Ik wil graag op een aantal images die allemaal in een panel zitten wat lijnen tekenen.
Om te beginnen dacht ik laat ik eerst maar wat lijnen zetten in een Jpanel. Op het moment dat ik alles vanuit scratch scrhijf gaat het goed, ga ik het echter combineren met de code van netbeans dan snap ik en netbeans er niets meer van.
- Een lege jPanel genaamd jPanel2.
De classe Draw:
Die Override methode wordt nooit uitgevoerd. Maar vanuit een constructor die methode aanroepen lukt ook niet. Wie/wat/waar gaat er mis?
Om te beginnen dacht ik laat ik eerst maar wat lijnen zetten in een Jpanel. Op het moment dat ik alles vanuit scratch scrhijf gaat het goed, ga ik het echter combineren met de code van netbeans dan snap ik en netbeans er niets meer van.
- Een lege jPanel genaamd jPanel2.
code:
1
2
3
4
5
| private void SetLine() { Draw line = new Draw(); jPanel2.add(line); } |
De classe Draw:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| public class Draw extends JPanel { @Override protected void paintComponent(Graphics g) { super.paintComponent(g); this.setBackground(Color.green); g.setColor(Color.black); g.fillRect(25, 25, 30, 100); } } |
Die Override methode wordt nooit uitgevoerd. Maar vanuit een constructor die methode aanroepen lukt ook niet. Wie/wat/waar gaat er mis?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl