 1 Mbps up
1 TB datalimiet
34,95 € / maand

Ik heb niet te klagen... TV kost me 13,33 € per maand, dus ik kom net aan geen 50 EUR. Daarvoor vind je voor beide grote providers niets dat in de buurt komt (met het vetste Telenetabo kom ik er niet :P). GSM is bij Base en dat kost me 10 €/maand (bel in de regel niet zoveel al was dat de afgelopen maand wel het viervoudige :+).

* Scarlet heeft na wat klachten van consumenten toegegeven dat hun zogenaamde 20 Mbit abo's eigenlijk op 12 Mbit begrensd zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 09-08-2009 13:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Ja..

Beetje snelle conclusie in dat topic hoor :o Dat Telebyte het niet bepaald heeft gehaald heeft door verschillende redenen wil niet zeggen dat anno.nu een kansloos project is. Cambrium zit ook achter TweakDSL en dat gaat al jaren meer dan prima..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GarBaGe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:13:
Ik heb al jaren een ADSL internet aansluiting. Ongeveer van het moment dat er 0,5 Mbit beschikbaar was (en 64kB up).
Een paar jaar geleden ben ik van Planet overgestapt naar 12move.
Ik ging van 1,5 Mbit naar 2 Mbit en de prijs ging van EUR 27 p.m. naar EUR 10 p.m. (dit was halverwege 2006: 12move ADSL Start 2Mb)
Ze hadden toen ook een snellere vorm: 5 Mbit voor EUR 15, maar dat vond ik teveel.

In de zomer van 2007 werd Tiscali (12move was onderdeel hiervan) overgenomen door KPN.
Hierdoor kwam ik weer terug bij KPN (Planet was ook KPN)

Nu ben ik bijna 3 jaar verder en een snellere internet vorm is wel wenselijk. Maar dan moet ie WEL goedkoop zijn.
Dus die oude 5Mbit voor EUR 15 is wel aantrekkelijker geworden.
Echter, nergens kan je deze snelheid voor deze lage prijs krijgen.
Alle providers verkopen internet met telefoon en/of televisie, maar dat wil ik helemaal niet!

Zo biedt Telfort: 4 Mbit voor 20 euro
En de meeste doen 20 Mbit voor 30 euro.

Waar zijn nu die goedkope internet providers gebleven?
Wie heeft er nog een goedkope provider?
Ik heb nog steeds Telfort 20 mbit voor 20,50. Maar het is wel duurder geworden volgens mij ja.

Voor 20 euro kun je wel 20 mbit hebben. Volgens mij (moet je zelf even controleren) nog bij Alice, Tele2. Je moet dan kijken naar de abonnementen zonder telefonie want daarvoor komt er inderdaad 10 euro bij.

En je hoeft nu vaak inderdaad de linesharingkosten/pots telefoonlijn niet meer te betalen. Dat scheelt ook 10 euro per maand met de oude situatie waar je het mee vergelijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-08-2009 14:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lulukai
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

Ik kan de vraag van de TS wel begrijpen. We krijgen steeds sneller internet voor ongeveer dezelfde prijs, maar sommige mensen hebben hier geen nood aan. Voor vele oudere internetgebruikers is 20-30 euro gewoon veel geld. Die zouden veel meer gebaat zijn met een abbo van 1Mbit dat maar 10 euro kost bijvoorbeeld.

.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
ruyckske schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:40:
Ik kan de vraag van de TS wel begrijpen. We krijgen steeds sneller internet voor ongeveer dezelfde prijs, maar sommige mensen hebben hier geen nood aan. Voor vele oudere internetgebruikers is 20-30 euro gewoon veel geld. Die zouden veel meer gebaat zijn met een abbo van 1Mbit dat maar 10 euro kost bijvoorbeeld.
Voor providers zijn de kosten niet evenredig met de snelheid. Dus of je nu een ADSL verbinding van 1Mb of 10Mb hebt de start kosten zijn er voor 'de verbinding' zegmaar. Net als bij hardeschijven, die van 500Gb is niet 30 euro omdat die van 1.5TB 90 euro kost.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ruyckske schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:40:
Er moet ook nog een telefoonlijn en apparatuur in de centrale onderhouden worden. Die apparatuur veranderd niet. Als je vergelijkt met adsl1 verbindingen die in sommige centrales ook nog geleverd worden dan zie je dat die net zo duur zijn. Het verschil tussen 4 of 20 mbit maakt voor de kostprijs niet zo veel uit.

