[JAVA] jLabel met paintcomponent

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik wil op een image, lijnen tekenen. De image's zijn gewoon jLabels met een setIcon.
De images staan op hun beurt weer in een jPanel. Nu is het de bedoeling dat op de images een lijn wordt getekend. Nu kan ik helemaal niets vinden over het tekenen op een jlabel.

Iemand die me de juiste richting in kan schoppen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

JLabel is gewoon een JComponent. Je kan dus een subklasse• maken van JLabel en de "public void paintComponent(Graphics g)" overriden. Hierin kun je alles met je Graphics object doen. Zolang je maar niet vergeet nog de originele paintComponent van je superklasse aan te roepen, anders zal die functionaliteit niet meer werken.

• Dit kan ook een anonieme subklasse zijn, het ligt o.a. aan hoevaak je hem nodig hebt en hoeveel code het is.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Helemaal niks? Als ik "draw on jlabel" intyp in google dan krijg ik echt ladingen tips. Ook zijn er SUN tutorials te vinden hoe dit soort zaken werk. Sorry, maar roepen dat je echt niks kan vinden is of niet waar, of je hebt echt niet goed gezocht. Dit is in principe gewoon manual werk. Dat opzich is niet zo heel erg maar alleen roepen "ik kan het niet vinden, schop me ff in de juiste richting" zonder meer informatie is hier not done.

Je opent ook nog eens je topic dubbel: [JAVA] jPanel met paintcomponent. Daar probeer je ook te tekenen op een jpanel maar zeg je dat het niet lukt. Je geeft daar echter wel wat meer info ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 11-11-2009 08:58 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.