[Win7] Locatie gadgets, icons, vensters onthouden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een dual monitor setup. Gadgets en icons overal.

Wanneer ik (vanwege een game oid) naar enkelmodus ga met [win + p(rojector)] komen al mijn gadgets en icons op mijn primaire monitor. En als ik weer terugschakel naar Extend, dan staat alles weer netjes op zijn plaats. Windows weet dus best hoe het moet.

Maar als ik via een Terminal Server client remote inlog op mijn computer, wat ik best vaak doe, en ik kom vervolgens terug om local in te loggen, dan zijn alle gadgets en icons permanent naar de eerste monitor verplaatst.

Je begrijpt al wat ik wil. Is er een manier om Windows dat ook na andere situaties te laten onthouden? Voor XP had je van die icon save and restore tooltjes, maar die werken niet onder W7 (en ondersteunen geen gadgets).

En minder belangrijk maar in het zelfde straatje: Ik zou ook graag willen dat Windows de plaats van mijn vensters onthoudt. Ik moet telkens na een switch of na een remote login weer mijn foobar, pidgin, opera etc. verplaatsen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Log je in op een sessie of op je console?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik neem aan op een sessie want ik krijg gewoon mijn login scherm en mijn (geresette) icoontjes.
Als ik met een TS client inlog kan ik niet eens kiezen voor de console, ik wist niet dat dat mogelijk was.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sando schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:23:
Ik neem aan op een sessie want ik krijg gewoon mijn login scherm en mijn (geresette) icoontjes.
Als ik met een TS client inlog kan ik niet eens kiezen voor de console, ik wist niet dat dat mogelijk was.
Dus als ik 't goed begrijp log je in op een (aparte) sessie, maar bij het uitloggen zijn je iconen, gadgets en vensters verplaatst?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ja, ik geloof dat ik dat bedoel.

Ik log in vanaf een andere computer met een Terminal Server Client. Als ik inlog terwijl ik local al ben ingelogt wordt ik local automatisch uitgelogt. Dus dat is een andere sessie, maar niet tegelijkertijd.

De TS sessie heeft de resolutie van de computer waar de client op draait, welke anders is dan de dual monitor setup van de Windows machine zelf. Alle iconen en gadgets worden dan verplaatst zodat ze op de desktop passen. Als ik vervolgens local inlog (de TS verbinding wordt dan automatisch verbroken als dat niet al gedaan is) staan de icoontjes en gadgets nog steeds 'fout', zoals op de TS login het (logische) geval was, en dat is het probleem.

Als ik de monitor layout local switch (Win + P) en weer terugzet, dan zet windows de icoontjes en gadgets ook weer terug, en dat gedrag wil ik ook als ik remote heb ingelogt en dan local weer inlog. Als dat onmogelijk is, dan zoek ik een tooltje die handmatig de layout opslaat en weer kan terugzetten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
Maak je wel gebruik van de laatste RDP versie?

Mocht je echt op zoek zijn naar een tool, dan hoort het topic hier niet...dan kan hij beter naar CSA :+ Voor nu laat ik hem hier nog even staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing, ik weet nog niet of het een tool is, een verandering van protocool, een registersleutel of een nieuwe burostoel :P

Ik denk trouwens dat RDP er niet iets mee te maken heeft want het gaat erom dat Windows die dingen laat staan nadat ik uitgelogt ben, niet welk protocol de desktop naar mijn scherm brengt.

Toch zal ik de volgende keer dat ik inlog even kijken in de config, ik kan kiezen tussen RDP en RDP5, weet niet welke ik had gekozen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het overnemen van mijn eigen sessie op een 7 machine (x64) door een 7 laptop (x86) veranderd de resolutie van 1680*1050 naar 1400*1050. Icoontjes in die 160px verspringen dan altijd op de laptop, maar springen nooit terug als ik weer inlog op dezelfde sessie op de 7 machine.

Ingebouwd zal het denk ik niet zitten en het protocol weet ik zo even niet, maar het zijn beide 7 machines. Dus denk dat het toch een tooltje oid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
Hm....'k zit net te denken dat ik het zelf ook wel ff kan testen :+ Heb hier ook een pc met Windows 7.....die ik wel eens overneem vanaf m'n andere machine (laptop met W7)......'k heb alleen geen iconen op m'n bureaublad staan omdat ik dat irritant vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:54:
Ingebouwd zal het denk ik niet zitten
Maar als je de layout verandert en later terugzet in de zelfde sessie (dual monitor, ene monitor, andere monitor met andere resolutie, en weer terug) dan zet ie alles wel netjes terug, dus er zit wel iets wat er op lijkt in Windows binnen de zelfde sessie. We zouden alleen moeten uitvinden welke call het oproept en terugzet om het in een nieuwe sessie te kunnen forceren.

Je zou haast denken dat MS dit heeft zitten programmeren voor de projector/switchfunctie maar is vergeten dat exact de zelfde truuk handig is bij remote inloggen. En dan hopen dat er binnenkort een update voor uitkomt.
TheVMaster schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:24:
Hm....'k zit net te denken dat ik het zelf ook wel ff kan testen
Ja probeer het eens, ben wel benieuwd of het uitmaakt of je Windows-on-Windows action doet of Linux gebruikt voor het remoten zoals ik.
'k heb alleen geen iconen op m'n bureaublad staan omdat ik dat irritant vind :)
Je goed recht :) Ik heb ook geen enkele snelkoppeling ofzo, ik vind het een loeihandige dropbox voor allerlei shitjes die ik tijdelijk opsla zoals plaatjes, kladblokjes, downloadjes en uitwisselbestandjes en eens in de paar weken kijk ik wat ik allemaal weggooi of ergens in mijn documenten indeel.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Is hier nog een oplossing voor gevonden of bij Microsoft aangegeven? Ten tijde dat ik Vista had (heb nu Windows 7) werden mijn venters onthouden waar ik ze had neergezet. Dat werkt nu niet meer, althans niet met Microsoft Office Outlook 2007. Iemand daar al een oplossing voor?
Gebruikte ten tijde van Vista wel Ultramon (als ik het goed typ). Kan dat de oplossing zijn?

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1