Toon posts:

Nieuwe Linksys WRT610N gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik hoop dat ik hier in het juiste forum zit, want ik ben niet zo bekend met Tweakers.net. Gisteren heeft mijn pa een nieuwe router gekocht, omdat de vorige er zo nu en dan mee ophield. De keuze is gevallen op een Linksys WRT610N.

Na de doos open te hebben gemaakt viel me op dat er totaal geen handleiding / CD bij zat, wat ik wel hier en daar op internet gelezen had. Nougoed, ik de adapter aan het stopcontact hangen en de router aan de adapter aansluiten.

Het probleem is: daarna gebeurt er NIKS. Op de adapter brandt wel een groen knipperend lichtje, maar op de router gebeurt niks en ik heb ook niet het idee dat er iets gebeurt binnen de router (geen geluid, geen lichtjes, wordt niet warm, etc)

Wat doe ik in hemelsnaam fout?

Groeten,
Martijn

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:45

Ankh

|true

Terug brengen naar de zaak waar ie gekocht is? Sowieso zit er standaard cellofaan om linksys verpakkingen.
En altijd een boekje en cd. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Misschien is deze router ooit eerder teruggebracht omdat ie kapot was en heeft de winkel hem weer doorverkocht, dat kan verklaren waarom er geen Handleiding bijzit, een CD heb ik nog nooit bij een router gekregen.

Tip: Brem hem terug naar de winkel, vraag je geld terug of vraag om een nieuwe/andere.

En iemand was me weer voor toen ik aan het typen was :+

[ Voor 9% gewijzigd door donny007 op 11-11-2009 16:52 ]

/dev/null

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Nu heb ik even gezocht en lees ik in dit: Linksys WRT610N topic dat er een PDF file bij zou moeten zitten...

Voordat je verdergaat zal ik ook eerst bij de winkel informeren of het boekje/cdtje erbij hoort te zitten.

Verder: probeer je direct draadloos verbinding te maken? Het kan zo zijn dat je eerst met een kabeltje moet verbinden zodat je de configuratie kan aanpassen in de router om zo draadloos verbinding te maken.

Maar! Bel of ga eerst naar de shop :) succes!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
donny007 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:52:
een CD heb ik nog nooit bij een router gekregen.
Dan heb jij vreemde routers in je handen gehad:
Ik heb Sitecom, Sweex, D-Link, Linksys, Netgear, Asus in mijn handen gehad, en allemaal een cd-tje met installatie software erop.
Dus je kunt dat erbij verwachten.

/ontopic: terugbrengen, en om een "nieuwe" vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verder: probeer je direct draadloos verbinding te maken? Het kan zo zijn dat je eerst met een kabeltje moet verbinden zodat je de configuratie kan aanpassen in de router om zo draadloos verbinding te maken.
Ik heb op het moment de router enkel in de netspanning geprikt, en 2 uur geleden had ik de router ook alle snoertjes (modem -> router, router -> pc1 / pc2 / pc3 / pc4) + storage link aangesloten. In alle gevallen heb ik nog geen enkel lichtje op de router aan zien gaan of iets wat me doet denken dat deze router leeft..

Bedankt jongens, terug naar de winkel dan maar..

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik hoor heel graag van je wat de afloop was :D

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Meestal zit er ook wel een oranje sticker op de RJ45-aansluitpoorten.
"Use CD first" of iets in die geest. Zat die er op?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1