• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Vervolg op: bestanden inladen werkt niet

Excuses voor gestelde vraag, maar ik zit nog steeds met een probleem. Ook in Magix Video Pro X hapert en schokt het filmpje in de previewmodus, waardoor het trimmen van het filmpje en het inschatten van kwaliteit etc erg lastig is. Ik heb de MPG2 en MPG4 codecs in Magix al geupdate, als ik er een MPG4 filmpje van maak speelt ie wel gewoon goed af in WMP Classic of VLC, net zoals ook het onbewerkte materiaal in WMP Classic.

Hoe kan ik dit oplossen? Hij gaf zelf al aan dat op halve resolutie de weergave mss beter was, maar dat helpt niks, ook niet als ik hem op low resolution afspeel. Updaten of Device presets downloaden werkt pas als je een volledige versie hebt ipv een trial. Ik wil gewoon het filmpje normaal af kunnen spelen in een videoprogramma zodat ik de filmpjes kan gaan bewerken en monteren.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Iedereen wil tegenwoordig voor een euro op de eerste rij zitten :)

Als je je de volledige versie niet kunt veroorloven zul je het met minder moeten doen door bv te gokken op een goed resultaat. Probeer anders een opensource alternatief

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• averagegamer
Neej, daar heeft het helemaal niks mee te maken, ik probeer de trial omdat ik eerst wil weten of het programma wel werkt. Ik heb al heel veel gezeik gehad met Windows XP en drivers, nu lijkt de hardware goed te zijn met Windows 7, maar in 3 programma's is er iets mis met de weergave van de filmpjes en ik wil dat graag oplossen zodat ik software kan kopen die werkt en dat is nog niet gelukt, dus graag hulp hoe ik de filmpjes goed afgespeeld krijg in videosoftware.

• averagegamer
Kan het aan de videodriver liggen? Lijkt me zelf raar, omdat de filmpjes wel onbewerkt in WMP Classic afspelen, maar hoe kan ik dit probleem oplossen zodat ik in een videoprogramma de preview soepel loopt, in Magix, Corel en Nero werkt het dus niet op dit moment.

Verwijderd

Probeer het eens hier: http://www.magix.info/nl/...o/200-software-bediening/

Ik heb even snel reviews gescand en wat mij opvalt is dat iedereen zeer enthousiast is over de werking van het pakket. Het zou dus gewoon goed moeten gaan. Blijkbaar maakt Magix geen gebruik van de juiste codecs. Probeer er eens achter te komen of je magix kunt dwingen bepaalde codecs te gebruiken? Probeer ook nog eens een ander pakket en kijk of het daarmee wel lukt!

• averagegamer
Ik heb al drie pakketten geprobeerd, Magix, Corel Videostudio en Nero Vision en overal hetzelfde probleem, in Corel laad ie de bestanden niet eens, maar geeft een foutmelding, terwijl er onbewerkt niks mis mee is als ik het afspeel op tv of in WMP Classic. Ik snap alleen dus niet wat. Ik wil mijn Video Driver gaan downloaden, maar ik hoop dat dat geen kwaad kan. Ik kan echter alleen de driver voor de ATI Radeon HD 3600 series vinden, niet de 3650, hoort die bij die 3600 series? Ik heb de ATI Mobility Radeon HD 3650. Of moet ik de ATI Mobility Radeon HD 3000 series hebben? Het rare is dat er verder geen problemen met de videokaart lijken te zijn en KLite 5.4.0 codecs heb ik ook al geinstalleerd.

Drivers: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorige topic leek me toch duidelijk? Mogelijk mis je hier en daar een update in de software om met AVCHD bestanden te werken, WMP Classic kan zo'n beetje alles 'out of the box' gewoon afspelen, maar daar kunnen de 3 pakketten niets mee.

En waren het dus 3 'gedownloade' pakketten, houd het snel op hier :)

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 10-11-2009 16:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• averagegamer
SinergyX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:49:
Vorige topic leek me toch duidelijk? Mogelijk mis je hier en daar een update in de software om met AVCHD bestanden te werken, WMP Classic kan zo'n beetje alles 'out of the box' gewoon afspelen, maar daar kunnen de 3 pakketten niets mee.

En waren het dus 3 'gedownloade' pakketten, houd het snel op hier :)
Neej, gewoon legaal, maar ik heb een trialversie en ik snap ook wel dat er ergens software mist, maar ik heb dus geen idee welke software er mist en waar ik die vandaan moet halen, dus als je me dat kan vertellen dan ben ik je heel erg dankbaar en kan het topic dicht, want ik heb mn vragen toch best wel duidelijk gesteld en toegelicht met informatie volgens mij en heb al een paar keer dezelfde vragen gekregen ;)

• averagegamer
Ik heb de HD 3000 series van Ati Mobility geinstalleerd en als ik in Magix dubbelklik op een .mts videobestand dan zegt ie:

This file may not be suitable for framebase editing.

Our recommendation is to automatically convert this file. This wil result in smoother frame-based editing and faster processing of your source material.

