• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb sinds kort Windows 7 (64bit), onder andere omdat bij XP de drivers niet goed waren waardoor het HD videomateriaal wat ik van mijn Canon HF200 haalde niet vloeiend afspeelde, zowel onbewerkt als als afgerond videobestand niet, dat haperde heel erg. Nu heb ik dus Windows 7 erop staan (Acer 6530G, AMD Turion 64 X2 RM-70 2GHZ, 3GB RAM DDR2, ATI Mobility Radeon HD 3650) en ik heb Ulead VideoStudio 11 en Nero Vision geprobeerd, maar ik kan de .MTS bestanden niet inladen.

Als ik het probeer in Ulead VideoStudio 11, dan ziet ie de bestanden die ik naar mn harde schijf gekopieerd heb vanaf de memorystick in de cardreader niet wanneer hij ingesteld staat op all formats, hij ziet hem pas als ik hem op all files zet, maar als ik het bestand dan aanklik dan komt er een foutmelding "can't open file, File Format Mismatch, 16803:1:3". Volgens mij is er in mn camera niks veranderd qua instellen en in XP kon ik de bestanden in ieder geval nog wel inladen.

De bestanden worden automatisch als VLC (mediaspeler) bestand herkent, maar daar kan ik ze niet in afspelen, dan hapert hij ontzettend, eigenlijk zie je alleen een paar stilstaande beelden ipv een filmpje. Ik hoop dat dit ermee te maken heeft dat het onbewerkt materiaal is en niet dat ook onder Windows 7 ik mn HD-materiaal niet normaal af kan spelen op mn laptop. Wat ik nog kan herinneren toen ik er in XP een afgerond filmpje had gemaakt, weet niet meer welke extentie, maar toen haperde het filmpje niet meer, maar speelde het in slowmotion af. Maar als ik de camera rechtstreeks op de tv aansluit dan speelt hij de filmpjes wel goed af.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik wil eens wat met mn camera en filmpjes kunnen doen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Dan zou ik bv Klite installeren, lijkt me gewoon een codec probleem te zijn.
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Van wat ik terugvind is .mts een mpeg4 type dus met Klite zou dat opgelost moeten zijn denk ik dan.

Edit:
Je kan altijd een programma gebruiken zoals mediainfo of gspot om te zien of de juiste codec geinstalled is door de file in 1 van die 2 in te laden.

[ Voor 52% gewijzigd door Graviton12 op 09-11-2009 14:12 ]

• averagegamer
Bedankt voor je hulp!!

Ik heb de 5.4.0 Codec geinstalleerd en de .MTS-bestanden worden nu geassocieerd met WMP Classic, en zowaar, daarin spelen ze af zoals het hoort! Dat is alvast heel mooi, dan is er niks mis met de videokaart of de drivers.

Maar het bestand inladen in Videostudio 11 geeft nog steeds dezelfde foutmelding.

EDIT: In Nero Vision kan ik hem wel inladen, maar dan hapert het filmpje weer :S

[ Voor 11% gewijzigd door averagegamer op 09-11-2009 14:32 ]

Verwijderd

Heb je Ulead volledig geupdate? Veel programma's herkennen AVCHD bestanden pas na een update. Dit ivm het voorkomen van piracy.

• averagegamer
Neej, ik heb nog niks geupdate, want ik heb een gedownloade versie. Vanuit het programma updaten kan volgens mij niet. Ik heb hier wel updates gevonden: http://www.ulead.com/tech/vs/vs_ftp.htm Maar omdat ik geen echte versie heb weet ik niet of het handig is me daar te in te schrijven om ze te kunnen downloaden.

Verwijderd

OK, ga er voor de grap eens vanuit dat ik gelijk heb en je inderdaad je versie dient te updaten vanaf de site. Wat is dan hier precies je vraag? >:)

• averagegamer
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:53:
OK, ga er voor de grap eens vanuit dat ik gelijk heb en je inderdaad je versie dient te updaten vanaf de site. Wat is dan hier precies je vraag? >:)
Of ik me daar kan registreren zonder gezeur te krijgen met een misschien niet in de winkel gekochte versie? >:)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sorry, warez bieden we op tweakers.net geen ruimte voor.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.