Toon posts:

Niewe kaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe videokaart voor mijn pc.
Ik heb op dit moment een oude radeon x1650 er in zitten maar wanneer ik BF2 wil spelen krijg ik nog steeds lagstoten (laagste resolutie).
Mijn budget is 50 - 70/80 euro, de kaart hoeft niet bf2 op de hoogste resolutie te trekken maar medium zou wel prettig zijn :)
Ik heb er geen fluit verstand van dus vandaar dit topic.

Alvast bedankt =)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 13:13
Welkom op GoT. :w

Ik denk niet dat je de FAQ hebt gelezen, klik even hier.
quote: videokaartFAQ
Woord vooraf
Als je dit bekijkt en enorme lappen text ziet, kun je je afvragen of er niet een simpele kant-en-klare oplossing bestaat. Het antwoord daarop is "nee". Bovendien is dit Gathering of Tweakers - we verwachten van een tweaker dat je de moeite doet je in te lezen als je met een vraag zit. Het heeft dan ook geen enkele zin om een topic te openen zonder aantoonbaar zelf alles wat hieronder staat nagelopen te hebben, zo'n topic gaat zonder pardon met een verwijzing hierheen dicht :o
Thanks..

[ Voor 61% gewijzigd door the-edge op 11-11-2009 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik net door zitten spitten :),
Maar zoals ik al zij begrijp ik niks van die rare codes die ze geven bij de specs van een kaart.
Ik kan ze wel gaan vergelijken maar dan kies ik voor de kaart met de hoogste cijfertjes, geen flauw idee of dat dan ook goed is!

edit:
Zelf was ik uitgekomen op de GeForce 8600 GT met 256MB DDR3.
Het geluid en stroomgebruik van de nieuwe kaart doet er niet zoveel toe. PC maakt toch al herrie en stroomgebruik zit ik niet mee, dus dat mag alle kanten op varieren.
Qua overclocken, is niet nodig, snap ik toch niet.

Ik hoop dat het zo wel compleet genoeg is..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 12:24 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Specificaties zeggen zeer weinig en daar moet je dus niet/nauwelijks op letten. Sure, als alle kaarten 512MB of 1 of 2GB hebben moge het duidelijk zijn dat een kaart met 32MB niet meer mee kan komen ;) maar het aantal shaders bijvoorbeeld zegt niet zoveel omdat shaders van Ati en Nvidia anders werken (en evenveel shaders op een Nvidia en Ati kaart dus niet dezelfde performance geven). Zelfde geld met kloksnelheden (verschillende cores/typen geheugen gaan er anders mee om). Hoe je dan nog wèl kan zien hoe een kaart scoort? Door benchmarks te bekijken :)

Voor het budget van 50-80 euro zijn de HD4770 en de HD4850 misschien nèt te duur maar als je die zou nemen zou dat zeker prima zijn (HD4770 presteert net iets minder dan de HD4850 maar is veel zuiniger). Wat zeker in het budget past is een HD4670, die is ook een stuk sneller dan je huidige kaart en dan de 8600GT (maar dus wel echt een niveautje onder de HD4770/4850)

En eens met wat hieronder gezegd wordt. Als je nog op een p4 zit heeft een HD4850 misschien helemaal geen zin. Ook is de resolutie van je scherm relevant, om op 2560x1600 te gamen heb je een veel krachtigere videokaart nodig dan op 1280x1024 natuurlijk ;) meer dan drie keer zoveel pixels om te renderen.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 11-11-2009 12:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk ook eens in het Vraag en aanbod asortiment.
Wat zijn de rest van je systeem specificaties, misschien is je cpu wel een bottleneck

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om te beginnen; Welkom op GoT :)
Neem inderdaad **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door.
Cijfertjes in typeringen zeggen inderdaad niet bijster veel, hooguit hoe de kaart zich verhoudt tot een andere uit verder dezelfde serie, maar niet meer dan dat.
Daarom doe je er verstandig aan op zoek te gaan naar benchmarks. Kijk wat binnen je budget valt en kies daar de snelste kaart uit.
Dit topic ga in elk geval sluiten, omdat je deze dingen prima zelf uit te zoeken zijn door naar benchmarks te zoeken voor de voor jou relevante applicaties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.