Partitie herstellen

Pagina: 1
Acties:

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste Tweakers,

Doordat ik bij de installatie van Linux mijn externe HDD deels verkracht heb (installatie niet eens gelukt uit eindelijk) doordat ik verkeerde knopjes heb ingedruk e.d. was mijn partitie op mijn externe HDD weg.

Voordat ik Linux wilde installeren

E:\ (Elements) (890GB)
[b]I:[/b] (Linux) (50GB)

Dit was dus mijn situatie voor de installatie, na de (mislukte) installatie kwam ik terug met dit:

Linux VLM(oid) (1TB)

Nu heb ik met TestDisk mijn elements partitie deels kunnen terughalen, hij staat inmiddels weer als E:\ herkent echter krijg ik als ik hem wil openen een melding dat deze beschadigd / onleesbaar is, zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/l46wveo1_prscr1p.png

Zelf ben ik al dus tot zover gekomen, echter zou ik graag een laatste duwtje in de goede richting willen hebben om het laatste probleem op te lossen. Er staat helaas veel belangrijke data op. :(

Alvast enorm bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Denk dat je beter eerst even kan kijken om dmv data recovery de belangrijke data er nog vanaf te krijgen, en pas daarna gaan prutsen met testdisk en andere programma's die naar je schijf schrijven. Zie ook Thematopic: Datarecovery

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Thanks. Inmiddels heb ik de bestanden terug gevonden met Active Partitionrecovery. :-) (Daarvoor al met testdisk zitten kloten). Nu ben ik dus van alle bestanden een disk-image aan het maken (duurt vrij lang, 100GB van de 931GB op het moment). Alle bestanden heb ik veilig teruggekregen al met TestDisk. Alleen is de partitie een raw en geen ander NTNS.

Dan heb ik vast de backup zodat ik wat veiliger kan experimenteren.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Als je backup straks gewoon werkende bestanden bevat dan zou ik als ik jouw was gewoon die HDD weer naar NTFS formateren en klaar weer ;)
Hopelijk weet je nu wel hoe belangrijk het back-uppen eigenlijk is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal