Toon posts:

Even nakijken van configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Verwijderd

Topicstarter
TOPIC CLOSED

Ik heb al enkele weken zitten zoeken hoe ik een deftige pc in elkaar te steek, maar heb nog enkele vraagjes..
Ook te vermelden is dat het een een game/office pc is die lang moet meegaan, de vorige ging 7 jaar mee met 2 upgrades..

Kan iemand even nakijken of deze configuratie werkt?

Dit is de configuratie die ik heb gekozen..
http://azerty.nl/winkelma...4560]=1&product[216531]=1
http://azerty.nl/winkelma...2036]=1&product[236489]=1
http://azerty.nl/winkelma...5309]=1&product[236489]=1

Ik heb reeds:
geluidskaart
scherm
muis&toetsenbord
speakers&headset

Onderdelen die ik zeker wil houden:
een HD5870 (die ik zéker wil kopen, echter apart omwille van levertijd)
DVD-brander
HDD Samsung spinpoint F3

Twijfelgevallen:

voeding

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 22:11 . Reden: zie comment (2) ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waar je zeker wat aan gaat hebben is de BBG en het daarbij horende aanschaf-topic (gemaakt voor dit soort vragen ;))

Waarin bijvoorbeeld te lezen is dat socket 1156 wat gunstiger is qua prijs en ook qua prestaties (alleen voor overklokken of bij gebruik met meerdere videokaarten is socket1336 interessanter). De standaard processorkoeler is goed genoeg als je er geen hoge eisen aan stelt, een goedkoop koelertje is genoeg als je bijvoorbeeld wat stilte wilt of licht wilt gaan overklokken en een zwaardere koeler als de mugen2 heeft vooral nut voor zwaarder overklokken. De voeding die je hebt gekozen is behoorlijk overdreven, een goede 450W moet dit al kunnen trekken als je geen gekke dingen gaat doen als een extra videokaart erbij ofzo (OCZ is wel een goede keuze).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dankje! :D

wel ik hield de mogelijkheid open van een 2de grafische kaart bij te steken later..
maar het prijsverschil tussen een i7 en i5 + moederbord ervan is inderdaad immens!
waarschijnlijk wordt het een i5 750 dan ;)
mogelijk bekeek ik enkele te oude reviews ;)
maar een voeding van 450 watt.. ik geloof dat hd5870 + i7 + mobo meer trekt?

even mn post editen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 21:20 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

maar een voeding van 450 watt.. ik geloof dat hd5870 + i7 + mobo meer trekt?
Nee, dat niet. Maar als je de mogelijkheid tot crossfire open wilt houden dan is een 700W inderdaad handig. De twee belangrijkste verschillen tussen de i5 750 en i7 920 is dat de i7 hyperthreading heeft, dat kan wat procentjes extra prestatie opleveren bij sommige applicaties, of voor multitasken, maar in gamen heeft dat nauwelijks effect. Daarbij heeft de i5 een turbo-functie, waarmee een core op wat hogere kloksnelheid kan lopen als dat nodig is (soort ingebouwde overklok) dus dat is ook mooi meegenomen.

Recente review ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 09-11-2009 21:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 18:17
Je hebt een 6GB triple channel geselecteerd in je winkelmandje, dat gaat niet werken (althans niet in dual channel mode). Alleen het 1366 platform (X58 + i7 9xx) ondersteunt triple channel. Je kan dus beter een dual channel setje bestellen (of in ieder geval een even aantal reepjes) van bijvoorbeeld 4 of 8 GB.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ahja idd vergeten.. heb hem net veranderd van i7 naar i5
ik zal het meteen veranderen naar dual channel

nu twijfel ik nog tussen een i5 750 en i5 860
en even een kort bijvraagje, heb ik een modulaire voeding nodig of niet indien ik later crossfire wil proberen + extra kabels nodig?

Verwijderd

Topicstarter
alles is opgezocht en ik heb m'n definitieve keuze, voeding is veranderd!
+- €200 goedkoper door tweakers.net! ;)
thx

CLOSED

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 22:13 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.