Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 14:03
Afbeeldingslocatie: http://thaiinternetwork.com/products/item/WL0404215.jpg

Beste Tweakers,

De nieuwe router die wij vandaag binnenkregen is alweer vollop in gebruik en ik ben er dik tevreden over!
Nu even een vraag over de opslag-functie waarvan gebruikt gemaakt kan worden via de usb-poort op de router. Op de router heb ik via deze usb-poort een stick aangesloten.
Vervolgens heb ik de schijf met bijbehorend 'scherm' toegevoegd in de router. Ook bij beheer zijn de gebruikers toegewezen aan de folder.
Nu is mijn vraag hoe benader ik deze folder? Kan dat via de internetbrowser (ik neem aan van wel) en anders via verkenner? Ik ga het liefste uit van de internet-browser zodat ik ook op andere pc's buiten ons thuis-netwerk nog gebruik kan maken van deze handige functie op de router:)
Ik heb al enige dingen geprobeerd maar het mocht niet baten.

Alvast bedankt allemaal!

Mvg,

Noury Janse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste Noury,

Wat heeft het boekje van de router je vertelt over deze functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
bobsqaud schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:50:
Beste Noury,

Wat heeft het boekje van de router je vertelt over deze functie?
Een boel, maar ook dit hielp me niet. Er zit overigens geen boekje bij maar een pdf handleiding;).
In deze handleiding stond voor zover ik zocht alleen iets over het configureren van deze opslag. Verder niets over het benaderen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zoals je zelf al zegt je moet hem via FTP benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
bobsqaud schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:52:
Zoals je zelf al zegt je moet hem via FTP benaderen.
Is het mogelijk dit via de browser te doen + kan je wat meer uitleg geven over de werking :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Er zijn verschillende programma's die dit kunnen afwikkelen en via de verkenner kun je hem ook benaderen in windows.

Op hem van buiten uit te benaderen moet je doen aan portforwarding van poort 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
bobsqaud schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:55:
Er zijn verschillende programma's die dit kunnen afwikkelen en via de verkenner kun je hem ook benaderen in windows.

Op hem van buiten uit te benaderen moet je doen aan portforwarding van poort 21
Dat programma weet ik wel voor mekaar te krijgen, maar ook deze handleiding maakt het mij niet duidelijker hoe dit forwarden werkt.
Ik voer bij naam toepassing FTP in en naar ip-adres de laatste 3 letters van mijn interne ip van het betreffende werkstation. Dit geeft een foutmelding 'overlap van poorten, wijzig uw invoer'. Enig idee?

UPDATE 22:06 - Ik heb een internetsite gevonden hoe het werkt! Even bezig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheRzr op 14-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
Portforwarden van poortnummer 21 is gedaan voor de FTP.
Uiteraard lukt het niet in een keer en wil het verbinden met het IP, Gebruikersnaam, Wachtwoord, Poortnummer (21) niet lukken.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
De Forwarding moet dan zijn

Ipadres router binnen op poort 21 naar buiten naar een specifiek adres of 0.0.0.0 zodat alles wordt geaccepteerd. Dus als je buiten je huis erbij wil connect je naar het Wan adres van je router op poort 21 en je wordt dan geforwarded naar de usb stick die aangesloten zit op je router.

Edit: betreft het inloggen op de FTP dat kun je volgens mij wel ergens in de router instellen. Probeer anders eens de inlog van je router uit.

[ Voor 18% gewijzigd door bobsquad op 14-10-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar heb je die naar geforward?, welk ip gebruik je (intern/extern) en hoe jest je het (intern/extern)
intern je exterene ip adres adres bereiken wordt vaak niet ondersteund, (dat is net zoiets als proberen aan te kloppen op je voordeur terwijl je al binnen staat met de deur dicht)

post eens wat meer info, (e.g. screendumps van je instelingen ?)

imho moet die natuurlijknaar de router zelf geforward worden, niet een werkstation.
staat de ftp server wel aan ?

Iperf

Pagina: 1