Situatie:
Ik was iets aan het installeren en tijdens de installatie ben ik gaan eten. Toen ik terug kwam, ervan uitgaande dat de screensaver zou draaien, was mijn sherm zwart met alleen mijn muis erop.
Nix werkte meer en enige soelaas was op de reset knop op de pc drukken.
Tijdens de restart zag ik opeens rare strepen door mijn boot screen heen. En dan op het moment dat je bij het inlog scherm zou komen van Windows valt er niets meer uit te halen en enige uitkomst is dan opnieuw opstarten of hard uitzetten.
Bij een restart en je kiest voor veilige modus ziet er alles gewoon prima uit en heb ook video drivers hierin opnieuw geinstalleerd.
Een uur uit gestaan en toen weer opgestart en het leek alsof alles het weer normaal deed. Heb van alles en nog wat gestart en kon alles doen en enkele spelletjes gespeeld als test. Ook na een tijdje leek het niet alsof het scherm opeens slecht werd ofzo wat zou kunnen lijken op een overhitting van videokaart.
Volgende ochtend werkte ook alles (ik zelf was er niet bij toen) en na een tijdje, tijdens het backuppen van gegevens (just in case
), werd het scherm roze met flikkerende 'artifacts' en toen opeens weer niets aan de hand. Dit was puur alleen tijdens het overzetten van data naar een andere schijf.
Uren aangestaan en verders geen problemen meer.
Ik kom thuis en start hem op en het was weer raak en wa meteen te zien aan het boot screen met strepen.
Dus ik hoop en betwijfel of het mijn videokaart is.
Technische zaken:
Intel© Conroe E6600
Asus P5W DH Deluxe
XFX nVidia 8800 GTS 320MB
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12
WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0)
Chaintec CFT-500A
Windows XP Pro SP3
Opties die in mijn ogen het probleem kunnen zijn:
Hieronder de screenshots (excuses voor kwaliteit want ze zijn met camera gemaakt
):
Startscherm van boot:
Loading Windows:
Login voor Windows:
Optie restart:
Velige modus:
Veilige modus in Windows:
Wat ik wilde vragen of iemand mij meer details zou kunnen geven wat er zoal mis zou kunnen zijn op basis van deze informatie en screenshots. Alle hints/tips/trucs zijn welkom!
Alvast bedankt!
Mvg,
Roy
Ik was iets aan het installeren en tijdens de installatie ben ik gaan eten. Toen ik terug kwam, ervan uitgaande dat de screensaver zou draaien, was mijn sherm zwart met alleen mijn muis erop.
Nix werkte meer en enige soelaas was op de reset knop op de pc drukken.
Tijdens de restart zag ik opeens rare strepen door mijn boot screen heen. En dan op het moment dat je bij het inlog scherm zou komen van Windows valt er niets meer uit te halen en enige uitkomst is dan opnieuw opstarten of hard uitzetten.
Bij een restart en je kiest voor veilige modus ziet er alles gewoon prima uit en heb ook video drivers hierin opnieuw geinstalleerd.
Een uur uit gestaan en toen weer opgestart en het leek alsof alles het weer normaal deed. Heb van alles en nog wat gestart en kon alles doen en enkele spelletjes gespeeld als test. Ook na een tijdje leek het niet alsof het scherm opeens slecht werd ofzo wat zou kunnen lijken op een overhitting van videokaart.
Volgende ochtend werkte ook alles (ik zelf was er niet bij toen) en na een tijdje, tijdens het backuppen van gegevens (just in case

Uren aangestaan en verders geen problemen meer.
Ik kom thuis en start hem op en het was weer raak en wa meteen te zien aan het boot screen met strepen.
Dus ik hoop en betwijfel of het mijn videokaart is.
Technische zaken:
Intel© Conroe E6600
Asus P5W DH Deluxe
XFX nVidia 8800 GTS 320MB
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12
WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0)
Chaintec CFT-500A
Windows XP Pro SP3
Opties die in mijn ogen het probleem kunnen zijn:
- Beeldscherm
- Videokaart
- Geheugen (dit had ik ergens gelezen dat ook het probleem kon zijn)
Hieronder de screenshots (excuses voor kwaliteit want ze zijn met camera gemaakt

Startscherm van boot:
Loading Windows:
Login voor Windows:
Optie restart:
Velige modus:
Veilige modus in Windows:
Wat ik wilde vragen of iemand mij meer details zou kunnen geven wat er zoal mis zou kunnen zijn op basis van deze informatie en screenshots. Alle hints/tips/trucs zijn welkom!
Alvast bedankt!
Mvg,
Roy
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H