Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik wil graag mijn televisie gebruiken bij het bekijken van films.
Nu heb ik een oude tv, nog een beeldbuiz met alleen scart als video aansluiting :9 anyway,
Ik heb dit laatst gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.becscomputers.nl/images/BMS/Scart%20adapter.jpg

Maar had niet opgelet dat mijn videokaart een HDMI aansluiting heeft ipv S-video 8)7

nu zie ik wel dat er op de adapter een gele tulp aansluitng zit als video in/out put...
alleen is nu de vraag: Wat heb ik er voor nodig om dan mijn pc op de tv aan te kunnen sluiten?

Mijn videokaart heeft deze uitgangen:
DVI
D SUB (standaart vga)
en HDMI

Mijn tv slechts 1 :
SCART

En dan nog een vraag.
bestaat er ook een converter die D SUB/DVI/ of HDMI naar SCART kan converten?

Alvast bedankt ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Heb je al gezocht? Hit 1 op google geeft al veel info.

Daarnaast: VGA naar Scart Cable

Ze bestaan dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.suntekstore.com/images_catprod_cache/10003710/i1198902561_image.jpg

Echter, de kwaliteit is belabberd, vooral s-video en die gele tulp zijn dramatisch.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

optie twee is een tweede videokaart in je pc te plaatsen. PCI-E 1x, 16x of ouderwetse PCI. Neem een kaart van dezelfde fabrikant als je nu hebt (IVM driver issues) en klaar is kees :)

(en wat zijn dan je specs van je huidige systeem?)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel iig.
ik zal even kijken waar ik die verloop kabels kan kopen.

@M2M
Specs van me pc :

Mobo: 4core1600p35 WIFI
RAM : 2x DDR2 OCZ 2GB GOLD 800MHz
CPU: Intel Q9550
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 260 Lightning Black Edition 1792MB PCIe 16x
HDD: Samsung 1TB 7200 RPM
PSU: 550 WATT Maddog Modulair
Geluidskaart: Trust 5250

EDIT:

@Arnout
Jaa het kwaliteit zuigt enorm!
ik heb een keer met een oudere videokaart de pc op de tv aangesloten via S-video..
dat was zo erg op een beeldbuiz :) films daar in tegen konden nog wel vond ik alleen soms een flikker er door heen, had daar niet echt last van.

Nog even door sparen en ik koop een leuk LCD TVtje :9
En voor nu dan maar even mijn huidige pc monitor gebruiken, is niks mis mee, maar wou speciaal films via de tv kijken omdat een DVD film vaak een klein beeld formaat (ipv fullscreen) geeft op me 22'' monitor.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 09:26 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:52:
Nog even door sparen en ik koop een leuk LCD TVtje :9
En voor nu dan maar even mijn huidige pc monitor gebruiken, is niks mis mee, maar wou speciaal films via de tv kijken omdat een DVD film vaak een klein beeld formaat (ipv fullscreen) geeft op me 22'' monitor.
gebruik je dan wel de juiste software? (enkel dvd's afspelen op jouw systeem zou videolan best te gebruiken zijn. Geen moeilijke instellingen, geen codecs-troep, geen lastige filters en het werkt out-of-the-box). Met videolan blaas je je DVD films gewoon op naar full screen (met of zonder randjes aan de zijkant / boven / onderkant). Alles beter dan de 100 / 200% in windows media player.

-_-

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Optie 3 is een oude ATI-videokaart te kopen voor PCI. ATI's hebben meestal wel een S-video aansluiting :) en kunnen 2 schermen tegelijk gebruiken (clone modus). Ik heb helaas alleen een oude AGP ATI R9500 onder t stof liggen
Pagina: 1