Als je de linesharing kosten van een 20 euro/20 mbit verbinding er af haalt blijft er ongeveer 10 euro over vergeleken met de oude lijnen waar je nog wel linesharingkosten moest betalen of een kpn abo nodig had. Dat kun je gewoon niet veel goedkoper meer maken, sterker nog schijnbaar komt het niet uit want Telfort heeft voor nieuwe abo's de prijzen verhoogd.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 10-08-2009 09:49 ]

/▌

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:58
SCIxX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:10:
Toen ik nog op een helpdesk werkte dacht ik dat dat bedrijf alleen maar ontevreden klanten had. Dat krijg je ervan als je de hele dag alleen maar probleemgevallen te horen krijgt. ;)

• itsalex
  • Niet online
Dat is mij ook al eerder opgevallen dat alle abo onder de 19,95 niet interessant waren voor adsl/kabel. Die hebben ze allemaal eruit gedaan. Je had vroeger speedlinq voor 9,95 + 5, had je internet met een 2mb lijn. Dat was prima. Had je digitenne erbij had je een tripleplaypakket voor 22,50 was je klaar. Dan was je idd klaar geweest. maar dit is allemaal niet winstgevend dus einde. Kijk ik naar Duitsland daar heb je totale pakketen met alles erop en eraan van T-Mobile (home) voor € 30 totaal. Dat is nou een leuke prijs.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sylvesterrr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:54:
[...]

Toen ik nog op een helpdesk werkte dacht ik dat dat bedrijf alleen maar ontevreden klanten had. Dat krijg je ervan als je de hele dag alleen maar probleemgevallen te horen krijgt. ;)
Hij zegt alleen maar dat het percentage problemen met voip veel groter is dan met ouderwetse telefonie. Dat klopt, al lijkt het me alleen geen reden om niet voor voip te kiezen. De meeste aanbieders hebben het redelijk onder controle en zolang je verbinding stabiel is heb je een goede kwaliteit. Ik bel intussen al 3 jaar met Voipbuster en heb nauwelijks problemen en het kost geen drol. Ik zal dan ook niet zo snel voor trippleplay gaan.

/▌

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Yep, die tientje abo's heb ik ook niet kunnen vinden voor een vriendin van mij. Die zit nu aan upc voor 20€, voor 10 of 15 Mbit, weet ik veel, boeit niet want ze kan het met 1Mbit af. En 20 vindt ze veel, maarja er is he-le-maal niks te vinden voor minder dan zeg 12 euro, liefst heeft ze 512kbit voor zeg 7 euro. Maar zoals al eerder aangegeven, het is niet interessant voor de adsl en kabelboer. :(

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
Sjah schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:55:
Yep, die tientje abo's heb ik ook niet kunnen vinden voor een vriendin van mij. Die zit nu aan upc voor 20€, voor 10 of 15 Mbit, weet ik veel, boeit niet want ze kan het met 1Mbit af. En 20 vindt ze veel, maarja er is he-le-maal niks te vinden voor minder dan zeg 12 euro, liefst heeft ze 512kbit voor zeg 7 euro. Maar zoals al eerder aangegeven, het is niet interessant voor de adsl en kabelboer. :(
http://www.online.nl/producten/internet/goedkoop-internet/

Voor € 12,50

• Sjah
Uhm, lijnhuur 5€.... ;) |:(

• Lizard
  • Laatst online: 23:49
Oh, ik dacht dat ze wel een kpn lijn zou hebben.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ziggo biedt telefonie aan, en daar krijg je 'gratis' 64/64 bij... wel leuk ouderen abbootje. (Das 10 euro per maand)

[ Voor 11% gewijzigd door Skinkie op 17-07-2010 15:18 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Al overwogen om mobiel internet te nemen en je mobiele telefoon als modem te gebruiken voor je computer?

