Ik heb sinds een maand een 3e HDD erbij, die heb ik vanwege gebrek aan ruimte bovenin de kast moeten maken hij zit in de foto links bovenin op de plek waar eigenlijk een 2e cd-rom station hoort, daar heb ik m met brackets in gezet. Boven en onder de HDD is nog wel wat ruimte vrij.
De schijf is een Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
De andere 2 zijn Seagate Barracuda 7200 10, 250GB
Nu komt het probleem: ik vraag me af of het problemen op kan gaan leveren met de warmte, ook aangezien de andere 2 HDD's recht naast een fan zitten linksonderaan. (misschien schijven omwisselen???) Ik wil er namelijk binnenkort windows 7 64bit op die schijf zetten, mogelijk met raid met de andere 2 schijven. Ik wou m in Dual boot installeren, dus naast mn vista(32bit
) Als ik m in raid wil kunnen installeren, dan moet ik de raid schijf van vista wat kunnen verkleinen, is dat mogelijk?
--> gaat warmte probleem worden met OS op die schijf
--> kan ik de raid0 schijven verkleinen? (ze zijn verdeeld over de 2 andere schijven van beide 250GB)
--> kan ik dan nieuwe raid schijf aanmaken over alle 3 schijven
De schijf is een Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
De andere 2 zijn Seagate Barracuda 7200 10, 250GB
Nu komt het probleem: ik vraag me af of het problemen op kan gaan leveren met de warmte, ook aangezien de andere 2 HDD's recht naast een fan zitten linksonderaan. (misschien schijven omwisselen???) Ik wil er namelijk binnenkort windows 7 64bit op die schijf zetten, mogelijk met raid met de andere 2 schijven. Ik wou m in Dual boot installeren, dus naast mn vista(32bit
--> gaat warmte probleem worden met OS op die schijf
--> kan ik de raid0 schijven verkleinen? (ze zijn verdeeld over de 2 andere schijven van beide 250GB)
--> kan ik dan nieuwe raid schijf aanmaken over alle 3 schijven