[Server] Hulp samenstelling download pc'tje...

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie deskundig advies even nodig.
Ik wil graag een apart download PC'tje bouwen, op basis van de Intel Atom.

Heb een tijd geleden zo eentje samengesteld, maar weet niet als het goed was.
Zat toen op 200-225 euro ongeveer...

Een paar vereiste zijn:

* Minimaal 2GB geheugen, maar liefst 4GB (DDR1/2/3 maakt niet uit, snelheid evenmin...)
* Intel Atom CPU ?
* Aparte GPU is niet nodig, maar mag wel... (indien één platform zoals Nvidia ION).
* Een HDD van 500GB of 1TB, ligt eraan hoe de prijs is... (3 euro meer voor een 1TB en dan is de keuze gemaakt natuurlijk).
* Klein, en zuinig (niet 100% vereist), en vooral ---> STIL !

En dan niet te vergeten, een prijs die zo laag mogelijk is ten op zicht van wat je ervoor terugkrijgt...
Dacht zelf aan 200-250 euro, mag meer zijn maar dan met goede onderbouwing.

Een kans is er overigens dat ik hem ook ga gebruiken voor kleine LAN's met een groepje van 5-10 man hoogstens. Het is dus een beetje ook een server ding, maar vooral download PC'tje.

Hebben jullie tips, op- of aanmerkingen, laat het maar horen !

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor iemand met een registratiedatum uit 2007 vind ik dit wel jammer:

Kijk eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009

Speciaal gemaakt voor deze vraag.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie ook Nieuwe Zuinige Server (discussie). Als je een beetje zoekt vind je meer dan genoeg informatie om zelf aan de slag te gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 430xlkod
Vorkie schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:39:
Voor iemand met een registratiedatum uit 2007 vind ik dit wel jammer:

Kijk eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009

Speciaal gemaakt voor deze vraag.
Ik kom niet zo heel vaak op TNet dus ...
En ik vraag juist deze vraag voor extra hulp, beste beslissingen...
Tevens jou link, ik vind "Actuele totaalprijs: € 570,27" nu niet echt een prijsje gunstig in mijn oogpunt.
gambieter schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:04:
Zie ook Nieuwe Zuinige Server (discussie). Als je een beetje zoekt vind je meer dan genoeg informatie om zelf aan de slag te gaan.
Het gaat er dus juist om dat ik dit allemaal niet wil doorspitten.
Iemand met meer dan genoeg kennis hierover kan me sneller helpen dan dat ik dat allemaal lees...
Waarom dit topic anders ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

430xlkod schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:35:
Het gaat er dus juist om dat ik dit allemaal niet wil doorspitten.
Iemand met meer dan genoeg kennis hierover kan me sneller helpen dan dat ik dat allemaal lees...
Waarom dit topic anders ?
Het toverwoord is eigen inzet, dat is hier een vereiste. Wat je dus zegt is dat je geen moeite wilt doen, maar wel hoopt dat anderen dat voor je doen? Het komt erg egoistisch over.

Als jij een servertje wilt, dan moet jij daar moeite voor doen. Aan het handje wordt je hier niet gehouden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 430xlkod
Lol, ik ben zelf de laatste voor iemand anders te helpen.
Ik ben meer in de wereld van gewoon PC's, overclocken... Wil iemand daar info over, be me guest.

Ik vraag enkel nu eens info, en krijg direct dat antwoord.
Het is niet dat ik geen moeite wil doen, maar ik ga geen 123 (!) pagina's doorlezen...

In elk geval, ik heb eens wat gezocht en gedaan, en kwam op dit uit : Klik !

[ Voor 15% gewijzigd door 430xlkod op 08-11-2009 20:28 ]

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Denk dat ze bedoelen dat je in de hierboven genoemde topics je vraag stelt. Volgens het CSL Beleid mag je geen topics met dit doeleinde starten zonder toestemming.

In de topics hier voor bestemd zou je inderdaad in een keer een goed antwoord krijgen en hoef je niets door te lezen.

I don't hate you, I nothing you

• 430xlkod
Waar kan ik dan wel zo een topic plaatsen ?
Ik vind nergens een concreet onderdeel voor dit soort vragen ...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
430xlkod schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:28:
In elk geval, ik heb eens wat gezocht en gedaan, en kwam op dit uit : Klik !
Nette config inderdaad, die Celeron zit wel in een mooie 'sweet spot': sneller dan een Atom of Sempron, virtualisatie support als je een VM wil draaien, en zuiniger dan een 'normale' Athlon II of Pentium Dual Core. Ook een optie is de Athlon II 240e, qua zuinigheid vergelijkbaar, wat duurder en sneller dan de Celeron maar AM3 bordjes zijn weer wat goedkoper.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12 16:24

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

[...]

