Je garantie vervalt omdat je voor het flashen je box moet openen en daarmee verbreek je het garantiezegel, lijkt me simpel. Je voldoet niet meer aan de voorwaarden want je zegel is verbroken. Daar kun je omheen door erg voorzichtig met het zegel te zijn, maar er is concreet bewijs dat je box geopend is geweest als je een geflashte drive hebt, je kunt je drive namelijk maar op 1 manier flashen en dat is door de box te openen, in geen enkel ander geval is het nodig om je box te openen. Terugflashen doet daar niets aan af, dan is de box namelijk nog steeds geopend geweest. Wil je als modder dus aanspraak op garantie kunnen maken dan moet je zorgen dat je box niet gebanned wordt en het zegel niet verbroken wordt tijdens je flash en reflash acties, dan zal MS je echt je garantie niet ontnemen omdat er op dat moment geen bewijs is voor het openen van de box. Er zijn maar weinig bedrijven die je nog garantie willen verlenen als je de apparatuur zelf eerst hebt geopend, al zijn je bedoelingen nog zo vroom en heb je nog zoveel verstand van wat er in zo'n doosje zit. Jij wilt dat ik iets gratis voor je doe, dan stel ik als voorwaarde dat jij er met je tengels vanaf blijftEfBe schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:26:
[...]
wat van MS niet mag is totaal irrelevant, wat van de wet mag of niet, dat is relevant. Ooit de EULA van Office gelezen? Ik wel. Daarin staat keihard dat je je office licentie niet mag verkopen, wat in strijd is met de wet. Dat MS niet wil dat jij je office licentie doorverkoopt is logisch, maar dat neemt niet weg dat wat MS wil dan ook wet is, ookal ga je er mee 'accoord'.
Dat je garantie vervalt is ook nog maar te bezien. Het is niet zo simpel als het lijkt, immers de xbox functioneert gewoon naar behoren met een geflashte drive. Dat een bedrijf normaliter geen producten terugneemt voor reparatie onder garantie wanneer deze open is geweest is 'geaccepteerd' maar logisch is het niet: bij terugflashen van de drive zou de originele staat terugverkregen worden en dan is een eventuele 'sanctie' als niet onder garantie vallen of niet toegang krijgen tot niet meer van toepassing (je voldoet immers weer aan de voorwaarden!)
[...]
Ja lekker, een nieuwe console kopen. MS wil dat natuurlijk wel. Ze staan nu op 32miljoen verkochte consoles. maar zijn dat ook 32miljoen huishoudens, of maar 20 miljoen huishoudens (dus dat veel klanten een 2e of 3e gekocht hebben ivm RRoD of ban?).
Wat ik niet snap is dat jij, DrFlash (hehe) en anderen hier zo naief schaaps achter de grote bedrijven aansjokken want dat zeggen ze dat je moet doen. Waarom accepteer je wat een groot bedrijf allemaal roept? Zometeen komt MS met de voorwaarde dat wanneer je een PS3 en een XBox op hetzelfde netwerk plaatst je niet meer op live mag. Ja absurd, maar waarom niet? Ga je dan ook zeggen "het is een voorwaarde dus tja"... ik mag toch hopen van niet
Wat betreft de install-to-hd functie, dat is onderdeel van het nieuwe dashboard. Voorheen had niemand de optie om spellen te installeren. Microsoft heeft die functie onderdeel gemaakt van de Live software en ontneemt jou het recht om gebruik te maken van die software omdat je de regels overtreden hebt. Of dat in dit tijdperk juridisch nog te verantwoorden is kan ik niet over oordelen.
Het ontnemen van de rechten om offline arcade games te spelen vind ik discutabel, want je kunt nog wel normale spellen spelen op je gebande box. Je hebt betaald voor die spellen (mits je arcade discs hebt gedownload) en dat kunnen ze controleren aan de hand van je gamertag.
Laat ik even duidelijk stellen dat ik me best kan vinden in je argumenten, maar dat mensen naïef en schaaps achter de grote bedrijven staan en accepteren wat zij aan regels opstellen doet niets af aan het feit dat het wellicht wel juridisch te verantwoorden is. Klakkeloos accepteren wat men doet betekent niet altijd dat wat er gedaan wordt geen juridische grond heeft.
De reden waarom voorwaarden die jij noemt met betrekking tot PS3 en 360 nooit zullen worden opgenomen is simpel en noem je zelf al, ook Microsoft heeft best een goed beeld van wat absurd is hoor