Als ik hem dan convert speelt ie wel goed af, maar dat duurt behoorlijk lang voor 1 filmpje en ik weet niet wat ie precies converteert, maar grote kans dat er kwaliteitsverlies optreedt.

Is het dan echt zo ingewikkeld om je videomateriaal gewoon normaal af te kunnen spelen in zo'n programma?

• RedFox
  • Laatst online: 21:39

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Misschien is het handig om van te voren uit te zoeken of een .mts bestand uberhaupt wel ondersteund wordt door het programma dat je probeert.
Bij Magix Video Pro staat bijvoorbeeld:
Supported import formats:
Video: AVI, DV-AVI, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, MXV, MJPEG, QuickTime, WMV(HD)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• averagegamer
Ow, ik had ergens gelezen dat Magix ook .MTS ondersteunde :S maar dat klopt dan dus niet, nou ja, in Nero Vision werkt het ook niet, maar kan dus door CPU ipv GPU berekening komen, in Videostudio 11 worden de bestanden niet eens ingeladen, Adobe Premiere Elements trial download werkt niet, dan ga ik nog maar eens een ander programmaatje proberen. Bedankt in ieder geval! Is het trouwens niet zo dat .MTS mpg-2 of mpg-4 is, dat dacht ik namelijk wel.

[ Voor 9% gewijzigd door averagegamer op 10-11-2009 21:57 ]

• averagegamer
Ik weet wel zeker dat dat het niet is, dat zijn gewoon de standaard extenties, maar MTS zal wel de native vorm zijn van Canon ofzo, maar het is vast gewoon MPEG, kan me niet voorstellen dat een camera als dit niet te gebruiken is met zulke bekende software, en als hij het bestand niet kon verwerken zoals je zegt dan zou hij het hele filmpje niet afspelen (ook niet haperend) en zou ie het hele bestand niet herkennen, zoals in Corel Videostudio. Het zal dus toch wat anders zijn, maar ik snap niet wat ie convert, of dat kwaliteit scheelt en of het niet makkelijker kan.

• RedFox
  • Laatst online: 21:39

RedFox

Heb je een OV ofzo?

averagegamer schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:57:
Ow, ik had ergens gelezen dat Magix ook .MTS ondersteunde :S maar dat klopt dan dus niet, nou ja, in Nero Vision werkt het ook niet, maar kan dus door CPU ipv GPU berekening komen, in Videostudio 11 worden de bestanden niet eens ingeladen, Adobe Premiere Elements trial download werkt niet, dan ga ik nog maar eens een ander programmaatje proberen. Bedankt in ieder geval! Is het trouwens niet zo dat .MTS mpg-2 of mpg-4 is, dat dacht ik namelijk wel.
mmm, je hebt gelijk, excuses. MTS is avchd wat weer mpg-4 is (als is het goed heb) en het zou ook moeten werken.

Wat ik wel bijvoorbeeld hier lees is dat het bewerken van dit soort bestanden erg zwaar is. Je zegt ook dat bij magix je wel gewoon je filmpje te zien krijgt, maar dat hij schokt. Misschien is het allemaal wat te zwaar voor je computer.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• averagegamer
RedFox schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:13:
[...]

mmm, je hebt gelijk, excuses. MTS is avchd wat weer mpg-4 is (als is het goed heb) en het zou ook moeten werken.

Wat ik wel bijvoorbeeld hier lees is dat het bewerken van dit soort bestanden erg zwaar is. Je zegt ook dat bij magix je wel gewoon je filmpje te zien krijgt, maar dat hij schokt. Misschien is het allemaal wat te zwaar voor je computer.
Geen probleem hoor ;)

Nee, dat is het niet, want na converten werkt het wel, onbewerkt in WMP Classic werkt het, afgerond als AVCHD-filmpje werkt het, en ik heb van genoeg mensen te horen gekregen dat mn pc er goed genoeg voor is.

Is er nou echt niemand op dit slimme forum vol experts die weet wat er scheelt en hoe ik het oplos? :'(

• averagegamer
Op google blijken er veel mensen met problemen te zetten met .mts, omdat het een vrij nieuwe extentie is, converten is denk ik de beste optie. Ik zit erover te denken deze converter te gebruiken: http://download.cnet.com/...4-10916061.html?tag=mncol Kan iemand me vertellen of dat kwaliteitsverlies of andere nadelen heeft?

Verwijderd

Ondanks dat ik geen mod ben in FV ga ik je toch verzoeken om je posts te editten ipv een nieuwe te plaatsen. Je hebt het voor elkaar gekregen om in dit topic 4x 2 posts achter elkaar te plaatsen en dit is not done volgens het beleid!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En ik ben wel mod in dit gedeelte en benadruk wat mig29 zegt. Een post is editable, en je hoeft dus eigenlijk nooit een 2e post te plaatsen onder je eigen post.
Dit voorkomt dat je je topic kan kicken binnen 24 uur, wat we niet graag willen jij nu wel doet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1