Toon posts:

[Grafische problemen] Opeens Strepen in windows en boot

Pagina: 1
Acties:

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-04-2022
Situatie:
Ik was iets aan het installeren en tijdens de installatie ben ik gaan eten. Toen ik terug kwam, ervan uitgaande dat de screensaver zou draaien, was mijn sherm zwart met alleen mijn muis erop.
Nix werkte meer en enige soelaas was op de reset knop op de pc drukken.

Tijdens de restart zag ik opeens rare strepen door mijn boot screen heen. En dan op het moment dat je bij het inlog scherm zou komen van Windows valt er niets meer uit te halen en enige uitkomst is dan opnieuw opstarten of hard uitzetten.

Bij een restart en je kiest voor veilige modus ziet er alles gewoon prima uit en heb ook video drivers hierin opnieuw geinstalleerd.

Een uur uit gestaan en toen weer opgestart en het leek alsof alles het weer normaal deed. Heb van alles en nog wat gestart en kon alles doen en enkele spelletjes gespeeld als test. Ook na een tijdje leek het niet alsof het scherm opeens slecht werd ofzo wat zou kunnen lijken op een overhitting van videokaart.

Volgende ochtend werkte ook alles (ik zelf was er niet bij toen) en na een tijdje, tijdens het backuppen van gegevens (just in case :)), werd het scherm roze met flikkerende 'artifacts' en toen opeens weer niets aan de hand. Dit was puur alleen tijdens het overzetten van data naar een andere schijf.
Uren aangestaan en verders geen problemen meer.

Ik kom thuis en start hem op en het was weer raak en wa meteen te zien aan het boot screen met strepen.
Dus ik hoop en betwijfel of het mijn videokaart is.

Technische zaken:
Intel© Conroe E6600
Asus P5W DH Deluxe
XFX nVidia 8800 GTS 320MB
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12
WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0)
Chaintec CFT-500A
Windows XP Pro SP3

Opties die in mijn ogen het probleem kunnen zijn:
  • Beeldscherm
  • Videokaart
  • Geheugen (dit had ik ergens gelezen dat ook het probleem kon zijn)
Het beeld scherm probeer ik zelf nog uit, maar ik heb geen andere videokaart/geheugen tot mijn beschikking.

Hieronder de screenshots (excuses voor kwaliteit want ze zijn met camera gemaakt :) ):

Startscherm van boot:

Loading Windows:

Login voor Windows:

Optie restart:

Velige modus:

Veilige modus in Windows:

Wat ik wilde vragen of iemand mij meer details zou kunnen geven wat er zoal mis zou kunnen zijn op basis van deze informatie en screenshots. Alle hints/tips/trucs zijn welkom!

Alvast bedankt!

Mvg,
Roy

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je hier een screenshot kunt plaatsen kun je in ieder geval uitsluiten of het probleem bij je videokaart ligt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 18:25

Gulpener

zelluf!

Wellicht kun je eens in dit topic kijken.

De 8800 serie heeft nou niet bepaald een goede naam wat betreft levensduur..

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03 03:02

Patjeee

Ik woon in Boston MA

dit wordt een gevalletje bakken :+

• Tijgertje84
Herby schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:13:
Als je hier een screenshot kunt plaatsen kun je in ieder geval uitsluiten of het probleem bij je videokaart ligt.
Nee want ik kom niet in windows zelf aangezien ik niet eens voorbij het login scherm kom :) (zie ook foto)
Dus ik kan geen screenshots maken buiten de safe mode om.
Gulpener schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:34:
Wellicht kun je eens in dit topic kijken.

De 8800 serie heeft nou niet bepaald een goede naam wat betreft levensduur..
Gelezen en erg jammer om dit te lezen. Zeker omdat deze kaarten/serie toentertijd erg gewaardeerd werden :(

Ik heb in ieder geval uitgesloten dat het niet aan het beeldscherm ligt. Andere aangesloten en zelfde problemen.
Daarnaast hele nacht uitgestaan en net aangezet en zelfde probleem, dus ook de koeler is niet van toepassing.
Hele kast gestofzuigt en zelfde probleem dus ook dat kan het niet zijn.

Opties die voor mij nogopen staan zijn:
  • Videokaart kapot
  • Geheugen???
Toch maar eens weg laten brengen en ze op deze punten te laten controleren om te achterhalen wat exact het probleem is. Zal ook vragen of ze een andere videokaart erin kunnen stoppen om te zien of het wel daar aan ligt of niet.
Daarna zal ik eens dat bakproces uitproberen adhv die video, maar die kaart lijkt niet echt op die van mij denk ik....

Tjah als alternatief dan maar toch een nieuwe kopen en in ieder geval geen Nvidia meer |:(

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-03 19:10
Ik heb met mijn 8800 GTS 320 van Asus precies hetzelfde probleem gehad. Ik kwam alleen nog in de veilige modus en had dezelfde soort strepen. Mijn kaart heb ik uiteindelijk onder garantie opgestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had (salland). Op de factuur stond 2 jaar garantie, maar volgens de website van asus was het 3. ( was net over de 2 jaar grens) Ik heb uiteindelijk iets minder als 1/3 van de aankoopwaarde aan tegoed teruggekregen. Ik kon hem ook ter reparatie aan laten bieden bij asus (reparatie of vervanging), maar had ondertussen al een nieuwe kaart gekocht.

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11-2022
Mocht het de videokaart zijn, en geen garantie meer hebt, probeer hem dan eens een paar minuten op 200 graden in de heteluchtoven te doen. Haal wel de koeler voor die tijd eraf. Zoek anders op google even naar een (video)handleiding. Succes!

• Tijgertje84
Kaart is kapot :(
Hier mag een slotje op.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03 22:56

L3TUC3

GoT vegetable?

Wacht even.

Ik zou eerst even met XFX mailen. Zij hebben mijn 8800gts kostenloos vervangen (met dezelfde problemen). Volgens mij zat er iets van 5 jaar garantie op.

Valt te proberen!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Tijgertje84
L3TUC3 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:01:
Wacht even.

Ik zou eerst even met XFX mailen. Zij hebben mijn 8800gts kostenloos vervangen (met dezelfde problemen). Volgens mij zat er iets van 5 jaar garantie op.

Valt te proberen!
:o Thnx! Eerst dat even doen voordat ik iets bestel :)
Is geen vestiging in NL? Alleen UK vind ik contact...??

[Voor 7% gewijzigd door Tijgertje84 op 12-11-2009 17:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee