Toon posts:

Welke videokaart past het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een computer met de volgende specificaties:

Moederbord: Asus P5VD2-VM SE
Processor: Intel Core 2 Duo E6420
Grafische Kaart: Sparkle 8500GT 256 mb
Harddisk: Western Digital 500GB
Voeding: FSP ATX-300PNF 300 Watt

Mijn grafische kaart maakt sinds kort een vreemd geluid. Het zit in de koelingsfan.
Nu zoek ik zoiezo een iets sterkere kaart. Daarom dacht ik eraan om de grafische kaart te vervangen.
Ik gebruik de PC voor af en toe een spelletje (FSX) en af en toe video-/fotobewerking.
Een nieuwe en sterkere kaart vraagt denk ik meer voeding. Klopt dat?

Aan de grafische kaart wil ik maximaal 75 euro uitgeven (excl. voeding).

Welke videokaart kan ik het beste in het systeem plaatsen?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je het al in dit topic geprobeerd?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

[ Voor 23% gewijzigd door EWK op 09-11-2009 12:15 ]

Hoi!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aangezien je een vrij beperkt budget hebt zou ik op koopjesjacht gaan... Voor dat geld moet je een mooie Radeon HD4850 (misschien 4870?) tweedehands via marktplaats of t.net v&a kunnen krijgen. Dan heb je de meeste performance voor je euro's en het kost geen drol :). Snelle kaarten zouden gezien je systeem ook niet echt nuttig zijn.

/edit

Heb toevallig voor mijn broertje een soortgelijke upgrade gedaan tijdje terug. Voor een voeding ging ik toen voor de SuperB 460W van gigabyte (is prima ding, namelijk een ge-rebrande FSP 400W). Videokaart was ook een HD4850 via mplaats.

[ Voor 27% gewijzigd door SqnLdr op 09-11-2009 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Is een Sapphire 4850 Vapor X aan te raadden?
En is een 4850 beter om te kiezen dan een Nvidia GTS250?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 20:08
Ja, ik zou voor de 4850 gaan. Zeker als je 2e hands een Vapor X kunt kopen. Moet je natuurlijk wel een andere voeding aanschaffen ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 11:03
Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:48:
Ja, ik zou voor de 4850 gaan. Zeker als je 2e hands een Vapor X kunt kopen. Moet je natuurlijk wel een andere voeding aanschaffen ;).
Moet wel lukken op zijn voeding denk ik, FSP is ook gewoon een A-merk, maar vraag het nog even in het Welke voeding heb ik nodig? topic.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan ook een psu calculator gebruiken:
http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
die geeft dan een indicatie voor de voeding.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, maar toch mist de PSU-calculator wat informatie die in dat voedingen-topic staat. Namelijk of een 400W-voeding wel 400W kan leveren, over de 12V-lijn etc. Dus PSU-calculaten en dan toch even een kijkje nemen in dat voedingen-topic ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:45:
Is een Sapphire 4850 Vapor X aan te raadden?
En is een 4850 beter om te kiezen dan een Nvidia GTS250?
Waarom denk je dat de voeding dat aan kan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier al gekeken :?
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Nog los van het voedingsverhaal is behoorlijk relevant om welke resolutie het gaat. Flight sims zijn traditioneel dingen die je op grote hi-res schermen speelt, wat zich vertaalt in een noodzaak voor grotere geheugenbandbreedte en minder nadruk op rauwe GPU clock speeds. Je bent dus beter af met een tragere kaart met veel bandbreedte dan een snellere kaart met weinig bandbreedte (zoals je nu hebt).

Maar goed, het is niet de bedoeling dat we hier het wiel opnieuw uitvinden. Begin eens met de info te lezen die we klaar hebben liggen. Als je dat gedaan had, had je zelf al bedacht dat reso belangrijk was en was je ook zelf op zoek gegaan naar reviews en benchmarks van mid-range kaarten in FSX.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.