Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
Hallo,

Ik heb een raar probleem,

Op mijn server pct voor thuis deel ik 1 hardeschijf, gewoon bij eigenschappen. Delen, geen rechten of andere poespas. gewoon delen. Zo heb ik ook nog een map gedeeld op een andere partitie. Nu had ik laatst van 1 hardeschijf opgedeeld in 2 partities. Nu wil ik daarvan 1 partitie(B schijf) ook delen in mijn netwerk. Dus ik pak weer eigenschappen. Delen..klik op oke en klaar. Dit werkt. Ik kan via elke andere pc in de partitie komen via het netwerk. Maar zodra ik in partitie B een sub map aanklik. kan ik er niet in. "Geen toegang tot \\Server\Bschijf\aangemaaktemap\" Ik maak gebruik van Windows 7 Ultimate. Netwerk staat als thuisnetwerk. Share met password etc staat allemaal uit. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Doe vanaf de andere PC eens iets als "log on with different user Credentials" en geef daar de user/pass combo op van de user die op dat moment is aangelogd op de pc die je wil bereiken? Dat wil hier nog wel eens soelaas bieden (met name filesharing tussen OS X & Windows 7), omdat windows op een of andere manier toch iets van een user/pass combo check doet.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Spacecowboy schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:37:
Doe vanaf de andere PC eens iets als "log on with different user Credentials" en geef daar de user/pass combo op van de user die op dat moment is aangelogd op de pc die je wil bereiken? Dat wil hier nog wel eens soelaas bieden (met name filesharing tussen OS X & Windows 7), omdat windows op een of andere manier toch iets van een user/pass combo check doet.
Dit wil ook niet lukken. Als ik op de server pc kijk, zie ik ook op de submap op patitie B. een slotje te staan. En als ik probeer deze map ook weer te delen. Krijg je dus op de andere pc een extra share te zien. en als ik dan die weer probeer te openen krijg ik precies de zelfde fout als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Controleer de map rechten op Bschijf\aangemaaktemap\
Blijkbaar zorgen deze ervoor dat je er niet bij mag vanaf je Windows 7 machine.
Via Computerbeheer > Gedeelde mappen > sessies kun je op je server controleren onder welke gebruiker (en of dit een gast is) er verbinding is gemaakt. Dit is een handig hulpmiddel voor dit soort problemen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jelmervos schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:19:
Controleer de map rechten op Bschijf\aangemaaktemap\
Blijkbaar zorgen deze ervoor dat je er niet bij mag vanaf je Windows 7 machine.
Via Computerbeheer > Gedeelde mappen > sessies kun je op je server controleren onder welke gebruiker (en of dit een gast is) er verbinding is gemaakt. Dit is een handig hulpmiddel voor dit soort problemen.
Standaard staan de rechten op lezen, heb dit op alles gezet. en nu werkt het nog steeds niet. ik zie de shares via computer beheer. maar echt verder kom ik daar niet mee. Het apparte vind ik nog steeds dat ik gewoon zonder moeite wel in de basismap kan..maar niet in de submappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klinkt toch echt als een rechten probleem op die submappen. De rechten op de share staan iig goed, want je kunt immers de share gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327277

Hallo,
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik had mijn schijf in twee verdeeld. Op die extra partitie heb ik alles op "delen" gezet, maar ik kan er ook niet aan op de ander PC. Ik zie wel die mappen staan in verkenner op de vaste Pc, maar krijg geen toegang.
Enkel de map C:\Users\Public kan ik op die andere PC openenen en bewerken.
Heb jij intussen al een oplossing gevonden ?

Ik plaats nu de documenten in een map op C:\Users\Public. Daar kan ik wel aan op de vaste PC.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Controleer de rechten van de mappen die je deelt.

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Dat probleem had ik gisteren ook,
ik had map gedeeld (die stond op c:/mijnnaam/download). het leek dat windows 7 ze niet wilt vrijgeven, je kan namelijk niet mijn document van admin delen.
op alle andere mappen/submappen buiten admin's document kan ik delen (met optie wie ze mag gebruiken)
Kan iemand dit bevestigen? Oplossen hoor ik graag,

Anoniem: 191050

Share rechten en NTFS rechten allebei nagekeken?

