Windows 7 installeren maar bestanden willen houden ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:13
hallo,

misschien een domme vraag,

maar ik wil windows 7 installeren, ik heb nu XP maar wil dus schone install doen, XP geeft steeds foutmeldingen etc.

maar ik zit even met een probleem, ik wil mijn Mijn documenten bestanden, en alles eromheen bewaren, maar alleen de mijn documenten map[ is 130gb, kan ik niet in windows een partitie maken op men hdd zodat ik daar die bestanden op zet, dan format C: doe en Win 7 installeer, en als ik alles weer op zen plek heb gezet, die ene partitie weer verwijderen ?

Groeten Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ja je kan dit doen.

Of in het geval je dit dus wilt voorkomen kan je ook een partitie maken waar je je bestanden op zet en de "mijn documenten" mappen e.d. veranderd van de C: partitie naar de D: partitie (of welke letter die 2de partitie dan ook heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Je hebt nu één partitie met XP erop en je wil er twee van maken om zo je data te bewaren? Dit kan met een tool als Partition Magic maar als je daar aan begint moet je toch eerst echt even een back-up van je data gaan maken. Ook bij het upgraden naar een ander OS zou je altijd al een back-up moeten maken en je zou dus eigenlijk gewoon regelmatig een back-up moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
ik heb idd 1 partitie met XP ,

maar de mijn documenten map waark ff alles in heb gezet watk wil bewaren, is nu zon 110gb groot (heb ff gekeken wat weg kan etc. )

ik heb geen externe hdd, en om nou 110 gb via het netwerk ff op de pc van men ouders te zetten lijkt me ook niet zon succes :P

ik d8 dus van , een partitie maken , daar die hele map op zetten, op de andere partitie format doen en Windows 7 daarop, en vervolgens die map van die andere partitie op de windows 7 partitie te zetten en die lege partitie die je dan hebt, weer verwijderen

of zeg ik nu wat doms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Wat je wil is bloedlink en zou je zonder back-up niet moeten doen. Of je data is niet zo belangrijk?

Edit: En back-uppen is ook echt aan te raden.. genoeg HD's begeven het op een gegeven moment, misschien draait jou XP installatie zelfs wel niet meer zo goed omdat de HD kuren vertoond... Wie weet?!

Edit2: Overweeg ook bij je volgende installatie(s) juist wel twee partities te maken en behouden, dan kan je later evt. makkelijker je OS partitie wissen terwijl je data veilig op D: staat.

[ Voor 74% gewijzigd door Merijn70 op 08-11-2009 11:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Je kan dit doen maar het blijft nog altijd slimmer om een backup te maken voor je aan de slag gaat.
Als je ouders de ruimte hebben op hun pc zou ik zeker een backup maken. Als je een gigabit netwerkje hebt zou het niet zo extreem lang moeten duren. Als je 100Mbit hebt, dan zal het misschien even duren maar je bent in ieder geval zeker dat je bestanden bewaard blijven. Better safe then sorry... ;)

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk ook de "File and Settings transfer wizard" gebruiken. Dan slaat XP al je documenten en instellingen op, bijv op een externe (USB) disk, en die kan je in Windows 7 weer inlezen. Appeltje eitje :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Als je de data kunt missen zou je het inderdaad gewoon op een aangemaakte partitie kunnen zetten. Als je het niet kan missen zou ik het toch opslaan op een plaats dat veilig is.

Als je het niet via het netwerk wil doen, kan je misschien ook de HDD uit je ouders hun PC halen om in jouw PC te steken en dan zo over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Microkid schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:24:
Je kan natuurlijk ook de "File and Settings transfer wizard" gebruiken. Dan slaat XP al je documenten en instellingen op, bijv op een externe (USB) disk, en die kan je in Windows 7 weer inlezen. Appeltje eitje :)
Feitelijk is dit ook een vorm van back-up en restore alleen dan via een wizzard, probleem is dat TS geen externe HD tot z'n beschikking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik jou was zou ik heb kopieeren naar je ouders pc, al duurt het iets langer. Maar ook is het geen slecht idee om een externe hdd te kopen, aangezien je hdd ermee op kan houden. Dat heb ik ook een keer gehad, en dat komt best onverwachts, dat je pc niet wil opstarten, begint te brommen en dan te roken :| Tegenwoordig kosten die dingen toch niet zoveel meer.

Maar ik weet ook niet wat je voor ruimte hebt op je pc? maar anders moet je alleen de bestaande partitie kleiner maken en dan w7 in dual boot op een nieuwe partitie ernaast zetten. Vervolgens kun je alle bestanden er rustig vanaf halen en de partitie formatteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Is het niet veel simpeler om een nieuwe HD aan te schaffen (kosten toch geen drol) en deze als 'D-schijf' te gaan gebruiken. Kopieer je de hele handel er naar toe en kan je lekker je gang gaan op C.
En een externe backup maken is zeer aan te raden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
bedankt voor alle reacties !

ik heb op de pc van men ouders ruimte gemaakt, en daar is ie nu naar aant kopieren, duurt idd wel even maar ik volg jullie advies op .

ik bestel deze week een externe hdd, en dan zet ik alles daarop, dan hebk idd een backup van al men bestanden!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Eh....je kunt ook natuurlijk gewoon Windows 7 installeren, maar dan zonder de C schijf te formatteren! Zie ook dit voor ervaringen :+
Je zult dan van je Windows, Program Files en docs een 'oude versie' vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

^ Inderdaad. Dan heb je gewoon een map "Windows.old" met daarin al je oude bestanden. Even verplaatsen naar de juiste mappen en de rest wegmikken. Maar uiteraard is het slim om alsnog een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb zelf de clean install gedaan over Vista heen, geen enkel probleem om later de "Windows.old" cut and paste van bestanden te doen, alleen .dat bestanden wilt hij niet weggooien :O

[ Voor 15% gewijzigd door Graviton12 op 08-11-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Kun je die .dat bestanden wel renamen? Welicht kun je ze daarna wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Unlocker installeren zou werken, renamen ws niet, heb het nog niet geprobeerd maar het is nog geen MB groot dus geen probleem om te laten staan.
Pagina: 1