Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit na te denken over een nieuw systeem. Ik gebruik het systeem o.a. voor regulier internet / office werkzaamheden en videobewerking. In nabije toekomst van plan een HD camera te kopen dus daar wil ik rekening mee houden.

Ik ben geen 'gamer' maar wanneer ik voor een paar tientjes een geschikter 'game' systeem kan hebben dan wil ik dat.

Ik heb de volgende configuratie samengesteld:

Moederboard: Asrock P55 Extreme s1156
Processor: Intel Quad Core i5 750
Geheugen: Crucial DDR3 1333MHz 4GB Kit
Hard disk 1: WD Caviar Black 500GB 32MB (SATAII)
Hard disk 2: WD Caviar Green 1TB 32MB
Video kaart: Club3D 4670 1GB DDR3 HDMI

Ik heb geen ervaring met het samenstellen van een systeem. Daarom sta ik open voor goeie tips. Ben benieuwd of ik onlogische combinaties van componenten gebruik, bepaalde componenten onnodig zwaar zijn of juist voor een 'beetje meer geld' een flinke stap verder kan maken .

Vraag over video kaart: Kan deze naast een scherm van 1920x1200 ook nog een extra scherm van 1280x1024 aansturen? Het grote scherm moet via DVI of HDMI en extra scherm via VGA: Is het dan mogelijk om het 1280x1024 scherm als bureablad uitbreiding dienen (zoals bij laptops)?

Alvast bedankt voor reacties

Groeten,

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gert,

Ik denk dat je qua moederbord beter een pricewatch: Gigabyte GA-P55M-UD2 kan pakken, bespaart wel weer 30 euro omdat je er geen crossfire in zet :)

Met vriendelijke groet,

Fishticks.

edit: P.S.: dat laatste wat je zei kan wel d.m.v. een DVI-VGA connector. Heb ik thuis ook :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.