• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Om films te kijken en games te doen wil ik een beamer. Echter heb ik totaal geen verstand van die dingen. Ik kan ze aansluiten; meer niet.

Daarom had ik een paar kleine vraagjes;
Welke merken zijn goed als je op een budget bent?
Is een resolutie van 1280x1024 of een andere hoge widescreen resolutie handig?
Waar moet ik nog meer op letten qua beeldkwaliteit (geluid ga ik toch over fatsoenlijke speakers draaien)?

En nee, dit is geen som op je vragen en verwacht wat van GoT, ik probeer hier echt iets van te leren. Zelf heb ik altijd gewerkt met acer beamers. Ze worden loeiheet en de fans maken te veel lawaai. Voor de rest heb ik er te weinig verstand van.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 21:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Met het topic [Projectie] HD-ready projectoren kun je al enige informatie op doen wat betreft beamers. Ook kwam ik deze post tegen waar je ook het een en ander aan informatie uit kan halen.

Wat betreft beamers ben ik daar niet helemaal in thuis. Wat betreft welke beamer je voor welk geld moet halen durf ik niet te zeggen. Wel wat betreft de resolutie. Dit moet je op je eigen wensen / gebruikersdoeleinden afstemmen. Kijk je graag film, raad ik je aan om op zoek te gaan naar een beamer die geen moeite heeft om een HD-resolutie uit te spugen. Zo heb ik wel eens beamers gehad die geen enkele moeite hadden met 1280x1024 maar 1280x720 weer teveel was gevraagd. En dit meer verschillende notebooks en GPU's.

Rest mij te melden dat we meer inzet verlangen, zolang je dat laat zien krijgt dit topic geen geen slotje.

Verwijderd

Epson en Optoma zijn merken met goede toestellen van 1000 tot 3000 euro.
Hoe groter je kijkt of hoe dichter je kijkt, hoe meer resolutie je nodig hebt om een mooi beeld te hebben.
Widescreen is vanzelfsprekend bij gebruik van films en tv.
Het allerbelangrijkste voor video weergave is "contrast".
Het verschil tussen zwart en wit en vooral ook het aantal grijsgradaties daartussen.
Fabrikanten geven wel steeds opgesmukte "contrast" cijfers, die met een korrel zout te nemen zijn.