[Win7] Explorer -> Details, permanent. Win7 snapt het niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
In XP kon je gewoon Apply to all folders doen. In Win7 worden je instellingen altijd overruled wanneer Windows vindt dat het voornamelijk foto's of filmpjes zijn.

Google zit nog vol van XP. Ik heb zelf al in het register gekeken. Ik dacht dat WMP misschien lelijk geintegreerd was en ik heb veel verwijzingen verwijdert. Ik weet niet precies wat ik allemaal kapot heb gemaakt. Ik gebruik WMP toch nooit.

Maar Explorer gaat nog steeds over naar Thumbnails als ik weer eens een folder met 100 plaatjes of 10 filmpjes open. Hoe kan ik nu alle bemoeizucht van Windows eruit slopen zodat ik altijd details heb in Explorer?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Sando schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:30:
In XP kon je gewoon Apply to all folders doen. In Win7 worden je instellingen altijd overruled wanneer Windows vindt dat het voornamelijk foto's of filmpjes zijn.

Google zit nog vol van XP. Ik heb zelf al in het register gekeken. Ik dacht dat WMP misschien lelijk geintegreerd was en ik heb veel verwijzingen verwijdert. Ik weet niet precies wat ik allemaal kapot heb gemaakt. Ik gebruik WMP toch nooit.

Maar Explorer gaat nog steeds over naar Thumbnails als ik weer eens een folder met 100 plaatjes of 10 filmpjes open. Hoe kan ik nu alle bemoeizucht van Windows eruit slopen zodat ik altijd details heb in Explorer?
Dit was in Vista ook al, en je hebt gelijk ik erger me ook dood aan. En heb eigenlijk nooit echt een oplossing kunnen vinden. /me houdt dit topic even in de gaten

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je bij de folderproperties onder 'customize' aangeeft dat het 'general items' zijn hoort-ie het te doen.
Hier wel, in ieder geval.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 19:56
Maar dat moet je dan voor iedere folder opnieuw doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vind dit ook mateloos irritant. Ook in XP. Ik wil helemaal geen extra multimedia informatie. Vaak zorgt dit voor een enorme vertraging of gelockte bestanden en soms zelfs tot vastlopers . Ik wil gewoon simpel mijn bestanden op naam of datum sorteren, meer niet. Maar op datum kan vaak niet en moet je via allerlei omwegen zorgen dat je op datum kan sorteren, wat windows na een tijdje weer vrolijk vergeet.

Ik zit te denken aan een alternatief programma voor explorer, maar weet nog niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tweak_dude schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:38:
Maar dat moet je dan voor iedere folder opnieuw doen :/
Gewoon de hoogste folders (bijv. de user) en het recursief doen :)
Slogra schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:38:
Ik vind dit ook mateloos irritant. Ook in XP. Ik wil helemaal geen extra multimedia informatie. Vaak zorgt dit voor een enorme vertraging of gelockte bestanden en soms zelfs tot vastlopers . Ik wil gewoon simpel mijn bestanden op naam of datum sorteren, meer niet. Maar op datum kan vaak niet en moet je via allerlei omwegen zorgen dat je op datum kan sorteren, wat windows na een tijdje weer vrolijk vergeet.

Ik zit te denken aan een alternatief programma voor explorer, maar weet nog niet welke.
Total Commander?

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 09-11-2009 10:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Wow ik dacht dat ik de enige was die er niet mee kon leven omdat ik er zo weinig over kon vinden..
Slogra schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:38:
..
Het enige alternatief waarmee ik kon leven en waar ik zelfs een poosje niet meer zonder kon (default is bijna alles kut, je moet hem wel even tweaken naar iets goeds) is Xplorer2. Vooral de tabs, panel sets en Conditionele kleurcode's deden het hem.

Maar net als de meest lame exclusief voor Windows tools is dit ook commerciëlig. Er is een gratis versie maar die is iets minder cool.

Ik heb me echter vorig jaar voorgenomen om nergens onnodig voor te betalen (behalve voor een Windows 7 Pro licentie en een Adobe Master Edition licentie). Dus nu heb ik overal Linux draaien en OSS apps op Windows.

En dus wil ik die flipping bemoeizucht van Windows Explorer eruit slopen. Kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik irriteer me hier ook helemaal suf over. Is hier nou echt geen oplossing voor? Iedere keer schakelt dat klote windows wéér terug naar thumbnails. Echt zo irritant. Wat ik ook irritant vind is dat vorige/volgende bladeren in explorer alsof je aan het browsen bent. Als ik op terug druk wil ik gewoon een map hoger potver$*(*$..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Interessant (Vista) artikel hierover:

http://thewinforums.com/t...r-settings-finally-works/

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 09-11-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb wat lopen klooien en verder gezocht daarmee, maar volgens mij gaat dat juist over het onthouden van het onthouden van hoeveel folders je wilt onthouden (nee geen typo).

Iets bepaalt dat een folder over het algemeen plaatjes, filmpjes of mp3's bevat en kiest aan de hand daarvan of je thumbnails krijgt of extra columns met info.

Het onderdeel dat daarover nadenkt moet kapot. Wat kan het zijn? Zou mooi zijn als het zoiets simpels was als het onregistreren van zipfldr.dll in XP.

-Offtopic-
WVL_KsZeN schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:30:
Wat ik ook irritant vind is dat vorige/volgende bladeren in explorer alsof je aan het browsen bent. Als ik op terug druk wil ik gewoon een map hoger potver$*(*$..
Jep.. ik wil map omhoog als ik op backspace druk. In plaats daarvan krijg ik een foutmelding dat ie de map die ik daarnet verwijdert heb niet kan vinden. DUUH
En wie wilden ze naaien door de statusbalk twee keer zo groot te maken maar de 'vrije ruimte' info te verwijderen? En wie vind het fijn om "Show more" te klikken om uberhaupt wat gegevens over je selectie te zien? En waarom bij elke file transfer op "show more" klikken ipv die setting gewoon te onthouden?

Win7 is echt een verbetering kwa stabiliteit en snelheid, maar gebruikersvriendelijkheid? Nee, alleen Minimal Home versie voor butjes is goed voor butjes.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik denk dat het tijd is voor Tweaxplorer ofzo. Jammer dat ik qua windows-dingen zo onhandig ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik dacht dat je een geniaal tooltje had gevonden maar google vindt alleen deze post van jou terug :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Nou ja, ik bedoel een explorer voor tweakers van tweakers, lijkt me tweaxplorer een mooie naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik zoek nog steeds naar explorer-fixes, maar voor de Slogra achtigen is dit wellicht interessant:
http://www.simplehelp.net...es-compared-and-reviewed/

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ah, eindelijk gevonden hoe die "feature" heet: Automatic Folder Type Discovery.
Ik ga nu proberen of dit Vista truukje in Windows 7 werkt:

How to DISABLE Automatic Folder Type Discovery

Verwijder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags\*.*

Creëer:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags\AllFolders\Shell\FolderType(String Value) = NotSpecified

Uitloggen, inloggen, voila.
Bron

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1