Wubi in Windows 7 - Ubuntu wilt niet "door" booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo GoT'ers!

Ik heb een probleem met Wubi. Alles gaat perfect, de installatie van wubi gaat zonder problemen, na rebooten kan ik ubuntu selecteren, maar daarna blijft hij hangen in het opstart scherm. (zwart scherm met cirkel uit 3 stukken met 3 bolletjes :P)

Ik heb al geprobeerd om wubi in compabiliteits modus te draaien (XP SP 0/1/2/3 en Vista SP 0/1/2), ik heb bij elke mogelijkheid geprobeerd als administartor en zonder administartor uit te voeren. Maar niks lijkt te helpen.

Zou iemand mij kunnen met dit probleem? Ik zou zo graag Ubuntu eens een keer willen uitproberen. VPC ook al geprobeerd, maar dit werkte niet naar mijn zin (geklooi met resoluties in VPC)
Mijn specs:
Core 2 Due e8400
GTX 275
MSI P45 NEO2-FR
Windows 7 build 7100
EDIT:
Naar aanleiding van de post hieronder.
Ik heb geprobeerd Ubuntu 9.10 te instaleren.

Met vriendelijke groet,
Trip.X

[ Voor 5% gewijzigd door eXtink op 11-11-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Welke versie Ubuntu probeer je te installeren? Versie 9.04 of 9.10 (Het is niet vergelijkbaar met Wubi 9.10 installatie faalt onder Windows 7)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Ik was bezig met versie 9.10 en het is zeker niet vergelijkbaar met het andere topic.
Het probleem bij mij is dat Ubuntu vastloopt, nadat ik hem in de boot manager heb geselecteerd, op het punt waarbij windows 7 de vlag te voorschijn komt (nadat de bios is geladen)
Ik heb hem al eens een keer 2 uur aan laten staan, dus ik neem aan dat ik genoeg geduld heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Trip.X schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:07:
Ik was bezig met versie 9.10 en het is zeker niet vergelijkbaar met het andere topic.
Het probleem bij mij is dat Ubuntu vastloopt, nadat ik hem in de boot manager heb geselecteerd, op het punt waarbij windows 7 de vlag te voorschijn komt (nadat de bios is geladen)
Ik heb hem al eens een keer 2 uur aan laten staan, dus ik neem aan dat ik genoeg geduld heb :P
Degene is het andere topic had problemen met versie 9.10 onder Windows 7 en kon wel 9.04 installeren. Misschien een optie voor jou, je kan 9.04 gewoon binnen Ubuntu updaten naar versie 9.10...

• eXtink
  • Niet online
Helaas werkt 9.04 ook niet. Ik kom wel net iets verder, het laad scherm van ubuntu is weg en dan blijf ik een zwart scherm houden.
Iemand anders die mij kan helpen?

Edit:
Ja ik heb al op Google opgezocht of iemand anders dit probleem heeft/had, maar heb dit niet kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door eXtink op 12-11-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Ik heb 8.10 geinstalleerd en dit werkt gelukkig.

Alleen rest nu mijn vraag: kan ik vanuit 8.10 ook upgraden naar 9.04 -> 9.10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Trip.X schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:10:
Ik heb 8.10 geinstalleerd en dit werkt gelukkig.

Alleen rest nu mijn vraag: kan ik vanuit 8.10 ook upgraden naar 9.04 -> 9.10 ?
http://www.ubuntugeek.com...to-ubuntu-904-jaunty.html , dit beschrijft van 8.10 naar 9.04 en het zal nu ondertussen wel mogelijk zijn om van 8.10 naar 9.10 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Dat gaat helaas NOG niet lukken.
Kan namelijk nog geen verbinding maken met mijn draadloos netwerk.
Ik heb een Eminent EM4557 n adapter, hij zou compatible met linux moeten zijn, maar ik kan geen drivers van hem op de site vinden.
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:50:
[...]

http://www.ubuntugeek.com...to-ubuntu-904-jaunty.html , dit beschrijft van 8.10 naar 9.04 en het zal nu ondertussen wel mogelijk zijn om van 8.10 naar 9.10 te gaan..
Direct upgraden wordt officieel niet ondersteund. De officiele wijze is om te upgraden van 8.10 naar 9.04 en dan naar 9.10..
Wel kan je je home folder backuppen en dan een fresh install doen.
To avoid damaging your system, upgrading should only be done from one release to the next release (e.g. Ubuntu 9.04 to Ubuntu 9.10) or from one LTS release to the next (e.g. Ubuntu 6.06LTS to Ubuntu 8.04LTS). If you wish to 'skip' a version, you can backup your data and do a fresh installation, or progressively upgrade to each successive version. For example, to upgrade from Ubuntu 8.10 to Ubuntu 9.10, first upgrade to 9.04, then upgrade 9.04 to 9.10.
Pagina: 1