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Misschien helpt dit, voor mij wel.
  • Activeer het Gast account Een beetje lame maar wel nodig.
    - Open de Run... dialog door Windows + r in te drukken.
    - Tiep control userpasswords en druk enter.
    - Als het Guest account niet Enabled is, klik er dan op en kies voor Enable Account.
    - User Accounts venster sluiten.
  • Maak overdreven Windows beveiliging wat losser.
    - Open de Run... dialog door Windows + r in te drukken.
    - Tiep secpol.msc en druk enter om de Local Security Settings te openen.
    - Ga naar Local Policies -> Security Options
    - Zet Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users op Enabled.
    - Zet Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares op Disabled.
    - Ga naar Local Policies -> User Rights Assignment
    - Bij Access this computer from the network toevoegen: Guest.
    (Je kunt het beste op Advanced... klikken en dan op Find Now, om vervolgens Guest uit de lijst te dubbelklikken want dan weet je zeker dat je de juiste hebt.)
    - Bij Deny access to this computer from the network verwijderen: Guest.
Zie http://www.rednet.nl/vision/articles/150

Buy from EU (GoT)

"secpol.msc" werkt niet in windows 7 premium. Andere suggestie' s ?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 327277 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:48:
Controleer eens de NTFS map rechten van de map die je probeert te delen.

jelmervos schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:51:
[...]

Controleer eens de NTFS map rechten van de map die je probeert te delen.
kan je ook eens uitleggen hoe en waar je dit doet ?
Ik dacht dat ik al overal toegang gegeven had ?
Alvast bedankt

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anoniem: 327277 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:48:
Ach, kloootn :( Ik heb Win7 Pro.
Net als WinXP Pro wel en Home niet die functies had. Sorry daar had ik even niet bij stil gestaan. Als me een andere truuk te binnen schiet dan laat ik het horen maar tot die tijd houd ik dit in de gaten omdat ik ook wel benieuwd ben.

Buy from EU (GoT)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, maar het moet toch niet nodig zijn om 'guest' toegang te geven zodat een valide gebruiker erbij kan? Dat is net zoiets als een pc in de DMZ zetten als portforwarden niet lukt. Een kromme oplossing workaround dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik het gevonden heb, na vele uurtjes proberen:
Voor zowel een hoofdmap als submappen moet de werkwijze herhaald worden.

• Op de (sub)map rechtsklikken – eigenschappen
• Bij delen – geavanceerd delen - “deze map delen” aanvinken en op OK
• Onder “beveiliging” - bewerken
• Klik op “toevoegen”
• Klik op “geavanceerd”
• Klik op “nu zoeken”
• Klik “netwerk” aan en op OK
• “netwerk” moet nu ook in de lijst staan
• Klik op “toepassen” en sluiten

suc6. Bij mij lukt het in elk geval.

Grtz 8) :) _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gaaf ik wist niet dat daar tegenwoordig een aparte groep/user voor was!
Bergen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:28:
[...]
Ja, maar het moet toch niet nodig zijn om 'guest' toegang te geven zodat een valide gebruiker erbij kan? Dat is net zoiets als een pc in de DMZ zetten als portforwarden niet lukt. Een kromme oplossing workaround dus.
Kromme vergelijking. De TS wil
Delen, geen rechten of andere poespas. gewoon delen.
en dat doe je door gast tot je gedeelde mappen te laten. Goede oplossing dus. Jij doet alsof het gast account gelijk staat aan je complete computer openstellen. Beter ga je even niet onnodig mensen bang maken.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Sando schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:52:
Gaaf ik wist niet dat daar tegenwoordig een aparte groep/user voor was!

[...]

Kromme vergelijking.
Tja ok, als TS dat ok vindt is het prima natuurlijk. Door het gastaccount open te zetten, geef je in één klap iedereen toegang tot al je shares. Het maakt je dus geen reet uit wie erbij kan en wat die ermee doet. (Als iemand daar geen problemen mee heeft, prima.) En ik vind dat hetzelfde als een pc in een DMZ zetten. Daarmee geef je ook in één klap de hele buitenwereld toegang tot die pc door (behalve de reeds geforwarde poorten) alle poorten naar die pc toe open te zetten. Ik vind het helemaal geen kromme vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nee, je geeft in één klap je huisgenoot toegang tot die gedeelde map. Of met wie je ook in huis woont. Als je in een flat met één groot LAN woont dan snap ik je zorgen.

Buy from EU (GoT)

Pagina: 1