• Sjah
Zeker, maar dat mag niet bij haar Vodafone, gsm als modem gebruiken mag gewoon niet. Daarnaast is dat ook nog 9.50 voor omslachtig gedoe.

Tx voor het meedenken: die vriendin heeft dus Vodafone gsm abo, en wil geen vaste lijn, en woont in A'dam dus qua kabel heeft ze geen Ziggo, maar UPC.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 17-07-2010 16:16 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:08

Dido

heforshe

En als je dan eens bij T-mobile kijkt? Voor 9,95 per maand internet via een usb-stick. (Tijdelijke aanbieding, maar die komen regelmatig voorbij).

Wat betekent mijn avatar?

• Sjah
Ok, dat is een aardige tip, heb gekeken, maar enige wat ik zie is 20/maand voor een economy stick. En die aanbieding zal vast wel een addertje onder het gras hebben, alleen het 1e jaar? Wederom zit je hier met die 20€ waarvoor blijkbaar een verborgen kartelafspraak is gemaakt door de internetboys.

Verwijderd

Hier hebben we een abonnement bij Online. 20Mbit voor 20 euro. Lijnhuur was gratis bij de aanbieding, aangezien wij geen lijn hebben bij Kpn.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:08

Dido

heforshe

Sjah schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:29:
Ok, dat is een aardige tip, heb gekeken, maar enige wat ik zie is 20/maand voor een economy stick. En die aanbieding zal vast wel een addertje onder het gras hebben, alleen het 1e jaar? Wederom zit je hier met die 20€ waarvoor blijkbaar een verborgen kartelafspraak is gemaakt door de internetboys.
Ik zie toch echt een aanbieding voor die economy stick voor 9,95 voor 24 maanden.

Wat betekent mijn avatar?

• Sjah
Waarom staat die aanbieding nou weer onder telefoons, en niet bij mobile internet waar ik zat te kijken, lekkere company dan. En ik kan nergens de voorwaarden vinden, bijv. is er een datalimiet zoals dat ruk-Vodafone heeft? An sich is het niet echt slecht, alhoewel, na 400mb wordt je al aardig teruggezet in snelheid, maar ok dat nemen we voor lief. Zal het doorgeven als optie.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
Qua mobiel internet heeft elke provider nog een datalimiet net zoals dat "ruk-vodafone" alleen noemen de meeste dat gewoon een FUP om het zichzelf makkelijk te maken.

En die 400mb zit je zo overheen hoor. ;)
Dat soort abonnementen zijn leuk maar staan of vallen bij je bereik.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Eh, dat ruk-Vodafone is 1 van de bedrijven die niet moeilijk doet over datalimieten.

Ik stook in sommige maanden 2Gb weg met mijn iPhone en daar hoor ik nooit wat van. Dus niet zo hard onzin roepen als je de feiten niet kent :)

• heuveltje
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Online niks ?

Goedkoop Internet
€ 12,50 Tot 4 Mb/s

Komt wel 5e p/m bij als je momenteel geen kpn hebt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:59
ik heb nog het "oude" abo van Telfort 20mb voor 20,50 plus voor 9.95 gratis bellen naar vaste nummers.
zit ook alweer meer dan een Jaar bij Telfort dus kan zo overstappen maar waarheen?..veel goedkoper kan niet als je dezelfde snelheid wil en gratis wil bellen naar vaste nummers(wel een starttarief bij telfort)

Wel even zitten kijken naar de actie van online waar ze cadeaus weggeven maar maar daar zit het abo van 20mb op 27,50 maar dan zijn de gesprekskosten niet gratis naar vaste nummer. en moet je nog 25 euro aansluitkosten betalen.

zit op een provider te wachten die er gratis een nieuwe xbox 360 slim bij doet. :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een reden dat veel adsl-prijsstunters alleen (tot) 20 mbit aanbieden is omdat dit het interesantste abonnement is voor de grootste groep potentiele klanten. En hoe meer ze er van kunnen verkopen, hoe goedkoper ze het kunnen inkopen. Door goedkopere andere abonnementen aan te bieden zou dit abonnement dus duurder worden omdat ze het dan minder verkopen.

