Win7 Upgrade. Wat is nu eigenlijk `n clean instal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de upgrade cdrom met win7 voor mijn Acer aspire m1201 thuisgekregen.

Nu heb ik hem geinstaleerd. En halverwege aangegeven dat ik een clean install wou.

Maar nu staat de oude ``program files (x86) (waarom dat zo heet weet ik ook niet) map er nog

ook alle geinstaleerde programma`s als office, diverse andere programmatjes staan nog steeds in hun map.

Maar diverse daarvan doen het niet meer, en moest ik opnieuw instaleren.

Wat is nu eigenlijk CLEAN daaraan?

Ik wil eigenlijk gewoon echt mijn c: CLEAN hebben, en niet al die mappen zooi van vista er nog in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28

Quintus

Eg wel! Dus....

Clean houdt in dat windows volledig opnieuw geïnstalleerd wordt. Wat je niet gedaan hebt is de schijf eerst formatteren. Daarom staan de oude Vista bestanden er nog op maar missen de referenties daarnaar.

Upgrade houdt in dat de nieuwe installatie je oude Vista bestanden upgrade naar in jouw geval een W7 installatie.

Als je vergeten bent de schijf te formatteren kun je die restmappen van Vista gewoon deleten na een succesvolle clean installatie.

[ Voor 48% gewijzigd door Quintus op 08-11-2009 14:28 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Dan moet je opstarten met de disk en dan je hdd formatteren. En dan pas installeren.
Maar je hebt een upgrade disk, dus dan kan je eigenlijk geen volledig nieuwe installatie doen. (Zonder truukjes iig)

[ Voor 5% gewijzigd door Giant87 op 08-11-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setup van de DVD op laten starten voordat je in Windows zit (moet je eventueel in de bios de boot volgorde veranderen). Daar formatteer je de boel (van te voren dus wel eventuele backups maken). En vervolgens de boel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het idd ook `n 2e keer geprobeerd, door bij het opstarten via F12 te booten.

maar daar vroeg hij ook niet naar formateren. dus heb ik hem voor piet sn#t opnieuw geinstaleerd

ik kan hier verder geen topic vinden hoe ik hem dan kan laten formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:28:
ik heb het idd ook `n 2e keer geprobeerd, door bij het opstarten via F12 te booten.

maar daar vroeg hij ook niet naar formateren. dus heb ik hem voor piet sn#t opnieuw geinstaleerd

ik kan hier verder geen topic vinden hoe ik hem dan kan laten formateren
Tijdens de keuze voor de installatiepartitie kun je de partitie eerst verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Dan wordt ie automagisch geformatteerd.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Het gaat hier om een upgrade disk, geen retail dvd. Net zoals Giant87 zegt is het niet de bedoeling om daarmee een clean install te doen (net het punt van upgrade).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok. bedankt voor jullie hulp.

dan ga ik al die program files mappen maar handmatig verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Kan je niet de uninstallers gebruiken? Gewoon alles deleten kan spookbestanden opleveren in bijvoorbeeld de systeemmap en het registery.
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:22:
Maar nu staat de oude ``program files (x86) (waarom dat zo heet weet ik ook niet) map er nog
Dit is trouwens omdat je een 64bit versie van Windows hebt: de 32bit programma's gaan in de x86 map, terwijl 64bit programma's in de x64 map gaan (die gewoon Program Files noemt).

[ Voor 59% gewijzigd door Malantur op 08-11-2009 15:03 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1