Na nieuwe installatie blijf het laadscherm bij Windows zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

• denzehh
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06-2025
Beste tweakers,

Ik zit weer is met een raar probleem.
Ik heb een pc van een kennis meegenomen om deze te voorzien van Windows7.
Het systeem draaide naar behoren op Windows Vista maar stond vol met troep.
De Windows 7 installatie verliep vlekkeloos en het installeren van bijbehorende drivers en applicatie ook.
Vervolgens de pc teruggebracht en ontvang ik 2 dagen later dat het systeem niet meer doorstart naar Windows.
PC weer thuis aangesloten en inderdaad waar het Windows laad scherm zichtbaar zou moeten worden blijft het beeld verdomd zwart.

Ik heb onderstaande dingen ondernomen om het systeem weer draaiend te krijgen.

Videokaart eruit gehaald, onboard graphics gebruikt.. zelfde probleem.
Via de Windows 7 CD de herstelmogelijkheden uitgevoerd (systeemherstel,opstartherstel).
BIOS gereset...
BIOS nagekeken.. CPU temperature stond op 81graden.. :o CPU fan vervangen en draait nu weer netjes op 28 graden.
Geheugen eruit gehaald en apart erin gestopt.. zelfde probleem..

Opstartmogelijkheden kan ik niet selecteren omdat ik niet bij dat scherm kan komen.

Vervolgens maar de belangrijke gegevens via minixp teruggehaald en op usb opgeslagen.

PC opnieuw geinstalleerd met een nieuwe Windows7 versie.
Alle drivers/applicaties e.d. weer geinstalleerd.. systeem werkt weer naar behoren.
Vervolgens reboot ik het systeem en ondervind ik weer hetzelfde probleem dat het Windows laadscherm weer niet zichtbaar is.. :(
PC weet ik zo uit me hoofd niet de specifieke eigenschappen van..
Systeem is circa 2.5 jaar oud

Dualcore E4300
1 GB DDR2
MSI moederboard
250GB hardeschijf.
Videokaart (265mb ddr2 of 3)
PCI Hauppage WinTV tuner 150.

Dingen die nog in me op komen:

Windows XP/Vista versie installeren en kijken wat er vervolgens gebeurt.
PC installeren zonder de Hauppage kaart, wellicht dat daar een conflict mee is? Desondanks dat mediacenter e.d. allemaal keurig gewerkt heeft.

Heeft iemand een gelijkwaardig probleem gehad of heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41
Ook na heel lang wachten (ca. 20-30 min) boot win7 niet door?

Iets met de bootloader?

mountainbiker

Verwijderd

Het is niet vreemd dat het windows laadscherm biij W7 lang op zwart blijft, dat heb ik hier namelijk ook. Kan overigens zo zijn dat er een externe schijf aan hangt of hardware aan vast zit die wat moeilijk doet, bij mij is dat dus m'n webcam en als ik die even aan zn staart trek start ie meteen door.

Zonder hauppage kaart booten is dus inderdaad een goed idee.

Hopelijk heb ik je in ieder geval iets aan bruikbare informatie gegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 09:45 ]

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
bug van windows 7 ???
kan zijn...

probeer XP of Vista eens.(kaal, zonder extra kaarten)

DPC Chef-kok :)

• denzehh
Heren bedankt voor jullie reacties.

Mountainbiker, het wachten van circa 20-30min helpt niet.. het systeem boot gewoon niet door.

Roy Sloof, ik heb alles al losgekoppeld en de pc geprobeerd zonder fratsen op te starten (enkel met HD).
Het probleem blijft zich voordoen het systeem start niet door.

woozyzpk, Ik heb 2 verschillende Windows7 versies geprobeerd beide leveren hetzelfde probleem op.
Wellicht dat het een bug is.. maar daar ga ik niet direct van uit.

Het installeren van XP of Vista is inderdaad een van de volgende stappen die ik ga ondernemen enkel gaat dit weer een berg tijd kosten om erachter te komen of het zich hier niet voordoet.

Gr.

• mountainbiker
Lang wachten zal ik verduidelijken.

Op een systeem waarop ik win7 geinstalleerd heb (asus M3N78-VM, geforce 8200) duurde het booten (voor installatie van chipset drivers) met een fresh install ook heel lang. Nadat de chipset drivers geinstalleerd waren was de boottijd normaal.

mountainbiker

Verwijderd

Misschien zou je het hele riedeltje nog eens in veilige modes kunnen proberen, dan laadt het systeem alleen de nodige drivers in het geheugen om te kunnen draaien.

• denzehh
mountainbiker,

ik zal het vanavond is proberen het systeem nog langer aan te laten staan...

Roy Sloof,

Het opstarten in een willekeurige modus via F8 lukt niet omdat ik daar niet kom =)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

ResuCigam

BOFH

denzehh schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:21:
Heren bedankt voor jullie reacties.

MRoy Sloof, ik heb alles al losgekoppeld en de pc geprobeerd zonder fratsen op te starten (enkel met HD).
Het probleem blijft zich voordoen het systeem start niet door.
Dus je hebt de Hauppage TV kaart er al uit gehad?

We do what we must because we can.

• mountainbiker
Aanvullend, ga in de bios en zet alle overbodige meuk uit. floppy, parallele en seriele poort, sound enz. alles wat niet wordt gebruikt.

mountainbiker

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Bij het lezen van deze post dacht ik opeens, dat heb ik ook wel een sgehad bij mijn HTPC. Dan zie ik alleen een mousepointer en blijft de rest van het scherm zwart. Een reboot helpt meestal wel. Wat de oorzaak is weet ik niet. Maar ik kan er mee leven voorlopig, zeker vanwege het feit dat het een test-versie is ;)

Is het een originele windows 7?

• denzehh
Hallo ResuCigam,

Klopt de Hauppage kaart heb ik er al meerdere uitgehaald.

mountainbiker,

ook dat heb ik al geprobeerd zoveel mogelijk uitgeschakeld maar ook dat verhelpt mijn probleem niet.

mcsluis,

Ik zie mijn mousepointer ook niet, dus ga er vanuit dat jij een ietwat anders probleem hebt ondervonden.
Het is geen originele Windows 7 versie.
Maar heb 2 verschillende versies geprobeerd.. beide leveren hetzelfde probleem op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is geen originele Windows 7 versie.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Op GoT mag je geen hulp vragen voor minder legale software. Sowieso, waarom open je een topic in een hardwaresubforum terwijl er geen enkele aanwijzing is dat dit geen softwareprobleem is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.