Maar 20 euro voor 20 mbit vind ik eigenlijk al erg goedkoop. Veel van de snellere verbindingen zijn duurder per mbit. Met 10 mbit zou ik ook wel vooruit kunnen, maar het is ook wel fijn dat ik altijd wat bandbreedte over heb. Ik heb ook ooit een Casema (nu Ziggo) 2 mbit verbinding gehad en dan moest ik overal bij nadenken (downloads uitzetten als de telefoon ging, nu kan dat gewoon tegelijk, zelfs ondemand video tegelijk bekijken gaat prima omdat mijn NMT met ongeveer 10 mbit download).

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 19-07-2010 13:30 ]

/▌

Verwijderd

De vraag is nog maar of je daadwerkelijk het geadverteerde behaald.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:28:
Het geadverteerde is eigenlijk ook tot 20 mbit, ik haal er 17 :)
Michel242186 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:17:
ik heb nog het "oude" abo van Telfort 20mb voor 20,50 plus voor 9.95 gratis bellen naar vaste nummers.
zit ook alweer meer dan een Jaar bij Telfort dus kan zo overstappen maar waarheen?..veel goedkoper kan niet als je dezelfde snelheid wil en gratis wil bellen naar vaste nummers(wel een starttarief bij telfort)

Wel even zitten kijken naar de actie van online waar ze cadeaus weggeven maar maar daar zit het abo van 20mb op 27,50 maar dan zijn de gesprekskosten niet gratis naar vaste nummer. en moet je nog 25 euro aansluitkosten betalen.

zit op een provider te wachten die er gratis een nieuwe xbox 360 slim bij doet. :+
Ik zit ook goed bij Telfort, met datzelfde abo zonder telefonie (dat heb ik ergens anders lopen. Bij veel van de Betamax bedrijven heb je bijvoorbeeld gratis bellen naar vaste nummers voor 12 euro per 120 dagen. Ik heb ook nog een normaal telefoonnummer van ze, tegenwoordig geven ze van die niet regiogebonden nummers uit wat jammer is).

Wat ik wel zou willen is televisie (on demand en live) over ip. Ik kijk veel via uitzendinggemist op mijn NMT. De mpeg4 streams van RTL zijn van goede kwaliteit (zijn beter als wat op RTLgemist staat), de publieke zijn wat minder (volgens mij wel pas wat beter geworden) en SBS, NET5 en Veronica zitten er een beetje tussenin.

Ik denk dat Tele2 hier wel meer mee gaat doen (nu ze BBNed hebben overgenomen kunnen ze wat ze al hebben laten resellen) en ik zag ook pas een nieuwsbericht dat ze op de reguliere kabel willen.

[ Voor 79% gewijzigd door Marzman op 19-07-2010 13:38 ]

/▌

• aangeboden
  • Laatst online: 18-07 20:23
Weg met spam

[ Voor 95% gewijzigd door Equator op 18-04-2011 06:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:28:
Boeit dat de TS?

Hij heeft het alleen over prijs en noemt 4Mb/s abo's. Als je 10Mb/s van de 20Mb/s haalt is dat nog altijd ruim meer...

Oslik blyat! Oslik!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

dion_b schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:49:
[...]

Boeit dat de TS?

Hij heeft het alleen over prijs en noemt 4Mb/s abo's. Als je 10Mb/s van de 20Mb/s haalt is dat nog altijd ruim meer...
lol :) mod was ook nog niet helemaal wakker? :p toch reageren op een oud topic?
Pagina: 1