Ik kom niet zo heel vaak op TNet dus ...
En ik vraag juist deze vraag voor extra hulp, beste beslissingen...
Tevens jou link, ik vind "Actuele totaalprijs: € 570,27" nu niet echt een prijsje gunstig in mijn oogpunt.
Als je zelfs maar even de moeite zou doen om de link die een medetweaker aangeeft volledig door te scrollen zou je zien dat er onderaan nog een server staat gebaseerd op de intel Atom. Trouwens zitten er in die server van 570 euro 4 1TB schijven aan een prijs van 81 euro per stuk.

Dat je geen 123 pagina's wil lezen is begrijpelijk maar gewoon geen beetje moeite willen doen...dat is gewoon...tja... :|

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-12 22:35

M2M

medicijnman

bij deze dan nogmaals de BBG Atom setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen H360B€ 51,72€ 51,72
1Intel Desktop Board D945GCLF2D€ 64,08€ 64,08
1Kingston DataTraveler Generation 2 (G2) 4GB Geel€ 7,63€ 7,63
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 29,-€ 29,-
2Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 81,-€ 162,-
1Serial ATA Power Adapter, 4pin Molex to 2x 15pin S-ATA€ 1,95€ 1,95
ImporterenTotaal€ 316,38

Eventueel slechts 1 enkele TB schijf er in stoppen, of voor 500 GB gaan. Mag allebei.

en de forumdraad in kwestie kan (bij jouw) wel 123 pagina's zijn, maar de startpost is uit 2007. De eerste pak'mbeet 100 pagina's kun je dus sowieso skippen. Begin dan achteraan en als je een configuratie tegenkomt, lees je daar het commentaar bij (en maak je zelf een oordeel).

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 08-11-2009 21:30 ]

-_-

• 430xlkod
Dat ziet er goed uit, ik ben enkel hier meer geïnteresseerd in: Klik...

Reden, ik wil Windows 7 draaien, wel wat stripped down.
Met 4GB ram komt dat wat sneller uit, ook voor server-games te hosten beter wat teveel ram.
De 32GB stick bouw ik dan intern in voor windows op te installeren, de HDD voor storage.
Later dan mss een wissel in naar een 2TB schijf. Ik heb jaren op 250GB gezeten, en kreeg het amper vol. Zit zelf met een 1TB in me PC, en heb nog 60% over. Daarom even wat rustig aan daarmee...

[ Voor 81% gewijzigd door 430xlkod op 08-11-2009 21:53 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
430xlkod schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:51:
Dat ziet er goed uit, ik ben enkel hier meer geïnteresseerd in: Klik...

Reden, ik wil Windows 7 draaien, wel wat stripped down.
Met 4GB ram komt dat wat sneller uit, ook voor server-games te hosten beter wat teveel ram.
De 32GB stick bouw ik dan intern in voor windows op te installeren, de HDD voor storage.
Later dan mss een wissel in naar een 2TB schijf. Ik heb jaren op 250GB gezeten, en kreeg het amper vol. Zit zelf met een 1TB in me PC, en heb nog 60% over. Daarom even wat rustig aan daarmee...
Je wil een gameserver hosten en downloaden op dat ding, dan heb je I/O nodig en een lekkere vlotte CPU. Tevens wil je op de gameserver Windows 7 gaan draaien, waarom? Die staat toch alleen maar aan? Windows XP of een Linux zal je systeem nog meer performance geven voor je games.
Ga dan in ieder geval niet voor de celeron... cache is wel lekker op een gameserver namelijk.
4GB geheugen is leuk, maar met een 32bits Windows zal je hier niet optimaal gebruik van kunnen maken, hou dat in je achterhoofd.

Tevens is je startpost dus ook niet in orde, want gameserver komt nu ook bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 08-11-2009 22:01 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom zou XP (of Linux) sneller zijn dan W7? Er wordt wat meer geheugen gebruikt, dus op een oude PC met minder dan 1GB zou ik idd geen W7 draaien maar XP heeft wel slechtere I/O, netwerk performance, virtualisatie performance - dat hakt er op een server natuurlijk wel in.

Gameserver is idd wel cache intensief, dus dan eerder een Athon II (240 of 240e) of Pentium Dual Core (E6300) die hebben 2x1MB cache.

[ Voor 28% gewijzigd door Dreamvoid op 08-11-2009 22:32 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23

Thandor

SilverStreak

[...]Tevens jou link, ik vind "Actuele totaalprijs: € 570,27" nu niet echt een prijsje gunstig in mijn oogpunt.
Dat is een opstelling met vier harde schijven. Je kunt er daar dus drie van weglaten waardoor de prijs met 240 euro omlaag gaat. Zie je de laptop harde schijf als bootschijf niet zitten dan heb je zelf de keuze om die weg te laten en nog eens veertig euro te besparen.

Enfin: bekijk die BBG even. Er staan twee systemen die niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen. Zoals gezegd kun je zelf nog wat sleutelen aan de onderdelen zodat het systeem naar jouw smaak en budget is. Heb je alsnog wat vragen over de BBG kijk dan even in de [BBG Aanschaf]-topics. Je kunt in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht links vinden naar deze aanschaf topics :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.