Beste mede-tweakers,
Ik heb jullie deskundig advies even nodig.
Ik wil graag een apart download PC'tje bouwen, op basis van de Intel Atom.
Heb een tijd geleden zo eentje samengesteld, maar weet niet als het goed was.
Zat toen op 200-225 euro ongeveer...
Een paar vereiste zijn:
* Minimaal 2GB geheugen, maar liefst 4GB (DDR1/2/3 maakt niet uit, snelheid evenmin...)
* Intel Atom CPU ?
* Aparte GPU is niet nodig, maar mag wel... (indien één platform zoals Nvidia ION).
* Een HDD van 500GB of 1TB, ligt eraan hoe de prijs is... (3 euro meer voor een 1TB en dan is de keuze gemaakt natuurlijk).
* Klein, en zuinig (niet 100% vereist), en vooral ---> STIL !
En dan niet te vergeten, een prijs die zo laag mogelijk is ten op zicht van wat je ervoor terugkrijgt...
Dacht zelf aan 200-250 euro, mag meer zijn maar dan met goede onderbouwing.
Een kans is er overigens dat ik hem ook ga gebruiken voor kleine LAN's met een groepje van 5-10 man hoogstens. Het is dus een beetje ook een server ding, maar vooral download PC'tje.
Hebben jullie tips, op- of aanmerkingen, laat het maar horen !
Ik heb jullie deskundig advies even nodig.
Ik wil graag een apart download PC'tje bouwen, op basis van de Intel Atom.
Heb een tijd geleden zo eentje samengesteld, maar weet niet als het goed was.
Zat toen op 200-225 euro ongeveer...
Een paar vereiste zijn:
* Minimaal 2GB geheugen, maar liefst 4GB (DDR1/2/3 maakt niet uit, snelheid evenmin...)
* Intel Atom CPU ?
* Aparte GPU is niet nodig, maar mag wel... (indien één platform zoals Nvidia ION).
* Een HDD van 500GB of 1TB, ligt eraan hoe de prijs is... (3 euro meer voor een 1TB en dan is de keuze gemaakt natuurlijk).
* Klein, en zuinig (niet 100% vereist), en vooral ---> STIL !
En dan niet te vergeten, een prijs die zo laag mogelijk is ten op zicht van wat je ervoor terugkrijgt...
Dacht zelf aan 200-250 euro, mag meer zijn maar dan met goede onderbouwing.
Een kans is er overigens dat ik hem ook ga gebruiken voor kleine LAN's met een groepje van 5-10 man hoogstens. Het is dus een beetje ook een server ding, maar vooral download PC'tje.
Hebben jullie tips, op- of aanmerkingen, laat het maar horen !