Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb barweinig verstand van bluetooth, alleen afentoe een bestandje versturen en met oude telefoon (SE) gebruikte ik als afstandsbediening voor mijn computer met Float's Mobile Agent.

Maar nu ben ik benieuwd of ik ook via bluetooth muziek van mijn computer (met foobar) naar mijn telefoon kan streamen en eventueel (graag) browsen zoals met A2DP mogelijk is. Ik speel graag een deuntje als ik 's ochtens in de badkamer sta. :+

Ik weet dat er geheugen in dat ding zit, maar dat syncen en updaten van de muziekdatabase is echt bullpoo, ik kan 40 keer douchen voordat ie een keer klaar is. En als tweaker wil je natuurlijk de grenzen een beetje opzoeken.

Google wordt bij elke zoekterm vervelend overspoeld door de miljoen handsets die bluetooth ondersteunen. Maar als ik goed heb gezocht ondersteund Foobar geen bluetooth (ook niet met plugin) maar Winamp en WMP wel.

Als er een programmaatje is die gewoon het audiosignaal streamt en events voor next/prev enzo kan omzetten naar een command, ben ik ook tevreden, foobar ondersteunt command line besturing. :)

Maar ik gok (?) dat het A2DP een client-server achtige relatie is en kan me ook voorstellen dat de Nokia alleen kan serveren.. maar dat weet ik dus niet. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

De N96 zover ik weet geen A2DP signaal ontvangen.
Sando schreef op zondag 08 november 2009 @ 08:35:
Google wordt bij elke zoekterm vervelend overspoeld door de miljoen handsets die bluetooth ondersteunen. Maar als ik goed heb gezocht ondersteund Foobar geen bluetooth (ook niet met plugin) maar Winamp en WMP wel.
De n96 kan toch 802.11 netwerken aan?

Probeer eens de Foobar UPnP renderer

Je kunt hem dan onder Instrumenten -> connectiviteit -> Eigen media afstellen, daarna kun je gewoon als je een muziekje via de PC wilt streamen in de mediaplayer een muziekje kiezen en onder opties Afspelen via netwerk kiezen en "Foobar 2000 renderer" kiezen.

Werkt prima bij mijn N78.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Klinkt bruikbaar, maar ik heb geen WLAN hier. En bij connectivity kan ik alleen WLAN kiezen, niet bluetooth compatible denk ik.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

De N96 kan wel A2DP zenden, niet ontvangen.

De gebruikelijke manier is zoals Hzaurr het beschrijft, voor nog geen twee tientjes koop je al een wifi router waarmee je snel en gemakkelijk via uPNP muziek van andere apparaten in je netwerk kunt inladen.

[ Voor 70% gewijzigd door robertwebbe op 15-11-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Wat is dat in het engels?
Tools/Connectivity/Home Media/Browse Home?
Dat is wat het meest op je beschrijving lijkt. Ik probeer via het WLAN van de buurman mijn computer te bereiken maar ik kan geen ip intiepen dus hij moet het automatisch vinden ofzo. Dat lukt natuurlijk niet via het public network :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Het makkelijkste is als je een eigen netwerk gebruikt omdat je dan ook geen porten hoeft te meppen (ik denk niet dat s60 DLNA over IP ondersteunt), ook is het niet echt sociaal om je buurman's netwerk vol te trekken met 256kbps MP3 of LPCM.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
ach 7 minuten per dag, 96k is ook goed O-)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb inmiddels die draadloze router. Hij zit aan de bedrade adsl modem waaraan ook mijn computer zit met de foobar renderer. Maar als ik op mijn N96 naar Home media ga dan blijft ie (empty).

Nu dacht ik dat er niets gemapt hoeft te worden zolang het allemaal intern is. Waar moet ik nog aan denken?

Als ik op de foobar computer (Win7) naar Network ga dan zie ik wel de foobar2000 Server en de foobar2000 renderer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Het werkt! Gedeeltelijk.
Als ik browse op artist/genre etc. dan kan ie ze niet afspelen, maar als ik browse op playlist wel. Alleen hoor ik niets op mijn telefoon, het geluid komt uit mijn computer!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1